2017-09-01, 11:29
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Sen kan man ju fundera på JMs motiv för att mörda Aki. Stämplingarna till mord/grov misshandel började ju innan vigsel/livförsäkring. Var det rent hat som drev henne? De hade ju haft en väldigt kort relation när förfrågningarna om att mörda började trilla in. Varför inte bara lämna Aki - vad fick henne att stanna i relationen i detta läge?
Granliden.
Citera
2017-09-01, 11:47
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Är du helt fixerad vid sex? (Fortfarande?)
Är detta det enda du mäktar med? Att tillföra tråden patetiska oneliners som är helt jävla OT.
Att dravla om mig ända sen Nerijus Bilevicius klassades som sexualsadist. Via sakkunnigutlåtande.
Orka...

Det är motsättningar internt. Det är fullständigt gränslöst, det är promiskuöst, det är hållhakar och JM´s sexskandal löper parallellt i detta åtal.
Det handlar om JMs kapacitet till stämpling.
Därav intresse hur det fortlöper då det är fortsatt förundersökning gällande Aki och tre misstänkta.

Jag är fullständigt övertygad att JM ägnar sig åt maktutövande, att hon pippat sig till hållhakar, att hon ställer till intriger för att få folk att agera enligt hennes agenda - förutom att fresta med visioner och utopier i form av utlandsresor, gårdar, långt-liv-i-lycka och givetvis stora pengar.
.. samt krokodiltårar och offerkofta som är hennes signum.

14 juli:
En 25-årig man misstänks för grov misshandel, olaga hot och övergrepp i rättssak. Mannen är känd av polis sedan tidigare. Så sent som i fjol dömdes han för narkotikabrott, skadegörelse och brott mot lagen om förbud beträffande knivar och andra farliga föremål.
https://www.sn.se/nyheter/flyktingpojkar-brutalt-misshandlade/

16 Februari:
"Åklagare Thomas Bergström i Eskilstuna bekräftar att det finns kopplingar mellan olika personer i utredningarna (..)"
https://www.ekuriren.se/sormland/mordmisstankta-ocksa-aktuella-i-utredning-om-misshandel/

27 mars:
" Sven Granath, kriminolog och analytiker vid Polisen Stockholm, vågar inte säga om ett förhör direkt efter misshandeln hade kunnat stoppade den misstänkte 19-åringen från att begå det mord och mordförsök han nu misstänks för och som han erkänt.
– Det är svårt att säga. Men man kan gå tillbaka än längre, till det första fallet. Om man från polisen hade varit mer misstänksam då och löst det första misstänka mordet, då hade ju det ändrat på allt, säger Sven Granath, i morgonprogrammet AB Morgon.

Två gånger kan alltså polisen ha missat 42-åringen och hennes våldslakejer - när man avskrev det första misstänkta mordfallet som en drunkningsolycka och polisens underlåtenhet att förhöra de utpekade misstänkta för pistolmisshandeln.
– Vid just den här typen av gärningsperson är bra polisutredningar jätteviktiga. Den här typen av förövare svår att upptäcka, de har jobb och är etablerade i samhället, säger Sven Granath.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/pa8yj/kriminologen-om-missarna-det-hade-andrat-allt
Senast redigerad av develi 2017-09-01 kl. 12:22.
Citera
2017-09-01, 17:11
Medlem
Pethuglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bewitched
Någon som kan ladda upp ljudfilerna separat? Kan tyvärr ej öppna filerna med Mac

Jag försökte igår som jag lovade men det gick så segt så gav upp. Kan göra ett nytt försök när jag har tid och om inte någon annan gör det.
Senast redigerad av Pethuglin 2017-09-01 kl. 17:13.
Citera
2017-09-01, 21:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Har börjat lyssna på ljudfilerna från rättegången men det tar tid, vill ju lyssna på allt och inte bara JM:s tänja-på-gränserna för hur många och hur sjukt dåliga bortförklaringar en människa kan leverera.
Har inte ens kommit till JM:s förhör än utan har lyssnat på normala, mänskliga vittnen.

AB framstår som en vettig person dock givetvis märkt av att ha hondjävulen till mor vilket förmodligen är anledningen till att hon sedan tonåren haft panikångestattacker och social fobi.
Ger ändå ett samlat intryck, svarar rappt på alla frågor. När Wenna frågar hur JM var när hon "var som vanligt" förstår man att det är ganska svårt för AB att sätta ord på det.
Hur fan beskriver man en mamma som är som Johanna? Där nästan inget är "vanligt"?
Där de levt i otryggheten att veta att vad som helst kan hända när som helst med denna empatistörda, självupptagna, ansvarslösa människa.
Där de liksom "härdats" att tåla det.

Inte konstigt att barnen fått olika problem, med dåligt mående, droger o.s.v.
Tänk att tillhöra en familj där det är "normalt" att mamman vid middagsbordet slänger ur sig frågor till barnen om de kan hjälpa henne att döda eller misshandla hennes man. Jaha, vad ska man göra liksom, rycka på axlarna eller ta henne på allvar? Sjukt, är bara förnamnet.

När AB redogjort för Wenna om JM:s mord/misshandels-hjälp-förfrågningar samt hur JM agerade efter Akis död osv så kommer AH in på slutet för att ställa frågor.

Jag blir mycket illa berörd av det AH försöker att göra på inrådan av JM.
Hon ställer underliga, irrelevanta frågor för att försöka att få AB att framstå som ett psykfall som fantiserar. Frågar om hennes mående och vad hon äter för mediciner och är hon inte nöjd med svaren så hugger hon direkt, som om det är AB som är åtalad.
AB känner sig tvungen att berätta att hon sedan tonåren haft panikattacker och social fobi.
AH vill veta vilka mediciner hon äter och AB undrar (som jag) vad detta har med något att göra.

AH fortsätter att pressa, undrar om AB "hör någon" prata med henne om fallet.
Fortsätter att ställa liknande frågor, om hon "hör någon".
AB fattar inte vad hon menar, säger något i stil med att det är klart att hon hör om folk pratar?!
Till slut så måste AH säga rakt ut vad hon menar.
"Hör du röster?", säger hon.

När AB svarar då att hon självfallet inte "hör röster" och pratar vidare så förstår man att hon tagit illa upp, är förvånad över denna sjuka fråga som var så sjuk att AB inte förstod vart AH ville komma med det hon insinuerade från början.
Det här var vedervärdigt, riktigt makabert. AH sjönk som en sten, där passerade hon verkligen gränsen för vad som borde vara tillåtet. Hon spelar där JM:s spel, såra, slå på svagheterna för att få övertaget, ljug om det behövs. Fy fan.
Sover AH gott om natten efter sådant?

Det bästa var att AB senare fortsatte att svara rappt, ge svar på tal och berätta sanningen.
AH/JM försökte skapa tvivel om henne som vittne.
Det enda som skedde var att AH väckte avsky över tilltaget.

AB var den som kunde gå rakryggad därifrån.
Inte AH med hondjävulen som coach.

Finns det här på någon ljudfil?
Citera
2017-09-01, 21:51
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avalancheking
ÄNTLIGEN FOLKET!

Så jävla skön dag idag. Kom idag över ljudfilerna på hela rättegången så låt oss nu lyssna på monstret och vad hon sa i rättegången.

Jag orkade inte kopiera varje fil för sig. Det är hur många ljudfiler som helst. Packa upp ZIP-filen bara. Jag, eller vi, har lyssnat i några timmar och Johanna kommer inte att göra er besviken. Hur höga förväntningar ni än har kommer detta att motsvara dem.

(Har laddat upp hela dagen för uppkopplingen segar lite beroende på vart vi kör.)

Jag vet att det är äckligt att skratta när folk har dött, men om man bortser från det tragiska och bara ser till Johanna. Hur efterbliven ni än trodde hon skulle vara i rätten, så är hon värre. Nu sitter vi alla på färd neråt Sverige i en bil - och folk som bad mig sänka innan skrattar sig hesa istället och är i övrigt knäppt tysta nu.

Tanka & packa upp och lyssna här: https://goo.gl/UVBTRD

Tack för detta!

När jag laddade ner filen satt jag på en Mac med ca 8 Mbit/s ADSL. Det tog någon timma, men i övrigt inga problem med nerladdning, uppackning eller lyssning.

–
Citera
2017-09-01, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bumbibjornens
Finns det här på någon ljudfil?

Ja, jag la upp hela rättegången här: https://goo.gl/UVBTRD

I övrigt kanske MOD kan lägga till i trådstarten om ni finner det passande. Skulle förenkla mycket.
Citera
2017-09-01, 23:52
Medlem
lasternassummas avatar
Jag var i närheten av Arboga häromkvällen och gjorde några observationer vid Granliden.
Ska försöka sammanställa lite bättre, men t.ex. tog det ca 17 minuter från Granliden till rondellen i Arboga där utfarten är mot Eskilstuna. Därifrån tar det ca 23 minuter till Pangelius/pangea, dvs. ca 40 minuter tillsammans med ganska lugn körning. Lägg till 5 minuter från Pagelius till bostaden.
Totalt ca 45 minuter.
Vid polisens "testkörning" tog det 52 minuter "med en hel del trafik". Dom körde nog också lagligt.

Om JM kom till lägenheten 23:10 så bör paret JM+MR ha lämnat Granliden ca 22:25.

Här är ett par bilder.

Vattenhon på bryggan och vassen bakom. Det är ca 8-9 meter från bryggan till vassen, dvs. båten låg mindre än 10 meter från bryggan. Omöjlig att inte se om man är på bryggan. "Nu ser jag båten"...

https://minfil.org/U789s0cfb6/PICT4165_lowres.png

Här kan man se den smalaste delen av vägen från stugan till bryggan. Det går att köra ner till bryggan med en Volvo, men det körs inte bil där regelbundet. Då skulle det finnas tydliga hjulspår. Grenarna kan ha vuxit ut under de senaste två åren.

https://minfil.org/a59as1c7b8/PICT4158_lowres.png

Det var IMHO lätt att hitta dit och därifrån. Utan GPS. Jag tittade på karta innan jag åkte.

–
Senast redigerad av lasternassumma 2017-09-01 kl. 23:54.
Citera
2017-09-02, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Jag var i närheten av Arboga häromkvällen och gjorde några observationer vid Granliden.
Ska försöka sammanställa lite bättre, men t.ex. tog det ca 17 minuter från Granliden till rondellen i Arboga där utfarten är mot Eskilstuna. Därifrån tar det ca 23 minuter till Pangelius/pangea, dvs. ca 40 minuter tillsammans med ganska lugn körning. Lägg till 5 minuter från Pagelius till bostaden.
Totalt ca 45 minuter.
Vid polisens "testkörning" tog det 52 minuter "med en hel del trafik". Dom körde nog också lagligt.

Om JM kom till lägenheten 23:10 så bör paret JM+MR ha lämnat Granliden ca 22:25.

Här är ett par bilder.

Vattenhon på bryggan och vassen bakom. Det är ca 8-9 meter från bryggan till vassen, dvs. båten låg mindre än 10 meter från bryggan. Omöjlig att inte se om man är på bryggan. "Nu ser jag båten"...

Här kan man se den smalaste delen av vägen från stugan till bryggan. Det går att köra ner till bryggan med en Volvo, men det körs inte bil där regelbundet. Då skulle det finnas tydliga hjulspår. Grenarna kan ha vuxit ut under de senaste två åren.

Det var IMHO lätt att hitta dit och därifrån. Utan GPS. Jag tittade på karta innan jag åkte.

–
Intressant. På hon finns en slang med spridare. Hur är det tänkt att ansluta den ? Det krävs ju visst tryck, för att det ska fungera som en spridare. Och vad har man den till (jag har en sådan brygga och ser inte användningen för den, men jag fiskar inte så mycket i och för sig; en god vän har också en sådan brygga och är fanatisk fiskare (i princip varje dag, oftast kräftor) - han har inte heller någon sådan anordning).

Det är säkert möjligt att köra en bil försiktigt nerför den stigen, även med dessa grenar, speciellt om man inte är rädd om bilen.
Citera
2017-09-02, 04:12
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Totalt ca 45 minuter.

Här är ett par bilder.

–
Intressant, bra jobbat, tack.
Så bra att få se nytagna bilder därifrån.
Är nog inga problem alls att köra en bil på den stigen.
Ser att den omtalade fårhagen kom med också.

Det närmsta JM nu kommer, det är att räkna får på häktet innan hon somnar.
Citera
2017-09-02, 07:01
Medlem
Bewitcheds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Intressant, bra jobbat, tack.
Så bra att få se nytagna bilder därifrån.
Är nog inga problem alls att köra en bil på den stigen.
Ser att den omtalade fårhagen kom med också.

Det närmsta JM nu kommer, det är att räkna får på häktet innan hon somnar.

FLÄMT Vad är det jag skåda med mitt norra öga??????? Är det ett diskho? Stod de där när AP "drunknade" ??
Citera
2017-09-02, 07:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bewitched
FLÄMT Vad är det jag skåda med mitt norra öga??????? Är det ett diskho? Stod de där när AP "drunknade" ??

Men? Det finns ju foton på densamma i FUP, har du missat det och den diskussion som varit i tråden om den?
Citera
2017-09-02, 08:49
Medlem
Bewitcheds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Men? Det finns ju foton på densamma i FUP, har du missat det och den diskussion som varit i tråden om den?

Det måste jag gjort!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in