Citat:
Ursprungligen postat av
Firesnake
1) The audacity att sätta sina barn i fokus i en rättegång där han sett LWs moderlösa barn sitta och lyssna på prat om mordet på deras mamma.
Helt naturligt enligt klanen D:s logik.
Edit. undrar om SD vågade möta deras blickar.
2) the audacity att hävda att SOA sitter parkerad där med korsade armar för barnens skull när det är jättebebisen som vill ha honom där.
3) så typiskt en känslomässigt omogen narcissist att tro att det räcker att säga ”förlåt” så är allt bra och sen pratar vi inte mer om det.
Som när fröken på dagis säger att ”nu kramas vi och Stefan du säger förlåt för att du sa pilutta dig till Åsa och sen går vi och äter mellanmål och är vänner igen”.
4) den subtila, passiv aggressiva respektlöstheten i att kalla åklagaren vid enbart förnamn.
Mycket bra analys!
Det är verkligen ett medel för att återfå övertaget över "Åsa" genom att kalla henne vid förnamn i det här sammanhanget.
Det är möjligt att hon kallar SD för S*tefan i rätten när hon frågar honom något?
Men normen borde att han som tilltalad att använda ordet åklagaren, 0ch/eller hennes fullständiga namn.
Han misstar sig också, om han tror att det handlar om att en ursäkt krävs och det offentligt. Nu är det inte för att han menar ursäkten förstås som han i rätten säger att han bett om ursäkt, utan det är förstås för att han nu insett att han vann inga pluspoäng (som han trodde?) genom att skicka med (hat)brevet med skaftet.
Det är väl i stort sett inget som kunde ha bortförklarat tilltaget med att klistra på brevet på paketet, men det som möjligen kunde vara det som rätten och "Åsa" skulle vilja ha för att förstå vad det handlar om, är väl en förklaring med lite djupare analys om varför han gjorde den "dumma" inspelningen och klistrade på brevet. Det är försvårande att han har haft många dagar på sig att tänka om, lämna in skaftet och då utan brevet. Ursäkten är det ingen som vill ha, det är jag ganska säker på.
Vad jag tänker om att SA närvarar är kanske att dela ge SD stöd, men också för att få en egen bild av rättegången, vilket ju egentligen inte är konstigt. Oavsett vad man skulle tro om skyldig/icke skyldig. Och det är ju också så att media inte ger en alltid så neutral bild av vadd som sker.
Jag tänker att det är SD som drar upp det här med kortet barnen i fokus, medan det bara kanske har nämnts som en del av alla andra skäl där hemma. Inte tror jag att SD har haft detta i fokus, utan isf kan det vara någon annan i familjen som tänkt på det.
Det är här jag tänker att SD är manipulativ. Han är så van att dra upp "tycka synd om" kortet, att det slinker ur honom per automatik. Det är ryggen, det är att han inte har kunnat få tid att sörja Lena, det är barnen osv.
Plötsligt kommer han ihåg: ja, just det. "Värst för Lena förstås" eller hennes barn.
Som du säger är det rent av osmakligt att han sitter i rätten och pratar om inte bara sitt lidande, utan hans barns lidande när det sitter anhöriga där som genomgått det värsta som kan hända en i livet.
Som sagt, hans tal ligger honom till last.
Inte rättsligt, men i allmänhetens ögon.
Och iom det är det faktiskt väldigt synd om hans barn som har behövt genomlida en hel barndom med så skeva tankar i hur man ska uppfostra barn och hur han nu
använder andra som brickor i hans eget spel.
Lena- kortet som @ anetor så insiktsfullt beskrev, sina egna barn- kortet ända in i rätten.