2021-05-03, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
- Splitter?

Jag utgår från en borrmaskin i avstängt läge.

Borrmaskin är nog det som är minst troligt tillhygge. Det är brukligt att man använder trädvänliga fästanordningar med remmar och spännband istället för att borra eller spika i levande träd.

Jag tror mer på ett multiverktyg som taktisk spade, ficklampa eller skaftet till en Bigshot. Teorin om domkraftskaft är inte fel tänkt av åklagaren (även om S tycker hon är dum i huvudet) eftersom man bedömt att L slagits ihjäl med något cylinderformat hårt föremål.

Om Steffes vänner i Malmö har ett likadant Bigshot-skaft som Steffe har bör de genast kolla så att han inte bytte skaft i smyg när de var och tog T5r i Bokskogen förra veckoslutet. Isf måste skaftet komma utredningen tillhanda pronto för analys i superakut snabbspår och Å får begära nån veckas uppskov på slutpläderingen p g a ny möjlig bevisning.
Citera
2021-05-03, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Stefan är på plats, vad det verkar, enligt NA

Tänkte just skriva det... det är Stefan (NA) som rapporterar och enl honom är det ingen annan tidning på plats (efter en fråga som kom från en läsare). Hoppas inte läsarna stör S för mycket i sin rapportering nu. Bättre att han har fokus helt på vad som sägs i rätten!
Citera
2021-05-03, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
2019-06-12
HD till SD:
Vad gör du? Saknar dig
Vill bli omhållen av dig. Känna din värme.

2019-06-16
HD till SD:
Vill du ha kaffe, så kom gärna förbi här
Idag fanns den mjuka och ödmjuka S som jag tycker så mycket om.

2019-06-18
SD:Sov riktigt bra med dig!
HD: Jag med
Jag åker ut till landet imorgon fm.
Längtar efter dig.

2019-07-03
SD: Godmorgon. Ha nu en fin dag, fina du.
HD: Ville du se fotbollen ihop? Sova över? Här?
SD:Gärna på allt, men hellre här
HD: För jobbigt för mig. Ångest kom ... Fattar att du vill vara hos dig ... Titta på första halvlek i badtunna och sen gå hit?
SD: Kommer såklart direkt till första. Börjar 21?

2019-08-14
SD: Vill resa med dig ...
HD: mmm
SD: Men vill knappt fråga. Rädd vara för på. Du måste få känna att du faktiskt är helt fri.
HD: Förstår, men samtidigt viktigt för mig att veta vad du tänker och vill
HD: Vill vara med dig
SD: Letar dusch så det kan bli verklighet....

(min citering FUP, givetvis)

AB 165

Hahahaaaa, ja det är fullständigt vridet... med tanke på omständigheterna.
Citera
2021-05-03, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Hur menar du att det skulle blivit splitter av träborren? Att han skulle haft den igång när han slog? Skulle det bli splitter om han använde den att slå med när den är avstängd?

Jag antog att det var så @Rewiews menade. Själv tror jag dock inte att en träborrmaskin var inblandad öht.
Citera
2021-05-03, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
- Splitter?

Jag utgår från en borrmaskin i avstängt läge.

Ok. Jag har väl för morbid fantasi
Citera
2021-05-03, 09:41
Medlem
Enl NA:s reporter har SD på sig svart munskydd idag också.

Dessutom har han laptop/mobil på laddning.

(Min tolkning... han har med sig sina trösterika nappar dator/mobil).
Citera
2021-05-03, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Borrmaskin är nog det som är minst troligt tillhygge. Det är brukligt att man använder trädvänliga fästanordningar med remmar och spännband istället för att borra eller spika i levande träd.

Jag tror mer på ett multiverktyg som taktisk spade, ficklampa eller skaftet till en Bigshot. Teorin om domkraftskaft är inte fel tänkt av åklagaren (även om S tycker hon är dum i huvudet) eftersom man bedömt att L slagits ihjäl med något cylinderformat hårt föremål.

Om Steffes vänner i Malmö har ett likadant Bigshot-skaft som Steffe har bör de genast kolla så att han inte bytte skaft i smyg när de var och tog T5r i Bokskogen förra veckoslutet. Isf måste skaftet komma utredningen tillhanda pronto för analys i superakut snabbspår och Å får begära nån veckas uppskov på slutpläderingen p g a ny möjlig bevisning.

Med tanke på märkena på Lena så skulle det innebära att han inte bara svingade , utan även högg med det tänkta domkraftsskaftet. (Eller om det nu var något annat redskap).

Stackars Lena. Vilken fasa hon måste ha känt sina sista minuter i livet, när hon insåg att han faktiskt tänkte döda henne. Jag har en bild i huvudet av hur det kan ha gått till. Det har vi nog allihop.

Usch och fyfabian!
Citera
2021-05-03, 09:53
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Enl NA:s reporter har SD på sig svart munskydd idag också.

Dessutom har han laptop/mobil på laddning.

(Min tolkning... han har med sig sina trösterika nappar dator/mobil).

Tack för info (och tolkning 🙂 )
Citera
2021-05-03, 09:57
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Med tanke på märkena på Lena så skulle det innebära att han inte bara svingade , utan även högg med det tänkta domkraftsskaftet. (Eller om det nu var något annat redskap).

Stackars Lena. Vilken fasa hon måste ha känt sina sista minuter i livet, när hon insåg att han faktiskt tänkte döda henne. Jag har en bild i huvudet av hur det kan ha gått till. Det har vi nog allihop.

Usch och fyfabian!

Jag har bilden av henne då fingrar (finger?) går av när hon försökt skydda ansikte och huvud. Den bilden lämnar mej inte.
Senast redigerad av StudebakerHog666 2021-05-03 kl. 10:07.
Citera
2021-05-03, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Det finns olika typer eller undergrupper av bipolär sjukdom, inte bara typ 1 och typ 2. Jag läste mycket om det iom. att en jag följer på instagram (”influencern” Henrik Wahlström, han har lagt ut fakta i sina stories) gick ut med sin diagnos. Tyvärr har jag inga länkar nu men det var typ 1177 och liknande, finns de som svänger från dag till dag. Finns även vissa antidepressiva mediciner som kan utlösa eller förstärka såna där patologiska svängningar.

Ja, det finns alla tänkbara varianter av sjukdomen. Rätt medicinerad kapar medicinen de värsta topparna och dalarna. Dock är det många med sjukdomen som inte vill ta sin medicin när de är på väg upp mot mani. Detta enligt en vän som har sjukdomen. Hon självmedicinerar med koffeintabletter (receptfria) och en massa kaffe och sportdrycker när hon går ner i/mot depressivitet. Hon är oftast depressiv och inte så ofta manisk eller hypomanisk.

Min manliga vän var tvärtom (han tog senare sitt liv). Hans excesser vid hypermani var helt sanslösa och höll i under flera veckor. Hans depressioner var lika djupa som manierna var höga. Då blev han inlagd och inte sällan så sjuk att han blev katatonisk.

En mycket jobbig sjukdom.
Citera
2021-05-03, 10:07
Medlem
Efter slutpläderingar kan det hittapåhända att HR beslutar att S ska omhändertas. Rätten har ju löpande överläggningar om vad som avhandlas.
Citera
2021-05-03, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bblues
Efter slutpläderingar kan det hittapåhända att HR beslutar att S ska omhändertas. Rätten har ju löpande överläggningar om vad som avhandlas.
Du menar att han ska häktas, få se om åklagarna yrkar på häktning under sin slutplädering då kommer hovrätten att besluta i häktningsfrågan, det får vi se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in