2021-05-02, 16:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KnivStina
Du fattar väl att produktionsbolaget klippt till det som visas i tv? Det finns liksom saker som hänt som inte vi får se

Jo jag fattar det.
Men vad tror du finns i den "oredigerade versionen"?
Att han höll en kniv mot hennes hals kanske, eller att han tog stryptag på henne?

Det är inte särskilt troligt eftersom då skulle de knappast visa honom i programmet alls, eller så skulle de radera just det materialet och röja undan alla spår av det på hårddiskar mm, innan de visar programmet. Och därför är sannolikheten att vi eller polis och domstol kommer få se något sådant material i princip noll. Produktionsbolaget är ju ingen myndighet som är skyldiga att spara allt inspelat material. Det skulle förstås då gå att se att det saknas material, men produktionsbolaget kan hävda att det fanns andra skäl till att de raderade det, tex att det blev för mycket synlig sex mellan dem framför kamerorna och de blev äcklade av det.

Och dessutom har ju Annie redan berättat ungefär vad som hände, att Toby försökte ha sex med henne och hon märkte att han var upphetsad men hon tyckte det var "osnällt" att säga nej ordentligt, så hon försökte istället säga nej på ett "snällt" sätt, vad det nu innebär.
Och det fanns ju ett produktionsbolag med svenska män (och även svenska kvinnor antar jag) i närheten, som dessutom filmade hela tiden. Så hon var knappast i en utsatt situation där det fanns anledning för Toby att anta att hon var för rädd för att säga nej.

Och det är inte olagligt i Sverige att övertala någon att ha sex. Man kan säga tex att man gör slut om man inte får ha sex med en person, och det är inte våldtäkt om den då går med på det. Och i det här fallet skulle Toby istället kunna säga tex "om jag inte får ha sex med dig så kommer jag inte samarbeta med dig i den här tävlingen", och även om hon då motvilligt skulle gå med på att ha sex, så är det inte våldtäkt. Möjligen sexköp, om ett samarbete i en sådan här tävling kan räknas som en ersättning. Men det har jag svårt att tro, för då kan lika gärna vänskap räknas som ersättning, och då är det olagligt att ge vänskap i utbyte mot sex, vilket det antagligen inte är.
Senast redigerad av eoku 2021-05-02 kl. 16:49.
Citera
2021-05-02, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Du vet ju inte ens själv vad tråden handlar om?
Tråden handlar om det Toby gjorde emot Jennifer (tjejen som satt på Toby) och Annie (tjejen som Toby körde upp fingrarna i fittan trots att hon sagt nej)

Är du efterbliven? Räcker väl att jag nämner en av incidenterna för att jag ska hålla mig till ämnet?
Citera
2021-05-03, 10:47
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Är du efterbliven? Räcker väl att jag nämner en av incidenterna för att jag ska hålla mig till ämnet?

Märkligt bara att du totalt blundar för den ena händelsen. Och jag tycker du ska sluta kalla andra för efterblivna. Kom ihåg hur ledsen du själv blir av hårda ord.

Citat:
Varför fortsätter du gå till personangrepp? Mår du bättre av det?
Citera
2021-05-03, 12:29
Medlem
Har han tagit bort sin instagram? Hittar ej längre.

Btw nu läste jag att det gjort ännu ett reportage där 11 av 20 deltagare berättade om ofredande. KAN det bli så att programmet läggs ner för en lång tid framöver?
Citera
2021-05-03, 13:10
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
Har han tagit bort sin instagram? Hittar ej längre.

Btw nu läste jag att det gjort ännu ett reportage där 11 av 20 deltagare berättade om ofredande. KAN det bli så att programmet läggs ner för en lång tid framöver?
Verkar som att han har gjort det. Har sökt men hittar inte hans instagram.
Citera
2021-05-03, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Märkligt bara att du totalt blundar för den ena händelsen. Och jag tycker du ska sluta kalla andra för efterblivna. Kom ihåg hur ledsen du själv blir av hårda ord.

Jag blundar inte för den andra händelsen. Jag har inte sett den delen och har inte satt mig in i det. Betyder inte att jag blundar för det. Jag kan inte ha åsikt om något jag inte vet något om. Jag har sett när Jennifer sitter på honom. Och jag är fullt medveten om att materialet är klippt.
Citera
2021-05-04, 02:38
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Det är ju du som påstår att tråden handlade om enbart händelsen med Jennifer?
Minns du inte vad du själv skrivit???
"Du har dock förmodligen fel om att Toby begått brott när en tjej frivilligt sätter sig på honom. Det som tråden faktiskt handlar om."
Citera
2021-05-04, 02:40
Medlem
Citat:
Det är ju du som påstår att tråden handlade om enbart händelsen med Jennifer?
Minns du inte vad du själv skrivit???
"Du har dock förmodligen fel om att Toby begått brott när en tjej frivilligt sätter sig på honom. Det som tråden faktiskt handlar om."

NÄR har jag påstått att tråden enbart handlar om Jennifer-incidenten? Jag sa att tråden handlar om Jennifer-incidenten, inte att den enbart handlade om det. Kan du inte läsa?
Citera
2021-05-04, 02:42
Medlem
Dopys avatar
Citat:
NÄR har jag påstått att tråden enbart handlar om Jennifer-incidenten? Jag sa att tråden handlar om Jennifer-incidenten, inte att den enbart handlade om det. Kan du inte läsa?

Kan du inte uttrycka det du menar i text? du skrev om händelsen med Jennifer och avslutade med "Det som tråden faktiskt handlar om."
Tråden handlar om båda händelserna, inte bara den ena...
Citera
2021-05-04, 02:48
Medlem
Citat:
Du har dock förmodligen fel om att Toby begått brott när en tjej frivilligt sätter sig på honom. Det som tråden faktiskt handlar om. Men ännu en gång så kan du inte svara på en högst relevant fråga som jag ställde.

Citat:
Du vet ju inte ens själv vad tråden handlar om?
Tråden handlar om det Toby gjorde emot Jennifer (tjejen som satt på Toby) och Annie (tjejen som Toby körde upp fingrarna i fittan trots att hon sagt nej)

Sådär svarade du på mig! Med det inlägget jag skrev så svarade jag på en person som pratade endast om allmänt förtal vilket inte har med tråden att göra. Alltså säger jag att tråden handlar om Jennifer-incidenten och INTE allmänt om förtal. Jag säger inte att tråden ENBART handlar om Jennifer.... Du är efterbliven.

Citat:
Kan du inte uttrycka det du menar i text? du skrev om händelsen med Jennifer och avslutade med "Det som tråden faktiskt handlar om."
Tråden handlar om båda händelserna, inte bara den ena...
Citera
2021-05-04, 02:55
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Sådär svarade du på mig! Med det inlägget jag skrev så svarade jag på en person som pratade endast om allmänt förtal vilket inte har med tråden att göra. Alltså säger jag att tråden handlar om Jennifer-incidenten och INTE allmänt om förtal. Jag säger inte att tråden ENBART handlar om Jennifer.... Du är efterbliven.

Vad är det du inte fattar????

"Du har dock förmodligen fel om att Toby begått brott när en tjej frivilligt sätter sig på honom. Det som tråden faktiskt handlar om. Men ännu en gång så kan du inte svara på en högst relevant fråga som jag ställde."
Om du ser till händelsen med Annie och Jennifer (båda händelserna) så är det solklart att Toby begått ett brott!
Citera
2021-05-04, 03:03
Medlem
Citat:
Vad är det du inte fattar????

"Du har dock förmodligen fel om att Toby begått brott när en tjej frivilligt sätter sig på honom. Det som tråden faktiskt handlar om. Men ännu en gång så kan du inte svara på en högst relevant fråga som jag ställde."
Om du ser till händelsen med Annie och Jennifer (båda händelserna) så är det solklart att Toby begått ett brott!

För det första så svarade jag inte på dig. Du skriver plötsligt till mig om att jag inte vet vad tråden handlar om när jag skriver till en person som snackar om allmänt förtal att tråden handlar om Jennifer. Jag säger aldrig att tråden handlar enbart om Jennifer.

Och nu skriver du och säger att om man ser till båda händelserna är det "solklart" att Toby begått ett brott? ETT brott med två personer vid två olika tillfällen då eller? Jag måste inte nämna Annie-incidenten. Jag har bara skrivit om Jennifer-incidenten och säger att han inte begår brott där. Bara för han skulle begå brott med Annie så betyder det inte att han gör det med Jennifer. Du har inte ens sett hela videoklippet. Hur kan du säga att det är "solklart" när du saknar information? Idiot. Sluta skriv till mig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in