2021-05-06, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Hej din Nörd.........
Jodå, jag vet allt att du är lika nördig som jag när det kommer till dokumentationen.
Vi vill ha ALLT.!!!
Finns det en Aktbilaga så skall den in i mappen "Mordet på Lena Wesström.
Därför får du/Ni dom sista Aktbilagorna från Hovrätten.
Absolut inget viktigt, men ändå kul att läsa och att äga.
HA HA HA HA HA HA

Varse go !!

https://docdro.id/7CQuscG

https://docdro.id/FqJOcvY

https://docdro.id/4iS43zW

https://docdro.id/xTfizPp

https://docdro.id/Muzm1TZ

https://docdro.id/DujFf8y

Nu skall jag ut på jakt efter ljudfilerna från Hovrättsförhandlingen.
Måste helt enkelt höra Stefans patetiska "tycka synd om sig själv" tal.
Självklart tänkte Backman att -Varför i helvete kan inte idioten hålla käft, Herregud så jävla
korkad han är, men det är snart över och då slipper jag idioten !!!!

Tack!

I första länken där ser man att polisen försökte logga in i LW:s Telegram ett år efter mordet. Ja vad ska man säga...
Citera
2021-05-06, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
"När ska ni sluta tjafsa? Var väl nån som Lena hade gjort förbannad. Bara för att ni inte hittar den personen så ska väl inte jag behöva lida för det?"
Din sista mening:
Inte alls otänkbart..

"Det är polisens jobb att sköta, inte ditt JG" - Så länge de inte kan bevisa något så är jag oskyldig, verkar vara SDs logik.
Undrar om han skulle ha golat ner HD om det var hon som begick mordet och han visste om det? Eller skulle han behålla hemligheten som en hållhake på henne livet ut eller tills han tröttnade på henne?
Undrar om han kommer skvallra på henne om han skulle bli dömd och hon på något sätt är inblandad eller medveten om hans skuld? "Hon förbjöd mig att berätta, för barnens skull. Det var hon som sa att jag måste göra det, mot min vilja".
Kanske t.o.m. försöka dra med SOA och BA i fallet? "de förbjöd mig att berätta..."
Citera
2021-05-06, 11:39
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Han har inga poliskompisar längre. Inte nån. Och de få personer med insyn, dvs domare och nämndemän, yppar inget förrän domen är klar att hämtas ut kl. 11.00 den 28 maj. Den senaste nämndemannen som skvallrade (vallentuna-morden) fick sparken från framtida uppdrag.

Om domen blir "skyldig till mord" får åklagaren veta det innan och lär väl då vidta lämpliga åtgärder med pilisens hjälp.
Det var det jag tänkte på och då lär poliser komma in i bilden.
Jag menade att det då är viktigt att tänka på vilka poliser som i så fall tilldelas uppdraget att hämta honom och vilka som får kännedom om att han ska hämtas.

Vet vi vilka poliskompisar han kommer att ha kvar om han blir frikänd?
Har det inte synts på Facebook att de fortfarande var vänner även sedan SD blev misstänkt.
Citera
2021-05-06, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eillenna
Ja det kan inte ha varit lätt för I.B att arbeta med den misstänkte som vill styra bestämma och manipulera allt i sin väg lika automatiskt som andra andas. ”Han kan övertala folk att det är två torsdagar i veckan” har jag för mig någon skrev tidigare....

Advokat Ingvar Backman vänder sig då och då mot 46-åringen som nickar bekräftande.

– Att NN skulle ha inloggning till Onemail-kontot är uteslutet, säger Ingvar Backman.

– Det finns inget som tyder på att NN hade koderna till Lenas konton.

De använde varandras datorer och rätt aktivt tror jag särskilt under Geotour-projektet. Dessa två bilder kan ju få illustrera det. Jag är rätt övertygad att han hade rätt bra pejl på ett lösenord eller två. Och hon använde samma precis som de flesta säkert gör.

https://www.bildtagg.se/bild/kn0j3kqo3b1od7ggku8jxjwh

https://www.bildtagg.se/bild/nqb7lmy5b86kcq10pprqmq

Bilderna bevisar inget men är ändå nån form av exempel på en situation där LW använde SD:s dator eller tvärtom.
Citera
2021-05-06, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det var det jag tänkte på och då lär poliser komma in i bilden.
Jag menade att det då är viktigt att tänka på vilka poliser som i så fall tilldelas uppdraget att hämta honom och vilka som får kännedom om att han ska hämtas.

Vet vi vilka poliskompisar han kommer att ha kvar om han blir frikänd?
Har det inte synts på Facebook att de fortfarande var vänner även sedan SD blev misstänkt.
Tror inte det handlar om frikännande eller ej. Alla vet att han är en mördare och att han slagit ihjäl Lena. Här handlar det nog inte om en vänskap som står och faller med en dom. Inte inom polisen. Vi har inte så många korrupta poliser i Sverige - även om det finns en del rötägg även här. Den "polis" han var polare med var en civilanställd som, har jag för mig, inte jobbar där längre - men det låter jag vara osagt. Det är bara något som sitter i bakhuvudet. De hade lite kontakt men om de har det senaste året låter jag vara osagt.

Sen är det ju så att inte hela poliskåren i Örebro har insyn i en pågående utredning. Det är ofta en sluten grupp som dessutom har tystnadsplikt. Väggarna skall vara "skottsäkra" mot skvaller.
Citera
2021-05-06, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det jag undrar över är det här:

NA igår:

"Mordutredningen har varit öppen under hovrättsförhandlingen, men den har numera avslutats.

– Den är avslutad i väntan på dom. Om det är så att han frikänns från misstankarna i det här fallet, då hamnar polisen i ett läge där man har ett åtal men som inte gått igenom. Men för vår del är arbetet avslutat, säger Åsa Hiding.
"

https://www.na.se/artikel/nu-har-utredningen-kring-hjarstamordet-avslutats-skont-for-alla-parter

Mordutredningen avslutad.
Men om han frikänns, vad händer då?

Om han frias:
Han får väl nån miljon i skadestånd, kan "vända blad" och fortsätta där han slutade. Fortsätta geocacha och kontrollera sin omgivning, lysa in i folks lägenheter. Som om ingenting har hänt. "Jag är oskyldig, jag friades ju".

Skaffa sig en ny älskarinna kanske? Om det nu finns någon som vill ha honom. Vad det nu skulle vara för svältfödd inndivid.

Men många kommer fortsätta att se honom som skyldig, även om juridiken säger annat.
Citera
2021-05-06, 11:59
Medlem
Citat:
Om han frias:
Han får väl nån miljon i skadestånd, kan "vända blad" och fortsätta där han slutade. Fortsätta geocacha och kontrollera sin omgivning, lysa in i folks lägenheter. Som om ingenting har hänt. "Jag är oskyldig, jag friades ju".

Skaffa sig en ny älskarinna kanske? Om det nu finns någon som vill ha honom. Vad det nu skulle vara för svältfödd inndivid.

Men många kommer fortsätta att se honom som skyldig, även om juridiken säger annat.
Nä, det finns schabloner ang häktning och därefter friande:

Utgångspunkten är att man får 30 000 kr i ersättning för den första månaden, 20 000 kr för kommande månader till och med sjätte månaden och efter det 30 000 kr per månad.

Sen kan det bli ersättning för utebliven inkomst. Men självklart kan han i teorin begära hur mycket som helst. Men det kommer han inte få.
Citera
2021-05-06, 12:07
Medlem
Från SDs slutanförandekälla NA)

SD anser sig ha blivit utsatt för ett rättsövergrepp. Han kan inte förstå att han blivit förknippad med mordet på Lena. Skulle han ha utfört mordet så skulle det inte vara på det taffliga sättet. Han skulle få det till att se ut som en olyckshändelse. Han tror inte att man någonsin får fast mördaren

Här har vi den förträfflige SD som vill visa sig på styva linan. Jag ser detta som ett typexempel på SDs försök att manipulera omgivningen. För mig är det uppenbart att han här tar i med full kraft för att försöka övertyga om sin oskuld.
Citera
2021-05-06, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Finns det rimliga tvivel så ska han frias. Då är han oskyldig i lagens mening.
I domstolen är det svart eller vitt, skyldig eller oskyldig.
Det finns liksom inget där emellan, att han frias men är lite skyldig ändå, utan frias han så är han i lagens mening oskyldig.

I Lagens Mening, Alltså.

Sen vet vi nästan allihopa att Stefan ensam eller tillsammans med någon har mördat Lena.
Det har bara inte gått att styrka brottet bortom dom rimliga tvivlen.
Men personligen så håller jag med Åsa när hon säger att "-Bevisningen är sammantaget så det med råge når upp till beviskravet, ställt utom rimligt tvivel." och detta även efter att Stefans uppgifter och bevisning har beaktats. Åtalet är styrkt."

Så oavsett om han blir dömd eller friad så är det Stefan som har mördat Lena, och Hanna har en stor del i det ansvaret. Spelar ingen roll vad nån annan säger, Jag är 100% övertygad.
Nån eventuell gärningsman är helt utesluten i mina ögon.

Hovrätten har haft tillgång till allt material och har därför haft bra mycket mer upplysningar än vad vi har. De har lyssnat, läst och diskuterat fallet under flera veckor. Stött och blött in i minsta detalj. Lyssnat på alla ljudfiler, alla vittnesförhör. Tagit del av alla expertutlåtanden, inte minst de tekniska. Tagit del av rättsläkarrapporten, hört och sett den tilltalade. Kollat det lilla, sett helheten. Förstått vad för typ av individ SD är.

Därför tror och hoppas jag på en fällande dom (och att alla i och runt fallet håller sig vid liv, håller sig borta från SD tills domen har fallit). Att grannarna anmäler direkt om SD smyger i buskarna eller hackar deras konton eller hotar dem på något sätt.
Citera
2021-05-06, 12:12
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Tack!

I första länken där ser man att polisen försökte logga in i LW:s Telegram ett år efter mordet. Ja vad ska man säga...

Uselt och ofattbart, det är vad jag säger.
Citera
2021-05-06, 12:21
Medlem
Citat:
Hovrätten har haft tillgång till allt material och har därför haft bra mycket mer upplysningar än vad vi har. De har lyssnat, läst och diskuterat fallet under flera veckor. Stött och blött in i minsta detalj. Lyssnat på alla ljudfiler, alla vittnesförhör. Tagit del av alla expertutlåtanden, inte minst de tekniska. Tagit del av rättsläkarrapporten, hört och sett den tilltalade. Kollat det lilla, sett helheten. Förstått vad för typ av individ SD är.

Därför tror och hoppas jag på en fällande dom (och att alla i och runt fallet håller sig vid liv, håller sig borta från SD tills domen har fallit). Att grannarna anmäler direkt om SD smyger i buskarna eller hackar deras konton eller hotar dem på något sätt.
ALLT material? Nej, bara det som tingsrätten gått igenom? Så vitt jag förstår så har de inte haft tillgång till något förundersökningsprotokoll på 14 k sidor. Om de haft tillgång till den, så hade domen varit klappad och klart tror jag.

Däremot har det tillkommit lite nya saker. Och en ny sakframställan. Och en ny slutplädering.

Jag tror på en fällande dom teoretiskt. Men den skall skrivas ner så den är juridiskt hållbar. Lindén smulade sönder indicium efter indicium. Vilket Backman rapade upp: "det skall inte SD lastas för". Men dessa jurister kanske tänker annorlunda. Om de slår ihop alla indicier så kan kedjan bli stark.

Det skall inte finnas RIMLIGT tvivel. Själv tycker jag inte det finns några rimliga tvivel överhuvudtaget. Men jag är inte jurist.
Citera
2021-05-06, 12:22
Medlem
[QUOTEOTE=Strof|75770749]Sammantagna bilden så känns det ändå som att det är liten chansns att han skulle dra iväg. Då tror jag risken är större att han skulle skada sig själv eller någon annan om han blir dömd och inte plockas in direkt.[/quote]

Inte en chans att han skulle skada sig själv, men däremot andra. Inbillade eller riktiga människor han förargas över. Upplevda oförrätter.

Tror han är mycket lättirriterad och extra stingslig veckorna före domen. Ev farlig för vissa.
Senast redigerad av zilvereko 2021-05-06 kl. 12:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in