2021-05-06, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Exakt vad jag tänkte på när jag läste artikeln!
Kanske för att jag också just idag köpte jordgubbsplantor.

Så sorgligt så att det kunde vara en scen från en film.
De bär som plantorna bar fick varken Lena eller barnen äta av...

Jordgubbarna blev som en ledsen symbol för alla krossade drömmar...

Ja den där delen med jordgubbarna har verkligen etsat sig fast.
Kanske för att den är så lätt att relatera till i sin värme och vardagliga enkelhet. Så lätt att se sin egen mamma i LWs mamma där. Det blir en sån smärtsam kontrast till det ofattbara och brutala. Och så hjärtskärande att tänka på.
Citera
2021-05-06, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Antingen var överfallet planerat eller också fick någon av dem ett raserianfall.
Det måste i alla fall ha varit SD som lurade ut henne och därför är han skyldig oavsett om det var han eller HD som slog.

Absolut är han skyldig oavsett.

Jag tror att det var han som slog. Men den enda alternativa GM är HD. Då måste hon ha överraskat LW med ett slag i huvudet för LW var antagligen mycket snabbare och mer vältränad än HD även om hon var mindre och även om även HD skulle få extra styrka av adrenalinet så var nog LW starkare.

Men som sagt så tror jag att det var SD. Men HD kan ha kännedom eller vara anstiftare.
Citera
2021-05-07, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Usch smokey nu får man inte hålla på att köra över människor hur som helst, Det kan man få fängelse för.

Dessutom är det ren lögn. Jag har läst allt och ingen har skrivit så.
Citera
2021-05-07, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Absolut är han skyldig oavsett.

Jag tror att det var han som slog. Men den enda alternativa GM är HD. Då måste hon ha överraskat LW med ett slag i huvudet för LW var antagligen mycket snabbare och mer vältränad än HD även om hon var mindre och även om även HD skulle få extra styrka av adrenalinet så var nog LW starkare.

Men som sagt så tror jag att det var SD. Men HD kan ha kännedom eller vara anstiftare.

Misstänker att det är just det som fattas. Man avfärdade HD för snabbt.
Citera
2021-05-07, 00:45
Medlem
develis avatar
Herregud vilken drama Queen.
Pip-Stefan med stämbands issues.
Stackarn blev extra vemodig av en djupfryst loggremsa.

Vad vill tönten ha sagt i mittenpartiet?
Är det ett sublimt hot?

Nov 2016
"En sorgens dag. Leonard Cohen har lämnat oss. Far mellan några olika jobb och ur bilens stereo öser hans så rena, fantastiska. starka, trygga, manliga och alldeles underbara röst från Dublin 2008.

Den minner om liv och död och hur forgängligt allting är. Men hans musik kommer i alla fall att följa mig till mina dagar slutar alldeles oavsett vad som i övrigt kommer och går.

Är lite speciellt att logga en insomnad cache till allt detta. Extra ledsamt når det knappt blir
en fläck på det blöta och frusna papperet. TFTC
Citera
2021-05-07, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Herregud vilken drama Queen.
Pip-Stefan med stämbands issues.
Stackarn blev extra vemodig av en djupfryst loggremsa.

Vad vill tönten ha sagt i mittenpartiet?
Är det ett sublimt hot?

Nov 2016
"En sorgens dag. Leonard Cohen har lämnat oss. Far mellan några olika jobb och ur bilens stereo öser hans så rena, fantastiska. starka, trygga, manliga och alldeles underbara röst från Dublin 2008.

Den minner om liv och död och hur forgängligt allting är. Men hans musik kommer i alla fall att följa mig till mina dagar slutar alldeles oavsett vad som i övrigt kommer och går.

Är lite speciellt att logga en insomnad cache till allt detta. Extra ledsamt når det knappt blir
en fläck på det blöta och frusna papperet. TFTC

Vilken "stämningsfull" poesi du gräver fram såhär på nattkröken haha

Så här i retrospect så är det ju lätt att tolka mittenpartiet som att han faktiskt har en fascination över döden och kanske över hur snabbt man kan slå ihjäl en annan människa.
Cohens frånfälle var kanske bara ett tillfälle att få göra sig lite märkvärdig och spela djup och poetisk och samtidigt få skriva om döden.

LW fick ingen poesi hon. Annat än några tramsiga rader om röksignaler på messenger vilka uppenbart var riktade till polisen där han dessutom skuldbelade henne för att ha blivit mördad.

Är det den "rena, fantastiska. starka, trygga, manliga och alldeles underbara" sotaren SOAs röst som skänker honom trygghet i dessa dagar mån tro.
Citera
2021-05-07, 07:26
Medlem
Har sagt från ruta ett att de fokat på fel gm och det finns en enkel anledning till det som stavas motiv. Hade case closed på det redan tidigt.
Citera
2021-05-07, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KingKong90
Har sagt från ruta ett att de fokat på fel gm och det finns en enkel anledning till det som stavas motiv. Hade case closed på det redan tidigt.

Du kan inte säga "case closed " för att du vet vem som är gärningspersonen utan att redovisa dina "fakta".
Citera
2021-05-07, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
Du kan inte säga "case closed " för att du vet vem som är gärningspersonen utan att redovisa dina "fakta".
Har aldrig sagt att jag vet vem som är gm. Däremot tyckte jag redan från ruta ett att utpekad gm kändes fel pga saknad motivbild.

Man ska akta sig för att anklaga andra när man inte vet. Dessutom har vi ett rättssystem som reglerar vem som är skyldig och inte och den som är friad där skall betraktas som oskyldig oavsett. Det är liksom det hela vårt rättssystem bygger på.
Citera
2021-05-07, 08:35
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Har aldrig sagt att jag vet vem som är gm. Däremot tyckte jag redan från ruta ett att utpekad gm kändes fel pga saknad motivbild.

Man ska akta sig för att anklaga andra när man inte vet. Dessutom har vi ett rättssystem som reglerar vem som är skyldig och inte och den som är friad där skall betraktas som oskyldig oavsett. Det är liksom det hela vårt rättssystem bygger på.
Hur känns det nu då när du vet bättre
Förklara lite om motivbilden du upplever felaktig
Citera
2021-05-07, 08:49
Medlem
Citat:

Ja, du om någon (som tjänstgjort som polis under så många år) borde ju såklart ha helt rätt. Klart det inte är SD, han borde ju avfärdats direkt. Att hans namn ens förekommer i utredningen är helt ofattbart....inget motiv, vattentätt alibi, normalt beteende innan, runt och efter tidpunkten för mordet. En stabil kille helt klart med alla hästar hemma. Kände han ens LW? Bra att det finns någon här i tråden med sunda och kloka idéer 😂
Citera
2021-05-07, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Någon i tråden har skrivit att han ska åka till Örebro och köra över SD om SD blir friad. Hen tänker sig antagligen en smitningsolycka där SD inte kan anmäla någon.

Äh då. Vilka skulle vilja skada GM på det viset? Karma heter det som alla väntar på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in