Citat:
Jo jag fattar det.
Men vad tror du finns i den "oredigerade versionen"?
Att han höll en kniv mot hennes hals kanske, eller att han tog stryptag på henne?
Det är inte särskilt troligt eftersom då skulle de knappast visa honom i programmet alls, eller så skulle de radera just det materialet och röja undan alla spår av det på hårddiskar mm, innan de visar programmet. Och därför är sannolikheten att vi eller polis och domstol kommer få se något sådant material i princip noll. Produktionsbolaget är ju ingen myndighet som är skyldiga att spara allt inspelat material. Det skulle förstås då gå att se att det saknas material, men produktionsbolaget kan hävda att det fanns andra skäl till att de raderade det, tex att det blev för mycket synlig sex mellan dem framför kamerorna och de blev äcklade av det.
Och dessutom har ju Annie redan berättat ungefär vad som hände, att Toby försökte ha sex med henne och hon märkte att han var upphetsad men hon tyckte det var "osnällt" att säga nej ordentligt, så hon försökte istället säga nej på ett "snällt" sätt, vad det nu innebär.
Och det fanns ju ett produktionsbolag med svenska män (och även svenska kvinnor antar jag) i närheten, som dessutom filmade hela tiden. Så hon var knappast i en utsatt situation där det fanns anledning för Toby att anta att hon var för rädd för att säga nej.
Och det är inte olagligt i Sverige att övertala någon att ha sex. Man kan säga tex att man gör slut om man inte får ha sex med en person, och det är inte våldtäkt om den då går med på det. Och i det här fallet skulle Toby istället kunna säga tex "om jag inte får ha sex med dig så kommer jag inte samarbeta med dig i den här tävlingen", och även om hon då motvilligt skulle gå med på att ha sex, så är det inte våldtäkt. Möjligen sexköp, om ett samarbete i en sådan här tävling kan räknas som en ersättning. Men det har jag svårt att tro, för då kan lika gärna vänskap räknas som ersättning, och då är det olagligt att ge vänskap i utbyte mot sex, vilket det antagligen inte är.
Senast redigerad av eoku 2021-05-02 kl. 16:49.
Senast redigerad av eoku 2021-05-02 kl. 16:49.
Jag måste inte nämna Annie-incidenten. Jag har bara skrivit om Jennifer-incidenten och säger att han inte begår brott där. Bara för han skulle begå brott med Annie så betyder det inte att han gör det med Jennifer. Du har inte ens sett hela videoklippet. Hur kan du säga att det är "solklart" när du saknar information? Idiot. Sluta skriv till mig!