2021-05-06, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Porkster
Annki är hilarious, hon har ingen som helst självinsikt. Hon sitter och och resonerar om att det är helt sjukt att Annica propagerar för röstning för att det gynnar henne, men att det är givet att det är OK för henne att propagera för lottning för att det skulle gynna henne själv. Alltså man blir helt mållös, och vad var det för snack om att Annica som kvinna & 50-plussare inte skulle få vara för demokrati? xD
"Men om vi kör röstning har ju jag ingen chans att bli vald". Snacka om entitled. Ändå kul att de hade en omröstning om huruvida de skulle rösta eller lotta. Lite meta. Satt och resonerade i samma banor när jag så den föranledande diskussionen, om de skulle lotta eller rösta om vad de skulle göra; lotta eller rösta.
Att Obbola är en ryggradslös opportunisttoffel har vi alla vetat om. Typisk fånglägersväktare.

Haha dito om annki som sagt. Men Swica lurar ju Dennis, hon vill få in Baldwin i Maktens Bonad. Hennes bullshit om att "nu röstade vi ju för att man bara får vara i maktens boning en gång blabla" är ju rent skitsnack. För att det ens skulle bli relevant hänger det på att:
0. Vem fan bryr sig om en informell röstning?
1. Hon vinner mot Seth Wenzel och blir befälhavare.
2. Hon vinner nästa Robinsontävling och tvingar således fram en omröstning om utmanare igen.
3. Dennis är kvar efter Ö-rådet.
4. Dennis blir framröstad att utmana Swica.

Vad är oddsen för att det ska hända? Swica played Dennis for a fool. Synd att han är så lättlurad.

2021-05-06, 16:14
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackskonto
Jo, jag vet. Men jag hade aldrig gjort det under såna omständigheter.
Är det smart att planera ett fusk?
Dessutom kom det fram. Bara löjligt ju. Inga värdiga vinnare beter sig så i en tävling, de själva anmält sig till.

Alltså jag VET inte om scenariot av fusk var planerat av Alex - däremot är jag rätt övertygad om att 1500kr inte var en stor summa för honom (han är egen företagare) och han vet väl hur hans fru reagerar och tänker och de kanske hade ngt kod-ord sinsemellan oxå OM de skulle kunna nå varandra på ngt vis. I så fall ett kod-ord/nyckelord som T-S eller Elias fick tillsammans med hans fru's mobilnummer. Nej det är inget konstigt alls i dagens samhälle att konstiga/annorlunda saker kan hända och jag tror inte att Alex hade planerat detta i förväg heller och det finns tydligen beskrivet hos Elias Insta (finns visat i denna tråd vad Elias skrivit) på sin Insta: ... det uppstod en lucka mellan att produktionens filmteam åkte iväg för kvällen/natten innan en nattvakt kom = De chansade helt enkelt och allt skedde snabbt medan Alex som var mest slipad fick uppehålla/distrahera nattvakten som anlände till Gränslandet. Wilma hade ju aldrig fixat det och Elias och T-S är nog veklingar de med i att vara och agera slipat enligt mig utan de fick genomföra kuppen. Elias sida på Insta är Privat men T-S har tydligt visat på sin Instasida i ett par videosnuttar med textförklaringar till hur det gick till och Alex har oxå visat och pratat om detta på Insta. Det finns INGA oklarheter alls hur det gick till!
2021-05-06, 16:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
1500 är mycket att köpa mat för, särskilt om man köper falukorv. Hur många papperskassar köpte de egentligen?

Per skulle ju ha schampo, tandkräm och sånt med.

Kan inte vara bra för munhälsan för övrigt, att inte borsta tänderna på typ två månader. Håret blir ju inte rent heller bara av saltvatten, mitt kliar för jävligt när det blir smutsigt och torka sig i röven med löv, fräscht!

Hur kan Pers nagellack sitta kvar efter så här lång tid?
2021-05-06, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Alltså jag VET inte om scenariot av fusk var planerat av Alex - däremot är jag rätt övertygad om att 1500kr inte var en stor summa för honom (han är egen företagare) och han vet väl hur hans fru reagerar och tänker och de kanske hade ngt kod-ord sinsemellan oxå OM de skulle kunna nå varandra på ngt vis. I så fall ett kod-ord/nyckelord som T-S eller Elias fick tillsammans med hans fru's mobilnummer. Nej det är inget konstigt alls i dagens samhälle att konstiga/annorlunda saker kan hända och jag tror inte att Alex hade planerat detta i förväg heller och det finns tydligen beskrivet hos Elias Insta (finns visat i denna tråd vad Elias skrivit) på sin Insta: ... det uppstod en lucka mellan att produktionens filmteam åkte iväg för kvällen/natten innan en nattvakt kom = De chansade helt enkelt och allt skedde snabbt medan Alex som var mest slipad fick uppehålla/distrahera nattvakten som anlände till Gränslandet. Wilma hade ju aldrig fixat det och Elias och T-S är nog veklingar de med i att vara och agera slipat enligt mig utan de fick genomföra kuppen. Elias sida på Insta är Privat men T-S har tydligt visat på sin Instasida i ett par videosnuttar med textförklaringar till hur det gick till och Alex har oxå visat och pratat om detta på Insta. Det finns INGA oklarheter alls hur det gick till!

Ok. Ja ja. Allt jobb o meck. Allt för att fuska. Kunde de inte ha kämpat på som vanliga människor. Måste ju kännas bittert nu när hela svenska folket ser hur tragiska de är.
Alex är pappa o skulle visa sin son hur duktig han var. Så patetiskt.
Ja, ja.. Vi får väl se vem som vinner Robinson.
Blev bara så besviken på Sophia. Tyckte bra om henne.
Minns ju videon när Elias kom tillbaka o var helt lyrisk o glad o sken som en sol. Det var då de varit borta i flera timmar.
Jag blev ju orolig där ett tag, trodde Elias o Sophia hade haft sex 😬
2021-05-06, 16:39
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackskonto
Ok. Ja ja. Allt jobb o meck. Allt för att fuska. Kunde de inte ha kämpat på som vanliga människor. Måste ju kännas bittert nu när hela svenska folket ser hur tragiska de är.
Alex är pappa o skulle visa sin son hur duktig han var. Så patetiskt.
Ja, ja.. Vi får väl se vem som vinner Robinson.
Blev bara så besviken på Sophia. Tyckte bra om henne.
Minns ju videon när Elias kom tillbaka o var helt lyrisk o glad o sken som en sol. Det var då de varit borta i flera timmar.
Jag blev ju orolig där ett tag, trodde Elias o Sophia hade haft sex 😬

Alla har vi våra favoriter och en del gör oss besvikna medan andra kan överraska oss emellanåt - både negativt och positivt! Ingen människa är genomgod eller genomond ser jag det som. Vad jag inte begriper däremot är vad folk i tråden har sådana bekymmer och issues om vem som har sex, med vem och om de har de eller inte med varandra - helt sjukt intresse för andras sexliv kan jag tycka. Det är vuxna människor och de gör vad de vill utan att vi ska agera morsor eller farsor till dem och det är deras ensak vad de gör, inte vår sak. Deras issues och tankar går hela tiden ut på att få mat/bra sömn och vinna tävlingar samt vara immuna i Öråd så att de kommer till finalen. Är övertygad att sex struntar de i totalt och ingen är så osexig som en skitig person som levt i flera veckor ute i naturen - det lockar nog ingen alls så du kan nog släppa din nyfikenhet om detta!
2021-05-06, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Alla har vi våra favoriter och en del gör oss besvikna medan andra kan överraska oss emellanåt - både negativt och positivt! Ingen människa är genomgod eller genomond ser jag det som. Vad jag inte begriper däremot är vad folk i tråden har sådana bekymmer och issues om vem som har sex, med vem och om de har de eller inte med varandra - helt sjukt intresse för andras sexliv kan jag tycka. Det är vuxna människor och de gör vad de vill utan att vi ska agera morsor eller farsor till dem och det är deras ensak vad de gör, inte vår sak. Deras issues och tankar går hela tiden ut på att få mat/bra sömn och vinna tävlingar samt vara immuna i Öråd så att de kommer till finalen. Är övertygad att sex struntar de i totalt och ingen är så osexig som en skitig person som levt i flera veckor ute i naturen - det lockar nog ingen alls så du kan nog släppa din nyfikenhet om detta!

Det var ingen direkt långvarig nyfikenhet o intresse, utan en tanke som slog mig där o då.
Tjaaa, är man med i TV så får man nog vara beredd på intresse ifrån tittare av olika slag.
Senast redigerad av Flashbackskonto 2021-05-06 kl. 16:53.
2021-05-06, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fraanki
Per skulle ju ha schampo, tandkräm och sånt med.

Kan inte vara bra för munhälsan för övrigt, att inte borsta tänderna på typ två månader. Håret blir ju inte rent heller bara av saltvatten, mitt kliar för jävligt när det blir smutsigt och torka sig i röven med löv, fräscht!

Hur kan Pers nagellack sitta kvar efter så här lång tid?

😂 😂 😂
2021-05-06, 16:58
Medlem
Buttson69s avatar
Värsta underpresteraren någonsin i Robinsonserans historia är ansvarige programledaren Anders.Han har tappat det hela totalt. De stackars deltagarna blir oerhört oseriöst behandlade. Vi i publiken bortgjorda med totalt ändrade spelregler som vad som för stunden gäller i nästa ögonblick är det motsatta.

Som ett exempel Ludde blev ju utslagen ur tävlingen för att i nästa scen vara inne i Robinson igen. Den platsen ska ju vara klar och det är Wilmas plats utan någon duell.

Sen den här klippt från NSD

”Att "Gränslandet" vanligtvis inte får så mycket uppmärksamhet är inte konstigt. Fyra personer som får hyfsat med mat och drömmer om att kunna återvända till "Robinson" har inte varit spännande – fram till nu.

Onsdagens avsnitt avslöjar en svindlande härva, där pengar förts över via Swish och deltagare har lyckats få tag i extra mat – dödssynden i "Robinson". Plötsligt kokade det över för tittarna.

Redan innan lunch hade hatstormarna dragit in från både nord och syd där många irriterat sig över Alex, Elias och Tova-Sophias beteenden. Att fuska i "Gränslandet" gör ingen ostraffat. De tre skyldiga är inte längre med i tävlingen men kan räkna med att fortsätta bli bespottade ett tag till.

Jag tycker kritiken riktas åt fel håll.

Det har krävts ett stort jobb för att hitta rätt inspelningsplatser för årets "Robinson", men visst borde det ha funnits lämpligare ställen än Seskarö. En plats med bilvägar, kiosker, stugbyar och matvaruaffär är knappast den ultimata vildmarken.

I alla år har deltagarna utforskat närområden, gått vilse, tvingats söka mat långt bort – och hittat fynd. På Seskarö råkar det vara bilburna människor med campingväskorna fulla. Det kunde någon ha anat och jag förstår att de tog chansen.

Alla har hört att "Robinson är ett spel" där det är tillåtet att ljuga, svika människor och kämpa för sin egen överlevnad. Alla regler är tillåtna.

På Fiji tvingades överlevare slakta hönor mot sin vilja. På Seskarö kan överlevarna ta bilen till Ica Maxi.”

Föröfrigt så anser jag att veckans största bildligt talat behållning hitintills är bastuscenen där Jannicas fina rumpa exponeras.
2021-05-06, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buttson69
Alla regler är tillåtna.
Vad tusan betyder det? :'-D skämt åsido förstår vad du menar.
2021-05-06, 17:13
Medlem
TilleyHats avatar
Några kommentarer kring Gränslandet (om det turbulenta avsnittet):

2021-05-06, 17:22
Medlem
Förresten, detta borde behandlats för ca hundra sidor sedan men I wasn't there:
Var fick lag Syd sitt tändstål ifrån? Chennaoui snodde ju med sig det. Men ingen i lag syd var bekymrade, och ett tändstål dök magiskt upp. Helt onödig tävling om tändstålet. Swica förstörde det ju igen sen men fick ett nytt IGEN.
Senast redigerad av Porkster 2021-05-06 kl. 17:25.
2021-05-06, 17:41
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porkster
Förresten, detta borde behandlats för ca hundra sidor sedan men I wasn't there:
Var fick lag Syd sitt tändstål ifrån? Chennaoui snodde ju med sig det. Men ingen i lag syd var bekymrade, och ett tändstål dök magiskt upp. Helt onödig tävling om tändstålet. Swica förstörde det ju igen sen men fick ett nytt IGEN.

Ehh ... vad var frågan? Eller VAD ska diskuteras? Eller vilket klander? Vem ska "hängas"? Alex som tog med sig tändstålet till sin "egentliga grupp" som en present? Att inte laget protesterade att han hade med sig tändstålet? Eller att Joanna tabbade sig och brände upp ett tändstål? Att Joanna fick sitta en natt i en stol för att få ett tändstål till gruppen istället för det som hon misslyckades med och brände upp? Många funderingar - men vi har ju ältat detta tidigare och sett dessa avsnitt för länge sedan!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in