Citat:
Ursprungligen postat av
Onkel Kostia
Varianterna uppstår hela tiden. Men ingenting säger att vi behöver ta emot alla mutanter som uppstår på olika platser i Världen.
Ja. Jag är rädd att det uppstår varianter som tar sig förbi vaccinernas skydd. Och jag är rädd att dessa varianter snabbt hittar till Europa. Det skulle innebära att vi får leva med restriktioner ännu en vinter. Låter det som en lockande tanke?
Nej. Dom öppna gränsernas ideologier har redan skapat massor av elände. Stäng Europas gränser mot omvärlden. Vi klarar oss utan folkmassorna som söker sig till Europa, på flykt från överbefolkningen som dom själva har avlat fram. Och vi klarar oss fint utan omvärldens virus.
Jo, vi ska ta emot nya varianter. Vilket blir ett resultat av ett öppet samhälle.
Du lever i konstant rädsla. Herregud.
Dessutom har du lindat in dig fullständigt. Du vill inte ha nya varianter så vi kan slippa restriktioner.
Och för att slippa nya varianter så föreslår du restriktioner...
Stor humor.
Nej, vi ska inte ha restriktioner och nya varianter ska vi inte bry oss om då det alltid existerar i influensavirus. Det är därför man vaccinerar sig årligen. Så kommer bli fallet även nu.
Det trams om stängda gränser är ju bara vekt och direkt sjuklig rädsla. Herregud vilken rädshågsen människa. Har du gått runt såhär i 500 dagar nu?? Herregud.
Gränserna ska öppnas och resandet återupptas såklart. Det har redan börjat. Människor bokar resor som aldrig förr. Vilket är bra. Jag är en av dem.
Du får gärna låsa in dig i din hemkommun med pådyvla inte andra dina sjukligheter. Glöm inte att livet ska levas. Inte överlevas.