2021-05-05, 21:35
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Nu har utredningen kring Hjärstamordet avslutats: ”Skönt för alla parter”

Citat:
– Vår bild är att vi har presenterat utredningen. Nu är det upp till hovrätten att avgöra, säger Åsa Hiding, åklagare.

Och påpekar att hon har förståelse för att HR behöver god tid på sig att skriva en dom, eftersom mordutredningen har gått till rättshistorien som en av de största i Örebro i modern tid.

Citat:
– Vi har jobbat i team med det här. Vi har arbetat tätt med polisen och har haft ett jättebra samarbete med dem. Det är en viktig sak att lyfta fram, säger Therese Johansson, åklagare.

Ja, vi vet. #TeamÅsaHiding

Ingvar Backman tror givetvis - eller måste tro - att tingsrättens friande dom kommer att stå fast.

Citat:
– Det skulle förvåna mig om det blir en ändring. Men man vet aldrig, säger Ingvar Backman.

https://www.na.se/artikel/nu-har-utredningen-kring-hjarstamordet-avslutats-skont-for-alla-parter

#TeamÅsaHiding Tick, tack, tick, tack....

Trailer för kortfilmen ”Goddag Domkraftskaft - Hjärstamannen på solskenshumör”:

https://gofile.io/d/mG9dzO

Stefan skriver ”kärleksbrev” till ÅH

https://www.bildtagg.se/bild/0yswacc8q8y2ts6ypvevn8z6
Senast redigerad av Fröken_Sverige 2021-05-05 kl. 21:38.
Citera
2021-05-05, 21:38
Medlem
Det är ett förakt utan dess like när du, SD påstår att Lena vet att du inte mördade henne. Du gör dig till tolk för Lena genom att pådyvla henne en lögn som hon inte har en möjlighet att kasta i ansiktet på dig. Men jag förstår att du känner dig nöjd med att Lena inte har någon talan längre.
Citera
2021-05-05, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Jag förstår hur du resonerar och att det är på ett intellektuellt plan. Men varje kärleks- /vänskapsförbindelse är unik och antalet år är inte avgörande. Dynamiken i respektive relation skiljer sig åt; de "ynka" 6 åren ska inte användas som argument i förminskande mening.

Det är inte alls givet att HD har tagit större skada.

Det är inte heller de yttre faktorerna och omständigheterna som är avgörande för en frigörelseprocess.

Sant.
Citera
2021-05-05, 21:44
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Syftar du på att han plötsligt kan explodera? Sådär som på inspelningen som LW gjorde i bilen.
Eller på att han är lömsk och tänker ut elaka saker/ smider planer?
I det här läget i rätten är det mer likt i bilen eller tiden upp till mordet.
Hans existens är hotad av ÅK. Han är kränkt likaväl, stressad och otroligt frustrerad.

Förutom narcissistiska drag förstärks det av att han är rigid och har ett extremt kontrollbehov.
Han är sas uppe i det röda fältet pga av ÅK likaväl som han var med LW men då rörde det sig om kontrollförlust ang HD, risken att att avslöjas.
Det är alltså riktat mot den den berör, en tickande bomb. Narcissistisk vrede.
Citera
2021-05-05, 21:51
Medlem
notknapparens avatar
NA:

"Varför yrkade ni inte på att 46-åringen skulle häktas?

– Vi har förståelse för att det tar ett tag för hovrätten att skriva dom i det här fallet och ta ett slutgiltigt ställningstagande. Det måste få ta tid givetvis. Vi har en person på fri fot och vi såg ingen anledning till att man behöver ta ett beslut idag. Det är tillräckligt att det kommer i samband med dom, säger Åsa Hiding.
"
//

"Mordutredningen har varit öppen under hovrättsförhandlingen, men den har numera avslutats.

– Den är avslutad i väntan på dom. Om det är så att han frikänns från misstankarna i det här fallet, då hamnar polisen i ett läge där man har ett åtal men som inte gått igenom. Men för vår del är arbetet avslutat, säger Åsa Hiding.
"

https://www.na.se/artikel/nu-har-utredningen-kring-hjarstamordet-avslutats-skont-for-alla-parter
Citera
2021-05-05, 21:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hans existens är hotad av ÅK. Han är kränkt likaväl, stressad och otroligt frustrerad.

Förutom narcissistiska drag förstärks det av att han är rigid och har ett extremt kontrollbehov.
Han är sas uppe i det röda fältet pga av ÅK likaväl som han var med LW men då rörde det sig om kontrollförlust ang HD, risken att att avslöjas.
Har ÅH livvakt nu? SD verkar inte lika arg på TJ av någon anledning..
Citera
2021-05-05, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
Det är ett förakt utan dess like när du, SD påstår att Lena vet att du inte mördade henne. Du gör dig till tolk för Lena genom att pådyvla henne en lögn som hon inte har en möjlighet att kasta i ansiktet på dig. Men jag förstår att du känner dig nöjd med att Lena inte har någon talan längre.

Jag reagerade också starkt på detta, det är så dynglågt och ett sådant förakt mot Lena.
Finns det någon rättvisa i världen kommer hon spöka i hans drömmar varje natt på kåken.
Citera
2021-05-05, 22:02
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Har ÅH livvakt nu? SD verkar inte lika arg på TJ av någon anledning..
Kolla vad Möller sa om Wenna i intervju:
”henne skulle jag kunna tänka mig att sitta 14 år för”.

Juridiskt bedömde JK att det hörde till rätten att komma till uttryck.

Det är ju bra att hon satt inlåst i Ystad och sa det.
Citera
2021-05-05, 22:03
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Undrar vad han gjorde när han kom hem efter rättegången idag... slog sönder sitt hus? Eller kanske det räckte med näven i väggen?

Hoppas att HD och barnen håller sig undan.

Nu som trängd tror jag han kan vara riktigt farlig. Även om familjen tassar på tå.

Citat:
Hans personliga assistent vet hur hon ska navigera och lite smeksamt ge beröm sen 1996. En bra pappa.
....nu är väl drömmen om kärnfamiljen rensad från orosmoment.
Temporärt.

Ja i det här fallet får vi väl hoppas att "det är alltså riktat mot den den berör" för åklagaren kan han ju bara gnissla tänder över och hata på avstånd. Händer ju att narcissister projicerar sin vrede på andra men hoppas du har rätt develi i att personliga assistenten och barnen vet hur de ska navigera på minfältet. Jag råkade gå in i de stora primaternas hägn av misstag när jag gjorde PRAO på en djurpark i högstadiet, måste vara lite samma känsla att dela bostad med en SD i rött fält.
Citera
2021-05-05, 22:04
Medlem
develis avatar
Citat:
Ja i det här fallet får vi väl hoppas att "det är alltså riktat mot den den berör" för åklagaren kan han ju bara gnissla tänder över och hata på avstånd. Händer ju att narcissister projicerar sin vrede på andra men hoppas du har rätt develi i att personliga assistenten och barnen vet hur de ska navigera på minfältet. Jag råkade gå in i de stora primaternas hägn av misstag när jag gjorde PRAO på en djurpark i högstadiet, måste vara lite samma känsla att dela bostad med en SD i rött fält.
Han mördade LW 2018 och paret D har haft skojigt sen dess.
Citera
2021-05-05, 22:05
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
[/b]

Tror du det blir för starkt för honom att säga "döda"? Kan han lättare hålla distans till sin skuld om han säger "mörda"?

Jag tror att i hans wierdohjärna är det inte frågan om att han mördat LW, utan snarare dödat i något slags nödvärn.

Han verkar vara en jävel på att vrida till sanningar men verkar faktiskt dra sig för att ljuga rakt av.
Citera
2021-05-05, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Jag tror att i hans wierdohjärna är det inte frågan om att han mördat LW, utan snarare dödat i något slags nödvärn.

Han verkar vara en jävel på att vrida till sanningar men verkar faktiskt dra sig för att ljuga rakt av.

Mot sin vilja också. Och det var inte hans fel. Om bara LW inte hade varit si och gjort så...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in