Citat:
Ursprungligen postat av
KenanBarberaren
Slavmentaliteten är stark hos vissa. Grejen här är att du inte bygger en egen trädkoja, du är tuktad av samma problematik som alla andra. Skillnaden är att du kallar dina mentala bojor för ”rationalitet”, du accepterar för att du innerst inne vet att du är totalt obetydlig som individ och därför trivs bättre med att vara en staketsittare som kommenterar andras ansträngningar. Jag förväntar mig mer meningslöst käftande som svar från dig.
Du är förhoppningsvis medveten om Parler och problematiken med att utmana big tech genom att ”bygga en egen plattform”? Du kunde lika gärna ha avslutat med ”inte hemma hos massa”, onkel tom där.
Hahahaha!? Facebook är alltså ett privat företag, ett vänsterlutande vinstdrivet sådant, som de flesta som vill lyckas på en sådan global marknad idag. De kan som tur är i en fri värld välja vilka regler de vill ha på sin plattform. SIN PLATTFORM.
Men det var en helvetes massa högtravande fullkomligt skitsnack från dig, verkligen imponerande att få ihop en hel paragraf med fantasier utan att ens blinka. Mentala bojor? Tuktad av vad? Vart är jag totalt obetydlig, för facebook?
Ja skillnaden är att facebook "låtsas" vilja ha alla på sin sida, Parler vill uppenbarligen bara ha de mest högervridna sett ur Amerikanske politiskt perspektiv, annars är det väl samma skit, en social media-sida.
Ser fram emot vad du menar.