2021-05-06, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Ok, då förstår jag hur du tänker.

Jag tror ju att mordet var planerat men att han inte räknat med att det skulle behövas så många slag alternativt att han tappade kontrollen och slog mer än vad döden krävde (riktiga "mållgor" hade kanske slutat efter det sjunde dödande slaget).
Såvitt vi vet, så kan Lena mycket väl ha varit vid liv när mördaren, efter de 17 utdelade slagen, lämnade brottsplatsen.

Jag hävdar att den som dödade Lena var "galen av raseri" vid tillfället ifråga.
Citera
2021-05-06, 19:29
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
NA:
CHRISTINA ERIKSSON: Lenas pappa i tårar efter sista dagen – ”Jag ser hennes leende framför mig”

"Lena Wesströms föräldrar följer mordrättegången på plats. De sitter tätt tillsammans i salen, det är långa dagar. De är gamla. Det märks att det tar hårt på dem. Vi pratar då och då i korridoren. De säger att de vill vara med, att det är viktigt, samtidigt rörs allt upp igen."
//

När rättegången är slut för dagen, SD har hållit sitt tal, väntar Lenas föräldrar på att åka hem till Norrköping. Rösterna stockar sig när de ska svara:

"– Jag vet inte vad jag ska säga.

Gun Johansson, Lenas mamma, står alldeles stilla med tårar i ögonen.

– Det är bara skönt det är över. Vi får hoppas på en rättvis dom.

Lenas pappa, Lars-Åke, har satt sig tungt på en bänk. Han gråter men försöker samla sig.

– Sista gången vi såg henne var hon så glad. Det var ett av barnens födelsedag som vi firade lite tidigare. Jag ser hennes leende framför mig. Det är så vi kommer att minnas henne.
"

Fruktansvärt. Jag finner inga ord...💔
Citera
2021-05-06, 19:31
Medlem
Citat:
Ok, då förstår jag hur du tänker.

Jag tror ju att mordet var planerat men att han inte räknat med att det skulle behövas så många slag alternativt att han tappade kontrollen och slog mer än vad döden krävde (riktiga "mållgor" hade kanske slutat efter det sjunde dödande slaget).

Ja enligt mig är det rätt uppenbart. Man ska inte alltid lyssna på gamarna.

SD planerade attacken redan ett par dagar innan men blev avbruten. Han tar med sig handtaget till en domkraft för att attackera henne med. Vad tror man då? Ska han hjälpa henne byta däck på bilen bakom planket? Bara misshandla henne/tala henne till rätta? Verkar osannolikt. Och även om SD själv hade någon dylik tanke när han skulle möta upp henne så var det aldrig aktuellt. Vi har sett hur våldsam han snabbt kan slå om till och hur illa han kontrollerar sin ilska.

Nej det är nog någon här som är ute och cyklar i sitt resonemang.
Citera
2021-05-06, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007

Han har även haft det tungt ekonomiskt sedan han blev misstänkt. kan vid frikännande bli lite pengar för häktningen, enligt gängse taxa, men jag kan med njutning konstatera att SD går en glåmig framtid till mötes. Blir du frikänd lilla SD ska du se att det blir grått och trist och många kommer vara emot dig, vi glömmer inte. vi förlåter inte, vi har ingen barmhärtighet.

Amen på det.
Förhoppningsvis blir han fälld, då kan vi glömma honom.
Citera
2021-05-06, 19:40
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Du skriver för kråkorna, det vill säga CarinaH ser sin egen förvridna bild.

Ska man följa FBI tanten, carina och smokey så blir det ett underligt mord. Trosor och polacker, Ingen planering osv. Jisses vilka snillen den oheliga trion är. Allt för den heliga mannen skull, det vandrande pungbråket med sin gälla röst och egen inspelade järnrörsfilmer med kärleksbrev till åklagaren. Fasen om inte Örebro är amerikanska södern.

Vandrande pungbråket var ju träffande om ägaren som vill doppa obegränsat och är grälsjuk som få.

Klart det kan vara planerat, historien upprepar sig ang störda män som utfört planlagda mord med hög riskfaktor. Högmod går före fall.
Det är ett resonemang som om SD skulle vara mer perfekt än defekt.
Finns flertal kringomständigheter som kan ha påverkat val av BP såsom nämnts.
Han kan till och med vara tveksam trots att det ses som oundvikligt (måste tystas ner) or what ever. .

Kim (och Tove som anstiftare med ultimatum) är en annan version på att dra ut på tiden.
Han förhalade och hoppades hon skulle tona ner sina krav över tid.
Citera
2021-05-06, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Tack för ditt [onödigt] långa svar!
Tyvärr faller det på hälleberget.

Du valde, naturligtvis helt medvetet, att bara feta en del av det jag skrev i den meningen du ville lyfta fram.
Vill du gå omkring och tro att en mördare planerar att låta sitt dödsoffer få skrika högt under flera minuter, då kan jag berätta att du inte behöver gå omkring ensam.

Kontot Picasso2 hävdar nämligen, ev på fullt allvar, att h*n är övertygad om att mordet på Lena med SD som gärningsperson var i detalj minutiöst planerat -ja, till och med slumphändelser(!) var i förväg inplanerade av SD.
Bra jobbat!
Nej, så har kontot Picasso2 inte uttryckt sig. Ja, mordet är planerat, dock inte i tid. Och ja, många om och men har han i förväg försökt att förutse och förklara bort om det skulle finnas vittnen. Är det något annat du undrar över så kan du ta det i PM till mig. Jag skall försöka förklara så att t o m du begriper. Lätt blir det dock inte med tanke på din historik.
Citera
2021-05-06, 19:46
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Såvitt vi vet, så kan Lena mycket väl ha varit vid liv när mördaren, efter de 17 utdelade slagen, lämnade brottsplatsen.

Jag hävdar att den som dödade Lena var "galen av raseri" vid tillfället ifråga.

Absolut, ett planerat mord utfört av en galen person.
Citera
2021-05-06, 19:47
Medlem
Citat:
"Hatet" du menar är jag inte en del av så jag kan inte svara för huruvida det kommer resultera i en pysande "puff" eller ej rent trådmässigt.

Vad jag däremot vet är att frustrationen och ilskan knappast lär bli mindre av att SD går fri, "ballongen" lär snarare spricka jävligt högljutt både trådmässigt och irl.
Det vet jag och jag hade definitivt inte dig i tankarna.

När jag använde ballongen som metafor, så var det inte en ballong med en stilla pyspunka jag tänkte mig, utan jag satte ett utropstecken efter 'puff'.

Finns det verkligen folk som efter en ev friande dom kommer att gå till attack mot SD? Som tänker äventyra sin ekonomi och sin frihet för att "ge igen"?
Som anser att man har rätt att runda ett domstolsutfall och ta lagen i egna händer om man råkar vara missnöjd med utgången av en process?
-Tja, det gör kanske det?
Skulle då påminna lite om Capitolium den 6 januari..
Citera
2021-05-06, 19:49
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Bra skrivet, så tack för det. Många kloka tankar.

Geocachingen verkar dessutom vara viktigare än knullande hit och dit. Inte friskt. Jag och flera andra har skrivit om den besatthet paret D hade för att vara FTF och att verka som stjärnor i sporten. Men att Lena avslöjade fulheter, som inte fick komma ut.

Kan mycket väl vara så att de lurade in Lena bakom planket för att ge henne en omgång stryk, men att allt pga en enorm vrede urartade till mord.
Jag tror inte att SD eller SD och HD bara hade planerat att ge henne en omgång stryk.
Vad vi vet om Lena så tror jag att hon direkt hade polisanmält det i så fall.
Han/de hade knappast lyckats skrämma henne till tystnad.

Antingen var överfallet planerat eller också fick någon av dem ett raserianfall.
Det måste i alla fall ha varit SD som lurade ut henne och därför är han skyldig oavsett om det var han eller HD som slog.
Citera
2021-05-06, 19:50
Medlem
notknapparens avatar
Tänkte bara se till att det sista av gårdagens (5 maj- 21) försvarets plädering i HR kom med också:

https://www.na.se/artikel/46-aringens-harda-avslut-till-hovratten-mordet-ar-sa-daligt-utfort-jag-ar-smartare-an-sa

Det är advokat IB som börjar.
Han menar att Lena brukade gå ut själv t ex när hon geocachade och att det inte alls är konstigt att Lena gick ut ensam till platsen. Hon skulle kunnat gå ut för att titta till sin cache.

I B*ackman menar att platsen för en sådan här gärning inte alls är bra. Det finns spår som talar om att någon varit där, burkar och nedtrampat gräs.

I Backman tar upp vittnet som sett mannen vid motorvägen med en vit påse vid 02:10. Det kan finnas alternativa gm, det här kan vara en. Man borde ha fört människor som bor i närheten.

Otrohetsaffären var som en berg- och dalbana, men 2108 såg den helt annorlunda ut.

"– De spår som finns från den ena eller den andra är att förvänta givet deras relation."

NU fortsätter IB om hur SD agerade efter mordet.
Han menar att man inte kan basera ett mordåtal på de spekulationerna.

Vidare menar han att det inte kommer att gå att få svar på frågan vem som mördade Lea, utifrån de stora brister som utredningen har.

Bilden som media och andra målat upp en bild av hur SD agerat under förhandlingarna i TR.
IB menar att SD är en person som skämtar ofta på ett plumpt sätt och att han ser framåt och gräver inte ner sig.

"– Vi anser att han ska frias, avslutar Ingvar Backman."

Efter detta börjar SD med sitt tal.
Det utelämnar jag nästan helt, då jag tror att allt i stort sett redan citerats sedan igår.

Tar med några citat som jag misstänker inte kommit med:

"– Det är en gissning som åklagarna håller på med."
//
"46-åringen tar av sig munskyddet och vänder sig mot rätten. Han pratar med en ganska låg röst."
//
"46-åringen säger att han är frustrerad, rösten bryts och han svär men ber om ursäkt för det."
//
"46-åringen pratar om aktiviteterna som skett i hans dator vid tidpunkten för mordet.

– Jag kanske har tekniskt albibi. Vad fan?!! Oj, ursäkta, säger han.
"
//
"46-åringen vänder sig mot åklagaren men har fått tillsägelse av domaren att inte bli personlig."
Citera
2021-05-06, 19:51
Medlem
develis avatar
Citat:
Tack för ditt [onödigt] långa svar!
Tyvärr faller det på hälleberget.

Du valde, naturligtvis helt medvetet, att bara feta en del av det jag skrev i den meningen du ville lyfta fram.
Vill du gå omkring och tro att en mördare planerar att låta sitt dödsoffer få skrika högt under flera minuter, då kan jag berätta att du inte behöver gå omkring ensam.

Kontot Picasso2 hävdar nämligen, ev på fullt allvar, att h*n är övertygad om att mordet på Lena med SD som gärningsperson var i detalj minutiöst planerat -ja, till och med slumphändelser(!) var i förväg inplanerade av SD.
Bra jobbat!
Vill?

Jag gav dig exempel och konstaterade krasst att så kan vara fallet.

"Minutiöst planerat" får du diskutera med den det berör.
Jag skriver att det mycket väl kan finnas föregående planering relaterat till aktuell BP.

Han är som sagt mer defekt än perfekt och då kan liksom brottet se ut därefter - och det kan påverkas av yttre faktorer och omständigheter att de hamnar där de gör.
Citera
2021-05-06, 19:53
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Det vet jag och jag hade definitivt inte dig i tankarna.

När jag använde ballongen som metafor, så var det inte en ballong med en stilla pyspunka jag tänkte mig, utan jag satte ett utropstecken efter 'puff'.

Finns det verkligen folk som efter en ev friande dom kommer att gå till attack mot SD? Som tänker äventyra sin ekonomi och sin frihet för att "ge igen"?
Som anser att man har rätt att runda ett domstolsutfall och ta lagen i egna händer om man råkar vara missnöjd med utgången av en process?
-Tja, det gör kanske det?
Skulle då påminna lite om Capitolium den 6 januari..

Han kanske inte är kapabel till att anmäla efter ett möte med fel person.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in