2021-05-01, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Nu jävlas inte LW längre och SD:s kontrollbehov över henne är för all tid och evighet stillat.

Det får mig osökt att tänka på Billy som slog ihjäl Tova. Han hade ett otroligt kontrollbehov. När han var häktad fick advokaten frågan om Billy kunde sova på nätterna. "Han har aldrig sovit så gott som nu" (fritt ur minnet). Vilket jag tolkar som att Billy känner att Tova inte kan träffa andra, "får inte jag henne skall ingen ha henne", han vet var hon är.

De kan nu gå vidare i sina liv. Billy går vidare med sitt i fängelset och SD... ja, vi får se hur det går. Men jag tror SD fått lugn i sin själ nu när han vet var LW håller hus. Patetiskt.
Citera
2021-05-01, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Jag är med, men 11/5 sticker väl ut, det är väl första gången han har bestämt träff med LW mitt i natten i skogen och inte tar med mobilen, hallå?
Det sticker väl också ut att han innan han glömmer mobilen tydligen ringer polisen om märkliga män, åker hem med mobilen och åker ut igen och letar efter männen utan mobil?

14/5 är han som vanligt ute på upptåg 2330, fast denna gång jagar han inte mållgans eller lyser in genom folks fönster, denna gång slår han ihjäl Lena.

Precis som Madsen: prylarna på plats, datorn riggad. Bestämt sig i tanken att nu ska det ske. Arbetat upp en massa stress och ilska, vilket inte minst noterades under loppisen söndagen 13e Maj. Väntade bara på rätt tillfälle. Det kallar jag planering.
Citera
2021-05-01, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Här kommer min teori angående gärning och motiv:

SD planerade och genomförde mordet på LW. Motivet är SD:s kontrollförlust över LW.

SD är en psykopat med allt vad det innebär och agerar enbart utifrån sina egna behov. I linje med detta utgår motivet därmed endast utifrån SD själv (ingen annan är ens partiellt/indirekt berörd).

Vet att vissa har teorier om att SD dödat LW för att "få tillbaka" HD och/eller för att att skydda sin yta/sitt rykte utåt.

Jag menar att SD aldrig skulle behöva mörda LW för att behålla HD, han har haft HD i sitt grepp hela tiden (då och nu), skilsmässa, flytt osv är bara "på pappret" och hans upplevda kontroll över henne har varit intakt hela tiden (åtminstone fram till mordet). Högst sannolikt har dock efterspelet till mordet (FUP) ändrat på den saken.

Omgivningen har han duperat/i vart fall upplevt sig ha duperat och skulle därmed inte heller av den anledningen mörda LW.

Visst skulle det bli lite jobbigt för SD om LW avslöjade "exakt allt" för HD och omgivningen men absolut ingen katastrof -han räknar liksom med att kunna snacka sig ur det hela i vanlig ordning.

Däremot hade han uppenbarligen, av alla konversationer med LW mot slutet att döma, verkligen börjat tappa kontrollen över henne.
SD är som sagt en psykopat och har med en psykopats logik äganderätt över LW.
LW finns enbart till för SD -att hon har tre barn som behöver henne, föräldrar, vänner osv finns helt enkelt inte i SD:s värld.

Att LW gör uppror för att hon har egna känslor, tankar och behov finns inte heller i SD:s värld. LW är enbart en jobbig jävla leksak som borde förstå att hon inte kan göra uppror utan konsekvenser!
Så för att behålla kontrollen över LW utövar SD den slutgiltiga kontrollhandlingen: mord.

Nu jävlas inte LW längre och SD:s kontrollbehov över henne är för all tid och evighet stillat.
Dock så vet vi att HD visat prov på egna känslor, tankar och behov och den fortsättningen hoppas jag slippa se under detta delforumet på Flashback.
Men jag skulle definitivt inte bli förvånad om ännu en kvinnomordstråd med SD som gärningsman dyker upp här tyvärr. Psykopatmördarwierdon är ganska jävla förutsägbara på det viset.

Ungefär så, ja. Frias han så finns risken att det sker igen. Att mörda 1a gången är tufft, men sen blir det bara lättare. Det har alla seriemördare själva vittnat om.
Kan bli HD, hans egna barn eller någon som misshagat honom, enligt honom själv. Den som inte lyder eller åtminstone håller käften och ser glad ut, råkar ut för repressalier i en eller annan form. Skulle själv inte kunnat tänka mig att bo i Hjärsta med SD lös i kvarteten.
Citera
2021-05-01, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Precis som Madsen: prylarna på plats, datorn riggad. Bestämt sig i tanken att nu ska det ske. Arbetat upp en massa stress och ilska, vilket inte minst noterades under loppisen söndagen 13e Maj. Väntade bara på rätt tillfälle. Det kallar jag planering.

Ja han hade bestämt sig att det måste ske nu. När han misslyckades den 11 så försökte han igen, med en enklare plan, borta var mållgans och vivallaskogen. Nu skulle hon dö, nu fick det bli planket.
I.o.m planering så faller dråp bort, även om man ser till de 17 slagen så kan det aldrig varit fråga om dråp.
Rubriceringen är mord, kan inte vara något annat.
Domen blir livstid, kan inte heller bli frågan om något annat.
Citera
2021-05-01, 21:58
Medlem
Lova33s avatar
Vidare om hur SD planerat mordet och dagen efter (enligt min teori):

SD är som sagt en psykopat och därtill wierd så hans planering och genomförande av mordet blir såklart därefter.

Han har gjort efterforskningar och tänkt ut var mordet ska ske en tid innan (rekat i området, planterat ut syndabockar, kollat grannars kvällspromenadsrutiner etc.).
Mordvapen och tillvägagångssätt är klart, även saker runt omkring som måste göras (förstöra LW:s mobil och radera i hennes övriga enheter, lägga till spår i digitala konverstioner, verka jätteupptagen så långt det är möjligt i anslutning innan och efter mordet osv).

I stora drag lockar han ut LW enligt sedvanlig rutin (sex- och/eller geocachingrelaterad aktivitet), får henne dit han vill (bakom bullerplanket) och mördar henne brutalt (med minst 17 slag med tillhygge mot ansikte/huvud).

Jag tror han gömmer mordvapen och mobil redan samma natt och att mobilen finns kvar på samma plats än idag. Jag har funderat på om mordvapnet kan ha undanröjts under nästkommande arbetsdag eller på vägen till flygplatsen, men lutar åt att det trots allt ligger kvar på samma plats som mobilen.

Dagen efter tror jag dock att hans planering går fel, folk söker LW tidigare än han räknat med (han har räknat med ett eventuellt första polisförhör efter USA-resan).
När han blir varse att allt gått för snabb (NW ringer till SD redan på morgonkvisten) så får han tänka om.
Han vill ha polisförhöret snabbt avklarat (första förhöret är väl genom eget initiativ) och det räknar han med att snacka sig ur relativt smidigt.
Just därför blir det knas med raderingen av hans egna mobil, det får nu ske i all hast i anslutning till polisförhör nummer två (ett förhör han uppenbarligen inte räknat med).

Jag tror inte att han har räknat med att bli misstänkt överhuvudtaget, ur hans synvinkel var nog mordplanen vattentät.
Vilket han ser ut att få delvis rätt i tyvärr -rent juridikmässigt.
Citera
2021-05-01, 21:59
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Tack. Du har givetvis rätt.
Blir bara då himla trött när någon spyr ur sig sånt. Tänker såhär i fallet Lena: Hade det varit ett "äkta" troll så hade väl det försökt att fria SD? Men det säger inte denna individ direkt. Bara att det kan ev finnas en annan gärningsperson (man, aldrig kvinna dock). Det är därför jag tror att det finns åsikter, inte bara allmänt blaj och jävelskap bakom skriverierna.

Tror det sitter en mycket bitter person bakom spakarna. En som själv blivit sviken. En som har blivit ful och anskrämlig av noll glädje i livet - grundat på alla negativa känslor.

Men jag ska återigen (försöka) att inte svara.

Håller med dig angående troll eller ej...
Jag har som sagt följt tråden trots att jag ej varit medlem.
Även om provokationerna är djupt kränkande och det ständiga skruvade ältandet otroligt jobbigt
så har jag uppfattat denna person som genuint intresserad.

Det tar sådan kraft att läsa sig in i detta fall, sådant tålamod och sådan lång tid
att jag har svårt tro på troll.

Dessutom har personen ibland minne för vissa detaljer.
Personen har tagit sig tid och även lagt saker på minnet med andra ord.

Jag vet senast häromdagen då det blev en diskussion huruvida det stämde det han sa,
minns ej vad ämnet var på rak arm
men jag kom ihåg samma sak som denne hursomhelst.
Visste att det stämde, enligt mitt egna minne.

Nu har som sagt smokey varit allt för gränslös, sjukt respektlös och ältande
så man förstår all upprördhet och avståndstagande och avsmak.

Däremot har jag jäkligt svårt att acceptera slentrianmässiga stämplar som "troll"
när det likväl bara kan vara en UDDA person med twistade tankar osv.
Eller bara oliktänkande.

Alltså man får fan va försiktig med trollstämpeln också!
Det kan lätt bli till en avfärdande härskarteknik. Som utesluter folk.

Och om man har bra självförtroende och bra grund att stå på
är klok och empatisk
så behöver man inte sänka sin nivå till den som, av någon troligen svår anledning,
inte har nämnda förmågor.

Och orkar man inte så behöver man inte svara,
som jag gjort sista dygnet för att jag blev så jäkla
dränerad.
Eller scrolla, läs inte!!
Men att utesluta eller kalla för "troll"...
Nej, tyvärr...
Sorry.
(Enligt min åsikt.)
Senast redigerad av Gracefulmind 2021-05-01 kl. 22:13.
Citera
2021-05-01, 22:10
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
"Dels för att han är korkad i klass med black adder" haha svårt att skärpa mig och fokusera på resten när jag bara ser black adder-SD framför mig 😂😂

Att HD ljuger för att skapa en reaktion hos SD kan jag mycket väl tänka mig.

Av dina punkter så tycker jag alla låter helt rimliga med tanke på personen det handlar om, förutom kanske;
"c) att han inte har nåt annat än bakom planket att välja på beroende på barn hemma//"

- Han har väl inte sett just de sovande barnen som ett hinder att vara ute och patrullera längre bort än så tidigare....
Hennes son som ska fylla år.
Citera
2021-05-01, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hennes son som ska fylla år.

Usch mår illa över att tänka på hjärtlösheten i en sån logik...
Att sitta och kalkylera sådär. Medveten om att det var grabbens födelsedag, att LW skulle upp och sjunga och ge paket....

(Jag trodde du syftade på SDs ungar.)
Senast redigerad av Firesnake 2021-05-01 kl. 22:20.
Citera
2021-05-01, 22:16
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Största stressorn i SDs liv är HD, inte LW som vissa tror. Och HD gör det dessutom samtidigt med att hon har en orohetsaffär bakom sin makes rygg. Hon eldar på SD och ljuger mest troligt över de mesta för kunna öka sina restriktioner. Antagligen har väl SD barnen den vecka LW är barnledig för att mimera möjligheterna för SD/LW att ses.
Visst är det HD, no doubt.
Utan henne inget RT.

Utan hennes skilsmässa och fortsatt brist på tillit - inget fortsatt krav att LW ska vara tyst och hållas dold till augusti.
Han köper sig tid och hoppas mamma Mu ska komma tillbaka, är nojig, nervig och på tårna.

HD eldar på med mer koks i brasan.
Citera
2021-05-01, 22:18
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Usch mår illa över att tänka på hjärtlösheten i en sån logik...
Att sitta och kalkylera sådär. Medveten om att det var grannens födelsedag, att LW Skulle upp och sjunga och ge paket....

(Jag trodde du syftade på SDs ungar.)
Jo, jag förstod det.

Han är ett jävla as och det är egoist-Hanna också, som hoppas hon försvinner för alltid och är död.
Citera
2021-05-01, 22:50
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det verkar som att man har hittat Lenas DNA på ytterligare en fläck i plösen i SDs Blue Balance skor, dvs nu har man hennes DNA på två fläckar inuti SDs plös.
S 193 sedan tidigare, nu även S 192:

Från FUP:

https://www.bildtagg.se/bild/0vvrnk73o39pcgnhp5pspoyt

https://www.bildtagg.se/bild/mcsjtsgc126wkckjvjrq0xz7

Tidigare har man kunnat identifiera DNA från Lena på en av plösens prover; S 193

"DNA 5702/23383-18/S 193

Indikation på blodförekomst erhölls, vid utförd DNA-analys
påvisades DNA. Analysen visar en blandning av DNA frän minst
två personer. Resultaten talar extremt starkt för att del av DNA:t
kommer från Lena Wesström (Grad +4), om man bortser från
möjligheten att det kommer från en nära släkting. Resultaten
talar extremt starkt för att del av DNA:t kommer från Stefan
Davidsson ( Grad +4), om man bortser från möjligheten att det
kommer från en nära släkting. Resultaten talar extremt starkt för
att DNA:t inte kommer från någon av de övriga under jämförelse
material nämnda personerna ( Grad -4).
"

Nu har man funnit DNA från Lena på ytterligare ett ställe, där man tidigare enbart lyckats hitta SDs; S192!!

Från FUP:
"DNA 5702/23383-18/S192
"Bit av plös. Vänster sko (G121 ), skumstoppning inuti plös,
positiv med leuko. B
Forums materia/nr: 2018010081153
Indikation på blodförekomst erhölls, vid utförd DNA-analys
påvisades DNA. Analysen visar en blandning av DNA från minst
två personer. Resultaten talar extremt starkt för att huvuddelen
av DNA:t kommer frän Stefan Davidsson ( Grad +4), om man
bortser från möjligheten att det kommer från en nära släkting.
Den mindre delen av DNA:t kan inte utvärderas för jämförelse
mot person.
"

Från GHR58/52

5702/23383-18/S192
Bit av plös. Vänster sko (G121), skumstoppning inuti plös,
positiv med leuko. B
DNA

Materialet har tidigare undersökts i diarienummer 2018010081
(Slutredovisning 2019-06-19).
DNA påvisades. Analysen visar en blandning av DNA från minst
tre personer. Resultaten talar extremt starkt för att huvuddelen av
DNA:t kommer från Davidsson (Grad +4), om man bortser från
talar extremt starkt för att del av den mindre delen av DNA:t
kommer från Lena Wesström (Grad +4),
om man bortser från
talar varken för eller emot att DNA:t kommer från Noa Lars
Elliot Wesström eller Ester Hanna Lovisa Wesström (Grad 0).
Resultaten talar extremt starkt för att DNA:t inte kommer från
Lars Ulf Wesström (Grad -4). Någon beräkning har inte utförts
för de övriga under jämförelsematerial nämnda personerna
"

Här är posten med den nya DNA träffen.

Det var Nötknäpparens post och det var längre tillbaka än jag mindes.
Dessutom hade jag fel då det var i plösen, som den tidigare träffen.

Vet ej om den som frågade efter detta redan har fått svaret från någon annan.
Just in case...
Citera
2021-05-01, 22:53
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Minnen eller minnesluckor från 19/5 2018 då LW hittas död.

HD
Från FUP
Förhör 29/5 2018

Håller på att läsa lite ikapp...
Tack för dina sammanställningar!

Har ännu inte kommit längre än till detta inlägg. men reflekterade lite på HDs utalande här:

"V: Mm. Det hörde vi på nyheterna när vi åkte härifrån .. ut till landet. Tror jag att det var .. att vi hörde det då .. mm .. å då tänkte .. tänkte jag ba .. hur är det möjligt att man kan ha .. att hon kan ha legat så nära hemma utan o blivit hittad å det är liksom klart.. har hon blivit flyttad tillbaka ah men asså det är klart man undrar asså tänker tanken, att.. hur är det möjligt.. att vara så nära."

Och så tänker jag på hur jag själv kan minnas saker. Och hur minnena kan typ fermenteras...Och när jag sedan pratar med min partner märker jag att vi minns olika.

Så plötsligt kommer jag på att visserligen är jag inte så benägen att tro på HD alltid, men det här förhöret är från 29 maj.

Vid de tidpunkten upplever jag inte att HD är lika defensiv, inte lika på sin vakt och svara generellt mer på frågorna från förhörsledaren än hon gör augusti- 19.

En tanke som dök upp är att även om JS har kalaset att hänga upp minnesbilden på, är han ganska svävande på tiden. Kan det ändå vara så att HD inte ringde exakt när hon kom ut från polishuset, utan att de satt i bilen? Kan de ha passerat polisbilen vid planket på motorvägen och klockan har varit mer än JS minns?

Enligt HD kan de vara så att de åkt till mormor och morfar för att hämta en mobil, och klockan kan ha tickat på lite mer..?

Ingen riktig spekulation, bara en tanke...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in