2021-05-03, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Vad menar du?
Att det var fint att Hanna fick permission från sitt gruppboende för att kunna vara med på inspelningen av programmet. Uppenbarligen ansågs hon stabil nog för att kunna bo hos sin mamma under den perioden. Tidigare har det bara varit under kortare perioder. Men det kanske har varit bra för Hanna att kunna komma igång med sina studier nu under pandemin då det varit på distans.
Citera
2021-05-03, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KorrektInformation
Att det var fint att Hanna fick permission från sitt gruppboende för att kunna vara med på inspelningen av programmet. Uppenbarligen ansågs hon stabil nog för att kunna bo hos sin mamma under den perioden. Tidigare har det bara varit under kortare perioder. Men det kanske har varit bra för Hanna att kunna komma igång med sina studier nu under pandemin då det varit på distans.
Varifrån har du fått den infon? Varför skulle hon bo på gruppboende?
Kan du förklara så jag förstår?
Citera
2021-05-03, 09:33
Medlem
Citat:
Varifrån har du fått den infon? Varför skulle hon bo på gruppboende?
Kan du förklara så jag förstår?
Min syster är med i samma kyrka som Hannas mamma och min systerdotter har intellektuella funktionsvariationer, så därigenom har dom umgåtts med Hanna och hennes mamma. Exakt varför Hanna flyttade till boende från början vet jag inte, men tydligen gick hon ur kyrkan för några år sedan och i samband med det så tappade hon mycket av det sociala skyddsnätet som hon hade där och efter det hamnade hon i umgänge som... inte var så fördelaktiga för henne.
Egentligen ska jag kanske inte uttala mig för mycket. Jag har bara sett de två eller tre första avsnitten, men hon verkar ganska uppe i varv där. Hoppas allt går bra för henne.
Citera
2021-05-03, 09:49
Medlem
Citat:
Min syster är med i samma kyrka som Hannas mamma och min systerdotter har intellektuella funktionsvariationer, så därigenom har dom umgåtts med Hanna och hennes mamma. Exakt varför Hanna flyttade till boende från början vet jag inte, men tydligen gick hon ur kyrkan för några år sedan och i samband med det så tappade hon mycket av det sociala skyddsnätet som hon hade där och efter det hamnade hon i umgänge som... inte var så fördelaktiga för henne.
Egentligen ska jag kanske inte uttala mig för mycket. Jag har bara sett de två eller tre första avsnitten, men hon verkar ganska uppe i varv där. Hoppas allt går bra för henne.
Jag undrade verkligen vad det var med henne, hon känns lite off, lite bakom, det förklarar en hel del.
Är pojkvännen medveten om det? Det måste han ju vara.
Högst intressant, berätta vad du kan.
Citera
2021-05-03, 09:54
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:

Intressant tack. Berätta gärna mer.

Angående ”Isaya” så åkte han hem så fort kamerorna sluta spela in. Så äkta var den kärleken.
Citera
2021-05-03, 10:36
Medlem
Citat:
Jag undrade verkligen vad det var med henne, hon känns lite off, lite bakom, det förklarar en hel del.
Är pojkvännen medveten om det? Det måste han ju vara.
Högst intressant, berätta vad du kan.
Jag kan försöka luska lite med min syster om hon har något mer aktuellt. Hannas mamma brukar tydligen inte vara så öppen om detta men eftersom deras döttrar har lite kontakt så kanske hon vet något.
Citera
2021-05-03, 10:48
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsGossip
Det äckligaste av allt är nog du, dina genomskinliga åsikter och hur du uttrycker dig.

Har inte sett serien...

Då tycker jag du ska hålla käften !! Antingen visar du dig nyttig genom att jobba med nävarna, eller också åker du hem till öknen !
Citera
2021-05-03, 11:05
Medlem
Citat:
Jag kan försöka luska lite med min syster om hon har något mer aktuellt. Hannas mamma brukar tydligen inte vara så öppen om detta men eftersom deras döttrar har lite kontakt så kanske hon vet något.
Vad är det för funktionsvariationer på boendet?
Citera
2021-05-03, 12:52
Medlem
Citat:
Vad är det för funktionsvariationer på boendet?
Oj, det vet jag tyvärr inte. Min systerdotter har bl.a Asperger och autism så det är väl någon gemensam nämnare vill jag minnas, men om det ligger till grund för varför hon varit på ett boende kan jag inte svara på.
Citera
2021-05-03, 14:18
Medlem
Citat:
Oj, det vet jag tyvärr inte. Min systerdotter har bl.a Asperger och autism så det är väl någon gemensam nämnare vill jag minnas, men om det ligger till grund för varför hon varit på ett boende kan jag inte svara på.
Kan vara vad som, där personen med stöd av LSS får boende. Kanske mycket konflikter i hemmet?
Hur som helst, vore intressant att få veta mer
Citera
2021-05-03, 15:29
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:

De känns som de faktiskt.
Citera
2021-05-03, 15:31
Medlem
Andre ska köra live på Instagram kl 19 och ge sin version.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in