Citat:
Ursprungligen postat av
EricBlair
Du talar emot dig själv där. SD behöver tvärtom AfS i riksdagen så att SD slipper rollen som "extremist" parti i mellanmjölkstappning.
När SD var utanför var det många som sa att de inte skulle bli något och att moderaterna skulle vara de man istället skulle rösta på. Tycker du moderaterna gjort bra ifrån sig eller?
Talar verkligen inte emot mig själv, AfS gör ingenting annat än förstör alla möjligheter till positiv förändring genom att ta röster som aldrig någonsin, under några omständigheter, under någon livstid, kommer att påverka någonting.
AfS diskuteras i princip aldrig någonsin i riksdagen och jämförs aldrig med SD. SD kommer alltid att ses som ett extremistparti av andra politiska motståndare, S, MP, V osv, men genom deras mer "barnvänliga" uttalanden, mer nolltolerans mot rasism inom partiet osv så ser folket att partiet är mer "normalt", vilket är det enda som är relevant.
Spelar ingen roll hur många extrema AfS-partier som kommer upp, de kommer aldrig någonsin påverka rasistnazistfascist-stämpeln som konstant präntas på SD av annie lööf osv. De kan inte sluta använda såna stämplar på SD, för vad händer om de slutar göra det? Jo då har de absolut ingenting kvar att anfalla SD med, eftersom de inte kan anfalla politiken i sig sakligt.
Alla som röstar på AfS istället för SD är som små trotsiga barn som gör det av principskäl för att SD sa eller gjorde något i media som var för "mellanmjölk" för dom (de verkar tycka att det är bättre att hålla en extrem hållning även gentemot folk och media och tappa 50% av rösterna) och bryr sig inte ett dugg om ifall sverige återhämtar sig/förbättras eller inte gällande invandring.
Angående din värdelösa liknelse med moderaterna - jag såg aldrig något som var ens i närheten av samma scenario då som nu, och jag hade själv aldrig någonsin föreslagit att rösta på M istället för SD för att få positiv förändring även under den tid när SD var minimala och jag själv röstade på M