Citat:
Hon har ju tack och lov fått lagens strängaste straff men jag kan inte låta bli att stillsamt undra om JM någonsin, med sin minst sagt knepiga psykprofil, kommer att ärligt erkänna sina dåd ens för sig själv??? Vad tror ni? Kan man leva i lögn/förnekelse ett helt liv? Blir lögnen till slut sanning för att man ska orka härda ut?
Hon har förstört, mördat, misshandlat, förbrukat, manipulerat, ljugit,.. gud vet allt, hon har förlorat utbildning, yrke, bolag, anseende, ekonomi, sin familj - sina egna barns väl och ve! för lite pengars skull?
Det är så otroligt bortom allt förnuft!!!
Hon har nekat och ljugit från dag ett, om man ser på MR agerande så kapitulerade han nästan direkt..,en milsvid skillnad på dessa två mördare ”den som befann sig i klorna på socio/psykopaten visade iaf nån form av rättspatos när han erkände och ödmjukhet när han bad om ursäkt”
Anade familjen detta oerhört hemska som komma skulle? De måste ju rimligen iaf sett hennes sidor från övriga synvinklar men att vara pengagirig och övergå till mord...det kan väl ändå inte vara vanligt även om det finns sociopater därute.
JM är ju inte korkad, hon har lyckats med högskola, bolag etc men saknar hon helt ”konsekvensanalytisk förmåga” tro?
Hon har förstört, mördat, misshandlat, förbrukat, manipulerat, ljugit,.. gud vet allt, hon har förlorat utbildning, yrke, bolag, anseende, ekonomi, sin familj - sina egna barns väl och ve! för lite pengars skull?
Det är så otroligt bortom allt förnuft!!!
Hon har nekat och ljugit från dag ett, om man ser på MR agerande så kapitulerade han nästan direkt..,en milsvid skillnad på dessa två mördare ”den som befann sig i klorna på socio/psykopaten visade iaf nån form av rättspatos när han erkände och ödmjukhet när han bad om ursäkt”
Anade familjen detta oerhört hemska som komma skulle? De måste ju rimligen iaf sett hennes sidor från övriga synvinklar men att vara pengagirig och övergå till mord...det kan väl ändå inte vara vanligt även om det finns sociopater därute.
JM är ju inte korkad, hon har lyckats med högskola, bolag etc men saknar hon helt ”konsekvensanalytisk förmåga” tro?
Det är möjligt att hon saknar förmåga till konsekvensanalys. Det är också möjligt att hon helt saknar empatisk förmåga.
Oberoende om hon alls har dessa förmågor eller inte så tror jag att hennes känslor tar överhand. Hon är girig. Hon kan inte kontrollera sin ilska. Hon har ett exceptionellt kontrollbehov och när hon tappar kontrollen så finns det inge gränser för vilka åtgärder hon vidtar för att, som hon ser det, "återupprätta ordningen".
Mord, sex med ensamkommande pojkar, misshandel, mord igen, mordförsök är väl det som är mest känt på Johannas "CV".
Det första mordet planerade hon ganska länge. Hon tog ut livförsäkringar. Hon frågade flera om dom kunde hjälpa henne med mordet. Hon målade upp en bild av sig själv som offer. Till slut fick hon två av sina barn och näst äldsta dotterns dåvarande make att hjälpa till med mordet.
Vi vet inte exakt hur det gick till, men det troliga är att det var ungefär så.
Min gissning är att Johanna fortfarande tycker att morden som hon är skyldig till var berättigade. I förhör sa hon att vore inte Aki död så skulle hon mörda honom.
"Jag önskar att han levde så att jag kunde döda honom själv."
https://nyheter24.se/nyheter/inrikes/914398-johanna-moller-om-avlidne-maken-onskar-han-levde-sa-att-jag-kunde-doda-honom
Pappan hade köpt en lägenhet som Johanna skulle bo i med sina barn. Hon sparkade ut barnen och tog in ensamkommande pojkar istället. Då tröttnade t.o.m. pappan, som alltid stött henne tidigare, och sa upp henne. Föräldrarna skulle också sälja sommarstugan. Johannas "lösning" på detta var att mörda föräldrarna. Mamman överlevde, även om hon skadades svårt.
Förhoppningsvis är hon inlåst länge till.
–