2021-05-02, 11:17
Medlem
Skillnaden är att Jonna simas inlägg blev censurerat pga nakenhet i form av bilder av mans penisar. Facebook censurerar ju konservativa pga politiska åsikter - ännu värre.
Citera
2021-05-02, 11:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Firewaia
Hur svårt ska det vara att förstå att om jag bygger en trädkoja och bjuder in dig till den, på premissen att du inte bajsar på golvet, och du bajsar på golvet.... då kanske det inte är konstigt att jag ber dig gå?

Censur, yttrandefrihet... om du skapar en egen plattform och sätter reglerna där så lovar jag att du får säga vad du vill. Men inte hemma hos Facebook.
Slavmentaliteten är stark hos vissa. Grejen här är att du inte bygger en egen trädkoja, du är tuktad av samma problematik som alla andra. Skillnaden är att du kallar dina mentala bojor för ”rationalitet”, du accepterar för att du innerst inne vet att du är totalt obetydlig som individ och därför trivs bättre med att vara en staketsittare som kommenterar andras ansträngningar. Jag förväntar mig mer meningslöst käftande som svar från dig.

Du är förhoppningsvis medveten om Parler och problematiken med att utmana big tech genom att ”bygga en egen plattform”? Du kunde lika gärna ha avslutat med ”inte hemma hos massa”, onkel tom där.
Citera
2021-05-02, 11:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Skillnaden är att Jonna simas inlägg blev censurerat pga nakenhet i form av bilder av mans penisar. Facebook censurerar ju konservativa pga politiska åsikter - ännu värre.
Skillnaden är inte så stor. Genom att censurera smått skapas acceptans för censuren vilket medför att protesterna inte blir lika stora vid nästa större ingrepp. Till slut sitter en massa menlösa får och ger medhåll genom ”reglerna är såna” utan att reflektera över hur reglerna blev såna.
Citera
2021-05-02, 11:41
Medlem
Facebook är ett privat företag och de bestämmer vad som ska tillåtas på deras plattform. Om det inte passar herr Lindberg kan hen skapa ett eget "facebook" där hen kan sprida sin propaganda bäst hen vill.

Frågor på det?

Eller så får han fortsätta använda Flashback för ändamålet.
Senast redigerad av P-o-beln 2021-05-02 kl. 11:50.
Citera
2021-05-02, 11:59
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Hur svårt ska det vara att förstå att om jag bygger en trädkoja och bjuder in dig till den, på premissen att du inte bajsar på golvet, och du bajsar på golvet.... då kanske det inte är konstigt att jag ber dig gå?

Censur, yttrandefrihet... om du skapar en egen plattform och sätter reglerna där så lovar jag att du får säga vad du vill. Men inte hemma hos Facebook.
Försöker man starta en konkurrerande plattform så ger de sig på ens bankkonton, webhosts, försvårar möjligheten att sprida appar via etablerade plattformar osv. Det såg vi med Parler bland annat.

Känns det bra att göra ursäkter för judetyranner och globalistmaffian?
Senast redigerad av PK-befriad 2021-05-02 kl. 12:02.
Citera
2021-05-02, 12:02
Medlem
Firewaias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KenanBarberaren
Slavmentaliteten är stark hos vissa. Grejen här är att du inte bygger en egen trädkoja, du är tuktad av samma problematik som alla andra. Skillnaden är att du kallar dina mentala bojor för ”rationalitet”, du accepterar för att du innerst inne vet att du är totalt obetydlig som individ och därför trivs bättre med att vara en staketsittare som kommenterar andras ansträngningar. Jag förväntar mig mer meningslöst käftande som svar från dig.

Du är förhoppningsvis medveten om Parler och problematiken med att utmana big tech genom att ”bygga en egen plattform”? Du kunde lika gärna ha avslutat med ”inte hemma hos massa”, onkel tom där.

Hahahaha!? Facebook är alltså ett privat företag, ett vänsterlutande vinstdrivet sådant, som de flesta som vill lyckas på en sådan global marknad idag. De kan som tur är i en fri värld välja vilka regler de vill ha på sin plattform. SIN PLATTFORM.

Men det var en helvetes massa högtravande fullkomligt skitsnack från dig, verkligen imponerande att få ihop en hel paragraf med fantasier utan att ens blinka. Mentala bojor? Tuktad av vad? Vart är jag totalt obetydlig, för facebook?

Ja skillnaden är att facebook "låtsas" vilja ha alla på sin sida, Parler vill uppenbarligen bara ha de mest högervridna sett ur Amerikanske politiskt perspektiv, annars är det väl samma skit, en social media-sida.

Ser fram emot vad du menar.
Citera
2021-05-02, 12:04
Medlem
Firewaias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Försöker man starta en konkurrerande plattform så ger de sig på ens bankkonton, webhosts, försvårar möjligheten att sprida appar via etablerade plattformar osv. Det såg vi med Parler bland annat.

Känns det bra att göra ursäkter för judetyranner och globalistmaffian?
Ja du är ju en direkt konkurrent till de, jag är inte direkt förvånad att de största företagen i världen använder sig av smutsiga taktiker för att skydda sina intressen.

Det jag däremot försvarar här är Företags rätt att ha vilka regler de vill på sin site inom gränsen för vad som är lagligt i de länder de arbetar.
Men jag antar att du är mer intresserad av "judarna" som styr bakom och deras världsomspännande plan eller något i den linjen?
Citera
2021-05-02, 12:07
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Mördare blir mördad
"Vafan, varför sörjer ni inte mördaren era jävla hycklare?"
Citera
2021-05-02, 12:20
Avslutad
Citat:
Hahahaha!? Facebook är alltså ett privat företag, ett vänsterlutande vinstdrivet sådant, som de flesta som vill lyckas på en sådan global marknad idag. De kan som tur är i en fri värld välja vilka regler de vill ha på sin plattform. SIN PLATTFORM.

Men det var en helvetes massa högtravande fullkomligt skitsnack från dig, verkligen imponerande att få ihop en hel paragraf med fantasier utan att ens blinka. Mentala bojor? Tuktad av vad? Vart är jag totalt obetydlig, för facebook?

Ja skillnaden är att facebook "låtsas" vilja ha alla på sin sida, Parler vill uppenbarligen bara ha de mest högervridna sett ur Amerikanske politiskt perspektiv, annars är det väl samma skit, en social media-sida.

Ser fram emot vad du menar.
Som sagt, en massa meningslöst gafflande precis som förväntat. Du vet lika väl som alla andra att otyglad kapitalism ALDRIG har gemene mans bästa i fokus, den kommer alltid att försöka gå snäppet längre i sin maktberusning. Privata företag försökte sälja skor genom att utestänga ett visst partis sympatisörer, kan du försöka fantisera om eventuell problematik med t ex privatiserat polis- och fångväsende? Du är inget annat än en mental nigger som står på en jättes axlar och tror att du är en spelare när det i själva verket är så att jätten inte ens noterat din närvaro för att du är så jävla obetylig. Kan du överhuvudtaget förklara vad du, din lilla skit, får ut av att försvara Facebook i den här frågan? Zucken vet inte ens om att du existerar och skulle han veta det skulle han skita en liten hög på dig.

Som sagt, staketsittare. Läktarcoach. Ynkrygg.
Citera
2021-05-02, 12:29
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Övervakningskapitalismen började med att samla in data. Mycket data. Sen lärde de sig att använda det datat för att förutsäga människors beteende, först för att visa riktade annonser, sen för... annat. None of our business.

Nu har de kommit på att de kan komma undan med att forma människors beteende, genom att sätta maskiner på det, utan någon ansvarig människa inblandad. På så sätt kan de visa på samhällsnytta, för att använda som vapen mot en hotande reglering av datasamlandet. Som att civilisering och kristnande av infödingar användes som argument för kolonialismen.

Men jag sörjer inte över att Aftonbladet får finna sig i att få sitt beteende format av Facebook. Går jag in på aftonbladet.se möts jag av en hel mängd adresser som vill köra script och samla in data. You had it coming, dude.
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2021-05-02 kl. 12:35.
Citera
2021-05-02, 12:43
Medlem
Firewaias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KenanBarberaren
Som sagt, en massa meningslöst gafflande precis som förväntat. Du vet lika väl som alla andra att otyglad kapitalism ALDRIG har gemene mans bästa i fokus, den kommer alltid att försöka gå snäppet längre i sin maktberusning. Privata företag försökte sälja skor genom att utestänga ett visst partis sympatisörer, kan du försöka fantisera om eventuell problematik med t ex privatiserat polis- och fångväsende? Du är inget annat än en mental nigger som står på en jättes axlar och tror att du är en spelare när det i själva verket är så att jätten inte ens noterat din närvaro för att du är så jävla obetylig. Kan du överhuvudtaget förklara vad du, din lilla skit, får ut av att försvara Facebook i den här frågan? Zucken vet inte ens om att du existerar och skulle han veta det skulle han skita en liten hög på dig.

Som sagt, staketsittare. Läktarcoach. Ynkrygg.
Jösses vilken domedagsprofet, men du har helt rätt i att en renodlad kapitalistisk syn på det hela aldrig kan fungera. Vilken tur att vi i Sverige bor i en socioekonomisk sådan då.

Men likväl så är jag moderat och tror på friheten att låta företag diktera sin egen agenda och vilka de vill göra affärer med, och vilka de inte vill ha som kunder. Jag har inte ditt "Folket mot Big Tech och judarna"-tänk.
Kanske skulle gå och ta en kopp kaffe och en oxycontin för dina aggressionsproblem samt din enkelspåriga vilja att klassificera för dig okända personer?
Citera
2021-05-02, 12:49
Medlem
BigIvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PedoJoeBiden
Hörrni, det är ett privat företag och dom får göra precis vad dom vill.

Exakt!

Att yttra sig via Facebook är inte nån demokratisk rättighet. Facebook har inget som helst ansvar för svensk demokrati och yttrandefrihet. Folk tillmäter det där skiten för stor betydelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in