2021-04-11, 15:40
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Du gillar inte att bli granskad va? jag kom iaf med referensramar i förra posten över minsta förutsättningar som iaf ingår i att vara ett geni, ställer du upp på dessa ramar?
eller är dina hemliga?

Just det, han säger underhållande saker, det är väsensskilt från att vara komiker fullt ut som dom andra i killinggänget, detta blev tydligt för mig
redan i första manegen med Glenn killing serien (hur gammal är jag egentligen Bla bla Bla)
Det säger ganska mycket om törsten efter skämt ifrån Indes sida, att den här tråden måste uppmärksamma när det väl kommer ett skämt, som det där med Hudiksvall Mumansk

Dom andra killingarna kan skriva skämt, det kan inte Inde, han är bara en berättare.
Peter Appelgren är också konstnär och han producerar fler skämt per kapita

Hockeygänget är ju bara en ursäktande sido-ingång för att upprepande få spy lite galla över judar och kvinnor, jag trodde ju att det skulle handla om arketyper som tittar på hockey

Vad har Inde mot Eva Röse btw? hade hon tagit parti för kvinnor i skillsmässoprocesser?
har jag för mig, allting handlar om Indes eget liv, han själv är hockeygänget

Det vore kul om någon av dom drabbade har tagit illa vid sig, har någon av kändisarna kommenterat hans konstnärliga arbete? ännu

Hans stil liknar Peter Wahlbecks litegrann. Många av avsnitten av hockeygänget är fyllda av skämt, levererade perfekt. Vet inte vad din poäng är riktigt, jag tittar mycket hellre på Indes berättande än på Gustafssons "skämt". Inde ligger garanterat närmare det geniala än Gustafsson, Schyffert eller Rheborg, och nog krävs det en del kreativitet för att leverera något som hockeygänget.
Citera
2021-04-11, 17:09
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Hans stil liknar Peter Wahlbecks litegrann. Många av avsnitten av hockeygänget är fyllda av skämt, levererade perfekt. Vet inte vad din poäng är riktigt, jag tittar mycket hellre på Indes berättande än på Gustafssons "skämt". Inde ligger garanterat närmare det geniala än Gustafsson, Schyffert eller Rheborg, och nog krävs det en del kreativitet för att leverera något som hockeygänget.

Inde är helt klart kreativ och har en skaparkraft. Sedan är han mycket roligare än alla PK-komiker som inte vågar skämta om allt.

Sedan så ger Inde gärna en känga till de som han ogillar, vilket bara är bra. Kan tänka att Inde har samma "fiender" som hans fans har.
Citera
2021-04-12, 00:18
Medlem
Crapmagics avatar
Visst jag ska erkänna att jag inte fattar alla skämt-försök heller, t.e.x så vet jag inte
varför han säger Kevin? Spielberg istället för Steven
Citera
2021-04-12, 15:30
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:

Jag värjer mig mot de exempel som här buntas samman. Det är inte rakt över Inde mot resten och Wahlbeck utanför som tveksam underdog.
Det tycks i detta finnas ett credvärde som rangordnar. Och jag vet inte måttenheten som reglerar höjden där.
Inde är ... ja Inde. Av kända själ. Och skäl.

I övrigt tycker jag att Rheborg står i särställning då han gång efter annan visar uppriktig sårbarhet. Och med det genuin kvalitet som berör olika, beroende på avsikt, än vad de övriga kan visa upp.

Robert Gustafsson är ju ett artificiellt lekland.
Lika genuint kul. Och visst. Ett lekland kan vara kul. Men man bör ta det för var det är.

,
Citera
2021-04-19, 22:28
Medlem
Crapmagics avatar
Bajs! Jonas nyaste video, kolla den åt mä, jag har inte tid
https://www.youtube.com/watch?v=PGSL1tL6SiU
Citera
2021-04-20, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
I övrigt tycker jag att Rheborg står i särställning då han gång efter annan visar uppriktig sårbarhet. Och med det genuin kvalitet som berör olika, beroende på avsikt, än vad de övriga kan visa upp.
Håller med, Rheborg är den klart bästa skådisen av gänget. Har inte sett honom i den senaste serien, vad den nu heter, där han spelar nån slags sektledare. Skurk alltså. Jag tror han kan vara jävligt bra, och obehaglig, i den rollen.
Citera
2021-04-21, 22:04
Medlem
Citat:

Valfilm inför valet 2021 - "Vill du vara man eller våldtäktsman?"
Senast redigerad av teellur 2021-04-21 kl. 22:07.
Citera
2021-04-23, 12:55
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Nytt klipp:

Hockeygänget 23

https://www.youtube.com/watch?v=Woae-aAB4MI

Fantastiskt roligt det där med kvinnlig hysteri som kan avläsas på munnen. Jag fattar verkligen vad han menar, mitt i prick!
Senast redigerad av intermittentexplosivitet 2021-04-23 kl. 13:10.
Citera
2021-05-03, 19:56
Medlem
Smerchs avatar
Citat:

Den här vill jag lyfta fram igen. Den var väldigt rolig tycker jag.
Citera
2021-05-03, 19:56
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Den här vill jag lyfta fram igen. Den var väldigt rolig tycker jag.
Varför upprepar han Snoddas visa vid samtliga partier?
Citera
2021-05-03, 20:09
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Varför upprepar han Snoddas visa vid samtliga partier?

Han sjöng bara visan för två partier, med en liten justering.
Det var kanske ganska tramsigt och billigt på sätt och vis, men gjort med perfekt känsla. Poängen är så klart att partierna är tomma och utbytbara.
Citera
2021-05-24, 18:03
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:

Ta dig tid - det är den värd! Lysande, Inde i högform!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in