2021-05-07, 11:48
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Ja, kanske det?
Jag utgick från att du menade att en attackerande person skulle våga göra det öppet och att SD efter den sannolikt mycket grova misshandeln inte skulle våga göra en anmälan. Signalen från den attackerande hade då blivit både tydlig och kännbar för SD.

Men nu förstår jag att du tänker dig ett dolt och fegt smygangrepp på SD, ett sorts angrepp ingen riktig man skulle komma på tanken att genomföra.
Jag förordar naturligtvis inget som helst våld, men jag måste ändå av moraliska skäl säga att en duell är ett mer acceptabelt sätt att lösa en konflikt än att lönnmörda någon. Du firebird1974 tillhör alltså trådens lönnmördarfraktion. Bra att åtminstone det blir tydligt och klart.

Hahaha, Den var bra kära Carinah, Finns väl ingen som vill åka fast för ett brott dom begått. Men om det nu skulle inträffa att SD skulle bli misshandlad så tror jag att det vill ske på en mörk undanskymd plats. Men om man är helt retarderad så slår man nog ned han på stadens torg i fullt dagsljus med ett par hundra vittnen och övervakningskameror för att 15 minuter senare sitta i baksätet på en polisbil i full fart mot häktet och ett långt fängelsestraff att vänta.
Citera
2021-05-07, 12:17
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Är det någon som på rak arm kommer ihåg vilken dag det var som SD träffade på männen som han upplevde som ett hot?

Var det den 11:e (fredag klämdagen) efter det blodiga sexet på kontoret?

Nåväl ett tillägg...

11:e fredag (klämdag)

Enl SD är LW på hans kontor, blodigt sex (krage nerblodad).

Han vet ej var barnen befinner sig.
Till Gustavsvik (sent likt ordinarie mordkväll).
Bestämt träff med LW på kvällen.
LW pratar i telefon när träffen är tänkt att ske.
SD avbryter... på väg hem ser han några som är ute... kommer på den ljusa iden att ringa polisen och tipsa om något hot mot kvinnor i området.
Glömt telefonen hemma (likt mordkvällen).

- LW var hon på kontoret? Kanske men tveksamt om något blodigt sex då vem som helst kunnat dyka upp.
- LW kanske avspisade honom och då förstod han att hennes tystnad inte var att lita på längre
- LW måste tystas och måndagen var sista chansen innan resan till USA
- förklaringen ang blodsexet på jobbet fick kvarstå, sen kom det blodiga sexet/sperman på cykeln till eftersom han hade med sig cykeln till MP, ev skvätte han lite sperma på den efter utfört dåd (förutom alla andra blodiga platser som kunde vara i hans hem).

Spekulationer så klart!

Det är inte alls långsökt att SD sprutade ner LW:s kjol och sin egen cykel efter sitt "dåligt utförda" mord. Snarare jävligt sannolikt.
Tror dock att detta har skett vid två separata tillfällen mellan morddatum och datumet då LW hittades.
Citera
2021-05-07, 12:21
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Fast nu svarade jag på en fråga jag fick från kontot viperstyle som undrade om jag ansåg att mordet på Lena var planerat.
Efter bästa förmåga försökte jag svara och då svarade jag helt förutsättningslöst, dvs jag utgick inte från att SD skulle vara mördaren.
Att planera ett mord och vid själva planerandet räkna med att offret skall få lov att skrika högt och gällt i flera minuter i ett tättbefolkat område -nej, en sån "planerande" mördare har världen ännu ej skådat.

Min uppfattning är därför helt klar:
Lena mördades i en plötsligt uppkommen våldsam konflikt där mördaren totalt tappat kontrollen över sig själv och situationen.

...och kanske också kontrollen över Lena..

Vill inflika med att det ena ej utesluter det andra. Det finns många andra sådana fall. GM planerar att ta livet, bla genom att införskaffa mordvapen och att locka offret till sig. Sen väl när det är dags så blir det inte riktigt så "bra" som GM tänkt sig. För att återkoppla till detta fallet så har GM använt sig av ett mordvapen. Antingen har vederbörande haft med sig det till brottsplatsen, eller planterat det på platsen tidigare. I båda de scenarierna så innebär det en viss form av planering.
Citera
2021-05-07, 12:30
Medlem
Honan6s avatar
Home Soft Home
Blev Lena*s projekt cachen Home Soft Home för avslöjande? En cachebeskrivning som mellan raderna skulle berätta om en gift mans sex års tomma löften till sin älskarinna? Ledtrådar till HD om hur han fortsatt med LW, lovat resa till Kilimanjaro och öppet förhållande efter ett visst datum i augusti.

Det var bråttom att hindra LW från att publicera den nya cachen när han och HD var till USA? Den var tvungen att förstöras? Den röda tråden kommer från cachen som bankades sönder? Ilskan tog över och LW fick plikta med sitt liv utdraget plågsamt som utlovats av honom ett knappt halvår tidigare?

Hamnade cachen i SD:s pelletsbrännare och beskrivningen var tvungen att raderas i LW:s dator?
Därför var han tvungen att riskfyllt kliva in i hennes kök på morgonen, radera och fälla igen locket?
För visst är det lite märkligt att det saknas (?) beskrivning till Home Soft Home, men finns till de andra två som också hade bokats för publicering?

---

SD´s sjuka meddelande till ÅH:
www.bildtagg.se/bild/aupydkvc23o5twbln56df1dt

Trailer för kortfilmen ”Goddag Domkraftskaft - Hjärstamannen på solskenshumör”:
https://gofile.io/d/mG9dzO (hur många hjärnceller i SD:s huvud är i funktion egentligen?)
Senast redigerad av Honan6 2021-05-07 kl. 12:34.
Citera
2021-05-07, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Copycaten
Har tyvärr inte plus.
Kan du berätta lite kort om den vore jag tacksam!

EDIT: ser att den har lagts upp av andra igen här i tråden. I övrigt hittar du fup och ljudinspelningar från tingsrätten via länkarna i min profil.

Har du fått tag på filmfilen? Ligger i länksamlingen nedan i min profil under ljudinspelningar från tingsrätt ( inte helt rätt sorterat, eftersom den här filen kom till hovrättsförhandlingarna, men jag ville inte skapa en länk till).

Om du sorterar filerna genom att klicka på "namn" längs upp så läggs denna först.

"Film_2020-09-04_SD hittar domkraftsskaft.mov"
Senast redigerad av piastrone 2021-05-07 kl. 13:56.
Citera
2021-05-07, 13:39
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, det kan ju först verka oskyldigt att slå näven i en vägg, men om man tänker efter lite och säter in alla människor man känner och tänker att någon av dom skulle bli så arga att de slog sönder näven till den grad i ilska över dottern (!)att de behövde gips, då förstår man graden av aggression.

Det andra som stöter mig är att han inte tar ansvar för sina handlingar.

I det fallet skyllde han på dottern.

I rätten är det "Åsas" fel.

Det är hennes fel att han mår så dåligt att han måste gå i terapi.

"Han säger också att han inte fått ro, att han inte greppat att Lena är borta, att han biter ihop och får samtalsstöd. "

https://www.na.se/artikel/christina-eriksson-lenas-pappa-i-tarar-efter-sista-dagen-jag-ser-hennes-leende-framfor-mig

Och hans egen lilla klan tänker likadant.

Att SD som gift var otrogen mot HD i 6-7 år är enkom och endast LW´s fel. Det instämmer SOA, HD, JG, Karjir med fler i (kanske några fler som har försvunnit ut ur bilden nu? Sh Holmes borde veta vilka som faktiskt vaknat av "järngänget") in i.

SD är åter oskyldig, "alla kan ju göra ETT misstag". Allt är LW´s fel. Och nu löste SD (och kanske HD?) det problemet.

Men allt är ÅH´s fel, medias fel, polisens fel, rättsväsendets fel, barnens fel och shapshiftande Mållgans fel.

Och för att inte tala om VÅRT fel. Vi här i tråden som behagar tänka och tycka helt själva, utan att SD (och några andra) får bestämma vad vi tycker och tänker.

Vi är värda att utsättas för "en lagom olaglig hämnd". Är den på gång nu tro, SD?

Du får nog skynda dig med den i så fall. Om några veckor åker du in på livstid.

#TeamÅsaHiding Tick, tack, tick, tack....

Trailer för kortfilmen ”Goddag Domkraftskaft - Hjärstamannen på solskenshumör”:

https://gofile.io/d/mG9dzO

Stefan skriver ”kärleksbrev” till ÅH

https://www.bildtagg.se/bild/0yswacc8q8y2ts6ypvevn8z6
Citera
2021-05-07, 13:46
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Någon som vet om hårstrået (ca 14 cm långt) är testat mot HD?

Nej. Och inte testat mot deras döttrar heller som faktiskt är blonda. Eller mot hennes övriga älskare och deras anhöriga.
Citera
2021-05-07, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KingKong90
Har aldrig sagt att jag vet vem som är gm. Däremot tyckte jag redan från ruta ett att utpekad gm kändes fel pga saknad motivbild.

Man ska akta sig för att anklaga andra när man inte vet. Dessutom har vi ett rättssystem som reglerar vem som är skyldig och inte och den som är friad där skall betraktas som oskyldig oavsett. Det är liksom det hela vårt rättssystem bygger på.

Vårt rättssystem bygger också på att rättegångar och domar är offentliga. Redan den friande tingsrättsdomen innehåller i detta fall information i form av rättens bedömningar och bifogade vittnesmål som måste anses vara ofördelaktiga för den tilltalade.
Denna information är sökbar via olika rättsdatabaser för de som (av legitima anledningar) önskar bakgrundsinformation.

Man kan också jämföra med andra fall där den åtalade i stället erkänt allt som lagts honom till last, men där åtalet ändå ogillats av andra orsaker, en inte helt ovanlig situation. Även i dessa fall kan domen ge mer information som gör att bedömningen av fallet kan nyanseras.
Citera
2021-05-07, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
EDIT: ser att den har lagts upp av andra igen här i tråden. I övrigt hittar du fup och ljudinspelningar från tingsrätten via länkarna i min profil.

Har du fått tag på filmfilen? Ligger i länksamlingen nedan i min profil under ljudinspelningar från tingsrätt ( inte helt rätt sorterat, eftersom den här filen kom till hovrättsförhandlingarna, men jag ville inte skapa en länk till).

Om du sorterar filerna genom att klicka på "namn" längs upp så läggs denna först.

"Film_2020-09-04_SD hittar domkraftsskaft.mov"

Steffe har en tröja med axelklaffar på. Glömt att byta sina utklädningskläder när han leker polis och håller förhör med avkommorna?

Misstänker att Steffe o Hax är på väg mot Skåne i detta nu. Hax iaf passerat Markaryd o släppt en TB.
www.geocaching.com/track/log.aspx?LUID=8d8366e9-a427-4755-abe9-ada82efa851d
Citera
2021-05-07, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Vill inflika med att det ena ej utesluter det andra. Det finns många andra sådana fall. GM planerar att ta livet, bla genom att införskaffa mordvapen och att locka offret till sig. Sen väl när det är dags så blir det inte riktigt så "bra" som GM tänkt sig. För att återkoppla till detta fallet så har GM använt sig av ett mordvapen. Antingen har vederbörande haft med sig det till brottsplatsen, eller planterat det på platsen tidigare. I båda de scenarierna så innebär det en viss form av planering.
Det är naturligtvis alldeles sant det du skriver, givet de förutsättningar du anger.
Min invändning mot planering, den baseras (vilket jag tjatat om) på att om man ämnar döda någon, då låter man inte offret få möjlighet att skrika under flera minuter!

Att många i tråden driver "planeringsspåret" lär hänga ihop med den där generella demoniseringsagendan som pågår här i tråden gällande SD.
Om dödandet skett helt oplanerat efter ett uppflammande bråk och, som det heter "i hastigt mod" (även om själva dödandet i tid varit utdraget), då vore SD inte lika "hemsk" som om han planerat att döda Lena.
Citera
2021-05-07, 13:58
Medlem
Finns bild på aset?
Citera
2021-05-07, 13:59
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Nervöst beteende. Kan knappt hålla sig för skratt. Lite Gökboet över det hela, särskilt när det som i det här fallet handlar om en uttryckt dödsönskan.
Utan att överdriva så får man väl konstatera att medkänsla inte är en framträdande egenskap hos henne.
Med start den dag du nämner. Highlightar vissa partier ur chatt HD/JO:

15 maj
Senare samma dag - dvs efter "hoppas hon är död" och hoppas hon är försvunnen för alltid.

Hon verkar mjölka ledtrådar ang kommande cacher i USA (JO har nyss varit där). Kanske är kvar på jobbet.
Ett något malplacerat skämt..

2018-05-15 kl 15. 45:
HD:"Eftersom vi åker ikväll och kommer att vara i USA tillsammans hela maj."
JO: hur känns det att åka iväg ihop då?
HD: Konstigt
HD: Annorlunda
HD: Men på något sätt också bra.
Jag tycker ju om honom.."
(..)
HD: Svara om du vill. Är det "bara" att använda sig av sudoku och sätta de siffrorna i rätt
ordning? "
JO: Jag vet var den äldsta ligger :-p
Fragade mest om ni inte skulle logga apan ..
HD: Hört om L?
JO: Om L?
H: Lena.
JO: Ne henne har jah inte pratat med sen jag vet inte när.
HD: Byter info mot hint... ..
HD: skojade bara.
HD: Hon har försvunnit. Skulle firat sin sons födelsedag men dök aldrig upp och ingen vet vart hon är.
(..)

HD om Beholder då JO frågar om de kollat med honom. Han har skrivit att han är orolig, vilket JO kopplar till Ls försvinnande.
HD har dock en annan tolkning:

JO: Ja han skrev iof nåt tidigare om att han var orolig eller nåt liknande.
HD: Jag såg det. Men det har han gjort tidigare när ni var borta.
JO: Ok .. ?
HD: Han verkar inte må så bra själv har jag uppfattningen om.
JO: Ja han skrev iof nåt tidigare om att han var orolig eller nåt liknande
HD: HD: Så dagens inlägg kanske inte handlar om L
JO: ok .. har inte så bra koll på honom."

16 maj

HD mäktar med ett skämt om SD och LWs relation och skrattar i skriven text:

JO: hur tar s det då? dem var väl rätt bra kompisar.
dissar du mig nu
HD: Haha
JO: S dissar mig iaf .. har inte fått nå liv i han sen i går morse
HD: Han kör bussen här på flygplatsen så han har svårt att messa
JO: bussen?
HD: Mellan terminalerna
JO: hur långt har ni kommit då?
HD: London
Och kaffe
(..)

18 maj

HD vet ingenting om att SD är misstänkt. Sen skickar JO en länk till expressen:

JO: men du .. läste precis Expressen .. S misstänkt?
HD: Jag vet ingenting..
Är mest trött och undrande?
(..)
JO: hur mår S då?
HD: han tycker precis som jag att det är jättejobbigt.
JO: Jag kan nästa förstå det
Hoppas ni får en så bra semester som ni kan iaf
HD:Blev ingen semester. Nekades inträde i USA och är nu påväg hem. Vet inte om det har att
göra med L men en god gissning.
HD: Sitter på planet hem. Landar om en stund i London
JO: ajdå
HD: mmm
(..)

19 maj

Detta är väl efter att HD varit på förhör och är FTF på att LW är död (som då SD förmedlat till JO på em).
Inte ett ord om LW (eller hennes barn) men desto mer om sig själv...

JO: Hur är det?
Kram!
HD: Hej, har en lånetelefon nu. Önskar livet vore lättare. Är glad dör sin omtanke. Orkar knappt stå upp. Kram (19.48)
JO: Förstår att allt måste vara fruktansvärt jobbigt
HD: Värre än du kan tänka sig. Hoppas att det gr att
HD: Hoppas att det går att återhämta sig på något sätt. Kram
(..)

Ab 165
Senast redigerad av develi 2021-05-07 kl. 14:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in