Citat:
Ursprungligen postat av
anetor
Från SDs slutanförande

källa NA)
SD anser sig ha blivit utsatt för ett rättsövergrepp. Han kan inte förstå att han blivit förknippad med mordet på Lena. Skulle han ha utfört mordet så skulle det inte vara på det taffliga sättet. Han skulle få det till att se ut som en olyckshändelse. Han tror inte att man någonsin får fast mördaren
Här har vi den förträfflige SD som vill visa sig på styva linan. Jag ser detta som ett typexempel på SDs försök att manipulera omgivningen. För mig är det uppenbart att han här tar i med full kraft för att försöka övertyga om sin oskuld.
Låt säga att han är oskyldig. Och smart.
Varför raderar han Telegram-meddelanden mellan två polisförhör 15/5 varav meddelanden som han visat upp vid förhör 1?
Och brallar av nästan tusen bilder utanför polishuset inför förhör 2?
Saken är den att han kan ju ha ursäkten att han inte vill att HD eller omgivningen ska läsa men det betyder ju samtidigt att han är medveten om att polisen lär tömma hans mobil. Vilket i sig är graverande.
Jag är av den ävertygelsen att om man är oskyldig så är det bäst att alla meddelanden ligger i orubbat bo även om det blir lite jobbigt om sanningen kommer ut vad gäller innehållet.
Raderingar talar sällan för oskuld menar jag. Och nu har han inte bara raderat utan aktivt medvetet skrivit över minne.
16 % menar försvaret men det beror ju på att han inte ”hann” skriva över mer innan polisen öppnade.
Hade han planerat detta noggrannt så hade han aldrig behövt göra den manövern med de 900+ bilderna.
Så långt hade han koll på att det borde han isf förbereda och manipulera mobilen dagarna innan mordet så det var liksom lite carte blanche vad gäller den biten när nån började ”tömma” den sen.
En annan sak som är det som är mest anmärkningsvärt är detta om man är lite insatt i hur såna här appar funkar:
Varför raderar han i sin ände?
Polisen kan ju kolla i LW:s ände.
I sig betyder då raderingarna han gör att han är övertygad av att om han raderar sina så är all konversation borta.
För han vet att han raderat de meddelanden i hennes ände m h a LW:s mobil på natten?
Samtidigt uttrycker SD att de borde hitta LW:s Telegram-chattar i t.ex hennes dator.
Vilket är sant om de använt nytt SIM-kort.
Men å andra sidan så kan det bara vara teater om han då vet att han raderat meddelanden m h a hennes mobil...och ingen konversation finns kvar.