2021-05-02, 22:03
Bannlyst
Är det inte midnattssol i Haparanda vid denna tid, var ju kolsvart efter örådet?
2021-05-02, 22:03
Medlem
Adonis.s avatar
Wtf, liksom. Hehehe! Dagen öråd var spännande. Hehe. Fuck Ludde.

Gränslandet var oxå bra idag. Jävligt keff att Elias är out bara. Men Tova-Sophia är kvar & det är tur. Hon är fucking grym på tävlingar. Hon tävlar som en riktig man. Alex är fucking chanslös & som lilla Tovis sa så har det blivit tradition att vinna över Alex.

Hade visserligen hoppats att Wilma skulle flyga för roligt hade varit att Elias skulle fått chans att träffa backstabbern Ludvig. Tova-Sophia är visserligen ögongodis & favorit men en del av mig (förlåt Tova-Sophia 💗 ) hade nog ändå sett Elias & Alex i stark pakt knulla runt i grytan, back in contest så att säga. Hehe
Senast redigerad av Adonis. 2021-05-02 kl. 22:08.
2021-05-02, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zyxel04
Tycker de är lite halv-patetiskt att maffian beskriver att Olivia är mest ovärd.

Gissar att Andreas sägning i slutet av dagens avsnitt handlar om henne. "Tycker en massa, gör inte ett skit"
Medlem
kubuns avatar
Börjar med att göra klart att jag inte längre läser tråden då jag efter en tid fann den alltför spoilrande.

Så jag kommer alltså inte att besvara eventuella citerade kommentarer pga denna enkla anledning!
Jag skriver alltså detta från sida ett.

Nu ser väl iaf alla att det är Ludde och ingen annan som styrt den sk originalfemman från forna Lag Nord och det från dag ett.

Det är bögen William som fått Ludde på fall. Först genom att med ett för honom självklart val decimera femman till en fyra vid lagväljandet och sen genom att vinna all slags immuniteter och extra röster (jo röst-lappen räknas också)

Ludde gjorde allt han kunde för å vinna hans gunst men hade inget att komma med mot den i bögens ögon långt stiligare Dennis. Inte ens bet Luddes försök att övertyga William om Dennis farliga styrkehot. Nej, bögen ser på intet sätt en alltmer ihoptejpad Dennis som ett, vad det gäller kraft, reellt finalhot. Då är Ludde genom sin listighet ett långt större hot vid framtida öråd.

Ja inte ens insikten om att en blodshämdsröst skulle bli konsekvensen av att inte låta sig sällas till Luddes röstboskap, ruckade på Williams beslut att inte rösta på Dennis, som Ludde ville att han och röstlappen skulle göra. Det var därför han sen uppgivet och desperat och i det närmaste utsiktslöst försökte få den kvinnligt gnälliga och ovärdiga Olivia att bli parhästarnas måltavla.

Detta lyckades inte och nu har den nya f.d. sydkonstellationen med hjälp av de båda lika f.d. lagledarna en enkel väg fram att radera ut samtliga de forna nordmedlemmarna. En efter en kommer de obönhörligt att ryka och när det sen är gjort ja då kommer William med bihang vara minst helt likvärdiga med de övriga i den nybildade pakten, och faktiskt mycket troligt ända fram till final, med just bögen som styrman. Ja så om inte en tjejmaffia ändå blir varse faran och sätter krokben för den väldige bögen och hans lakej från vidderna.

Inte undra på att den resterande trion från originalfemman såg ut som om de fått sina bankkonton nyligen frysta.

He he lite synd att Wilma bokstavligen lyckades bränna av Elias. Det hade varit mer än intressant å se duon Axel & Elias ta sig an en slokörad och med hundögon urskuldande Ludde som söker tröst och beskydd från en…..ja just det
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fraanki
Är det inte midnattssol i Haparanda vid denna tid, var ju kolsvart efter örådet?

Vet ej hur sent det spelas in men också reagerat på det. Tillbringat flera somrar inte långt ifrån Pajala och där är det ljusa nätter långt efter midsommar.
2021-05-02, 22:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Vet ej hur sent det spelas in men också reagerat på det. Tillbringat flera somrar inte långt ifrån Pajala och där är det ljusa nätter långt efter midsommar.

Det var någon deltagare som sa i en intervju att det var svårt att sova för att det var ljust hela natten, men inte nu plötsligt. Märkligt!
2021-05-02, 22:09
Medlem
ola-hammastroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beitos
Vi vill diskutera det senaste avsnittet vi sett, det som pågår i avsnittet vi tittar på nu, och spekulera i kring vad som kan komma att ske.

Är det här verkligen så svårt att förstå?

(Sen kan jag tycka att TV4 borde sända online-versionen samtidigt som traditionella tv-versionen.)

Problemet är att dom flesta av oss har slutat kolla på TV för MÅNGA år sen, Jag känner inte en människa som kollar på TV på det sättet man gjorde förr, och då är inte jag speciellt ung heller. Jag har TV men den är kopplad till en dator och jag kollar på vad jag vill när jag vill reklamfritt. Tanken att sitta och zappa mellan kanaler från reklampaus till reklampaus trodde jag var en grej från det förflutna som typ bara 80 åringar fortfarande gör.

Iallafall det är inte så att jag vill klanka ner på er som kollar på TV men man har ju inte ens koll på vilka tider det sänds, hade tillexempel ingen aning att gränslandet ens gick på tv, och ännu mindre att det inte sändes förens ikväll, det har ju förfan gått att se sen i torsdag.. ska man komma ihåg att gå in på tvtablån och kolla igenom varje gång innan man skriver en kommentar här? Det är såklart inte så svårt att komma ihåg tiderna men jag tror folk lätt glömmer bort det där med TV helt och det här problemet kommer fortsätta finnas här.

Sen är det vissa som använder dethär som en ursäkt att få bete sig som idioter men det är en annan diskussion jag redan gått igenom tillräckligt idag haha
Senast redigerad av ola-hammastrom 2021-05-02 kl. 22:20.
2021-05-02, 22:10
Medlem
Trots allt det smarta valet för William och Läntta, i nordpakten har de ju aldrig en verklig chans, där är de bara tjänare åt härskarfyran. William såg ju själv vad som hände med Elias när ludde var tvungen att välja. De fyra nordarna har aldrig röstat och kommer aldrig rösta på någon av sina egna.

I sydpakten är det mer kaos, bara senaste örådet fick ju William se att Olivia och Annika röstade helt olika och höll inte alls ihop, den konstellation är skörare, ger eventuellt utrymme för han själv och Läntta att ta sig in och eventuellt låta nya grupperingar skapas.
2021-05-02, 22:10
Medlem
BreEEeevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wad
Nu kanske hon förstår hur Wrenkler kände sig.

Tror inte hon förmögen göra någon sådan koppling alls.
2021-05-02, 22:12
Medlem
Adonis.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun

He he lite synd att Wilma bokstavligen lyckades bränna av Elias. Det hade varit mer än intressant å se duon Axel & Elias ta sig an en slokörad och med hundögon urskuldande Ludde som söker tröst och beskydd från en…..ja just det

Helt enig, bror.
2021-05-02, 22:12
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Det var någon deltagare som sa i en intervju att det var svårt att sova för att det var ljust hela natten, men inte nu plötsligt. Märkligt!

Mycket, de kanske har fått komma tillbaka i oktober för att göra om ö-råden, kanske inte var tillräckligt bra tv första gången =)
2021-05-02, 22:13
Medlem
danmacks avatar
Citat:

De är väl en bit in i Augusti nu och då är det mörkt på nätterna.

Dock hävdar nog denna tråds jubelidiot numero uno N.Armstark att det vi ser är ljus dygnet runt några veckor till.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in