Citat:
Ursprungligen postat av
Labanochapelsinen
Tror det bästa rådet för alla svenskar är att undvika solsemester under hela 2021 och 2022.
Ingen mänsklig rättighet att glassa I Thailand.
I alla fall måste man kolla om reseförsäkringen gäller för corona. Det kan vara så, att corona räknas som force majeur - och då är man i samma situation som de där dumma (förlåt) svenskarna som åker till Thailand - med flera ställen långt borta - utan reseförsäkring. De får ingen vård om de inte kan betala den själv - och då talar vi om tusentals kronor om dagen på en plats på en intensivavdelning. Att bli hämtad med ett ambulansflyg med svensk läkare och sjuksköterska ombord, kostar minst en miljon. Det lägger kanske staten ut - men sedan blir du skuldsatt resten av livet.
Jag funderar lite lätt på att våga mig till mitt älskade Tyskland i augusti. Men bara om jag är fullvaccinerad då (där blir man väl inte insläppt annars heller, det är ett land med Ordnung). Då BÖR EU-sjukförsäkringskortet gälla, även om man skulle ha sådan otur att man bleve rejält sjuk med någon ny coronamutation... men även detta måste kollas upp före avresan.