2021-04-30, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Som förhörsledare var P Springare bra, men han brast stort som spaningsledare. De bristerna gör att bevisen är få. Mycket av strulen i början faller dessvärre tillbaka på en svag spaningsledning, varav PS var en.
Orkar inte tjaffsa mer, men jag anser att det är utrett men inte erkänt vad som hände eller inte hände.
Peter Springare gjorde sitt jobb, sen kom det någon som ville leka bror duktig..
Citera
2021-04-30, 23:30
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gracefulmind
Jag uppfattar den sekvensen då H säger den meningen
som att hon är spontan, ord flyger ur munnen och
att hon inte har bakgrundsinfo/vetskap om vidden av försvinnandet.

Dvs inte har hunnit få bakgrundsinfo + "direktiv" av S.

Det fick hon däremot vid senare tillfälle och DÄREFTER gör hon ALDRIG om misstaget att uttrycka sig så igen.
Är min tolkning.
Kan ej förklara min tolkning bättre än så är jag rädd för...
Ok. Jag undrade om du hade nåt mer till förfogande iom att du skrev:
"Främst hennes talande reaktion till JS när hon fick veta att L saknades."

Samt pratar om överrumplad.

JS uttalande har en bredare tidsspegel och utan specat sammanhang när hon sa det:
"Hanna sa det under första tiden då Stefan var misstänkt."
Citera
2021-04-30, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Hur han slingrade sig och höll på när han svarar på de här frågorna är ju i sig väldigt graverande och misstänkt....

Hans brist på känslor blir ju extremt tydlig i meddelandena till J*ani.

Han håller nästan på att krypa ur skinnet, som den orm han är. Han ömsade ju nästan. Hans ord snubblar över hans kluvna tunga. Mer av den förhörstekniken skulle ha suttit bra.
Senast redigerad av zilvereko 2021-04-30 kl. 23:44.
Citera
2021-04-30, 23:38
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hur kan det vara omtumlande att en kvinna häktas för misstänkt inblandning i mord?

Hon är knappast den första och tyvärr inte den sista som vore drivande i ett triangeldrama.

Och om det är så omtumlande så kanske du inte kan tänka i termer som mördare eller anstiftare?

"Kan ha påverkat". "Kan ha triggat."

En psykiskt frisk kvinna skulle inte komma på tanken att ställa ultimatum.

Den kvinnan vore extremt kränkt, besatt och fylld av hat som begär att älskarinnan ska tas av daga.
Hon ser ingen annan utväg att rädda relationen och hon hatar så extremt att mord är lösningen.

Om så är fallet är hon inte ett offer.

Hon är regissör och drivande likt Tove som drev Kim mot vansinnets brant.

Vad HD har för roll vet vi inte men hon har ett extremt beteende som det inte finns anledning att minimera.
Hon vill se Lena död och är skrupelfri när hon loggar hennes cacher.

DET får iaf mig att absolut inte resonera kring henne som ett offer.

Offret är Lena och den som spyr galla över henne är HD.

På tal om att tolka olika utifrån samma text....
Dina tre första radera av din replik
kan jag inte finna i Nötknäpparens text.
Eller rättare sagt, jag tolkade inte på samma sätt som du.

Det är intressant och man får respektera det.
Citera
2021-04-30, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Beholder har också besökt hennes grav, skrivit en dikt till henne och gråtit många tårar över henne.

...och ändå var han väl en av dem som valde att åka till Norge fast LW som skulle åkt med dem var försvunnen? Istället för att stanna och leta. Eller blandar jag ihop folk nu?

För övrigt hoppas jag att din magkänsla stämmer om domens utfall.
Citera
2021-04-30, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Han håller nästan på att krypa ur skinnet, som den orm han är. Hans ord snubblar över hans kluvna tunga. Mer av den förhörstekniken skulle ha suttit bra.

Ja verkligen. Han behöver mötas av den typen av energi. Av folk som inte köper hans skitsnack.
Citera
2021-04-30, 23:44
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ok. Jag undrade om du hade nåt mer till förfogande iom att du skrev:
"Främst hennes talande reaktion till JS när hon fick veta att L saknades."

Samt pratar om överrumplad.

JS uttalande har en bredare tidsspegel och utan specat sammanhang när hon sa det:
"Hanna sa det under första tiden då Stefan var misstänkt."

Inget mer till förfogande.
Det var det samtalet jag menade från start.
Citera
2021-04-30, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Som förhörsledare var P Springare bra, men han brast stort som spaningsledare. De bristerna gör att bevisen är få. Mycket av strulen i början faller dessvärre tillbaka på en svag spaningsledning, varav PS var en.

Ja så var det kaske. Det var iaf väldigt tråkigt att de inte fick tvåla till SD ännu mer när de ändå höll på. Han skulle ha löddrat ordentligt...

SD var rädd för de 2 förhörsledarna
Citera
2021-04-30, 23:57
Medlem
Citat:
Vi behöver inte repetera att vi har skilda åsikter i ett forum:
Det brukar se ut så och kallas debatt.
Att det är hypoteser faller inom samma ram.

Angående att tolka in:
Jag undrade vart du får överrumplad, spontan, inte hunnit ljuga ifrån och citerade hans ord om hennes ordval första tiden när SD är misstänkt.

"Hanna sa det under första tiden då Stefan var misstänkt. Hanna har aldrig uttryckt att hon tvivlade eller tvivlar på Stefan förutom då hon sa "vad har han gjort?".

Ja, där ses det högdragna och arroganta.
Hur hon triumferar likt en narcissist och det ser ut så vid flera tillfällen samma dag.
Därav är det intressant att en bipolär med temporärt ökat självförtroende (till i värsta fall storhetsvansinne vid kraftig mani) kan förväxlas med NPD.

Hon försöker förvränga det till nåt där hon har övertaget vs LW och njuter.

Hon läser ut mer än det öht handlar om.
Pinsamt är rätt ord.

Jag tänker på i vilken context detta händer. HD var bekymrad över den vaga responsen från SD trots att HD skickat förföriska Sms, hon fick jaga SD och hade nog förväntat sig det omvända istället. Så då placerade hon Bollen i hans knä, vår framtid avgör du.

sd visste väl vad det innebar. Lena skulle bort ur deras liv.

Med tanke på hur smickrad HD blev av Beholders sms, undrar jag Hur man skall tolka Hds uttalande egentligen? Innehöll den en förväntan? Särskilt ihop med hennes utsaga på jobbet 'Jag hoppas hon är död',

HDs önskan till SD har varit klar och tydlig i drygt ett år. Fortfarande sprang SD till LW. Hade han äntligen.?
Senast redigerad av Remark 2021-05-01 kl. 00:15.
Citera
2021-04-30, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gracefulmind
Jag uppfattar den sekvensen då H säger den meningen
som att hon är spontan, ord flyger ur munnen och
att hon inte har bakgrundsinfo/vetskap om vidden av försvinnandet.

Dvs inte har hunnit få bakgrundsinfo + "direktiv" av S.

Det fick hon däremot vid senare tillfälle och DÄREFTER gör hon ALDRIG om misstaget att uttrycka sig så igen.
Är min tolkning.
Kan ej förklara min tolkning bättre än så är jag rädd för...

HD verkar inte vara den spontana sorten, så det var väl en sällsynt direktreaktion som säkert har grämt henne en hel del.
Detta lär inte glömmas bort och borde tryckas på av ÅH sen i slutpläderingen.

Inte bara hon har näckat sig, vi har ju också SDs märkliga uttalanden om att brottet aldrig kommer lösas och att bara han själv vet om han har mördat Lena. Han skryter tvångsmässigt men misslyckas ibland med att linda in orden.
Senast redigerad av zilvereko 2021-05-01 kl. 00:14.
Citera
2021-05-01, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Orkar inte tjaffsa mer, men jag anser att det är utrett men inte erkänt vad som hände eller inte hände.
Peter Springare gjorde sitt jobb, sen kom det någon som ville leka bror duktig..

Inte jag heller, men misstagen skedde initialt och då fanns ingen annan ansvarig. Det skedde efter ca 2 år att Bror Duktig kom.
Citera
2021-05-01, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Ja verkligen. Han behöver mötas av den typen av energi. Av folk som inte köper hans skitsnack.

Som jag har nämnt tidigare: ÅH är rätt bra som åklagare men låter stundtals mer som en terapeut. Hon borde spotta upp sig mer och ta kommandot lite tydligare och lite rappare frågor. Vara på som en igel. Ifrågasätta luddiga svar. Inte låta SD komma undan med sina svävande svar och uppenbara lögner.
Senast redigerad av zilvereko 2021-05-01 kl. 00:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in