2018-11-08, 20:59
Medlem
Reimers avatar
Johanna Möller ger sig inte, hon ska ha död på sin mor.

Fortsättningen på historien med Granvold.

Citat:
Anki Möller överlevde dotterns mordplan med svåra skador.

Nu kommer anklagelser inifrån fängelset att Johanna Möller utfäst en belöning: En miljon kronor för att mörda modern.

Kriminalvården tar uppgifterna på allvar och har polisanmält.

– Hon vill ha hämnd. Hon kommer aldrig att ge sig, säger Anki.

Citat:
Morddömda Linda Granvold är en annan av fångarna på Ystadsanstalten. I en anmälan till JO anklagar hon Johanna Möller. Granvold skriver:

"Johanna Möller försöker manipulera många intagna här, och har bett en annan intagen att döda hennes mor vid muck, för 1 miljon kr!"

"Hon har vid flera tillfällen försökt få mig att kontakta folk, som hon vill ska skada hennes mor, åklagaren och hennes målskamrat!"

Johanna Möller har varit entreprenör med egna asylboenden och under häktestiden fick hon en aktieutdelning på tre miljoner kronor. Hur mycket av de pengarna som finns kvar i dag är oklart – men hon har inte varit på fri fot sedan hon fick dem.

https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/moller-anklagas-for-dodsorder-mot-mamman-inifran-fangelset/
Citera
2018-11-08, 21:25
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Johanna Möller ger sig inte, hon ska ha död på sin mor.

Fortsättningen på historien med Granvold.
https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/moller-anklagas-for-dodsorder-mot-mamman-inifran-fangelset/

Jag borde inte förvånas men hon är tamejfan inte sann. Hoppas det finns på pränt för det skulle inte förvåna mig en sekund om hon ägnar sig åt detta mot sina ärkefiender.
Ju mer trolig blir hennes "dödslista" som hon förmedlade Rajabi i Norge...

Är det han själv som hamnat i onåd nu när hon är portad?
Citat:
"Johanna Möller försöker manipulera många intagna här, och har bett en annan intagen att döda hennes mor vid muck, för 1 miljon kr!"

"Hon har vid flera tillfällen försökt få mig att kontakta folk, som hon vill ska skada hennes mor, åklagaren och hennes målskamrat!"
Citera
2018-11-08, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi

Jag borde inte förvånas men hon är tamejfan inte sann. Hoppas det finns på pränt för det skulle inte förvåna mig en sekund om hon ägnar sig åt detta mot sina ärkefiender.

Undrar vad advokaten som håller på att fila på hennes resningsansökan tycker om det här
Citera
2018-11-08, 21:39
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:

Och man blir ju också lätt besviken, kraftig underdrift, på hur vår rättsvårdande myndighet hanterar sitt ansvar mot ett brottsoffer. Skrämmande!

”Trots de graverande uppgifterna har Kriminalvården inte informerat Anki Möller. Hon ska informeras, men menar att myndigheten inte sköter den uppgiften.
– Kriminalvården och polisväsendet har lovat att jag ska få all information, men jag får inget, säger Anki Möller till Expressen.”
– Om det är allvar i det här så är det förskräckligt. Jag lever under dödshot hela tiden och det är skrämmande.”
Citera
2018-11-08, 21:43
Medlem
Reimers avatar
Citat:

Johanna Möller är ett hår av hin och fullkomligt bindgalen, fan vet om det inte hade varit bättre om de hade gett henne RPV, då hade de ju i alla fall kunnat drogat ner henne bortom sans och fönuft, hade nog fan varit bättre för stackars Anki.

Alla som på något sätt förtretat Johanna Möller finns väl på en dödslista, hoppas att resten av familjen också har någon form av skydd, med en sådan mor som Johanna så går väl inte ens hennes avkomma säker.

Rajabi bör nog dra till Iran så fort han kan och inte trilskas när straffet är avtjänat, där kanske han är säker på att överleva.
Citera
2018-11-08, 21:44
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Askepott
Undrar vad advokaten som håller på att fila på hennes resningsansökan tycker om det här

Det-går-inte-så-bra-nu-med-den-mordiska-klienten-Drama-queen.
Citera
2018-11-08, 21:45
Medlem
fel
Senast redigerad av zilvereko 2018-11-08 kl. 22:20.
Citera
2018-11-08, 21:50
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Och man blir ju också lätt besviken, kraftig underdrift, på hur vår rättsvårdande myndighet hanterar sitt ansvar mot ett brottsoffer. Skrämmande!

”Trots de graverande uppgifterna har Kriminalvården inte informerat Anki Möller. Hon ska informeras, men menar att myndigheten inte sköter den uppgiften.
– Kriminalvården och polisväsendet har lovat att jag ska få all information, men jag får inget, säger Anki Möller till Expressen.”
– Om det är allvar i det här så är det förskräckligt. Jag lever under dödshot hela tiden och det är skrämmande.”
Helt otroligt nonchalant om det nu är som den andra säger. Dels om de varnar själva för hennes stolligheter internt och framför allt hotbilden som hon vill iscensätta externt.

Är det nån som hakar på så är det ju katastrof rent ut sagt - för att inte tala om den rädsla det skapar. Igen och igen och igen..

Det är ju inte bara nycker med tanke på hennes tidigare beteende och hat.

Fy fan för Möller, sätt henne i en kräftbur och sänk ner henne i Östersjön som jag tidigare rekommenderat som påföljd.
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Johanna Möller är ett hår av hin och fullkomligt bindgalen, fan vet om det inte hade varit bättre om de hade gett henne RPV, då hade de ju i alla fall kunnat drogat ner henne bortom sans och fönuft, hade nog fan varit bättre för stackars Anki.

Alla som på något sätt förtretat Johanna Möller finns väl på en dödslista, hoppas att resten av familjen också har någon form av skydd, med en sådan mor som Johanna så går väl inte ens hennes avkomma säker.

Rajabi bör nog dra till Iran så fort han kan och inte trilskas när straffet är avtjänat, där kanske han är säker på att överleva.
Hon är fullständigt rabiat och måtte vara helt förblindad av hämnd.
Att ställa till oreda på avdelningen var förväntat men det här höjer ribban markant.
Senast redigerad av develi 2018-11-08 kl. 21:52.
Citera
2018-11-08, 21:53
Medlem
Citat:

Det-går-inte-så-bra-nu-med-den-mordiska-klienten-Drama-queen.
Hoppas han tar bra betalt så hennes pengar på kontot krymper ihop snabbt. Jag undrar om hennes dotter fortfarande har tillgång till kontot hon lär väl sätta sprätt på en del. Antar att Johanna dessutom måste betala underhåll för sina minderårig barn. Utan sina pengar blir allt mycket svårare för henne hoppas de tar slut fort
Citera
2018-11-08, 21:57
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Askepott
Hoppas han tar bra betalt så hennes pengar på kontot krymper ihop snabbt. Jag undrar om hennes dotter fortfarande har tillgång till kontot hon lär väl sätta sprätt på en del. Antar att Johanna dessutom måste betala underhåll för sina minderårig barn. Utan sina pengar blir allt mycket svårare för henne hoppas de tar slut fort
Ja, en misslyckad resningsansökan till det facila priset av 2.9 mille så har hon inget att fresta med framöver. Resten går åt att köpa skrivpapper, det har hon säkert förbrukat redan.

Nu måtte väl barnen (J+D) inse vilken fullständigt störd kärring hon är och hur jävla grundlurade de blivit av apan.
Citera
2018-11-08, 22:07
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Helt otroligt nonchalant om det nu är som den andra säger. Dels om de varnar själva för hennes stolligheter internt och framför allt hotbilden som hon vill iscensätta externt.

Är det nån som hakar på så är det ju katastrof rent ut sagt - för att inte tala om den rädsla det skapar. Igen och igen och igen..

Det är ju inte bara nycker med tanke på hennes tidigare beteende och hat.

Fy fan för Möller, sätt henne i en kräftbur och sänk ner henne i Östersjön som jag tidigare rekommenderat som påföljd.

Hon är fullständigt rabiat och måtte vara helt förblindad av hämnd.
Att ställa till oreda på avdelningen var förväntat men det här höjer ribban markant.

Hon kan uppenbarligen inte vara på en avdelning med andra intagna. Hon kan inte låta bli att manipulera och intrigera. Trots ev restriktioner. Vad ska dom göra?

Kräftbursalternativet hade varit effektivt och inte minst en enorm besparing för oss skattebetalare.
Men allvarligt. Inte ens bland s.k likasinnade går det alltså att ha henne utan att hon skapar kaos.

Det borde inte få lov att tas hänsyn till hennes mänskliga rättigheter, för dom har hon, i mina ögon, redan förbrukat. Hon är är inte bara ett hot mot sina medintagna utan även fortfarande mot omvärlden, iallafall de stackarna som finns på hennes mentala dödslista.
Citera
2018-11-08, 22:15
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Hon kan uppenbarligen inte vara på en avdelning med andra intagna. Hon kan inte låta bli att manipulera och intrigera. Trots ev restriktioner. Vad ska dom göra?

Kräftbursalternativet hade varit effektivt och inte minst en enorm besparing för oss skattebetalare.
Men allvarligt. Inte ens bland s.k likasinnade går det alltså att ha henne utan att hon skapar kaos.

Det borde inte få lov att tas hänsyn till hennes mänskliga rättigheter, för dom har hon, i mina ögon, redan förbrukat. Hon är är inte bara ett hot mot sina medintagna utan även fortfarande mot omvärlden, iallafall de stackarna som finns på hennes mentala dödslista.
Ja, hon går nog till historien som det största problemet inom kriminalvården på den kvinnliga fronten. Säkerhetsklasserna bör höjas till klass 1 från och med Möller.

Snart har hon väl en egen svit som den där andra mordiska träskpaddan gällande Arboga innan hon flyttades till Tyskland - vilket i sig vore för djävligt när hon tror hon är nån överhöghet redan.
Citat:
"Morddömda Christine Schürrer, 37, disponerade en hel avdelning med fem rum för sig själv när hon satt inlåst på kvinnofängelset i Ystad.
Hon åt inte i matsalen utan fick all mat serverad i cellen."

"När hon blev förflyttad till Ystad, fanns inte möjligheten att hålla henne isolerad från andra intagna på annat sätt än att låta henne ha en hel avdelning med fem rum för sig själv. Det förekom irritation över detta bland de andra intagna eftersom avdelningen var tänkt att disponeras av de som gått igenom ett så kallat tolvstegsprogram."

"Enligt uppgifter till Kvällsposten hade tyskan även tillgång till en helt egen rastgård i fängelset, där hon kunde röra sig ostört."
https://www.expressen.se/kvallsposten/schurrer-fick-en-hel-avdelning-for-sig-sjalv/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in