Flashback bygger pepparkakshus!
2021-05-08, 02:01
Medlem
Tror inte yasin kommer frias men men vi får se.
Men i o med att man hetsat einar genom att säga att han inte är äkta osv spekulerar många kring att det är han som beställt mordet på dara.
Men i hans låt sätter dem på plats dissar han väl bara en person, inte flera?
2021-05-08, 02:33
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sthlm4h
Finns ett hör där åklagaren försöker knyta Encro till Chouaib genom någon skriver till ”honom” hälsa dottern (hon nämns vid namn). Personen som mottar det meddelande vill åklagaren hävda är han i förhöret men så inflikar hans advokat och påpekar att den hälsningen inte svaras och att personen som tog emot hälsningen inte var hans klienten vilket även styrks av mottagarens förvirrade svar på hälsa din dotter texten.

Ja detta blir spännande att följa. Klantigt av åklagaren att erbjuda såna bonus poäng och styrka deras tes om att telefoner går runt bland vännerna i orten.
Det är inte är svensk lag. Man får straffrabatt.
Men tror du inte hans selfies fäller honom? Svårt att bortförklara även om småbröderna tar på sig.
Oavsett om han har en mr ? på EnchroChatt? Skulle tippa på att det är prinsen å kungen på Devel som gett det svaret.
När advokaterna på fd devel faller. Faller försvaret.
Senast redigerad av Pandalina4 2021-05-08 kl. 02:44.
2021-05-08, 02:39
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Yasin kommer fan frias. Ilki som var länken säger ju i förhör. Han hittade på allt för att verkar tuff inför vännerna om att Yasin skulle hjälpa honom etc. Att ingen kidnappning skulle äga rum men verkar framstå som att de försökte den gången i Mars 😂😂😂
Läs juridik. Han kommer få över två år. Därför han hålls häktad. Skulle tippa på 4 år. Sen 2/3 plus villkorlig.
2021-05-08, 02:41
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cutiepie1515
Tror inte yasin kommer frias men men vi får se.
Men i o med att man hetsat einar genom att säga att han inte är äkta osv spekulerar många kring att det är han som beställt mordet på dara.
Men i hans låt sätter dem på plats dissar han väl bara en person, inte flera?
Bra och genomtänkt Svenska. Det det åtalas för nu är annat
Tack för ditt första inlägg.
Senast redigerad av Pandalina4 2021-05-08 kl. 02:56.
2021-05-08, 04:38
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Har lyssnat igenom de flesta. Förutom de få gånger namn eller bild finns så kan det bli svårt för ÅK att faktiskt övertyga rätten. Tingsrätten kanske men Hovrätten blir svårt att med 100% bevisa allt som skrivs till en person per telefon. Dessutom verka de hittills haft en vittne som också intygar att han minsann använt iaf ett par av telefonerna eftersom de lånas ut till vännerna.

Tingsrätten kommer nog döma och hovrätten sänka allas straff skulle jag tro och de med lägst åtal frias

Får jag gissa så fokuserar man på dom som är ledande och begått värst brott och mindre fokus på springisar/obetydliga.

Då har grabbarna lärt sig att i framtiden skippa all form av kriminella planer via mobil/elektronik iallafall.
2021-05-08, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Läs juridik. Han kommer få över två år. Därför han hålls häktad. Skulle tippa på 4 år. Sen 2/3 plus villkorlig.

Ursäkta ?
1 Yasin har aldrig påträffats med mobilen.
2. Han har aldrig skrivit ”det är jag Yasin”
3. Det enda beviset som finns är att ilki hela tiden nämner han vid namn och bekräftar att han fått telefonen. Så om denne säger jag använde Yasin namn för att verkar som jag hade saker på G. Men det är lögn.

Tror du inte att det blir svårt för åklagare att belasta Yasin?
2021-05-08, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Det är inte är svensk lag. Man får straffrabatt.
Men tror du inte hans selfies fäller honom? Svårt att bortförklara även om småbröderna tar på sig.
Oavsett om han har en mr ? på EnchroChatt? Skulle tippa på att det är prinsen å kungen på Devel som gett det svaret.
När advokaterna på fd devel faller. Faller försvaret.

Jag tror de flesta kommer fällas av tingsrätten. Men att hovrätten kommer sänka straffen.

T ex Euroo hans enda inblandning är att polisen ser honom nervös utanför bostaden samt att han sitter i bilen ihop med Einar när de är väg att hämta kedjor och polisen stoppar de. Ändå är han häktad länge. Så att folk säger lång häktning är lika med starka bevis är fel. De häktas för att inte förstöra eller försvåra utredning.

Men om inte ens polisen som stoppade bilen där Einar satt märkte av att något hade hänt kan man kräva av Euroo som påstår han fick bara skjuts att han borde känna till det som hänt Einar ?
2021-05-09, 12:34
Medlem
Hur lång tid tror ni att Yasin kommer få?
2021-05-09, 12:40
Medlem
Om det nu är Einar som ligger bakom detta mot havals bror så är det väl yasins tur härnäst
2021-05-09, 21:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rallert
Min vilda gissning är att de nämnt folks riktiga namn och denne har svarat. Levt med tanken att polisen aldrig hade kunnat se det. Sen vet jag att de kikar på deras vanliga telefoners positioner. Så om t.ex ”Adam” säger att han är vid Rinkeby pizzeria på Encro, kan de se att hans riktiga är vid Rinkeby pizzeria samma tidpunkt osv.

Den sistnämnda kan vara lite vag för att dömas eftersom att det aldrig visas exakt position. Men skulle inte förvåna mig om någon skrivit ”Tjo Adam” och denne svarar Tjo. Då är det ju kopplat, är ju lite lättare när det gäller namn som t.ex H*val. Sen kanske någon säger din nya låt var fet, då svarar han tack min bror osv. Inte skit svårt, sen om det håller, återstår att se.
Spelar ingen roll rent bevisaktigt tänker jag? Finns väl ett antal som heter yasin tex i Rinkeby?
2021-05-09, 23:34
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krezz
Spelar ingen roll rent bevisaktigt tänker jag? Finns väl ett antal som heter yasin tex i Rinkeby?
De jämför mastuppkopplingarna på vanliga mobilen och enchro/sky telefonen generellt.
2021-05-10, 00:01
Medlem
Asså jag undrar vad det är de håller i på en bild med einar sidan 446 https://www.docdroid.net/JoaX6eg/b-3...r-pdf#page=446 de har dragit upp klänningen o han ligger med ryggen bar, vad kan det vara för föremål? ser ju inte ut som en regelrätt dildo

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in