2021-05-01, 21:22
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RingInteSnuten
Jag har ingen aning...
Tror du det spelar roll ifall det är ens egen eller någon annans?
Jag tänkte mer att det borde finnas en undre gräns för storleken, där deras algoritm inte längre kan se vad det föreställer.
Citera
2021-05-01, 21:27
Medlem
När högern drabbas = "Bra, högerns åsikter ett hot mot demokratin"
När vänstern drabbas = "Förfärligt, censuren är hot mot demokratin"

Lindberg är en hycklare av rang!

Alla hans texter är desinformation och propaganda, raka vägen från Sveavägen 68
Citera
2021-05-01, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Ha, ha. Karma. Lille Lindberg får smaka på vad många andra fått stå ut med 😁

Borde Facebook censurera Lindberg?

Annat?

https://www.friatider.se/aftonbladet-profil-nakencensureras-av-facebook-kraver-att-regeringen-ingriper
Och exakt här har vi problemet! Nu drabbas Aftonbladet, och alla som blir arga när Exakt24 eller SwebbTV censureras av techjättar blir glada för att en meningsmotståndare fick på käften. Men tänk ett steg längre: Det handlar inte om vem man håller med och inte håller med utan allt handlar om principer... Ska vi tillåta att stora techjättar sitter och bestämmer över vilka som ska ha rätt att tala och vilka som inte ska ha rätt att tala? Ska stora techjättar på helt godtyckliga grunder ha rätt att stoppa människor från att yttra sig på deras plattformar när just masskommunikationen gjort sig beroende av sociala medier? Det är dessa frågor som ska ställas, inte huruvida Aftonbladet, Exakt24 eller SwebbTV blir censurerade för det är i slutändan totalt jävla ointressant vem som drabbas. Det intressanta är att vem som helst kan drabbas, och det är det som är så jävla läskigt!
Citera
2021-05-01, 21:58
Medlem
GeleZachas avatar
Facebook bör inte censurera någon, inte Anders Lindberg heller, men kan inte låta bli att tycka att detta är smått komiskt och ironiskt...
Citera
2021-05-01, 22:09
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Hörrni, det är ett privat företag och dom får göra precis vad dom vill.
Citera
2021-05-01, 22:28
Medlem
LenaPauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Varför är det "nice" när Facebook stänger ute debattinlägg?
Jag gillar inte Sima eller Lindberg, men ännu mindre Facebooks censurregler.

Jag gillar inte heller nassar eller islamister, men försvarar deras rätt att uttrycka sin åsikt.
Verkar som att Lindberg ogillar att reglerna är lika för alla. Sjukt att han vill att regeringen ska göra nått.
Citera
2021-05-01, 22:30
Medlem
LenaPauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterHenrik
Och exakt här har vi problemet! Nu drabbas Aftonbladet, och alla som blir arga när Exakt24 eller SwebbTV censureras av techjättar blir glada för att en meningsmotståndare fick på käften. Men tänk ett steg längre: Det handlar inte om vem man håller med och inte håller med utan allt handlar om principer... Ska vi tillåta att stora techjättar sitter och bestämmer över vilka som ska ha rätt att tala och vilka som inte ska ha rätt att tala? Ska stora techjättar på helt godtyckliga grunder ha rätt att stoppa människor från att yttra sig på deras plattformar när just masskommunikationen gjort sig beroende av sociala medier? Det är dessa frågor som ska ställas, inte huruvida Aftonbladet, Exakt24 eller SwebbTV blir censurerade för det är i slutändan totalt jävla ointressant vem som drabbas. Det intressanta är att vem som helst kan drabbas, och det är det som är så jävla läskigt!
Ingen bryr sig om techjättar längre det går inte hitta seriös information på Facebook beror mest på användarna faktiskt
Citera
2021-05-01, 23:34
Medlem
fittslems avatar
Haha skönt att den sanningsvinklade skitblaskan äntligen får smaka på fake news hammaren.

Att dom dessutom kräver av regering att bli avcensurerade är dessutom en icke-demokratisk åtgärd som gör dem till ett hot mot demokratin.

Vad det dessutom inte dessa idioter som sa att Facebook är ett privat bolag som får göra som dom vill?
Senast redigerad av fittslem 2021-05-01 kl. 23:36.
Citera
2021-05-02, 00:58
Medlem
Haha kul att vänsterpacket också censureras. DÅ först gnäller de om yttrandefrihet minsann. Vänsterpack vet inte ens vad sann yttrandefrihet är för något. De bryr sig bara om vad de har att säga. Jävla pissluffare.
Citera
2021-05-02, 01:04
Medlem
Håller med Facebook i detta fall.

Dessutom brukar det väl heta att de är ett privat företag och själv bestämma användarregler.
Citera
2021-05-02, 02:14
Medlem
ragnarokkrs avatar
Haha, det är humor ju. Visst är yttrandefrihet underbart :-) jag är verkligen för det men eftersom det nuförtiden är en väldigt selektiv rättighet har jag inget problem med att en sån dyngspridare som Lindberg motarbetas. Anmäler hans och aftonbladets inlägg varje gång jag ser dem. Facebooks bottar och algoritmer behöver lite input att jobba med :-)

Är Lindberg verkligen en förkämpe för yttrandefrihet? Nej, han är en av de mest oärliga människorna i det här landet. För länge sen, när det var fult att ljuga, skulle en person som Lindberg skämt ihjäl sig själv och ännu tidigare skulle han haft en helt egen skampåle på Stortorget. Har inga sympatier för det avskrädet.
Citera
2021-05-02, 02:20
Medlem
Skumt då dom som sitter i censur gruppen från Sveriges sida från Facebook är kommunister.

Jag har blivit varnad och även avstängd när jag försvarat mig. Jag har blivit uthängd men inte lyckas stänga/få bort det inlägget som personen skrivit.

Facebook är en kommunistisk styre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in