2021-05-02, 00:55
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Äsch, de kör väl inte annat tjafs än här i tråden: regeringen ljuger, folkhälsomyndigheten ljuger, regeringen mördar de äldre med morfin, media är korrumperad...

Inget av detta är något de på vänstersida propagerar.

Mer eller mindre de som argumenterar om det motsatta.
Citera
2021-05-02, 01:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
I alla fall måste man kolla om reseförsäkringen gäller för corona. Det kan vara så, att corona räknas som force majeur - och då är man i samma situation som de där dumma (förlåt) svenskarna som åker till Thailand - med flera ställen långt borta - utan reseförsäkring. De får ingen vård om de inte kan betala den själv - och då talar vi om tusentals kronor om dagen på en plats på en intensivavdelning. Att bli hämtad med ett ambulansflyg med svensk läkare och sjuksköterska ombord, kostar minst en miljon. Det lägger kanske staten ut - men sedan blir du skuldsatt resten av livet.

Jag funderar lite lätt på att våga mig till mitt älskade Tyskland i augusti. Men bara om jag är fullvaccinerad då (där blir man väl inte insläppt annars heller, det är ett land med Ordnung). Då BÖR EU-sjukförsäkringskortet gälla, även om man skulle ha sådan otur att man bleve rejält sjuk med någon ny coronamutation... men även detta måste kollas upp före avresan.

Precis

Jag minns då de hade ett inslag om covid-19 februari 2020 då de intervjuade ungdomar som var på Arlanda och sa att de skulle vara borta i två månader och backpacka och sa att de inte tror de skulle bli något farligt då de inte skulle besöka de länder där pandemin är mest drabbad.

Sedan sitter en expert inom folkhälsa att han uppmanar alla ungdomar som reser att inte åka till Thailand och Vietnam. Detta var runt början av februari.

Jag antar att dessa kids fick sitta i skiten i flera månader.

Kommer personligen själv aldrig resa någonstans förrens sommaren 2022.
Citera
2021-05-02, 01:08
Bannlyst
Bianca Ingrosso blev av med sin pollen allergi efter ha haft covid.
Citera
2021-05-02, 01:12
Medlem
Hrass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
I alla fall måste man kolla om reseförsäkringen gäller för corona. Det kan vara så, att corona räknas som force majeur - och då är man i samma situation som de där dumma (förlåt) svenskarna som åker till Thailand - med flera ställen långt borta - utan reseförsäkring. De får ingen vård om de inte kan betala den själv - och då talar vi om tusentals kronor om dagen på en plats på en intensivavdelning. Att bli hämtad med ett ambulansflyg med svensk läkare och sjuksköterska ombord, kostar minst en miljon. Det lägger kanske staten ut - men sedan blir du skuldsatt resten av livet.

Jag funderar lite lätt på att våga mig till mitt älskade Tyskland i augusti. Men bara om jag är fullvaccinerad då (där blir man väl inte insläppt annars heller, det är ett land med Ordnung). Då BÖR EU-sjukförsäkringskortet gälla, även om man skulle ha sådan otur att man bleve rejält sjuk med någon ny coronamutation... men även detta måste kollas upp före avresan.
Skuldsatt av vadå?
Det är inga problem att åka till Tyskland idag. Kina, Korea och alla era favoritländer går också finemang. Svenskar verkar ha en idé om att man inte kan resa - det är helfel.
Citera
2021-05-02, 01:38
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Det där är jag intresserad av. Har någon i min omedelbara närhet som har haft hjärtmuskelinflammation nu i tre månader som äntligen håller på att ge med sig. Det där är faktiskt lite läskigt, då man kan dö knall fall av det.

Lika så verkar det så okänt, när man läser om det så står det ju att läkare bör följa upp det, men sjukvården har ju inte tid med det, i all fall inte under vågorna. Man kan ju ha symtom fri covid och ändå få hjärtmuskelinflammation. Får man oregelbundna hjärtslag så märker man ju det men om man bara känner sig trött och lite spänt i hjärtat kan man ju råka ta ut sig, kanske tänka att man ska träna bort det.

Jag tänkt också på det vi kunde läsa i morse om att det var dubbelt så många i Västra Götaland på IVA av andra orsaker en covid en normalt. Undrar om en del av de är där för hjärtat.
Det kanske är vaccinet som är orsaken. I alla fall finns ett samband mellan hjärtmuskelinflammation och ett annat vaccin, det mot smittkoppor.
Clinical observation suggests the possibility of a relationship between immunization and cardiac related symptoms; myocarditis and pericarditis have been observed to have a 200 times higher incidence rate post smallpox vaccine compared to pre smallpox vaccine.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Myocarditis
Citera
2021-05-02, 04:24
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marion86
Bianca Ingrosso blev av med sin pollen allergi efter ha haft covid.

Så mycket ladd hon dragit upp i snoken borde väl hon blivit immun mot pollen för länge sen?
Citera
2021-05-02, 06:26
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Så minst 5% dödlighet, "som i Indien", är din tvärsäkra uppfattning? Alltså att minst 1 av 20 smittade skulle dö utan smittskyddsåtgärder.

Jävla idiot.

Det du skriver har inte jag skrivit, utan du! Du är en av de stora idioterna på detta forum.
Citera
2021-05-02, 06:28
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Läs vad jag skriver för guds skull.

För FRISKA människor under 50 år är trafiken farligare än Covid-19.

Läs den meningen igen och ha läsförståelse den här gången och sluta rapa floskler.

Återigen.
Dödligheten i Covid-19 är ca 0,5% enligt WHO.

Alltså bara aningen högre än influensan. Båda sjukdomarna drabbar samma riskgrupper. Covid-19 har en ännu större faktor i ålder som en viktigt parameter.

Motsvarar detta de drakoniska åtgärderna? Såklart inte.

Nu ska vi slopa alla restriktioner och de som är vaccinerade ska såklart leva som vanligt. Redan om 2 veckor kommer 500 pers tillåtas utomhus och 50 pers inomhus. Detta är mycket bra. Men det borde vara ännu fler såklart då detta trams inte kan fortgå.

Danmark slutar nu med karantän för de som kommer tillbaka efter resa för de som är vaccinerade. Något vi också bör göra.

Man kan läsa ditt skitsnack hur många gånger som helst det blir inte mer rätt för det!
Citera
2021-05-02, 06:36
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Precis

Jag minns då de hade ett inslag om covid-19 februari 2020 då de intervjuade ungdomar som var på Arlanda och sa att de skulle vara borta i två månader och backpacka och sa att de inte tror de skulle bli något farligt då de inte skulle besöka de länder där pandemin är mest drabbad.

Sedan sitter en expert inom folkhälsa att han uppmanar alla ungdomar som reser att inte åka till Thailand och Vietnam. Detta var runt början av februari.

Jag antar att dessa kids fick sitta i skiten i flera månader.

Kommer personligen själv aldrig resa någonstans förrens sommaren 2022.

Då är det klimatrestriktioner i stället. Bara de som tar sig ner med hjälp av vätgas eller på el får åka.
Citera
2021-05-02, 07:03
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Det kanske är vaccinet som är orsaken. I alla fall finns ett samband mellan hjärtmuskelinflammation och ett annat vaccin, det mot smittkoppor.
Clinical observation suggests the possibility of a relationship between immunization and cardiac related symptoms; myocarditis and pericarditis have been observed to have a 200 times higher incidence rate post smallpox vaccine compared to pre smallpox vaccine.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Myocarditis
Just när det gäller personen jag nämnde så är det inte p.g.a. vaccin, då personen inte vaccinerat sig på många år.

Men när det gäller inlagda på IVA som inte har covid så kan det mycket väl vara så.
Citat:
Israel assesses myocarditis cases linked to Pfizer-BioNTech Covid-19 vaccine
https://www.pharmaceutical-technology.com/news/israel-myocarditis-pfizer-vaccine/

Men jag skulle gissa på att sjukdomen ger oftare hjärtmuskelinflammation en vaccinet för det.
Citera
2021-05-02, 08:09
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Det där är jag intresserad av. Har någon i min omedelbara närhet som har haft hjärtmuskelinflammation nu i tre månader som äntligen håller på att ge med sig. Det där är faktiskt lite läskigt, då man kan dö knall fall av det.

Lika så verkar det så okänt, när man läser om det så står det ju att läkare bör följa upp det, men sjukvården har ju inte tid med det, i all fall inte under vågorna. Man kan ju ha symtom fri covid och ändå få hjärtmuskelinflammation. Får man oregelbundna hjärtslag så märker man ju det men om man bara känner sig trött och lite spänt i hjärtat kan man ju råka ta ut sig, kanske tänka att man ska träna bort det.

Jag tänkt också på det vi kunde läsa i morse om att det var dubbelt så många i Västra Götaland på IVA av andra orsaker en covid en normalt. Undrar om en del av de är där för hjärtat.

Det kan ju vara det, om de inte visar positivt på pcr-testet men har corona i alla fall. Lurigt värre.
Citera
2021-05-02, 08:24
Medlem
madchances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Globalistiska eliten är FÖR lockdowns, eftersom det gynnar dem något enormt. Vilka är det du ser som förespråkar dessa åtgärder? Inte fan är det nationalister och konservativa (förutom en viss avart korkade SD-are i Sverige). Istället är det vänsterpack, vänstermedia, globalister, EU, demokrater i USA etc. Hur i helvete tror du det gynnar småföretagare att förbjuda dem helt från att utöva sin verksamhet i över ett år som en mängd andra länder har gjort?
Är det något storfinansen vill så är det att människor jobbar, konsumerar, att gränserna hålls öppna och att alla betalar sina räntor.

Nu har det blivit en massa inflation i stället vilket minskat värdet på lånen och det är naturligtvis en brakförlust från långivarens perspektiv när räntorna hålls nere, eller hur?

Det skulle inte förvåna mig om starka särintressen har påverkat den svenska strategin.

Citat:
The Swedish industrialist, whose family investment vehicle has controlling stakes in companies from telecoms equipment maker Ericsson to bank SEB, told the Financial Times that policymakers must protect the vulnerable but not lose sight of the impact of containment measures on businesses, from neighbourhood restaurants to multinationals.

If the crisis goes on for long, unemployment could hit 20-30 per cent while economies could contract by 20-30 per cent, he warned.*

“There will be no recovery. There will be social unrest. There will be violence. There will be socio-economic consequences: dramatic unemployment. Citizens will suffer dramatically: some will die, others will feel awful,” he added.*

His warning comes as country after country has closed schools and locked down large parts of society, leading to plummeting demand in industries from airlines to theatres and halted production in many manufacturers such as carmakers in Europe and the US.*

https://www.ft.com/content/3b8ec9fe-6eb8-11ea-89df-41bea055720b
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in