2021-05-06, 22:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Zyxel04
Det är så roligt att spekulera kring ö-råd <3<3<3<3<3

Som de ser ut nu så kommer två att åka ut på söndag.

Sannolikt har alla deltagare fortsatt en röst. Men en spekulation är att alla skulle kunna ha två och att personen i maktens boning har 3.

Under omständigheten att alla ha 1 röst så kommer troligen en på vardera sida att åka ut.

Om alla skulle ha 2 röster så skulle en sida tappa två man samtidigt som den andra sidan förblir oförändrat. Detta scenariot är dock rörigt i huvudet...

Lag Syd har en styrka i Olivias hemliga immunitet. Denna kommer inte behövas redovisas innan röstningen och därmed kan den aktiveras efter röstningen. De skulle innebära att rösterna på Olivia förblir ogiltiga.

Om syd-sidan lyckas få maffian (och kanske vågmästarna) att rösta på Olivia, samtidigt som syd-medlemmarna lägger tex 3 röster på Johanna och 1 på Anders, ja då åker ju Johanna och Anders ut.

Den svåra biten förblir att få syd att rösta på Olivia. Jag tror inte de kommer kunna "lura" de, pakterna är ju så tydliga. Deras hopp är att maffian gör detta frivilligt.

Willia är ju immun och kommer klara sig på Ö-rådet. Även Jokkmokk kommer troligen klara sig eftersom han inte ses som ett hot.

På sydsidan så är känslan att de står mellan Dennis och Joanna. Om jag fattat det rätt så kommer Joanna att bli immun om hon vinner duellen mot William och dessutom ha en extra röst.

Spontan känns det som att Dennis ses som ett större hot och därför kommer att bli bortröstad av maffian. Det är väl dock inte orimligt att de går på Joanna, särskilt efter att hon kritiserade feministen.

Bland Maffian känns det jämnare. I förra programmet talade de om feministen som en target. Känslan är dock att de börjat störa sig en del på Anders också och jag tror inte han sitter säkert. Jag tror inte Annki rycker, hon ses ändå inte som ett hot.
Om man räknar kända röster:
Olivia har 2 röster (+hemlig immunitet)
Dennis 1 röst
Annica 1 röst
Joanna 1 röst + ev immunitet om hon vinner Maktens boning

Jokkmokk 1 röst
William 1 röst + immunitet + (1 röst på sig (blodshämnd))

Johanna 1 röst + har 1 röst på sig
Annki 1 röst + har 1 röst på sig
Fotbojan aka Quasimodo 1 röst + 1 röst på sig

Lag Syd + Jokkmokk& William har 7 röster totalt. Dessutom ligger redan 3 röster på Lag Nord. Om de lägger 3 röster på Johanna och 4 röster på Fotbojan så får Johanna 4 totalt och Bojan 5 totalt. Då spelar det ingen roll om Lag Nord skrapar ihop sina 3 röster de har tillsammans o lägger på t ex Dennis.

Detta förutsatt att Lag Syd o J&W håller ihop. Om J&W splittar sina röster lika mellan lag Syd o Nord så kan de få ut en person från lag Syd. T ex Lag Nords 3 röster på Dennis + 2 röster från J&W. Men då lär dock lag Syd ilskna till och ställa in kikarsiktena på J&W till nästa öråd.

Det är intressant om Ludde får komma in före örådet och tillåtas spela någon roll där, eller om hans intåg hålls hemligt till efter örådet. Om han kommer in före örådet så lär inte J&W skicka ut nån från Lag Syd utan då blir det garanterat två från Nord som ryker. Om han kommer in efter örådet och J&W skickat ut en från varje lag, så ligger nog J&W extremt illa till vid nästa öråd. Då är bägge lagen förbannade på dem .

Kan bli intressant, det här!
Senast redigerad av Zurfarn08 2021-05-06 kl. 22:59.
2021-05-06, 22:54
Medlem
Gränslandet
2021-05-06, 23:00
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid
Gränslandet

Troligtvis och förmodligen är X immun i det Örådet. Men jag hoppas inte X får kliva in i Robinson förrän samtliga sitter på sina platser i Örådet så att X inte hinner diskutera några planer med de andra deltagarna.
Senast redigerad av CS128 2021-05-06 kl. 23:03.
2021-05-06, 23:04
Medlem
BreEEeevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Traptin
Nu blev man ju nyfiken på vad exakt Wilma kritiserade Johanna för. Minns du det?

Nej, minns inte. Jag tror det hade någonting om mobbning att göra, hur hon betett sig, men minns tyvärr inte.
2021-05-06, 23:18
Medlem
Magica-Lazios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Om man räknar kända röster:
Olivia har 2 röster (+hemlig immunitet)
Dennis 1 röst
Annica 1 röst
Joanna 1 röst + ev immunitet om hon vinner Maktens boning

Jokkmokk 1 röst
William 1 röst + immunitet + (1 röst på sig (blodshämnd))

Johanna 1 röst + har 1 röst på sig
Annki 1 röst + har 1 röst på sig
Fotbojan aka Quasimodo 1 röst + 1 röst på sig

Lag Syd + Jokkmokk& William har 7 röster totalt. Dessutom ligger redan 3 röster på Lag Nord. Om de lägger 3 röster på Johanna och 4 röster på Fotbojan så får Johanna 4 totalt och Bojan 5 totalt. Då spelar det ingen roll om Lag Nord skrapar ihop sina 3 röster de har tillsammans o lägger på t ex Dennis.

Detta förutsatt att Lag Syd o J&W håller ihop. Om J&W splittar sina röster lika mellan lag Syd o Nord så kan de få ut en person från lag Syd. T ex Lag Nords 3 röster på Dennis + 2 röster från J&W. Men då lär dock lag Syd ilskna till och ställa in kikarsiktena på J&W till nästa öråd.

Det är intressant om Ludde får komma in före örådet och tillåtas spela någon roll där, eller om hans intåg hålls hemligt till efter örådet. Om han kommer in före örådet så lär inte J&W skicka ut nån från Lag Syd utan då blir det garanterat två från Nord som ryker. Om han kommer in efter örådet och J&W skickat ut en från varje lag, så ligger nog J&W extremt illa till vid nästa öråd. Då är bägge lagen förbannade på dem .

Kan bli intressant, det här!

Det stämmer inte riktigt. William är befälhavare så han har 2st röster att dela ut. Så lag syd inkl William och jokkmokk har 8 röster att dela ut. Däremot ska joanna duellera mot William så det kan bli så att hon sitter på 2 röster om hon vinner och blir överbefälhavare.

Befälhavare = immun, vanlig röst plus en extra röst.

En från lag nord ryker garanterat. Och jag tror och hoppas på att det blir Johanna. Får jag välja två från lag nord så blir det Andreas och Johanna.

Om inget oförutsett händer att William och jokkmok röstar på en syd så bör två ur nord ryka och då blir det Andreas och Johanna.

Annars tror jag det blir johanna och Dennis som ryker. Dennis största hotet tycker nord.
2021-05-06, 23:28
Medlem
Någon kanske även hittar en hemlig immunitetsamulett i skogen på söndag, få se vad produktionen hittar på, man vet ju aldrig.
2021-05-06, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Omöjligt att stilla tigandes se på hur flera i tråden inte begriper en enkel handling: Alex fru swischade pengar till den mobil som de (T-S och/eller Elias) ringde ifrån till Alex fru ( = de som ägde bilen och följde med i bilen) - de två personerna som ägde bilen följde med T-S in i affären. T-S handlade mat för summan eller strax intill den summan och personen som fått swishat pengarna till sig - betalade i kassan. Behövs inget ICA konto för att betala matvaror på ICA så den som betalade kan ju ha betalat från sitt egna kontokort oavsett för pengarna hade de fått genom swisch från Alex fru.
Men vadå? Hur betalar man på Ica? Vad är Swish??

2021-05-06, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wad
”Mer demokratiskt med lottning”

Edit: I förra laget var dom mer överens? Nej Annki, det var ni inte. Men din pakt var överens, så det spelade ingen roll vad dom andra tyckte. Dumkärring.
Haha det är så fascinerande med folk som verkligen har NOLL självinsikt. 55 år gammal är hon också. Otroligt.
2021-05-07, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Vad såg du i honom som var negativt då? Du verkade ju heja på Pär-sophia så du och jag har uppenbarligen olika smak och värderingar.
Han har en översittarattityd. En mus i alldeles för stor kostym. Tova-Sophia gillade jag för att hon aldrig hymlade med vad hon ville ha sagt. Alla kan inte tycka lika.
2021-05-07, 00:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Magica-Lazio
Det stämmer inte riktigt. William är befälhavare så han har 2st röster att dela ut. Så lag syd inkl William och jokkmokk har 8 röster att dela ut. Däremot ska joanna duellera mot William så det kan bli så att hon sitter på 2 röster om hon vinner och blir överbefälhavare.

Befälhavare = immun, vanlig röst plus en extra röst.

En från lag nord ryker garanterat. Och jag tror och hoppas på att det blir Johanna. Får jag välja två från lag nord så blir det Andreas och Johanna.

Om inget oförutsett händer att William och jokkmok röstar på en syd så bör två ur nord ryka och då blir det Andreas och Johanna.

Annars tror jag det blir johanna och Dennis som ryker. Dennis största hotet tycker nord.
Aha, så befälhavaren har egen immunitet plus en extraröst? Det hade jag inte koll på. Ja, då får team J&W ännu mer makt om William vinner mot Joanna. Och tvärtom, ifall Joanna vinner. Utfallet i den kampen kommer antagligen avgöra Dennis vara eller icke vara. Vinst William = en Nord o en Syd ryker antagligen Andreas o Dennis. Vinst Joanna = två Nord ryker, garanterat Andreas o Johanna.

Edit: Eller - kan lag Syd o Nord vara så sluga att de går ihop bakom team J&Ws rygg och lägger ihop tillräckligt med röster för att rösta ut Jokkmokk? Han har ingen immunitet. Lag Nord kan vara villiga att göra gemensam sak med lag Syd för att försvaga William, som är allas största hot, genom att rösta ut hans enda egentliga bundsförvant.
Senast redigerad av Zurfarn08 2021-05-07 kl. 00:32.
2021-05-07, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Aha, så befälhavaren har egen immunitet plus en extraröst? Det hade jag inte koll på. Ja, då får team J&W ännu mer makt om William vinner mot Joanna. Och tvärtom, ifall Joanna vinner. Utfallet i den kampen kommer antagligen avgöra Dennis vara eller icke vara. Vinst William = en Nord o en Syd ryker antagligen Andreas o Dennis. Vinst Joanna = två Nord ryker, garanterat Andreas o Johanna.
Vad är problemet med Andreas egentligen? Tycker han är en bra kille.
2021-05-07, 00:34
Medlem
Nightcr4wlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid
Vad är problemet med Andreas egentligen? Tycker han är en bra kille.
Trist person. Ungefär lika underhållande som deklarationen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in