2021-04-22, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mankese
Fel? Jag har aldrig fel.

Att en person säger att den inte vill ha samlag med en annan betyder inte:
1. Att de inte vill utföra några sexuella handlingar över huvud taget
2. Att personen inte vill ha samlag med den personen någonsin

Jag är övertygad om att detta inte leder till fällande dom. Finns många sådana här situationer där förövaren erkänner handlingen rakt av men hänvisar till att denne trodde personen ändrat sig då de börjat hångla. Ofta frias de, sällan fälls de - handlar egentligen bara om man kan förstå varför den som utförde handlingen trodde det han säger att han trodde.

Så återigen, särskilt solklart är det inte. Har inget med invandrare att göra heller, bara sunt förnuft och många års erfarenhet av juridik.

Mera smått komiskt hur vissa tror sig veta något om rättsväsendet när det inte finns något stöd för deras tes över huvud taget.

Din mångåriga erfarenhet av juridik verkar inte ge dig vidare mycket, ett sexuellt ofredande i form av att en man stoppar sin hand innanför en kvinnas trosor trots att hon har sagt att hon inte vill ha sex samt dragit av BH:n på en kvinna som klart och tydligt säger att hon inte vill ha sex är klart problematiskt.

Du som påstår dig ha en sådan gedigen juridisk bakgrund, har du någonsin hört talas om samtyckeslagen? Har du någonsin hört talas om sexuellt ofredande? Verkar inte som det.
Citera
2021-04-22, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Haha, du har med all sannolikhet ingen som helst aning om vad juridik ens är då du utgår ifrån dig själv som en rättslig vägledning.

Att du på allvar verkar tro att en domstol lägger någon tyngd vid att hon inte flyttar på sig direkt är smått skrattretande, speciellt med tanke på att hon redan hade sagt att hon ej vill ha sex och att han klart och tydligt säger ifrån när han drar ner hennes BH. Du har en vidrig kvinnosyn, du påminner lite om religiösa extremister som behandlar kvinnor som skit och ser deras kroppas som en ägodel.

Med ditt obefintliga intellekt och argument så kan man inte bli våldtagen heller trots att man har sagt nej om man inte flyttar på sig.

Varför fortsätter du gå till personangrepp? Mår du bättre av det? Du känner inte mig och vet inte hur jag behandlar kvinnor eller andra människor för den delen bara för jag tror dessa tjejer överdriver. Och varför fokuserar du bara på min "kvinnosyn"? Varför snackar du inte om min syn på hundar, katter och fiskar, du verkar ju veta allt om mig?

Förklara hur en kvinna kan bli våldtagen av en man som hon själv valt att sätta sig på och som hon själv kan resa sig från igen lika lätt? Du får det låta som att mannen trycker ner kvinnan och att det hon som ligger på rygg i sängen. Om det varit hon som legat i sängen istället för killen hade det varit värre.

Är du jurist eller? Verkar som det eftersom du tycker allt är så solklart. 0 ödmjukhet.
Citera
2021-04-22, 14:10
Medlem
diseuses avatar
Pressmeddelande från Åklagarmyndigheten (Utredning inledd om sexualbrott under inspelning av tv-produktion):
Citat:
Två polisanmälningar har kommit in om att två kvinnor har blivit utsatta för sexualbrott under en inspelning av en tv-produktion på ett hotell. En förundersökning är inledd och leds av åklagare.

– Nu ska vi höra målsägandena för att lyssna på deras berättelser och sedan tar vi ställning till fortsatta utredningsåtgärder, säger kammaråklagare Charlotte Frisack Brodin som är förundersökningsledare.

Ingen person är i det här inledande skedet delgiven misstanke om brott.
Citera
2021-04-22, 14:13
Medlem
Gemenis avatar
Citat:
Haha, du har med all sannolikhet ingen som helst aning om vad juridik ens är då du utgår ifrån dig själv som en rättslig vägledning.

Att du på allvar verkar tro att en domstol lägger någon tyngd vid att hon inte flyttar på sig direkt är smått skrattretande, speciellt med tanke på att hon redan hade sagt att hon ej vill ha sex och att han klart och tydligt säger ifrån när han drar ner hennes BH. Du har en vidrig kvinnosyn, du påminner lite om religiösa extremister som behandlar kvinnor som skit och ser deras kroppas som en ägodel.

Med ditt obefintliga intellekt och argument så kan man inte bli våldtagen heller trots att man har sagt nej om man inte flyttar på sig.

Håller med... Fattar inte att man kan skydda en sån idiot som han är!

Jag har haft flera tjejer i samma situation men har inte tänkt att det är fritt fram... Visst att han var full och man gör inte samma konsekvensanalys men vill nog påstå att man måste ha en sån kvinnosyn i grunden som kommer fram när man är full.

Även om jag är pissfull så har jag aldrig gjort något liknande men iofs så blir jag sällan fyllekåt!
Citera
2021-04-22, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Varför fortsätter du gå till personangrepp? Mår du bättre av det? Du känner inte mig och vet inte hur jag behandlar kvinnor eller andra människor för den delen bara för jag tror dessa tjejer överdriver. Och varför fokuserar du bara på min "kvinnosyn"? Varför snackar du inte om min syn på hundar, katter och fiskar, du verkar ju veta allt om mig?

Förklara hur en kvinna kan bli våldtagen av en man som hon själv valt att sätta sig på och som hon själv kan resa sig från igen lika lätt? Du får det låta som att mannen trycker ner kvinnan och att det hon som ligger på rygg i sängen. Om det varit hon som legat i sängen istället för killen hade det varit värre.

Är du jurist eller? Verkar som det eftersom du tycker allt är så solklart. 0 ödmjukhet.

För att du är riktigt otäck, jag hoppas innerligt att ingen kvinna hamnar i en liknande sits med dig.
Jag känner inte dig men du har skrivit 50 inlägg i tråden där du har insinuerat att tjejerna mer eller mindre har bett om att få hans hand körd ner i trosan samt att få sin BH nerdragen. Ett nej är ett nej, stackars tjej som hamnar i en liknande sits med dig.

Var har jag skrivit att det är en våldtäkt? Jag skrev att det är ett sexuellt ofredande och tvärtemot samtyckeslagen. Allt handlar inte om penetration, vi har en samtyckeslag och denne Toby som du nu har försvarat i 50 inlägg har väldigt svårt att ta ett nej.
Citera
2021-04-22, 14:17
Medlem
Det verkligt avslöjande med den här historien handlar inte så mycket om tjejerna i serien utan om medievänsterns naivitet. När Paradise Hotel och Big Brother var nya och "spännande" för femton år sedan hyllades de också av många journalister och kulturnissar, t ex Per Svensson, Linna Johansson och Pontus Schultz. Man lyfte Olinda Borggren och Carolina Gynning som ett banér mot "finkulturen" och tanken på nån sorts kvalitets-tv: sexigt och normbrytande (?) skulle det vara.

Inte minst Per Svensson använde Olinda som symbol för den nya starka mediekvinnan flera gånger om - "dokusåpan är den nya romanen" hette det. Ytterligt nattståndna synpunkter idag när vi kan se resultatet i backspegeln (för att inte tala om hur Olinda personligen har förfallit).
Senast redigerad av HepCat-X 2021-04-22 kl. 14:22.
Citera
2021-04-22, 14:19
Medlem
FindAways avatar
Går inte hela detta skitprogram ut på att både kvinnor och män ska exploatera sej till Max? Sex verkar ju vara huvudämnet, tål inte bruden att han hasar ner pattkassen lite på trekvart så är de hon som ska lämna detta iqbefriade sällskap.
Om hon hade dragit ner hans brallor så har de fan inte knystats ett ord om trakasserier, då hade man bara garvat, fruntimmer har fan blivit någon sorts glasfigurer som ropar våldtäckt så fort någon nuddar dom. Sexstreika för fan alla karlar så kan dom fål lattcha med sina dildos, jävla gnällfittor
Citera
2021-04-22, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gemeni
Håller med... Fattar inte att man kan skydda en sån idiot som han är!

Jag har haft flera tjejer i samma situation men har inte tänkt att det är fritt fram... Visst att han var full och man gör inte samma konsekvensanalys men vill nog påstå att man måste ha en sån kvinnosyn i grunden som kommer fram när man är full.

Även om jag är pissfull så har jag aldrig gjort något liknande men iofs så blir jag sällan fyllekåt!

Nästan overkligt faktiskt.
Man fattar att tjejer är utsatta när folk faktiskt försvarar killens beteende. Håller med om att man inte är kapabel till samma konsekvsensanalys när man är berusad men precis som du skriver så verkar han ha en skitkass kvinnosyn.

I första klippet säger han till och med att tjejen är "oskön" för att hon inte vill ligga med honom, han beter sig som en riktig jättebebis.
Citera
2021-04-22, 14:21
Medlem
Citat:
För att du är riktigt otäck, jag hoppas innerligt att ingen kvinna hamnar i en liknande sits med dig.
Jag känner inte dig men du har skrivit 50 inlägg i tråden där du har insinuerat att tjejerna mer eller mindre har bett om att få hans hand körd ner i trosan samt att få sin BH nerdragen. Ett nej är ett nej, stackars tjej som hamnar i en liknande sits med dig.

Var har jag skrivit att det är en våldtäkt? Jag skrev att det är ett sexuellt ofredande och tvärtemot samtyckeslagen. Allt handlar inte om penetration, vi har en samtyckeslag och denne Toby som du nu har försvarat i 50 inlägg har väldigt svårt att ta ett nej.

Jag har inte pratat om den andra kvinnan som handlar om hans fingrar!!! Jag har inte ens kommenterat den incident. Förstår du inte svenska?

Ska du inte skriva en gång till att du tycker synd om kvinnor som hamnar i "liknande sits med mig"?
Citera
2021-04-22, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Jag har inte pratat om den andra kvinnan som handlar om hans fingrar!!! Jag har inte ens kommenterat den incident. Förstår du inte svenska?

Ska du inte skriva en gång till att du tycker synd om kvinnor som hamnar i "liknande sits med mig"?

Nej, det är ganska uppenbart vid det här laget vad jag tycker om dig.
Den tjejen som du har kommenterat om i dina drygt 50 inlägg i tråden säger klart och tydligt ifrån och hade redan incidenten sagt att hon inte ville ha sex. Du verkar ha svårt att förstå vad samtycke innebär.
Citera
2021-04-22, 14:27
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Citat:
Håll käften själv, du har onekligen en grotesk kvinnosyn.
Hon har redan innan det sagt att hon inte vill ha sex, något han inte respekterar och han drar ner hennes BH och hon reagerar omgående med att säga "Men sluta! Hallå! Ursäkta mig, jag pratar med dig".

Hon var supertydlig i sin reaktion och hon hade redan sagt till innan att hon inte ville ha sex. Stackars de kvinnor som hamnar i en sådan sits med dig.

Du tolkar det videoklippet som djävulen läser bibeln.

Hade hon inte velat flirta med honom hade hon ställt sig bredvid honom. Inte satt sig grensle över honom i stringtrosor och bh. Han skulle inte dragit ned bh:n; instämmer. Men han slutade när hon sa nej, (och samtidigt fnittrade) och därmed är det ingen våldtäkt. Inte ens sexuellt ofredande eftersom situationen kan tolkas som om hon var med och spelade förföringsleken. Att Toby är en idiot är en annan femma, men våldtäkt var det inte i lagens mening. Och att du leker vit riddare på sociala medier gör honom inte heller till våldtäktsman.

Fingrarna i underlivet finns inte i det klippet jag såg, men om så vore fallet och det finns i andra videoklipp, så förändras situationen radikalt. Om det dock bara är ord mot ord och inget bildbevis finns, och tjejen dessutom samma kväll (enligt någon 'källa här på Flashback) också tatt Toby på könsorganet samma kväll, så blir det sannerligen inte heller en fällande våldtäktsdom.
Citera
2021-04-22, 14:27
Medlem
Citat:
Nej, det är ganska uppenbart vid det här laget vad jag tycker om dig.
Den tjejen som du har kommenterat om i dina drygt 50 inlägg i tråden säger klart och tydligt ifrån och hade redan incidenten sagt att hon inte ville ha sex. Du verkar ha svårt att förstå vad samtycke innebär.

Jag tycker ingenting om dig. Jag bryr mig inte vad du tycker om mig. Varför skulle jag? Vi är inne på FB om du inte visste det.

Din logik:
1. Man säger att tjejerna i PH överdriver/ljuger
2. Därför tror man att alla tjejer ljuger om våldtäkt
3. Därför tycker man våldtäkt är okej
4. Därför är man själv en våldtäktsman och alla kvinnor man träffar utsätter man för våldtäkt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in