Citat:
Jag undrar verkligen om SD kan sakna någon.
Jag tänker återigen på Hjalmar Söderbergs ord, och hur SD agerar.
Minns att någon i tråden skrev om kärleksbooming (Firesnake), att offer vid våld i nära relationer ofta har utsatts för en ovanligt intensiv kärleksbooming i början av relationen.
Detta kan ju vara en sådan strategi SD tar till för att väcka uppmärksamhet. Att bombardera vissa personer (kanske särskilt kvinnor) med beröm och uppmärksamhet.
För SD får det den effekten att han bli uppmärksammad själv. Antingen på ett positivt sätt, eller så kan det bli kalla handen. För Lena som behövde mycket uppmärksamhet och närhet, har detta sätt att närma sig någon säkert varit effektivt.
Om SD saknar något, då handlar det kanske mer om saker som hans gamla liv, hans tidigare status, hans roll inom geocachingen och på jobbet. Kanske den uppmärkamhet han fick av Lena? Men inte Lena som person?
Just nu undrar jag hur SD klarar av allt?
Hans chef har skickat in tips till åklagaren, en av hans vänner har tipsat om SDs besök hos honom 7 okt, då inloggningarna skedde. Jag tror att många grannar känner sig stela i hans sällskap, kanske försöker undvika honom.
Hela hans liv måste ha krackelerat.
Hans barn är inte längre så små. De kan dra egna slutsatser och kan så småningom börja tvivla på hans historier.
Han ångra kanske mycket, kanske t om mordet.
Men inte för att Lena är död, utan för allt trassel det har ställt till, dvs Lena har ställt till.
Min spekulation.