2021-05-03, 04:08
Medlem
Bollkalle19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
I TS, längst ner ”diverse offentliga handlingar”, nästa sida ”handlingar Göta HR”, och där ligger det överst i gofile som ”reviderad hf-plan”.

Tack.
Jag åker dit och chansar att det schemat stämmer.
Citera
2021-05-03, 05:48
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Precis, han bryr sig inte.
Jag kan tänka mig att han erkände mordet för HD på planet till USA och att han också sa till henne att även hon skulle hamna i fängelse för anstiftan om hon knystade om hans erkännande. Inte konstigt att hon bröt ihop (igen) . Hon kände att han hade henne fast. Att hon aldrig någonsin kommer bli av med honom.

(min spekulation, givetvis)
2019-06-12
HD till SD:
Vad gör du? Saknar dig
Vill bli omhållen av dig. Känna din värme.

2019-06-16
HD till SD:
Vill du ha kaffe, så kom gärna förbi här
Idag fanns den mjuka och ödmjuka S som jag tycker så mycket om.

2019-06-18
SD:Sov riktigt bra med dig!
HD: Jag med
Jag åker ut till landet imorgon fm.
Längtar efter dig.

2019-07-03
SD: Godmorgon. Ha nu en fin dag, fina du.
HD: Ville du se fotbollen ihop? Sova över? Här?
SD:Gärna på allt, men hellre här
HD: För jobbigt för mig. Ångest kom ... Fattar att du vill vara hos dig ... Titta på första halvlek i badtunna och sen gå hit?
SD: Kommer såklart direkt till första. Börjar 21?

2019-08-14
SD: Vill resa med dig ...
HD: mmm
SD: Men vill knappt fråga. Rädd vara för på. Du måste få känna att du faktiskt är helt fri.
HD: Förstår, men samtidigt viktigt för mig att veta vad du tänker och vill
HD: Vill vara med dig
SD: Letar dusch så det kan bli verklighet....

(min citering FUP, givetvis)

AB 165
Citera
2021-05-03, 06:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
2019-06-12
HD till SD:
Vad gör du? Saknar dig
Vill bli omhållen av dig. Känna din värme.

2019-06-16
HD till SD:
Vill du ha kaffe, så kom gärna förbi här
Idag fanns den mjuka och ödmjuka S som jag tycker så mycket om.

2019-06-18
SD:Sov riktigt bra med dig!
HD: Jag med
Jag åker ut till landet imorgon fm.
Längtar efter dig.

2019-07-03
SD: Godmorgon. Ha nu en fin dag, fina du.
HD: Ville du se fotbollen ihop? Sova över? Här?
SD:Gärna på allt, men hellre här
HD: För jobbigt för mig. Ångest kom ... Fattar att du vill vara hos dig ... Titta på första halvlek i badtunna och sen gå hit?
SD: Kommer såklart direkt till första. Börjar 21?

2019-08-14
SD: Vill resa med dig ...
HD: mmm
SD: Men vill knappt fråga. Rädd vara för på. Du måste få känna att du faktiskt är helt fri.
HD: Förstår, men samtidigt viktigt för mig att veta vad du tänker och vill
HD: Vill vara med dig
SD: Letar dusch så det kan bli verklighet....

(min citering FUP, givetvis)

AB 165

Hur fn ska H kunna känna sig fri om de träffas hela tiden?

Hon får ångest i deras gamla gemensamma hus och vill inte sova över där. Är hon rädd att bli registrerad av grannen J eller rädd för att åter bli paralyserad?

Messen ser ut som att båda spelar teater för varandra.

Steffe är en fin o pålitlig man som kunde tänka sig döda skrikiga dottern, hjälpa frugan begå självmord, önskade familjen skulle dö i en bilolycka tills älskarinnan blev besvärlig och nytt objekt för mordtankar.

H kommer aldrig kunna lita på Steffe och han kan inte spela mjuk och ödmjuk hur länge som helst. Ett liv tillsammans är dömt till evig påminnelse av hans 6-åriga snedsprång och hunger efter L som han påstått att han behövde och älskade.

Hur mycket än H tillåter honom äta annan tröstefrukt kommer L finnas i bakhuvudet hos dem båda.
Ingen av dem kommer nånsin bli helt fri oavsett hur det går i HR.
Citera
2021-05-03, 06:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle19
Jag tänkte gå. Men när jag laddade ner PDF för tingsrättens veckoschema, finns det inget imorgon. Vart hittar du infon?
Uppdatera gärna oss som inte kan
Citera
2021-05-03, 07:39
Medlem
Citat:
Jag vidhåller att HD svänger som ett aprilväder och har hög misstanke om bipolär sjd från mitt håll utifrån aktuell medicinering med antipsykotika, livslång beh för depression och hur hennes sjukdomsbild debuterar.
Därav ser jag det som misstänkt hypomani när hon peakar och sen dyker olika dagar.

På tal om sjukdomsbild kan du ju själv redogöra för SDs delirium sen skilsmässan?

Fö var det följande jag nämnde om cacher. Finner det lika speedat att vara FTF när målet går upp i HovR.
Tack för diskussionen.

Nu kommer inte det du citerade med här men mina exempel med logga ikapp kontot var nog bättre än nån självgod dag och att hon städade. Vilket var min poäng. Ändå så hade hon väl loggningen som ett beting och min reaktion på det var väl mer att GC kanske hade lite för stort fokus där snarare än att loggningen var tecken på psykisk sjukdom.

Om jag fattat det rätt är det det minskade sömnbehovet du ska kika efter om du ska dra nån slutsats kring hypomani här men det hade du inte med. Efter mordet verkade hon dock haft sömnsvårigheter men det kan knappast berott på ”upprymdhet”.
Senast redigerad av Avel 2021-05-03 kl. 07:43.
Citera
2021-05-03, 07:41
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Jag vidhåller att HD svänger som ett aprilväder och har hög misstanke om bipolär sjd från mitt håll utifrån aktuell medicinering med antipsykotika, livslång beh för depression och hur hennes sjukdomsbild debuterar.
Därav ser jag det som misstänkt hypomani när hon peakar och sen dyker olika dagar.

På tal om sjukdomsbild kan du ju själv redogöra för SDs delirium sen skilsmässan?

Fö var det följande jag nämnde om cacher. Finner det lika speedat att vara FTF när målet går upp i HovR.
Tack för diskussionen.
Det kanske är så att bipolär sjukdom yttrar sig olika hos olika personer. Skillnaderna i humör är stora men i alla fall för en del drabbade är de inte snabba. Mellan depressionsperioder och maniska perioder går det månader eller möjligen veckor ibland. Hos de personer jag känner med sjukdomen handlar det inte om att humöret förändras kraftigt från dag till dag.
Citera
2021-05-03, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det kanske är så att bipolär sjukdom yttrar sig olika hos olika personer. Skillnaderna i humör är stora men i alla fall för en del drabbade är de inte snabba. Mellan depressionsperioder och maniska perioder går det månader eller möjligen veckor ibland. Hos de personer jag känner med sjukdomen handlar det inte om att humöret förändras kraftigt från dag till dag.

Det finns olika typer eller undergrupper av bipolär sjukdom, inte bara typ 1 och typ 2. Jag läste mycket om det iom. att en jag följer på instagram (”influencern” Henrik Wahlström, han har lagt ut fakta i sina stories) gick ut med sin diagnos. Tyvärr har jag inga länkar nu men det var typ 1177 och liknande, finns de som svänger från dag till dag. Finns även vissa antidepressiva mediciner som kan utlösa eller förstärka såna där patologiska svängningar.
Citera
2021-05-03, 08:16
Medlem
Citat:
*gulp*
En träborrmaskin..
Men rättsläkare Aleksandra Lazajevic hade i så fall upptäckt det vid obduktion - bl.a splitter av skallbenet och djupet.
Så det tror iaf inte jag var mordvapnet.

Hur menar du att det skulle blivit splitter av träborren? Att han skulle haft den igång när han slog? Skulle det bli splitter om han använde den att slå med när den är avstängd?
Citera
2021-05-03, 08:33
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
*gulp*
En träborrmaskin..
Men rättsläkare Aleksandra Lazajevic hade i så fall upptäckt det vid obduktion - bl.a splitter av skallbenet och djupet.
- Splitter?

Jag utgår från en borrmaskin i avstängt läge.
Citera
2021-05-03, 08:39
Medlem
Citat:
Sorry.
Jag köper inte den versionen om HD.
Vilket jag redan beskrivit tidigare idag:

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Har du träffat Hd? Hon är stirrig och nervös som människa.
Jag tror definitivt hon vet mer än hon säger, men det är Sd som håller i tyglarna, bestämmer och styr.

Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Alltså detta....
Följde JG med också eller?

Nej syltryggen JG vill inte stötta Sd så det syns, bara i smyg och på nätterna.

Citat:
*gulp*
En träborrmaskin..

Nej en träborr är alldeles för lätt för att kunna slå in en skalle med.
Citera
2021-05-03, 08:54
Medlem
Så är vi nära igen!

Mycket hopp och förtvivlan har runnit under broarna!

Efter ganska exakt 3 år som jag spenderat alltför mycket tid framför datorn pga detta fall, det var inte min tanke när jag slutade jobba och blev friherrinna och skulle slippa det här med skärmar.

NA skrev idag att de kommer att rapportera, start kl 09... hoppas det är Stefan som är den bästa av NA:s reportrar att skriva live! (Han är också inblandad i att skriva live i ett annat fall och som fortsätter denna vecka). AB hade varit på plats någon dag när denna vända började... har inte kollat om de också rapporterar live idag.
Citera
2021-05-03, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Så är vi nära igen!

Mycket hopp och förtvivlan har runnit under broarna!

Efter ganska exakt 3 år som jag spenderat alltför mycket tid framför datorn pga detta fall, det var inte min tanke när jag slutade jobba och blev friherrinna och skulle slippa det här med skärmar.

NA skrev idag att de kommer att rapportera, start kl 09... hoppas det är Stefan som är den bästa av NA:s reportrar att skriva live! (Han är också inblandad i att skriva live i ett annat fall och som fortsätter denna vecka). AB hade varit på plats någon dag när denna vända började... har inte kollat om de också rapporterar live idag.
Stefan är på plats, vad det verkar, enligt NA
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in