Flashback bygger pepparkakshus!
2021-05-01, 10:15
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
"En ska bort" har de lagt ned eller? Tycker det är bättre eller i alla fall mer underhållande än Drömpyramiden.. Men antar att Pyramiden är mer poppis.

Verkar vara länge sedan de körde det sist då det inte finns kvar på Tv4 Play. Senaste infon är från början av 2018, men har för mig de körde det senare än så. I vilket fall anser jag det vara precis lika tråkigt.
Citera
2021-05-01, 13:21
Medlem
Är jag ensam om att tycka att deltagaren nu senast framstod som enormt kaxig och dryg? Enormt långa utläggningar på varenda svar för det första. Hans rabblande om tronföljderna var bara jobbigt att höra på. Och i gårdagens program drog han nån referens till nån malisk musikgrupp som typ ingen här hemma ens hört talats om. Nog för att killen var duktig och uppenbarligen sitter inne på en hel del kunskap men jag har svårt för deltagare som verkar ha nåt sorts behov av att glänsa och briljera.
Citera
2021-05-01, 13:28
Medlem
Kupongfritts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Jag trodde han skulle ta foton - en relativt lätt fråga för den nivån. Ja att förbjuda googling måste ju vara omöjligt såtillvida de inte skulle ha de som rings upp kontrollerade i burar i studion. Ja eller sittandes som stjärnorna

Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Jag trodde också på foton, men det är bara för att jag förknippar det med bild, blixt och sånt. Hade nog inte vågat chansa utan livlina.

Ja, foton brukar dyka upp i många vetenskapsprogram om rymden och sånt, så jag tyckte frågan var så pass lätt att jag började bli osäker på om det t o m var en halvkuggis och att forskarna hittat någon ännu mindre beståndsdel än foton, som något av de andra tre alternativen kunde ha varit (vilka jag aldrig hört talas om).
Citera
2021-05-01, 14:58
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Är jag ensam om att tycka att deltagaren nu senast framstod som enormt kaxig och dryg? Enormt långa utläggningar på varenda svar för det första. Hans rabblande om tronföljderna var bara jobbigt att höra på. Och i gårdagens program drog han nån referens till nån malisk musikgrupp som typ ingen här hemma ens hört talats om. Nog för att killen var duktig och uppenbarligen sitter inne på en hel del kunskap men jag har svårt för deltagare som verkar ha nåt sorts behov av att glänsa och briljera.

Nej, jag hatar sådana deltagare också. Som bara vill styla. Tv4 älskar det dock för då blir det mindre tid över till frågorna. Vi såg ju hur deltagaren sa något i stil med "Nej, jag kanske ska sluta styla nu" och Rille svarade "Nejdå. Fortsätt bara".
Citera
2021-05-01, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Nej, jag hatar sådana deltagare också. Som bara vill styla. Tv4 älskar det dock för då blir det mindre tid över till frågorna. Vi såg ju hur deltagaren sa något i stil med "Nej, jag kanske ska sluta styla nu" och Rille svarade "Nejdå. Fortsätt bara".
Sa han inte nåt i stil med " Ska jag vara värd 150000 ska jag kunna det här "? Hans kunskaper kan ingen ta ifrån honom men jag störde mig något enormt på hans attityd.
Citera
2021-05-01, 19:34
Inte nog med att Marika är neger - hon är kriminell också.
Citera
2021-05-01, 19:34
Medlem
DyslexiKungens avatar
Poliserna brukar inte vara smarta, så jag tror inte att den här snuten går långt i tävlingen..
Citera
2021-05-01, 19:39
Medlem
Det var skönt i alla fall att de första frågorna inte var sådär löjliga denna gång.
Citera
2021-05-01, 19:41
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Sa han inte nåt i stil med " Ska jag vara värd 150000 ska jag kunna det här "? Hans kunskaper kan ingen ta ifrån honom men jag störde mig något enormt på hans attityd.
Jag såg bara hans två sista frågor och där var han sisådär och jo jävlar vad han malde på om huvudstadsfrågan och fick ringa morsan sen för att sen passa.

Den här snuten är behagligare...
Citera
2021-05-01, 19:43
Medlem
DyslexiKungens avatar
Jag gissar på B säger Gradvall när det gäller musik om Adagio, när det är långsamt och A
Senast redigerad av DyslexiKungen 2021-05-01 kl. 19:45.
Citera
2021-05-01, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DyslexiKungen
Poliserna brukar inte vara smarta, så jag tror inte att den här snuten går långt i tävlingen..
Vad fan har folks yrkesval med allmänbildning att göra? Ta ditt polishat nån annanstans
Citera
2021-05-01, 19:45
Medlem
Nu har dom svårare frågor tidigt jämfört med tidigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in