2021-05-03, 07:15
Medlem
Robinson måndag

2021-05-03, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Nej, riktig midnattssol finns inte under Polcirkeln.

Inspelningarna började tydligen 20 juli. Det är en månad efter sommarsolståndet då det är som ljusast.

Problemet med att börja tidigare är att då finns det absolut INGENTING att äta. Inga bär eller svampar är inte ens i närheten att mogna. Även om dom i programmet plockar bär och svamp så finns det inget annat att äta, det är därför dom får stödmata deltagarna hela tiden.

Ytterligare en faktor är att myggen avtagit från att vara som värst under den ljusa perioden.

Pandemin gjorde nog en del när det gäller inspelningstidpunkt. Planera och rodda för ny inspelningsplats och även avvakta om/hur
pandemin avtog.
2021-05-03, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adams98
Snälla nån...Måndagens avsnitt

2021-05-03, 08:36
Medlem
Jag tror transan kommer in igen från gränslandet, eller Ludde.
2021-05-03, 08:44
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Pandemin gjorde nog en del när det gäller inspelningstidpunkt. Planera och rodda för ny inspelningsplats och även avvakta om/hur
pandemin avtog.

Det skulle inte bli mycket vattenlekar i juni. Fortfarande svinkallt i vattnet då. I år har isen tydligen gått upp mycket tidigare än tidigare år. Men det är fortfarande is i Bottenviken där inspelningarna ägde rum, 30-60 cm fast is.

Iskartan från den 15 maj förra året.

https://www.smhi.se/polopoly_fs/1.161122.1591105595!/image/havet_20200515.png_gen/derivatives/Original_1256px/image/havet_20200515.png
2021-05-03, 09:01
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Vilken sur min Johanna fick när Ludde blev utröstad och Annki som började gråta. Haha så jävla rätt. Precis som förra ö-rådet när Elias röstades ut. Kul att se de som är så självsäkra åker ut. Johanna är den deltagaren som jag ogillar mest och den töntiga Andreas som bara vågar hålla med.
2021-05-03, 09:26
Medlem
Man blir bara mer och mer lack på ett par personer

Gränslandet Måndag

Robinson Måndag
2021-05-03, 09:33
Medlem
twoeggss avatar

Senast redigerad av twoeggs 2021-05-03 kl. 09:45.
2021-05-03, 09:36
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
[

[/quote]

Håller med. Flaska människor är de i forna lag-nord.
2021-05-03, 09:57
Medlem
Nightcr4wlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beitos
Vi vill diskutera det senaste avsnittet vi sett, det som pågår i avsnittet vi tittar på nu, och spekulera i kring vad som kan komma att ske.

Just nu tittar jag på söndagsavsnittet live på traditionella tv:n. Det brukar (brukade) kunna ge ett mervärde till tittandet att kunna läsa här vad folk tycker, samt kunna diskutera saker i nuet.

Jämför exempelvis med att kolla på en match live, eller Melodifestivalen live, eller Så mycket bättre, eller whatever. Då kan man vilja läsa vad andra tycker, samt bidra med egna åsikter. Gör Zlatan en hittills bra match? Sjöng Kikki Danielsson bra? Dansade Carola bra? Gjorde Orup en bra tolkning?

Robinson avgjordes väl dessutom för flera månader sedan. Hur kul skulle du tycka det vore om Aftonbladet redan för en månad sedan basunerat ut på löpsedlarna att "Läs om hur X liv förändrades sedan han/hon vann Robinson"?

Är det här verkligen så svårt att förstå?

(Sen kan jag tycka att TV4 borde sända online-versionen samtidigt som traditionella tv-versionen.)
Tack för att du besvarade min fråga. Jag respekterar din utgångspunkt och ditt perspektiv. Jag tycker dock fortfarande att regeln inte är ändamålsenlig. Att kräva att samtliga aktörer i varje kommentar beaktar en regel som inte finns i övriga forumet är dömt att misslyckas. Detta då skribenterna antingen är oinformerade eller helt enkelt inte bryr sig. Om regeln ska upprätthållas på ett tillfredsställande sätt krävs att tråden i princip modereras i realtid, vilket inte är särskilt realistiskt.
2021-05-03, 10:22
Medlem
Marsovs avatar
måndag:
oh. my. god.
2021-05-03, 10:26
Medlem

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem