Förresten, detta borde behandlats för ca hundra sidor sedan men I wasn't there:
Var fick lag Syd sitt tändstål ifrån? Chennaoui snodde ju med sig det. Men ingen i lag syd var bekymrade, och ett tändstål dök magiskt upp. Helt onödig tävling om tändstålet. Swica förstörde det ju igen sen men fick ett nytt IGEN.
Lag Syd hade tydligen ett till tändstål som de inte ens tänkte på när Alex stal det ena. På det sättet kunde de få upp eld igen, minns inte vem infon kom ifrån.
Förresten, detta borde behandlats för ca hundra sidor sedan men I wasn't there:
Var fick lag Syd sitt tändstål ifrån? Chennaoui snodde ju med sig det. Men ingen i lag syd var bekymrade, och ett tändstål dök magiskt upp. Helt onödig tävling om tändstålet. Swica förstörde det ju igen sen men fick ett nytt IGEN.
Bra fråga, jag minns inte heller hur det gick till. Någon som vet svaret?
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Ehh ... vad var frågan? Eller VAD ska diskuteras? Eller vilket klander? Vem ska "hängas"? Alex som tog med sig tändstålet till sin "egentliga grupp" som en present? Att inte laget protesterade att han hade med sig tändstålet? Eller att Joanna tabbade sig och brände upp ett tändstål? Att Joanna fick sitta en natt i en stol för att få ett tändstål till gruppen istället för det som hon misslyckades med och brände upp? Många funderingar - men vi har ju ältat detta tidigare och sett dessa avsnitt för länge sedan!
Någon läskunnig som vet svaret på Porksters fråga?
Funderingar efter torsdagens Robinson och Gränslandet!
Det kan bli en något oväntad fortsättning i Robinson. I kommande ö-råd ska två röstas ut och William har antytt att han inte känner sig helt bekväm med att gamla lag Syd sitter på makten vilket indikerar att han är rädd för att ryka själv i framtiden, så han och Rickard kommer troligen att lägga sina röster på någon i lag Syd. Med sina extraröster sitter alla tre i lag Nord lite pyrt till, så med stor sannolikhet blir det en från varje gruppering som tvingas lämna. Antagligen Dennis och någon av Johanna/Andreas om nu inte Nord-gänget återigen röstar på att få ut Olivia för då kan det bli riktigt knepigt med hennes hemliga immunitet. Då kan det bli omröstning. Så nu när Ludde är på väg tillbaka kan det bli en stökig/smutsig fortsättning om min känsla stämmer. Lag Nord (3), Lag Syd (3) och utmanarna (2). Kanske inte riktigt vad de flesta förväntar sig efter senaste veckans händelser, då de flesta har trott att Lag Nord varit utraderade totalt.
Jag ser det som mycket osannolikt att Länta skulle rösta på sin norrländska polare. Han lär nog påverka William angående den frågan.
Nå flickor? Skulle ni vilja vara ihop med en "man" som Andreas?
Den ultimata tönten. Vågar varken säga bu eller bi eller bä i alla givna lägen, som alla svenska män.
Fy fan, vilken slätstruken, feg tönt. Så komiskt omanlig och feg.
Hellre det än en sociopat. Jag tror inte Andreas är sån privat. Han spelar spelet genom att inte komma i konflikt med motståndarna. Han är en typisk svenneman. Jag tar hellre en sån än en östeuropeisk eller muslimsk incel-typ.
Bra fråga, jag minns inte heller hur det gick till. Någon som vet svaret?
Någon läskunnig som vet svaret på Porksters fråga?
Någon deltagare förklarade på sin instagram att de inte blev speciellt upprörda därför att de fått två tändstål av produktionen. Varför de fick två från början tror jag inte har framgått.
Värsta underpresteraren någonsin i Robinsonserans historia är ansvarige programledaren Anders.Han har tappat det hela totalt. De stackars deltagarna blir oerhört oseriöst behandlade. Vi i publiken bortgjorda med totalt ändrade spelregler som vad som för stunden gäller i nästa ögonblick är det motsatta.
Anders är inte ansvarig för de beslut som produktionen tar. Det är snarare den exekutiva producenten Gustav Carlssons ansvar (och hans fru som också jobbar med programmet). Anders har varit lite bristfällig tidigare i vilka frågor han ställer när det är öråd och liknande men det har blivit bättre och jag tycker att han fyller sin roll godkänt nu. Alla problem med programmet har med produktionen att göra och även om han kan vara delaktig i besluten som de fattar så tror jag att de har större problem än vem som är programledare, för det har sett ungefär lika illa ut länge oavsett vem som har varit det.
Hoppas Annki och Annika åker härnäst. Sjukt synd att Olivia har immunitet. Hon lär väl få sitta på den till finalen.
Nu när Gränslandet nästan är tömt på folk, då kommer väl minst 3 av de som åker ut från riktiga Robinson komma dit innan nästa duell på Gränslandet äger rum?
Jag ser det som mycket osannolikt att Länta skulle rösta på sin norrländska polare. Han lär nog påverka William angående den frågan.
Jag påstår inte att Rickard kommer att rösta på Dennis. De tre i forna lag Nord kommer troligtvis att enas om att rösta på Dennis eller Olivia. De forna i lag Syd kommer att enas om Johanna eller Andreas. Om William/Rickard väljer en annan från lag-Syd kan Nords tre röster räcka för att Dennis kan få lämna eftersom Olivia är immun. Om de nu väljer honom....
Annki visade i de senaste avsnitten hurdan hon egentligen är och borta var den spralliga och käcka stilen utan nu var det gnäll och spydigheter. Falskhet i kubik!
Hahaha roligast jag hört diskad för att handla på ica maxi.
Hur fan kan man lägga tävlingen precis där när det ligger ica maxi i närheten nej jag vill ha tillbaka tropisk Robinson.
De använde en annan persons Bankkonto kopplat till ett kort som Sophia betalade med. Ica Maxi stänger kl 21 så de måste ha handlat run kl 20. Bankontoinnehavaren följde med i bilen till affären efterssom han inte ville lämna ut sitt bankkort utan översyn och likaså hans bil som elias körde för de hade fest på Campingen och var berrusade och kunde inte köra bilen själv. Gissar Att de körde minst 120 km i timmen för att hinna de fyra milen Till Haparanda Centrum så snabbt.I Haparanda Centrum finns allt se Haparanda roterande Webbbcamera här kan man se Ica maxi mittemot Ikea .Det finnns en mataffär Handlaren på Seskarö som de först Planerade att göra inköpen bara ca 5 km från lägret. Handlaren stänger kl 18:00 enligt deras Hemsida. Undra om inte Alex handlat där tidigare ? Det blev ingen rolig resa hem de fick åka buss istället för flyg första 40 milen till Umeå flyggplats. De hade med andra ord ett helt Dygn tillsammans att prata ihop sig hur de skulle redovisa det hela. Att de undviker att prata om Wilmas delaktighet i Fusket är skummt.Frågan är om inte Wilma redan är diskad och skall lägga sig i alla tävlingar . Verkade som hon la sig i tävlingen mot elias.
Hon borde ha vunnit när hon spelat tidigare,samtidgt som Ludvig aldrig spelat tidigare.