Flashback bygger pepparkakshus!
2019-09-03, 22:16
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drrty
Vad konstigt att hon säger det då.

14.34 säger hon sitt efternamn
Jaha????

Det är inte mitt nick i alla fall ... så???
Citera
2019-09-03, 22:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jaha????

Det är inte mitt nick i alla fall ... så???
Snälla micro, du har ju outat dig själv... Spelet är över... Varför fortsätter du att låtsas och förneka...

Det är väl inte så farligt... Vad jag vet har du väl knappast skrivit så kontroversiella saker på Flashback ändå (typ hat eller liknande), så vad är grejen. Lugna dig nu...

Jag tyckte det var grymt att du drog över och konfronterade rask! Sen om du var lite full, skitsamma... Jag super jag med ibland!
Citera
2019-09-03, 22:25
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manda96
Snälla micro, du har ju outat dig själv... Spelet är över... Varför fortsätter du att låtsas och förneka...

Det är väl inte så farligt... Vad jag vet har du väl knappast skrivit så kontroversiella saker på Flashback ändå (typ hat eller liknande), så vad är grejen. Lugna dig nu...

Jag tyckte det var grymt att du drog över och konfronterade rask! Sen om du var lite full, skitsamma... Jag super jag med ibland!
Nej, jag har inte outat mig själv ... eftersom personen som besökte rasken inte var jag ... Vem var där .. det vet ju inte ens rasken eftersom han vare sig vet hur hans mammas granne eller jag ser ut ...

Jag önskar verkligen att JAG fått fronta Rasken eftersom jag tycker att jag är bättre skickad att hålla tråden och kräva svar än vad personen i uppspelningen gör ....
Citera
2019-09-03, 22:35
Medlem
Facebacks avatar
Har ändå förståelse för M, hon är omedveten om att samtalet spelas in medans rask är fullt medveten om att samtalet snart är till allmän beskådan och kommer resoneras kring och därför framställer sig som mer sympatisk och redig.

Fanns säkert en anledning till besöket vid tidpunkten, rask har säkert skickat något sms på jävelskap och haft hyss i kikaren nu när hans skalliga kompis var på besök igen, han var ju med förra gången också och har säkert detta som en sysselsättning under deras fyllor. Rask kallar han ju för sin "Brother in arms".

Man kan säga att Rask har M i schack matt i deras spel då M inte besvara Rask med bevis utan att ge upp sin anonymitet. Det enda hon kan gör nu är att välta brädet.
Senast redigerad av Faceback 2019-09-03 kl. 22:39.
Citera
2019-09-03, 23:00
Medlem
123....s avatar
"FlottPelle" eller "BajsBaron" Same Shit Different Name Liksom .. Den ene saltar fakturor och ligger på arbetstid i klienternas fastigheter och den andra tigger veckopengen av barn som tycker det är roligt när deras namn får synas i bild och gör insamlingar för ändamål som är lätt att väcka människors generositet inför, för att sedan ta alla pengarna till helt andra saker som dyra klockor och andra skryt-attribut, dessutom verkar det som att den sistnämnda är en skattefifflare av rang.
Det råder inga som helst oklarheter att swishdonationer som dras in på det sätt han gör ska beskattas och det verkar inte vara någonting som görs alls om man kollar upp ekonomin runt honom..

Fascinerande att en människa som skitit på arbetstid och stolt visat upp bajset samt suttit i en mintgrön Mankini och skrattande berättat om andra lekar med bajs och andras konfrontationer med exkrementer de råkat ut för genom ytterst vidriga pranks kan uppröras av en människa som dricker en kopp kaffe i kalsongerna?

Jag har granskat senaste videon som som vanligt mestadels består av upprepningar från såväl andra videos som upprepningar i en och samma video, det här är alltså "caset" han väljer att företräda på Youtube utöver den rättsliga gången som samhället ansvarar för.
Det handlar om en annan Youtube-kreatör som enligt honom själv lurats på pengar men som ändå inte verkar hamnat på bar backe eftersom han efter allt detta hänt köpt en ny Lamborghini för över två miljoner -och detta innan han ens har körkort....
Vi kan väl redan nu enas om att Baronen inte cherry pickar sina fall efter hur mycket lidanden offren åsamkats ekonomiskt efter att ha utsatts utan att det måste vara andra kriterier som styr?

1.Videon börjar med att han förolämpar sina tittare genom att kalla dom för framstjärtar.(Seriös och fin framtoning där)

2. Efter det tiggeri om tumupperi.

3. Baronen upprörs över det att fuskbyggaren suttit i en bil och förnekad div anklagelser samtidigt som han naturligtvis ska mecka och kladda med snus så här i inledningen. (Kanske kan han lägga in en snus precis innan sändning eller låta bli att snusa alls då han som en kärring ofta lägger ut den igen efter ett par minuter?) Se någon ständigt och jämt kladda med snus uppskattar ingen och vill ta del av.

4. Nu hävdar Baronen att det Joz säger i bilen inte alls stämmer och att det är han som snackar skit här. Dessutom så kallar han Joz för flottPelle för att liksom förstärka föraktet han har för honom.

5. Nu får vi ett utlägg om att Joz inte är så lugn och harmonisk som han vill ge sken av, och att det faktum att han inte vill prata och konfronteras med Rask är ett bevis på att han är skyldig som bara Fan.

6. Nu kommer vi in på den kriminella biten, där Flottpelle bl.a fakturerat för en parkeringsavgift som inte stämde och några handtag där hundralappar blivit tusenlappar. (Nu börjar man fatta varför just detta slagits upp så stort på kanalen när man hör om denna ytterst grova ekonomiska brottslighet)

7. Här kommer ett väldig hattigt ihopklippt material med gammal skåpmat (Vet inte vilken gång i ordningen jag hört EXAKT samma saker från Baronen förut?) om att FlottPelle jobbat påverkad av cannabis och kört sönder en bil.

8. Här bjuds det in för medverkan på kanalen där det återigen obegripligt hattigt klipps mitt i meningar? Han lovar Heligt FlottPelle att inte förolämpa honom med fula öknamn om han stället upp på Baronens vilkor (Schysst av dig där men hade det inte varit bäst att undvika fula namn även i denna videon då också om du vill bli seriöst tagen och att inte allt bara ska framstå som "YadaYada" content?)

9. Nu försöker Baronen förmå Joz att förstå att en intervju med honom är räddningen för hans karriär då han i princip är rökt här i Sverige och inte ens kan visa sig ute längre. (Betänk här ironin att samma man som kanske bär det största ansvaret att hetsjakten på honom blev så stor och att det blåstes upp som det gjorde ber om en "Intervju" så att hans fortsatta förutsättningar ska förbättras) Och för att förbättra chanserna till att få till stånd sin intervju så inflikar han att Joz är en paranoid galning, "Rent Mjöl I Påsen nämndes väl för 4-5 gången vid det här laget

10. Upprepningar, upprepningar, upprepningar varför fly media och göra sig oanträffbar osv, osv, bla bla bla...

11. Nu snackas det en bra stund om att Jozan inte ska sitta och spela Allan Ballan och självsäker, och gör han de kan han inte tacka nej till intervjuer om Baronen kallar.

12. Här får vi ett statement om att ett nekande av en intervju med Baronen är det samma som ett direkt erkännande som håller i vilken domstol som helst, och mjölpåsen dras återigen upp en tre ggr så där med ett riktigt dramatiskt crescendo där Baronen med en stirrande blick och en beräknad konstpaus konstaterar att det i stället för mjöl i påsen finns CANNABIS! (Betänk här att Baronen är FÖR en legalisering av just cannabis och att han fått frågan flera gånger där han gett ett avdramatiserande svar om att det borde vara lagligt och fundera lite över hur det rimmar med det här dramatiska utspelet)

13. Nu får vi veta att Baronen hört SÅ MÅNGA HISTORIER som han inte berättat och att inte ens Jocke vet om dem! Som exempel berättar han (Vi får väl anta att det är en av de värre eftersom de tas upp som just exempel) att när Jocke och Jonna varit på semester och Joz passat huset så har han tagit bilder av sig själv drickandes kaffe och öl i BARA KALSONGERNA! Som han dessutom skickat till andra människor! Och som om detta inte vore nog! -HAN HAR SMACKAT PÅ TJEJER I JOCKES GARDEROB! (Nu jävlar blev det riktigt tunga grejer till SlemPelles nackdel här, och man börjar förstå låsningen och fascinationen Baronen fått och tvånget han känner att publikt dra detta i långbänk och låta Joz få löpa gatlopp på sin kanal)

14. Som avslutning blir det nu ytterligare upprepningar och förolämpningar om att Joz inte ska spela självsäker och att han är en ynkrygg som spelar tuff ska göra saker på sina vilkor och att han har en falsk pondus. ( Med det här mogna sakliga avslutet kan väl knappast Joz tacka nej till en intervju? Personligen tycker jag att Baronen gjorde en klockren beskrivning av sig själv här på slutet)

Jag vet att du läser här Rask och så här tycker jag:
-Jag Tycker att Joz Är en FlottPelle precis som jag tycker DU bär upp ditt namn som BajsBaron med den äran!
-Står jakten och uppmärksamheten Joz fått i proportion till vad han gjort och vad han är anklagad för?
-Nej! (Precis som med Jessica)
-Förstår DU när Nog är Nog och när det är dags att låta något vara?
-Nej! (Och för det får du mitt och många andras ogillande)

Du upprepar dig så till den grad i dina serieuthängningsvideos att om det vore i en domstol så skulle svarandens advokat och domaren avbryta dig efter varenda replik eftersom de hört precis samma sak flertalet gånger förut.

Hur orkar du och imponeras du av dig själv? ….
Senast redigerad av 123.... 2019-09-03 kl. 23:10.
Citera
2019-09-03, 23:16
Vilken twist det blev på tråden.

Nog för att Alex är en pajas av rang, men i hans film om fylletanten tyckte jag han skötte sig riktigt bra. Kanske för att han var den enda som visste att samtalet spelades in . Sedan tycker jag Rasken skall ha en eloge för att bjöd den törstiga fylletanten på lite mjöd, det var nobelt av honom. Första och sista gången jag skrev något positivt om Rask.

Följer trådens utveckling med andakt

https://giphy.com/gifs/trump-michael...-UlqLDtI8Qc0j6
Citera
2019-09-03, 23:20
Bannlyst
Micro du måste vara den sämsta förloraren någonsin. Ingen kan förneka något så mkt som dig trots massa bevis.

Men jag tror att du just nu genomgår ett allvarligt skov, och du borde kontakta akutpsyk innan du gör bort dig ännu värre.
Citera
2019-09-03, 23:39
Medlem
123....s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det finns väl folk här i tråden som spelat in det personen försöker få honom och fejsa och han ljuger .... Det han ljuger om är inspelat ... så vad menar du???

Vem kan försvara en psykopatisk y-bloggare som har som leverbröd att skapa scenarior och kasta skit på folk...?

Vem kan försvara 100 kilo buffel som trakasserar en handikappad sextioåring och hans fru ???

Jag håller med dig fullständigt!
Det ligger i Baronens Natur att försöka skrämma folk och i många fall lyckas han, men blir han synad och motståndet känns osäkert för honom så lämnar han Walk Over och skyller på ryggen!

Det spekuleras väldeligen här nu om kvinnan som besökte Baronen var mammans granne och så länge ovissheten råder så kommer ju bara spekulationerna att eskalera och allting hållas på en nivå som bara är tröttsam för alla inblandade.
Sanningen lär ju komma fram förr eller senare iaf och Baronen nästa drag kanske blir att själv besöka adressen för att försäkra sig om att det var mammans granne och inte random "AntiFan" som var hem till honom.

Du känner ju grannen väl och har fått information förut, det är ju ingen hemlighet.
Kan du inte rakt på fråga henne om det var hon som besökte honom den kvällen?

Det är ju inte så att hon begått något brott eller så, och i sak har hon ju rätt, (Vi vet alla att det var BB som var och grisade på uteplatsen, det är klart som korvspad) och att hon sen var lite rund under fötterna är fullt förståeligt, det kan behövas lite spirituosa som ett stöd vid en konfrontation med det tatuerade fläskberget, speciellt när han har druckit själv också, för då blir han modig som aldrig förr....
Citera
2019-09-03, 23:46
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 123....
Jag håller med dig fullständigt!
Det ligger i Baronens Natur att försöka skrämma folk och i många fall lyckas han, men blir han synad och motståndet känns osäkert för honom så lämnar han Walk Over och skyller på ryggen!

Det spekuleras väldeligen här nu om kvinnan som besökte Baronen var mammans granne och så länge ovissheten råder så kommer ju bara spekulationerna att eskalera och allting hållas på en nivå som bara är tröttsam för alla inblandade.
Sanningen lär ju komma fram förr eller senare iaf och Baronen nästa drag kanske blir att själv besöka adressen för att försäkra sig om att det var mammans granne och inte random "AntiFan" som var hem till honom.

Du känner ju grannen väl och har fått information förut, det är ju ingen hemlighet.
Kan du inte rakt på fråga henne om det var hon som besökte honom den kvällen?

Det är ju inte så att hon begått något brott eller så, och i sak har hon ju rätt, (Vi vet alla att det var BB som var och grisade på uteplatsen, det är klart som korvspad) och att hon sen var lite rund under fötterna är fullt förståeligt, det kan behövas lite spirituosa som ett stöd vid en konfrontation med det tatuerade fläskberget, speciellt när han har druckit själv också, för då blir han modig som aldrig förr....
Det kommer jag att göra när hon mår bättre ... just nu är det inte läge...
Citera
2019-09-03, 23:50
Medlem
123....s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assault12
Vilken twist det blev på tråden.

Nog för att Alex är en pajas av rang, men i hans film om fylletanten tyckte jag han skötte sig riktigt bra. Kanske för att han var den enda som visste att samtalet spelades in . Sedan tycker jag Rasken skall ha en eloge för att bjöd den törstiga fylletanten på lite mjöd, det var nobelt av honom. Första och sista gången jag skrev något positivt om Rask.

Följer trådens utveckling med andakt

https://giphy.com/gifs/trump-michael...-UlqLDtI8Qc0j6

Ja det är lätt att behärska sig och försöka bete sig som folk med vetskapen att hela samtalet spelas in och kommer att läggas upp till allmänt beskådande.
Jag är inte lika säker på att stilpoängen gått till Baronen om bägge kombattanterna varit ovetande om att allting spelades in av en tredje part. Speciellt om promillehalten varit ytterligare lite högre hos honom vid tillfället, det har han själv bevisat med sånt han själv lagt upp men tagit bort dagen därpå ….
Senast redigerad av 123.... 2019-09-03 kl. 23:53.
Citera
2019-09-03, 23:51
Bajsbaronen kör livestream på Youtube nu. Tragisk jävel han är alltså.
Citera
2019-09-03, 23:53
Citat:
Ursprungligen postat av 123....
Ja det är lätt att behärska sig och försöka bete sig som folk med vetskapen att hela samtalet spelas in och läggas upp till allmänt beskådande.
Jag är inte lika säker på att stilpoängen gått till Baronen om bägge kombattanterna varit ovetande om att allting spelades in av en tredje part. Speciellt om promillehalten varit ytterligare lite högre hos honom vid tillfället, det har han själv bevisat med sånt han själv lagt upp men tagit bort dagen därpå ….

Precis, mitt inlägg skrevs med viss ironi. Och ironi kan ju vara lite svårt på interwebs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in