2021-05-06, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Jag är väl medveten om att han driver ett eget företag. Dock kan arbetsgivarens skäl för (eventuell) uppsägning hamna i en annan dager - om SD nu skulle frias helt i HR. Läs inläggen mer noga. (Att jag skriver "eventuell" uppsägning är för att vi trots allt inte med 100%-ig säkerhet vet exakt på vilket sätt han har arbetsbefriats. Kanske är han tjänstledig utan lön tills domen faller, kanske är han formellt uppsagd, kanske sade han upp sig själv. Vet du helt säkert vilket? För det kan nämligen spela en avgörande juridisk arbetsrättslig roll om det landar i att han frias från mordmisstankarna. Och det är detta som diskussionen handlar om, inte huruvida han har en "usel hemsida" eller ej).

Eftersom SD redan har påpekat att han behandlats oschysst av media etc, så kommer han nog vid en friande dom yrka på så mycket ersättning som går att uppbringa för den "sveda och värk" som han (och därmed även hans barn/familj) har utsatts för under hela den här treårslånga processen. Så ifall han inte redan har tecknat någon slags överenskommelse eller förlikningsavtal med sin arbetsgivare, så kanske han även ser sin möjlighet att (i fall av en friande dom) ta upp huruvida arbetsgivaren har avskedat honom på skälig grund eller ej. Även om några här i tråden tycker att ägna sig åt sin privata hobby på arbetstid, att ha sex på kontoret per automatik är grund för uppsägning utan skälig överenskommen ersättning, så fungerar den arbetsrättsliga juridiken inte riktigt så.
Men fan kom igen nu din lilla fanboy. Det är ju betydligt mer än ”att ägna sig åt sin privata hobby på arbetstid, att ha sex på kontoret”. Släpp det nu. Jag föreslår att du läser förhören med hans kollegor och chef.
Senast redigerad av Bengt-Birger 2021-05-06 kl. 17:53.
Citera
2021-05-06, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Det där är redan avhandlat tidigare i tråden. Så du springer in öppna dörrar. han är inte anställd hos Thyren längre. Hur han fick sin anställning avslutad är oklart men den finns inte längre. han är numera egenföretagare med egen usel hemsida. Tips sök bland nya tillstånd att besiktiga hus eller googla på hans namn. Hans F skatt från 2016 eller 2017 är nu hans inkomst.

Är rädd att han kan bli farlig om han blir både ekonomiskt och socialt pressad nu.
Tror t.o.m att något riktigt otrevligt kan hända innan domen ens har vunnit laga kraft.
Citera
2021-05-06, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Har tänkt så gott som hela tiden ( i 1a hand) att mordet är ett samarbete mellan HD och SD. På något sätt. Anstiftare? Medgärningsperson? Det är där haken ligger och det är därför åklagarna inte riktigt får ihop det på slutet. Inte kan sy ihop säcken.

Men HD är avskriven som inblandad, vilket jag kan tycka är ganska märkligt.
Att JG skulle ha någon annan skuld än att hålla truten, tror jag dock inte.

JG hade rätt i en sak och det var att polisen borde ha spärrat av även HDs bostad och gjort en husrannsakan i ett tidigt skede.
Att JG sa det där tyder på att han vet något som han inte sagt. Kan vara saker HD sagt innan mordet.
Nu gjorde de ju inte ens en grundlig husrannsakan hos SD.

Att de plockade in HD var nog inte för att de misstänkte att hon var gm utan för att de ville att hon skulle bli förskräckt och så rädd att bli misstänkt att hon började sjunga ut.
Ganska standard. Funkar ibland. Tex. vid mordet på Ingemar i Hofors 2020 så häktades både flickvännen och hennes väninna och efter lite om och men kom så en berättelse fram, bland annat om hjälp att tvätta en blodig tröja.

Statistiskt sett så är ju mannen skyldig. Jag tycker dock absolut att de borde ha sett de speciella omständigheterna kring mordet på LW (den långvariga otroheten med mordoffret, SDs, HDs och LWs gemensamma stora intresse (närmast besatthet) av geocaching och konflikterna kring detta osv).

Alla Springarekramare i denna tråd må ha rätt i att han är bra i förhör med såna som SD.
Men det går inte att se förbi det faktum att utredningen faktiskt sköttes slarvigt i inledningsskedet. Jag har läst tusen ursäkter i denna tråd för alla missar -och det är ju inte säkert att Springares efterträdare skulle ha skött de bitarna snyggare - Men - Man kommer inte ifrån det faktum att slarvet och misstagen kan leda till att gm och ev mgm kan gå fri.

Gällande HD så hör jag inte till dem som tycker hennes vrede är konstig kopplad till kontext.
Sjuklig tillslut absolut ja. Konstig nej.

Gick hon inte på starka mediciner alla de år hon misstänkt eller vetat om affären så måste hon ha byggt upp en extrem vrede över situationen, maktlösheten, SD och LW.
Jag hör inte till dem som tror att hon tyckte det var skönt att LW tog över den sexuella biten med SD när hon själv saknade lust. Där tror jag hon ljuger. Hon låter inte övertygande om när hon pratar om det.

Det som däremot är konstigt är hennes beteende med cachekriget efter LWs död och gränslösheten gentemot sin chef och den obryddhet hon visat upp sedan mordet.

Att hon stod ut så länge i äktenskapet är också konstigt.
Det var 2018 inte 1958. HD har ett bra jobb och är inte ekonomiskt beroende av en make. Hon ser inte sämre ut än att hon kan skaffa en ny karl som är stiligare och trevligare än SD (90+% av alla män).
Hon hade fått allas sympatier om hon berättat för omgivningen om hur maken och den pastor som vigde dem haft ett förhållande bakom hennes rygg så länge. Osv. Men nej...
Citera
2021-05-06, 18:08
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Jag är väl medveten om att han driver ett eget företag. Dock kan arbetsgivarens skäl för (eventuell) uppsägning hamna i en annan dager - om SD nu skulle frias helt i HR. Läs inläggen mer noga. (Att jag skriver "eventuell" uppsägning är för att vi trots allt inte med 100%-ig säkerhet vet exakt på vilket sätt han har arbetsbefriats. Kanske är han tjänstledig utan lön tills domen faller, kanske är han formellt uppsagd, kanske sade han upp sig själv. Vet du helt säkert vilket? För det kan nämligen spela en avgörande juridisk arbetsrättslig roll om det landar i att han frias från mordmisstankarna. Och det är detta som diskussionen handlar om, inte huruvida han har en "usel hemsida" eller ej).

Eftersom SD redan har påpekat att han behandlats oschysst av media etc, så kommer han nog vid en friande dom yrka på så mycket ersättning som går att uppbringa för den "sveda och värk" som han (och därmed även hans barn/familj) har utsatts för under hela den här treårslånga processen. Så ifall han inte redan har tecknat någon slags överenskommelse eller förlikningsavtal med sin arbetsgivare, så kanske han även ser sin möjlighet att (i fall av en friande dom) ta upp huruvida arbetsgivaren har avskedat honom på skälig grund eller ej. Även om några här i tråden tycker att ägna sig åt sin privata hobby på arbetstid, att ha sex på kontoret per automatik är grund för uppsägning utan skälig överenskommen ersättning, så fungerar den arbetsrättsliga juridiken inte riktigt så.

Jag tror att det är jävligt ointressant för både arbetsgivare och fack vad han har gjort, problemet här är snarare att han (upprepat) spenderat den betalda arbetstiden med att göra andra saker än det som arbetsgivaren betalat honom för att göra. Att göra arbetsuppgifterna är liksom hela poängen med anställningen.
Citera
2021-05-06, 18:13
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
JG hade rätt i en sak och det var att polisen borde ha spärrat av även HDs bostad och gjort en husrannsakan i ett tidigt skede.
Att JG sa det där tyder på att han vet något som han inte sagt. Kan vara saker HD sagt innan mordet.

Att de plockade in HD var nog inte för att de misstänkte att hon var gm utan för att de ville att hon skulle bli förskräckt och så rädd att bli misstänkt att hon började sjunga ut.
Ganska standard. Funkar ibland. Tex. vid mordet på Ingemar i Hofors 2020 så häktades både flickvännen och hennes väninna och efter lite om och men kom så en berättelse fram, bland annat om hjälp att tvätta en blodig tröja.

Statistiskt sett så är ju mannen skyldig. Jag tycker dock absolut att de borde ha sett de speciella omständigheterna kring mordet på LW (den långvariga otroheten med mordoffret, SDs, HDs och LWs gemensamma stora intresse (närmast besatthet) av geocaching och konflikterna kring detta osv).

Alla Springarekramare i denna tråd må ha rätt i att han är bra i förhör med såna som SD.
Men det går inte att se förbi det faktum att utredningen faktiskt sköttes slarvigt i inledningsskedet. Jag har läst tusen ursäkter i denna tråd för alla missar -och det är ju inte säkert att Springares efterträdare skulle ha skött de bitarna snyggare - Men - Man kommer inte ifrån det faktum att slarvet och misstagen kan leda till att gm och ev mgm kan gå fri.

Gällande HD så hör jag inte till dem som tycker hennes vrede är konstig kopplad till kontext.

Gick hon inte på starka mediciner alla de år hon misstänkt eller vetat om affären så måste hon ha byggt upp en extrem vrede över situationen, maktlösheten, SD och LW.
Jag hör inte till dem som tror att hon tyckte det var skönt att LW tog över den sexuella biten med SD när hon själv saknade lust. Där tror jag hon ljuger. Hon låter inte övertygande om när hon pratar om det.

Det som däremot är konstigt är hennes beteende med cachekriget efter LWs död och gränslösheten gentemot sin chef och den obryddhet hon visat upp sedan mordet.

Det var 2018 inte 1958. HD har ett bra jobb och är inte ekonomiskt beroende av en make. Hon ser inte sämre ut än att hon kan skaffa en ny karl som är stiligare och trevligare än SD (90+% av alla män).
Hon hade fått allas sympatier om hon berättat för omgivningen om hur maken och den pastor som vigde dem haft ett förhållande bakom hennes rygg så länge. Osv. Men nej...

De verkar helt ha missat att HD levt med ett psykopatwierdo i 20 års tid och därmed är duktigt jävla härdad (lite polisförhör mot det är liksom ingenting).
Citera
2021-05-06, 18:17
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Mot sin vilja också. Och det var inte hans fel. Om bara LW inte hade varit si och gjort så...

Typ så. Hon hade mage att vägra låta sig kontrolleras av psykopatwierdot och det kunde det verkligen inte acceptera.
Citera
2021-05-06, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
De verkar helt ha missat att HD levt med ett psykopatwierdo i 20 års tid och därmed är duktigt jävla härdad (lite polisförhör mot det är liksom ingenting).

Fast hon skrek tydligen mycket vid gripandet enligt NA. Men ja i själva förhören var hon nog inte så skakis, snarare irriterad.
Citera
2021-05-06, 18:21
Medlem
Citat:

Bra skrivet, så tack för det. Många kloka tankar.

Geocachingen verkar dessutom vara viktigare än knullande hit och dit. Inte friskt. Jag och flera andra har skrivit om den besatthet paret D hade för att vara FTF och att verka som stjärnor i sporten. Men att Lena avslöjade fulheter, som inte fick komma ut.

Kan mycket väl vara så att de lurade in Lena bakom planket för att ge henne en omgång stryk, men att allt pga en enorm vrede urartade till mord.
Senast redigerad av zilvereko 2021-05-06 kl. 18:27.
Citera
2021-05-06, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Du ser inte att detta mord är en del av ett större problem?
Att ännu en man mördar en kvinna och kommer undan med det lär knappast orsaka någon "puff". Snarare skrik på högsta volym.
Trenden går liksom inte mot acceptans av mäns sjuka gärningar mot kvinnor -snarare tvärtom.

Tror nog att de flesta är jävligt trötta på att psykopatmördarwierdon som SD kan hålla på att mörda folk utan några som helst konsekvenser. Vem fan "gillar läget" liksom? Du?
Lugn och fin nu, tack!
Om du bättre läste vad jag skrev, så kanske (kanske?) du skulle kunna läsa in nåt annat i mitt *puff!*? Kanske?
För vad jag avsåg med"puffen" det var att jag räknar med att luften (och kanske därtill även hatet) går ur denna tråd när/om SD frias om 3 veckor.

Som svar på din fråga: Nej, jag gillar verkligen INTE läget med mord och allra minst de mord där ingen ställs till ansvar för brottet.

För övrigt tror jag du har alldeles fel när du skriver att SD kan komma undan "utan några som helst konsekvenser". Min uppfattning är att SD redan har fått känna på omfattande konsekvenser och fler lär han komma att få uppleva även om han skulle komma att frias.
Citera
2021-05-06, 18:39
Medlem
Citat:

Är väl bevandrad i anställningsrättens abc.

Om du ska skriva folk på näsan om arbetsrätt ta då och ta reda på vad motståndaren känner till och inte känner till.

Vore han i någon form av anställningsförhållande eller vidare med Thyrens hade han själv inte betalat förnyelser av sina "licenser" eller vad det nu kallas, företaget står för filoerna när de förnyas . Nu är de registrerade på hans firma. Det är Fakta 1. Sedan finns det andra saker som ger mig för handen att SD inte längre är anställd hos Thyrens och kommer inte bli det någonsin. Tyvärr har jag inte fått se avtalet, men vet att det finns. Men fåglar har viskat i mitt öra att ingen, upprepar ingen på arbetsplatsen ville ha honom där. Att det framkommit saker i FUO som de kunnat nyttja som skäl för hans uppsägelse. Bland annat har byggföretag hört av sig till Thyrens när de fick reda på att han med berått mod och fnissandes upphållit byggen på pin kiv. Det och missbruk av arbetstid och andra incidenter ligger ng till grunden för det avtal som de skrivit. ( Eftersom du är bevandrad i arbetsrätt kan du själv tolka en hemsida med eget företag i samma område som bolaget som han ev har sin anställning som. Du vet den ständiga paragrafen om att inte driva konkurerrande sidouppdrag osv).

Men du skriver det du har kunskap om och det är rett i teorierna, men i detta fallet är SD utan anställning sedan ett bra tag sedan.

Han har även haft det tungt ekonomiskt sedan han blev misstänkt. kan vid frikännande bli lite pengar för häktningen, enligt gängse taxa, men jag kan med njutning konstatera att SD går en glåmig framtid till mötes. Blir du frikänd lilla SD ska du se att det blir grått och trist och många kommer vara emot dig, vi glömmer inte. vi förlåter inte, vi har ingen barmhärtighet.
Citera
2021-05-06, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Bra skrivet, så tack för det. Många kloka tankar.

Geocachingen verkar dessutom vara viktigare än knullande hit och dit. Inte friskt. Jag och flera andra har skrivit om den besatthet paret D hade för att vara FTF och att verka som stjärnor i sporten. Men att Lena avslöjade fulheter, som inte fick komma ut.

Kan mycket väl vara så att båda två lurade in Lena bakom planket för att ge henne en omgång stryk, men att allt pga en enorm vrede urartade till mord.

Tack för beröm och tack detsamma.

Så har jag också tänkt. Eller att HD krävde att SD skulle lura in henne bakom planket för att HD skulle få "sätta henne på plats". Och så urartade det till mord som du sa.

Hade Sd däremot försökt hålla fast LW medan HD gick loss med mordvapnet så borde han väl ha fler märken och rivsår än såret på benet och hans hud borde finnas under LWs fingernaglar (om hon inte bar tex. arbetshandskar som avlägsnades när hon var medvetslös eller död). Fast det kan ju ha gått så fort allting så hon föll bakåt och bara hann lyfta händerna som skydd mot slagen i ren reflex.

Geocachingen är viktig för HD. Jag har tänkt att det beror på att det är en gemensam aktivitet med mannen hon så desperat ville behålla. Att det är deras grej. Att burkletandet med JS var ett lockrop till SD att bli mer intresserad av henne.
Nånstans läste jag att hon kände avundsjuka när hon såg hur kul SD, LW och JG hade tillsammans i jakten på burkar.
Detta redan innan hon (vad hon påstår) fick reda på otrohetsaffären. Ganska sorgligt att tänka på. En make njuter obekymrat av livet och geocachingen i glada vänners lag medan hans fru ligger ensam i bostaden och mår dåligt och ser bilder av hur kul de har, läser loggar....
Mysig och omtänksam som make den där SD.

Men kanske har du och andra rätt i att själva geocachingen är det viktigaste för HD. Att det var droppen när LW raderade hennes cacher. "Nä nu får det räcka! Nu ska hon få..."

Citera
2021-05-06, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
NA.se skriver om sista dagen när SD fick lov att uttala sig. Det han då säger kan vi sammanfatta med hans egna ord nedan:

LW´s föräldrar som suttit där under de långa dagarna i HR, de gråter och hoppas på att någon slags rättvisa ska skipas för deras brutalt mördade dotter och hennes barn.

https://www.na.se/artikel/christina-eriksson-lenas-pappa-i-tarar-efter-sista-dagen-jag-ser-hennes-leende-framfor-mig

Alla vet vem åtminstone EN av mördarna är. Kanske var de två? Eller en mördare och en medhjälpare?

Den misstänkte, grandiosa narcissisten, har aldrig sagt "jag är oskyldig" och han visar som vanligt ingen empati eller omsorg - varken för LW eller hennes familj.

Utan HAN är offret. Och smartast. Tror han. Jag tror att han har fel. Han har inte kommit undan.

#TeamÅsaHiding Tick, tack, tick, tack....

Bildmix på en levande och glad Len* som någon tog sig rätten att brutalt mörda med 17 slag mot huvud och ansikte
www.bildtagg.se/bild/akkk0foxtbklz824flveummc

Tack för att du delar. Det är fruktansvärd läsning om föräldrarnas tårar och sorg där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in