2021-05-06, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Bortom dina primater så är inte HD måltavla för hans vrede, hon har levt med honom sen -96 och efter mordet för snart tre år sen så roar de sig som aldrig förr.
Hon raljerar själv över polisutredningen enligt TB och det hördes i TR.

Därav ser jag inte likheter med den vrede han känner mot ÅK nu eller kände mot LW som hotade hans tillvaro med HD.
Han fjäskar arslet av sig sen dess i sms och förfaller nöjd med hennes familj.
Den tomma sänghalvan i hans hus är hans problem och hittills har han gett järnet på att få henne tillbaka.

Målsägandebiträdet fällde en kommentar som jag helt instämmer med om hans frustration:

"– Det är när han riskerar att förlora NN (exhustrun) som han blir riktigt farlig, säger Ester Andersson Zandvoort."

Just raljerandet över polisutredningen kan ju faktiskt vara en del av det du själv beskriver; att hon vet hur hon ska navigera.
Jag tolkade det som att du menade att hon vet hur hon ska bete sig för att undvika att reta upp SD och väcka hans vrede.
Tex. alliera sig med honom i hans ilska mot hans hatobjekt och upplevda fiender.
Citera
2021-05-06, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Dessutom:
"Men va faen, det är ju 3 år sen! Sluta tjata om det där. Nu vänder vi blad och går vidare, tycker jag"
Nåt sånt?

Ja men exakt den bilden får jag också. ”Det där var ju länge sen! Sluta tjata om sånt som har varit. Det var ju väldigt trist och så men hon fick skylla sig själv som skaffade sig fiender och la sig i saker. Men man måste titta framåt” -ungefär så kan jag tänka mig att han resonerar.

Apropå mordet så kom jag att tänka på att LW kanske fick grepp om mordvapnet i något skede och att ringen fastnade i det när mördaren ryckte/drog loss det ur hennes grepp.
Senast redigerad av Firesnake 2021-05-06 kl. 08:09.
Citera
2021-05-06, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Hur många tror att SOA var på plats alla dagar, för att SDs döttrar skulle få veta vad som sades i förhandlingarna?
Det måste vara väldigt knöligt att vandra runt i Folketorp, med tanke på hur mycket som sopas under mattan? Rent av livsfarligt

Jag gissar att de vill hålla döttrarna utanför så gott det går och det som sägs är i stil med ”pappa är oskyldigt anklagad men advokaten ska hjälpa honom ska ni se, var inte oroliga, det här ska snart vara över” plus skitsnack om ÅH och hur inkompetent och lögnaktig hon är.
BA och SOA är säkert en trygghet för dem men viftar säkert bort alla frågor om rättegången. ”Det där ska ni inte tänka på! Nu flickor ska vi se vad vi ska laga till efterrätt”

Döttrarna är antagligen övertygade om hans oskuld.

Hoppas de får vara ifred från pikar IRL och online.
Citera
2021-05-06, 08:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
TACK! Bring it on! Jag är lika nördig som du. Men det var väl ingen nyhet?

#TeamÅsaHiding Tick, tack, tick, tack....

Trailer för kortfilmen ”Goddag Domkraftskaft - Hjärstamannen på solskenshumör”:

https://gofile.io/d/mG9dzO

Stefan skriver ”kärleksbrev” till ÅH

https://www.bildtagg.se/bild/0yswacc8q8y2ts6ypvevn8z6

Hej din Nörd.........
Jodå, jag vet allt att du är lika nördig som jag när det kommer till dokumentationen.
Vi vill ha ALLT.!!!
Finns det en Aktbilaga så skall den in i mappen "Mordet på Lena Wesström.
Därför får du/Ni dom sista Aktbilagorna från Hovrätten.
Absolut inget viktigt, men ändå kul att läsa och att äga.
HA HA HA HA HA HA

Varse go !!

https://docdro.id/7CQuscG

https://docdro.id/FqJOcvY

https://docdro.id/4iS43zW

https://docdro.id/xTfizPp

https://docdro.id/Muzm1TZ

https://docdro.id/DujFf8y

Nu skall jag ut på jakt efter ljudfilerna från Hovrättsförhandlingen.
Måste helt enkelt höra Stefans patetiska "tycka synd om sig själv" tal.
Självklart tänkte Backman att -Varför i helvete kan inte idioten hålla käft, Herregud så jävla
korkad han är, men det är snart över och då slipper jag idioten !!!!
Citera
2021-05-06, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Mot sin vilja också. Och det var inte hans fel. Om bara LW inte hade varit si och gjort så...

"Mot min vilja" och "får blodsmak i munnen"... två av SD:s många mycket konstiga uttryck under sina förhör! Ett annat var när han uttryckte något ord helt ur det blå (som jag inte kommer ihåg nu vad det heter) när de funnit sperma på LW:s kjol.
Citera
2021-05-06, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det säger sig självt att HR inte skulle låtit en mördare ränna fritt i 3 veckor om det lutat åt fällande medan de i lugn och ro skriver en dom. Antingen hade de häktat honom efter slutpläderingarna eller snabbat på med domen. Tre veckor var i längsta laget. Men det är förstås ingen brådska om han ändå ska frias.

Tvärt om mot vad du säger så brukar ett svagt åtal leda till kort tid mellan huvudförhandling och dom: det finns helt enkelt inget som tar tid. 1: Skuldfrågan reds ut omedelbart efter att huvudförhandlingen avslutas.
2: Stor andel av det som ska skrivas ner är standardformuleringar kring åklagarens bevisbörda och lagstiftarens högt ställda krav för en fällande dom.
3: I viss mån vill man inte belasta en misstänkt (eller målsägande) med ovisshet i onödan.

Däremot tyder beslutet att dom och häktningsbeslut meddelas samtidigt på att det i vart fall inte är självklart att han kommer att dömas.

Inte för att jag tror att det har vägts in i beslutet, men om något skulle kunna få SD att bruka våld mot ÅH så är det att först bli häktad (igen) och sedan frisläppt i samband med friande dom.

För övrigt så tycker jag det tråkigaste med en friande dom i det här fallet är att jag håller det för sannolikt att SD kommer att fira det hela på något makabert sätt. Antingen via filmer eller annan form av utläggningar på sociala medier. Han verkar trivas med uppmärksamheten.
Citera
2021-05-06, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
- det här har påverkat mina barn. De har en anhörig här eftersom de inte litar på massmedia.

- jag uttryckte mig dåligt mot åklagaren i den här filmen ni fick se. Jag har bett Åsa om ursäkt för det.

Barnen har så klart blivit itutande att massmedia inte är att lita på. Kan riktigt höra hur SD/HD/SOA berättar för barnen att det där är något som de skriver för att få fler läsare, ligger inget i det annat än att pappa hade en affär med Lena.

1) The audacity att sätta sina barn i fokus i en rättegång där han sett LWs moderlösa barn sitta och lyssna på prat om mordet på deras mamma.
Helt naturligt enligt klanen D:s logik.
Edit. undrar om SD vågade möta deras blickar.

2) the audacity att hävda att SOA sitter parkerad där med korsade armar för barnens skull när det är jättebebisen som vill ha honom där.

3) så typiskt en känslomässigt omogen narcissist att tro att det räcker att säga ”förlåt” så är allt bra och sen pratar vi inte mer om det.
Som när fröken på dagis säger att ”nu kramas vi och Stefan du säger förlåt för att du sa pilutta dig till Åsa och sen går vi och äter mellanmål och är vänner igen”.

4) den subtila, passiv aggressiva respektlöstheten i att kalla åklagaren vid enbart förnamn.
Senast redigerad av Firesnake 2021-05-06 kl. 08:29.
Citera
2021-05-06, 08:25
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
"Mot min vilja" och "får blodsmak i munnen"... två av SD:s många mycket konstiga uttryck under sina förhör! Ett annat var när han uttryckte något ord helt ur det blå (som jag inte kommer ihåg nu vad det heter) när de funnit sperma på LW:s kjol.

Nekrofil?
Citera
2021-05-06, 08:26
Medlem
Citat:

Hojta till om du kommer på vad han sa där.
EDIT. Såg att nötis svarat. Det om ”som nån slags nekrofil” eller vad han nu sa.
Citera
2021-05-06, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Ja men exakt den bilden får jag också. ”Det där var ju länge sen! Sluta tjata om sånt som har varit. Det var ju väldigt trist och så men hon fick skylla sig själv som skaffade sig fiender och la sig i saker. Men man måste titta framåt” -ungefär så kan jag tänka mig att han resonerar.

Apropå mordet så kom jag att tänka på att LW kanske fick grepp om mordvapnet i något skede och att ringen fastnade i det när mördaren ryckte/drog loss det ur hennes grepp.
Ja, inte omöjligt, efterom det var en omlottring, inte helt rund.
Citera
2021-05-06, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Din fasta övertygelse om att mordet inte var planerat är intressant.

Jag är av uppfattning att det var planerat sen ett tag men att tillvägagångssättet ändrats/vuxit fram med tiden.

I flera fall har man sett förstagångsförbrytares ”klumpighet” då de totalt underskattar situationen pga resultatet/tillfredsställelsen överskuggar hela handlingen både före och efter dådet,
men att ett förfinat våldkapital ökat deras ”fingerfärdighet”.

Förövare har många gånger gått från att vara fönstertittare till att överfalla till våldtäkter/rån/misshandel och dråp/mord.

Med andra ord tror jag att övning gav färdighet för adaptern SD.

Tänkte höra med dig om du har någon tanke på varför SD väljer att gå tillbaka till ett söndertrasat och sexuellt eroderat förhållande med HD igen?
Ledsen att du fått vänta på replik.

OnT (det först fetade):
Ja, min fasta övertygelse är att mordet naturligtvis INTE var planerat! Det lär vara närmast omöjligt att hitta en person som planerar att mörda sitt offer i ett tättbefolkat område och som där och då låter offret skrika högt under flera minuter så att offrets förtvivlade skrik till och med hörs över en motorväg. Omöjligt!

Det är ju som att be om att bli gripen in flagranti att låta offret skrika högt. Dessutom talar tillvägagångssättet, dvs att med upprepade slag grovt misshandla offret emot en planering, för så "planerar" knappast nån att gå tillväga.
I den folk- och hundtäta miljön borde givetvis en "klok" mördare välja pianotråd och inget annat som metod för att döda.

Det andra fetade: Där har jag ingen som helst uppfattning. Kan säga att jag öht inte begriper mig på den märklige mannen. Glad att slippa ha nåt med honom att göra. Kan inte förstå Lenas val av partner. Det gjorde hon väl iofs inte hon själv heller, tragiskt nog.
Citera
2021-05-06, 08:41
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det säger sig självt att HR inte skulle låtit en mördare ränna fritt i 3 veckor om det lutat åt fällande medan de i lugn och ro skriver en dom. Antingen hade de häktat honom efter slutpläderingarna eller snabbat på med domen. Tre veckor var i längsta laget. Men det är förstås ingen brådska om han ändå ska frias.

- Åklagaren begärde inte häktning.
- Nu ville HR ha tre veckor på sig för domen.
- Den misstänkte är inte sedan tidigare häktad utan på fri fot.

Utifrån de här tre punkterna, utgår jag ifrån att HR ännu inte tagit ställning till skuldfrågan.

Hur skulle det se ut vid en friande dom att man hade häktat den misstänkte?

Jag är inte alls säker på att man kan tolka hans "frihet" som en friande dom.

Sedan är jag ändå tveksam till en fällande dom, men inte av de skälen som du nämner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in