2021-05-05, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Jag ser vad du skriver, men SD kommer inte kunna smälta in eller försvinna. Så enkelt är det.

Alla går att spåra, att finna, att obstruera så de inte får arbeten eller uppdrag osv.

SD kommer inte få ne medströms färd resten av sitt liv, varför jo han har agerat vedervärdaigt genom sitt liv och priset får man alltid betala.

Folk här i tråden har koll på honom, andra har koll på honom, polisen kommer ha koll på honom osv.

Sedan är inte all strutsar, en del jobbar i det tysta och det fungerar v´bra det också. Så ser vad du skriver och noterar det. Jag vet vad som väntar herr SD och fru D.

” SD kommer inte få ne medströms färd resten av sitt liv, varför jo han har agerat vedervärdaigt genom sitt liv och priset får man alltid betala.”

Och de hade inte de exempel på frikända personer som jag nämnde då?

Även om folk håller koll på honom och mailar hans nya arbetsgivare i random stad i exempelvis USA så kommer ju SD bara kunna säga ”jag frikändes,jag var oskyldigt anklagad”

Visst kan folk sabba för honom i hans framtida geocachande och försök att göra karriär, men inte mycket mer än så.
Han kan ju välja att geocacha analogt och bara skriva på lapparna i burkarna och ta bild på sig själv när han hittar dem....

”polisen kommer ha koll på honom osv.”

I den bästa av världar ja. I verkligheten kommer inte polisen ha resurser att ha koll på SD.
Citera
2021-05-05, 12:06
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Vad innebär "förklaringsbörda"? Är det något som åkl kan begära som gör att det fortsätter nu... på reservdagen i morgon?

Om åtalet anses styrkt kommer rätten att börja rota i psykopatmördarwierdots utsagor. Det ställs höga krav på motbevisning vilket SD (och SD:s försvar) av naturliga anledningar inte kommer kunna prestera.
SD:s enda chans är alltså att åtalet ogillas.

Tillägg: det är förövrigt det som försvaret försöker undvika nu genom att försöka försvaga åtalet. De är jävligt medvetna om att det är kört för SD om åtalet anses styrkt.
Senast redigerad av Lova33 2021-05-05 kl. 12:14. Anledning: Tillägg
Citera
2021-05-05, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
”– Den mest osannolika person som Lena skulle ha gått ut med till brottsplatsen är NN. Det har att göra med geochachingen.”

Temat är att SD inte ville veta burkens plats i förväg antar jag. Inget vidare argument.

Om det är någon som LW har gått ut med i sällskap på kvällarna så är det SD. Framförallt i GC-sammanhang.

Edit. Såg Sh Holmes var inne på samma så tvåa på bollen men betyder ju bara att argumenten är rätt kassa.

Så himla korkade uttalanden av IB.
Citera
2021-05-05, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Och då till det fantastiska motivet från försvaret:

”– Det var Lena som inte kunde bestämma sig för om hon ville vara med NN eller inte. NN har däremot inga relationsproblem vid tidpunkten för mordet.”

Öh, va? Är detta ett skämt? Är det allt som IB har att komma med? Låter som om det vore SD själv som pratade...
Citera
2021-05-05, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Jag antar att de utgår från HÅ's vittnesmål angående att LW hade en ny gömma på G (Home soft home) som skulle placeras bakom planket och att hon var noga med att SD inte skulle få nån form av info om den? Det var ju nånting utöver det vanliga som hon knåpade i hop. Därav att SD inte skulle ha varit med bakom planket den natten? Den andra kända cachen som de skulle fixa med under helgen låg väl inte på samma ställe?
Eller jag kanske fattat det fel?

Ja det är väl så de resonerar ja. Men med tanke på att han historiskt dykt upp lite här och där vid den här tiden på dygnet så känns argumentet att de inte kan ha setts där av GC skäl rätt tunt.

Lägger man till faktum att de enligt SD själv stämt träff dagar innan för att kolla burk så ökar sannolikheten att de kan ha träffats av just GC sammanhang menar jag. Ingen vet om de diskuterat den nya cachen dock.
Jag fattar varför de argumenterar på det sättet men SD är för oberäknelig så att han kanske helt plötsligt visade intresse för nya cachen där. Vem vet.
Citera
2021-05-05, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Så himla korkade uttalanden av IB.
Överlag känns försvaret desperat. Men det spelar ingen roll. Rätten måste med en fällande dom också formulera argumenten om hur man tänkt. Å andra sidan är det tre erfarna juridiska domare som sitter där.
Citera
2021-05-05, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Försvaret vill fortsätta till 12.15, därefter vill SD ha ordet (!).
Det ska bli intressant
Citera
2021-05-05, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
NA.se

Försvarets argument är tunnare än buljong, skulle jag vilja säga. Man får lust att tjuvsmaka på champagnen...

#TeamÅsaHiding Tick, tack, tick, tack....

Trailer för kortfilmen ”Goddag Domkraftskaft - Hjärstamannen på solskenshumör”:

https://gofile.io/d/mG9dzO

Stefan skriver ”kärleksbrev” till ÅH

https://www.bildtagg.se/bild/0yswacc8q8y2ts6ypvevn8z6
Jag blir upprörd över att Backman kommer med såna dumma bortförklaringar.
Jag hoppas att domarna och nämndemännen ser till så att SD får sitt straff.
Backman hävdar åter igen att det är indicier som ska bedömas var för sig..
Citera
2021-05-05, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Överlag känns försvaret desperat. Men det spelar ingen roll. Rätten måste med en fällande dom också formulera argumenten om hur man tänkt. Å andra sidan är det tre erfarna juridiska domare som sitter där.

Det var väl lite så det kändes i TR också, och det gick ju vägen.
För försvaret.

Jag känner mig ytterst osäker på om detta kommer hålla för fällande dom.
Citera
2021-05-05, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Skummar lite i NAs rapportering, allt i all hast.
Hm, verkar nästan som att de har tagit till sig av din kritik mot utredningen. Känns närapå samma som du tagit upp.

Kanske är lättare för försvaret, då de inte verkar ha som krav på sig att bevisa att det de kritiserar är sant eller riktigt?

Medan åklagarsidan inte använt sig av något av tipsen i stort sett.

Får återkomma om vad mer jag tänker på. Här är ett:

"– Tror någon att han skulle sett två fläckar blod på tvättmaskinen utan att dokumentera det? Varför gjorde han inte det? Foton eller protokoll, ingenting. Han topsar bara."

https://www.na.se/artikel/just-nu-hjarstamordet-i-hovratten-forsvaret-fanns-den-har-bilden-att-46-aringen-var-psykopat

Foton och protokoll ja - ingenting...

Ja alltså tanken annars med den tekniska konsultationen var just att de skulle använda tipsen för att sänka försvarets argument (han använde datorn enligt skrivelse, han kunde lista ut lösen på 300 försök osv osv) men bristen på proaktivitet gör att samma nu biter dem i ändan då de inte har några vassa protokoll att hänvisa till.

Varför står det ”Misstä” i SD:s webbläsare redan kl. 09:56 15/5? Det hade de kunnat ta reda på.

Loggade någon alls in i LW:s dator 05:23?(första patrull på plats möttes av dator med lösenord Windows).

Men som sagt försvarethar rätt här. Det lilla blod man hittar slår man en järnring runt och dokumenterar allt.

Lite samma med plösen. De har skurit ut rätt små bitar ”skumgummi” för att extrahera DNA ur. Det är några mm stora bitar. Som lekman så bör de ju gå igenom hela jäkla dojan kan man tycka.

Krutet har lagts på ”skvallret” om den här ”affären” med alla dess turer. Inte på finliret som hade kunnat ge mer.
Citera
2021-05-05, 12:33
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ja det är väl så de resonerar ja. Men med tanke på att han historiskt dykt upp lite här och där vid den här tiden på dygnet så känns argumentet att de inte kan ha setts där av GC skäl rätt tunt.

Lägger man till faktum att de enligt SD själv stämt träff dagar innan för att kolla burk så ökar sannolikheten att de kan ha träffats av just GC sammanhang menar jag. Ingen vet om de diskuterat den nya cachen dock.
Jag fattar varför de argumenterar på det sättet men SD är för oberäknelig så att han kanske helt plötsligt visade intresse för nya cachen där. Vem vet.

SD har fått försvaret att trycka på att han inte var involverad i hennes GC, men till sin vän Medinsyn har han berättat att han hjälpte henne lösa myster inför Norge-resan.
Han har erkänt i polisförhör att han hade lockat ut Lena för möte i skogen på fredagen för att hennes gömma låg för synlig. När hon kontrollerade cachen själv på lördagskvällen, tyckte hon inte alls den behövde flyttas på.

Hoppas att SD inte kan kontrollera sina impulser och att många grodor flyger ur munnen när han får sista ordet.

Kommer SD gå fri får han börja planera för en flytt långt bort från Örebro. Det kanske redan har påbörjats för man ser ju att SD har fria framtidsplaner i sina GC-loggningar. Kanske T5-touren nyligen till Malmö handlade om att kolla flyttmöjligheter när de umgicks med räddningsdykaren Urb*n "Ubbes*n" Åstr*m med tjejen Zyrs*n och deras barn?

--

"Min första instinkt var att ringa den personen som var konstigast i hennes närvaro och det var ju Stefan" Citat, offrets äldsta son

SD om varför han fnissat och skrattat i rättegången
https://vocaroo.com/18Ww0MjnjyC

SD´s sjuka meddelande till ÅH:
www.bildtagg.se/bild/aupydkvc23o5twbln56df1dt

Länk till tidigare inlägg som innehåller lite gott och blandat med fakta och indicier
www.flashback.org/sp75349192
Citera
2021-05-05, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Öh, va? Är detta ett skämt? Är det allt som IB har att komma med? Låter som om det vore SD själv som pratade...

Dåren har ju raderat alla bevis i form av Telegram chat så det är klart att det inte finns bevis på tjafs.

Och polisen missade chaten i LW:s Telegram-moln.

De har alla gånger tjafsat den våren. Det var ju nåt skit med HD och GC burkar om inte annat.

Sen tycker jag att i princip allt man ser i chattar är tjafs. Nu finns det kanske inte med så mycket gullande som kanske ligger i sidomaterialet men mycket tjafs var det. Sex, burkletande och tjafs - så skulle nog jag sammanfatta deras relation.
Varit inne på det tidigare och de fick inte mycket kvalitetstid ihop utanför att ränna efter burkar. Som ”kärlekspar” menar jag då. 6-7 år åt helvete till ingen ”nytta” för någon.
Socialt är den här killen ett haveri så snart det går lite emot. Såna ska inte ha en älskarinna. Det slutar liksom aldrig bra. Han kunde ju inte ens dra jämt med sina barn. Han menade att de inte ville vara hans ”livskamrat” när det var nåt med gräset vid kaninburarna.
Spärra in honom snarast.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in