• 1
  • 2
2021-05-04, 15:15
Medlem
Det råder stor brist på spermadonatorer - vad tvekar ni för killar? Jag har donerat till sex olika familjer och det känns bra att kunna bidra. Jag har gjort det under föregående år och har färsk info om hur det går till - fråga vad ni vill!
Citera
2021-05-04, 15:17
Medlem
Dimaks avatar
Hur gör man? Är det tester och intervjuver?
Citera
2021-05-04, 15:18
Medlem
hockexs avatar
Fick du betalt och isåfall, hur mycket?
Citera
2021-05-04, 15:19
Medlem
Skurhinkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackfjortis
Det råder stor brist på spermadonatorer - vad tvekar ni för killar? Jag har donerat till sex olika familjer och det känns bra att kunna bidra. Jag har gjort det under föregående år och har färsk info om hur det går till - fråga vad ni vill!

Hur mycket får du per sats? 500kr?
Citera
2021-05-04, 15:20
Medlem
Japp, man anmäler intresse hos närmaste sjukhus som sysslar med assisterad befruktning, man får fylla i lite om ålder, hälsa, om man har egna barn osv. Sen ringer någon därifrån upp och man får komma och lämna spermaprov, blodprov och urinprov. Efter att en första koll gjorts på att spernierna simmar som de ska är det en kort intervju med kurator eller liknande
Citera
2021-05-04, 15:21
Medlem
kasperwolfgangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackfjortis

1. hjälpte en ung spätta dig med själva mjölkningen?

2. var det intervju och massa frågeformulär?

3. hur mycket betalar de ?
Citera
2021-05-04, 15:22
Medlem
Tror det är runt 400 men sen får man även för resor och liknande - blev nog ca 6000 allt som allt
Citera
2021-05-04, 15:28
Medlem
Ser du någon risk för framtiden med ungar som vill lära känna dig, potentiella konkurrenter om arv med dina egna valda barn osv?

Exempelvis om lagar ändras i framtiden.
Citera
2021-05-04, 15:29
Medlem
1 hehe, nej tyvärr ej... ibland var det en äldre dam som tog emot och som verkade tycka det hela varnlite pinsamt ("då kan du gå in där och lämna ditt prov") men ibland en yngre tjej som lämnade över provröret med ett "lycka till" och inte drog sig för att säga "du har väl två eller tre gånger kvar beroende på hur mkt du kan krama ur dig..."
2. Två korta samtal, ett på telefon och ett på plats. Vanligt hälsopapper, sånt man alltid fyller i, och om man vill ett papper som kan visas för den som eventuellt frågar efter vem man är när den fyllt 18 år, om vem man är osv (men det är frivilligt)
3. Några hundra per gång men tror det ärnolika mellan olika regioner
Citera
2021-05-04, 15:31
Det har jag också gjort i flera länder, bl.a. i Sverige. Jag har lidit av psykisk ohälsa under lång tid (okänd anledning) men inte pga genetiska defekter, och ingen i släkten har någon sjukdom.

Kan man donera sperma om man är sjukskriven men kan visa att inga genetiska defekter finns?
Citera
2021-05-04, 15:32
Medlem
Jag tycker att det vore spännande om någon av dem dyker upp i framtiden, men att det skulle bli tjafs om arv och så, det verkar otroligt.
Tror att jag kommer glömma bort det här, och så en vacker dag dyker kanske en ungdom eller vuxen upp. Det måste man ju fixa om man gör det i Sverige
Citera
2021-05-04, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalixkillen
Det har jag också gjort i flera länder, bl.a. i Sverige. Jag har lidit av psykisk ohälsa lång tid men inte pga genetiska defekter och ingen i släkten har några sjukdomar.

Kan man donera sperma om man är sjukskriven men kan visa att inga genetiska defekter finns?

Det vet jag inte, men har du redan donerat i sverige kandu nog inte göra det igen här, man får donera till max sex familjer
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in