2021-05-06, 01:24
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
NA:

"Varför yrkade ni inte på att 46-åringen skulle häktas?

– Vi har förståelse för att det tar ett tag för hovrätten att skriva dom i det här fallet och ta ett slutgiltigt ställningstagande. Det måste få ta tid givetvis. Vi har en person på fri fot och vi såg ingen anledning till att man behöver ta ett beslut idag. Det är tillräckligt att det kommer i samband med dom, säger Åsa Hiding.
"
//

"Mordutredningen har varit öppen under hovrättsförhandlingen, men den har numera avslutats.

– Den är avslutad i väntan på dom. Om det är så att han frikänns från misstankarna i det här fallet, då hamnar polisen i ett läge där man har ett åtal men som inte gått igenom. Men för vår del är arbetet avslutat, säger Åsa Hiding.
"

https://www.na.se/artikel/nu-har-utredningen-kring-hjarstamordet-avslutats-skont-for-alla-parter

Det säger sig självt att HR inte skulle låtit en mördare ränna fritt i 3 veckor om det lutat åt fällande medan de i lugn och ro skriver en dom. Antingen hade de häktat honom efter slutpläderingarna eller snabbat på med domen. Tre veckor var i längsta laget. Men det är förstås ingen brådska om han ändå ska frias.
Senast redigerad av Rosamund 2021-05-06 kl. 01:33.
Citera
2021-05-06, 02:27
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Någon i tråden skrev rätt nyligen att SD troligen erkänt på planet att han hade dödat Lena. Vad kan hon ha svarat? "Jag vill inte höra"? HD var alltså fast på planet i 10-12 timmar med SD med den vetskapen. Undrar om hon höll för öronen hela vägen och inte ville lyssna. Huvudet i sanden.
Ang ditt flygdrama där HD snudd på låter som nåt ur Baader Meinhof och en hjärntvättad Hearst..

På tal om luftrum så är det fritt taget ur luften så din formulering är rätt vansklig:

"HD var alltså fast på planet i 10-12 timmar med SD med den vetskapen."

Levererade han info om mord, så lär hon väl vara nöjd eftersom hon själv hoppades att hon var död?
2016 fick hon schysst nog leva enligt HD, en frist på drygt 2 år.

Det är väl toppen att sitta ostörd på planet och kunna snacka ihop sig i så många timmar.
Lite debriefing.

För överens det är de i sin lilla, lilla värld av blommor bland blodigt akrobatsex, storstädning och pappsen som leker sotare.
Raljerar i kör över Fu.

Det är rätt oroväckande.
Utredningsmässigt för Lenas skull alltså.
Senast redigerad av develi 2021-05-06 kl. 02:33.
Citera
2021-05-06, 03:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Det var visst viska också.

Vad sägs om att skicka ner en kamera för inspektion? Nåja, det gäller min stuga av äldre årgång och utan el, så ved är vad som gäller för uppvärmning. Känns tryggt när sotare varit där.

Tycker åk framförde fallet på ett mer strukturerat sätt denna gång och lyfte fram indicierna klarare. Men om det räcker, återstår att se. Ännu ett kvinnomord i nära relation riskerar att läggas till den bedrövliga statistiken? På en kvinna som tidigare larmat till polisen. Inte bra. Snarare helt åt helvetet!!!!!
Citera
2021-05-06, 03:35
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det säger sig självt att HR inte skulle låtit en mördare ränna fritt i 3 veckor om det lutat åt fällande medan de i lugn och ro skriver en dom. Antingen hade de häktat honom efter slutpläderingarna eller snabbat på med domen. Tre veckor var i längsta laget. Men det är förstås ingen brådska om han ändå ska frias.
Citat:
Antingen hade de häktat honom efter slutpläderingarna eller snabbat på med domen. Tre veckor var i längsta laget.
Snabbat på domen? Finns du på riktigt?
Tre veckor är normal tidsspegel efter Huf.

"De" hade häktat honom...

Åklagarsidan begärde inte häktning:
"Vi har en person på fri fot och vi såg ingen anledning till att man behöver ta ett beslut idag."
Citera
2021-05-06, 04:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Ingen av Steffes anhöriga förutom extrapappan SOA var på plats i Hr? Päronen vet att han är skyldig och klarar inte av att se sin grymma predatorson berätta han är så smart att han skulle ha sett till att mordet såg ut som en olycka och att den dumma åklagaren har 48 fel.

Sanningen är nog att mordet var tänkt att se ut som en GC-olycka, men L sa kanske något som fick honom att explodera och ursprungsplanen fick lov att snabbt rekonstrueras.

(Vet någon om cachen som S tyckte låg för synligt på fredagen är mark- eller trädplacerad? )
Det var väl en tub uppe i ett träd, har jag för mig. Hon fotade sig själv från höjd
Citera
2021-05-06, 04:31
Medlem
Hur kan Backm*n och Olss*n se sig själva i spegeln, när det är så uppenbart att SD är gärningsman?
Sover de gott om natten?
Ingen oro alls, inte ens när SD "råkade springa på" Olss*n privat för att berätta om sin idé med domkraftshandtaget?
Jag skulle inte känna mig trygg.
Skrattar försvararna hela vägen till banken?
Djävulens advokater...
Citera
2021-05-06, 04:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Ja han är verkligen felkopplad, men bra att alla, inkl HR fick se hur rubbad han egentligen är.
Som IB sa nyss, "man vet aldrig " om hur domen blir. IB är inte dum i huvudet, han vet att han antagligen försvarar en mördare.
Kanske lät han Sd tala med visshet om att han skulle sänka sig själv...
Kan inte minnas att jag hört en försvarsadvokat yttra de orden, det brukar låta mer "min klient är oskyldig, detta är ett trauma, vi ska tatag i skadeståndsbiten så fort den friande domen vunnit laga kraft mm
Citera
2021-05-06, 04:42
Medlem
Hur många tror att SOA var på plats alla dagar, för att SDs döttrar skulle få veta vad som sades i förhandlingarna?
Det måste vara väldigt knöligt att vandra runt i Folketorp, med tanke på hur mycket som sopas under mattan? Rent av livsfarligt
Citera
2021-05-06, 06:42
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Frågan var dessutom ställd från lite fel perspektiv vad gäller Google Drive då så finns viss förståelse för att NFC tvekade.
Men det är NFC som ska vara experterna.
Om de får en oklar fråga från någon som inte är tillräckligt kunnig eller om de inte ser relevansen i det de ska undersöka så tycker jag att de borde förklara det och be om ett förtydligande.
Men det kanske inte fungerar så?
Citera
2021-05-06, 06:46
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Han har ränt fritt i flera år så några veckor hit eller dit har ingen betydelse.

Om HR var klara över att de tänker frikänna så borde det gå ganska snabbt att skriva ihop en dom.
I så fall kan de i stora drag ta domen från TR och bara korrigera de felaktigheter som finns i den.

Jag hoppas i alla fall att de tänker fälla och därför behöver ordentligt med tid för att skriva ihop en bra dom.
Citera
2021-05-06, 07:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Han har ränt fritt i flera år så några veckor hit eller dit har ingen betydelse.

Om HR var klara över att de tänker frikänna så borde det gå ganska snabbt att skriva ihop en dom.
I så fall kan de i stora drag ta domen från TR och bara korrigera de felaktigheter som finns i den.

Jag hoppas i alla fall att de tänker fälla och därför behöver ordentligt med tid för att skriva ihop en bra dom.
det troligaste är nog snarare att de behöver tid på sig att fundera eftersom att dey finns både sånt som väger för och emot. Frågan är om dey som är emot sd skuld är tillräckligt för att väcka rimligt tvivel
Citera
2021-05-06, 07:35
Medlem
Delar av advokatens invändningar under gårdagen.

- Det må ha varit tjafs dem emellan 2016 - 2017. Men under 2018 var det inte det.

- Det var Lena som inte kunde bestämma sig för om hon ville vara med NN eller inte. NN har däremot inga relationsproblem vid tidpunkten för mordet.

- Huvudmotivet enl åkl verkar vara att Lena utgjorde ett hinder för en återförening med NN (HD). Det här var inget problem för NN (SD) i maj 2018.

Mina tankar:

Har advokaterna bara läst fram tom 2017? Inte sett hur deras bråk verkar eskalera under 2018.
SD "inga relationsproblem" vid tidpunkten för mordet... va tusan, det var väl det enda han hade!

Får en advokat undanhålla sanningen hur mycket som helst i en rättegång? Gäller det inte samma regler som för Åkl?

Sen har vi (delar av) SD:s tal till publiken...

- sedan 2015 har jag inte velat ha en relation med Lena. Eller bygga en framtid med henne. Det ville däremot Lena.

- det här har påverkat mina barn. De har en anhörig här eftersom de inte litar på massmedia.

- jag uttryckte mig dåligt mot åklagaren i den här filmen ni fick se. Jag har bett Åsa om ursäkt för det.

Mina tankar:

Vad ska man säga... sent ska syndaren vakna.

Stackars "man" som inte kunde säga ifrån sedan 2015!

Barnen har så klart blivit itutande att massmedia inte är att lita på. Kan riktigt höra hur SD/HD/SOA berättar för barnen att det där är något som de skriver för att få fler läsare, ligger inget i det annat än att pappa hade en affär med Lena.

Filmen visar tydligt och klart att han inte har kontroll på sina känslor, han blir tokarg och det håller i sig länge. Så länge att tom när det vänder sig mot Åkl inte besinnar sig på lååång tid. Undrar om det var adv som sa till honom att be om ursäkt?

Finns så mycket mer konstigheter från gårdagen men nöjer mig där.

Nu är det bara att invänta vad den 28:e kl 11.00 för med sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in