2021-05-06, 21:56
Medlem
Visste inte att Anki var förståndshandikappad.
Förstod det nu... härligt.
2021-05-06, 22:04
Medlem
Zyxel04s avatar
Det är så roligt att spekulera kring ö-råd <3<3<3<3<3

Som de ser ut nu så kommer två att åka ut på söndag.

Sannolikt har alla deltagare fortsatt en röst. Men en spekulation är att alla skulle kunna ha två och att personen i maktens boning har 3.

Under omständigheten att alla ha 1 röst så kommer troligen en på vardera sida att åka ut.

Om alla skulle ha 2 röster så skulle en sida tappa två man samtidigt som den andra sidan förblir oförändrat. Detta scenariot är dock rörigt i huvudet...

Lag Syd har en styrka i Olivias hemliga immunitet. Denna kommer inte behövas redovisas innan röstningen och därmed kan den aktiveras efter röstningen. De skulle innebära att rösterna på Olivia förblir ogiltiga.

Om syd-sidan lyckas få maffian (och kanske vågmästarna) att rösta på Olivia, samtidigt som syd-medlemmarna lägger tex 3 röster på Johanna och 1 på Anders, ja då åker ju Johanna och Anders ut.

Den svåra biten förblir att få syd att rösta på Olivia. Jag tror inte de kommer kunna "lura" de, pakterna är ju så tydliga. Deras hopp är att maffian gör detta frivilligt.

Willia är ju immun och kommer klara sig på Ö-rådet. Även Jokkmokk kommer troligen klara sig eftersom han inte ses som ett hot.

På sydsidan så är känslan att de står mellan Dennis och Joanna. Om jag fattat det rätt så kommer Joanna att bli immun om hon vinner duellen mot William och dessutom ha en extra röst.

Spontan känns det som att Dennis ses som ett större hot och därför kommer att bli bortröstad av maffian. Det är väl dock inte orimligt att de går på Joanna, särskilt efter att hon kritiserade feministen.

Bland Maffian känns det jämnare. I förra programmet talade de om feministen som en target. Känslan är dock att de börjat störa sig en del på Anders också och jag tror inte han sitter säkert. Jag tror inte Annki rycker, hon ses ändå inte som ett hot.
2021-05-06, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bridge
Ooo, yes. Full time cock blower. Första avsnittet han var med i. Han bor och lever ihop med en mans röv. Olivia försöker omvända honom, men hennes platta bröst och babykropp gör bara saken mera biff.

Tycker inte att hon är plattbröstad, däremot så var hon det för flera år sen. Hon gjorde nog en bröstförstoring. Hon ser ju ut att ha levt på en Robinson-diet i hela sitt liv, ser lika smal ut i Robinson som irl.
https://www.instagram.com/p/qEq7wysskX/
https://www.instagram.com/p/Bl3JXyFF4hv/
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2021-05-06 kl. 22:26.
2021-05-06, 22:24
Medlem
Vem lär de utse till utmanare om maktens boning?
2021-05-06, 22:26
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid
Vem lär de utse till utmanare om maktens boning?

??? Du måste ju ha sett senaste avsnittet eftersom du vet om att de ska utse en utmanare
2021-05-06, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fraanki
Alex pratar ut i Aftonbladet och säger att det inte är sant som Per påstår, att han redan i lag Nord föreslog fuskplaner.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/gWoR01/de-diskades-i-robinson-efter-fusk-storhandlade-mat-pa-ica-maxi

Jag skulle inte bli förvånad om detta är ytterligare en sak som transan ljuger om, för att få Alex till the bad guy. Endast de själva vet sanningen. Nu ser jag dock i artikeln att Alex liksom P-S verkar förminska händelsen vilket är sisådär, men bra att båda rykte.

Så transan kallar alla som ogillar henne för nättroll som någon slags försvarsmekanism, jag som trodde att alla vi var normala tittare. Kliv ner från dina höga hästar Pär-Sophia, det är snarare du som både ser ut och för dig som nåt troll.
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2021-05-06 kl. 22:58.
2021-05-06, 22:39
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
??? Du måste ju ha sett senaste avsnittet eftersom du vet om att de ska utse en utmanare

Det avsnittet sändes idag Torsdag kl 19:30 på TV4 - så det är offentligt vem de valde! Sista 10 minuterna handlade ju om just det
2021-05-06, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Jag skulle inte bli förvånad om detta är ytterligare en sak som Pär ljuger om för att få Alex till the bad guy. Endast de själva vet sanningen.

Jag litar inte ett smack på Sophia. Hon är störd.
2021-05-06, 22:46
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Det avsnittet sändes idag Torsdag kl 19:30 på TV4 - så det är offentligt vem de valde! Sista 10 minuterna handlade ju om just det

Ja... så därför borde Heymid alltså veta vem som blev vald. I och med att hen har sett avsnittet...
2021-05-06, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Jag skulle inte bli förvånad om detta är ytterligare en sak som Pär ljuger om, för att få Alex till the bad guy. Endast de själva vet sanningen. Nu ser jag dock i artikeln att Alex liksom Pär verkar förminska händelsen vilket är sisådär, men bra att båda rykte.

Så hen kallar alla som ogillar hen för nättroll som någon slags självförnekelse, jag som trodde att alla vi var normala tittare. Kliv ner från dina höga hästar Pär-Sophia, det är snarare du som både ser ut och för dig som nåt troll.
Alex ogillade jag redan från början. Efter ett långt och varierande arbetsliv känner jag igen typen. Han skulle aldrig hamna på min julkortslista. Det skulle däremot Joanna. Hon skulle kunna få ett nyårskort också.
2021-05-06, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nikson
Alex ogillade jag redan från början. Efter ett långt och varierande arbetsliv känner jag igen typen. Han skulle aldrig hamna på min julkortslista. Det skulle däremot Joanna. Hon skulle kunna få ett nyårskort också.

Vad såg du i honom som var negativt då? Du verkade ju heja på Pär-sophia så du och jag har uppenbarligen olika smak och värderingar.
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2021-05-06 kl. 22:52.
2021-05-06, 22:50
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Ja... så därför borde Heymid alltså veta vem som blev vald. I och med att hen har sett avsnittet...

Ja du - alla som tittat på TV4 och Robinson/eller streamat avsnittet för idag borde nog ha sett vem det blev. Även Heymid. Såvida Heymid inte somnade i soffan? Eller mobilen eller datorn har laddat ur osv.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in