2021-04-30, 16:34
Medlem
EricBlairs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rick.Blaine
Om du endast är intresserad av gruppens IQ vore det väl också mest rimligt (ur ett ekonomiskt perspektiv) att byta ut hela svenska befolkningen mot östasiater och ashkenazer?

Sanningen är den att intelligenta människor i förhållande till gruppen som helhet alltid är "outliers". Det är den lilla klick som tillför samhället pengar och kulturellt värde. Därför borde de rimligen, oavsett etnicitet, vara mer värdefulla än en svensk med ett lägre intellekt.

Det är ett enkelspårigt resonemang. Givetvis måste man utgå ifrån sitt eget perspektiv. Att ersätta mig med någon annat gynnar inte mig. Vidare finns klantillhörighetsfaktorn. Plockar vi in intelligenta i homogena grupper så gynnar de sig själva medan en del spiller över på övriga. Kan vara positivt till en början men försvinner vi i konkurrensen så är det kanske inte alltid bra för din egen kultur även om det har ekonomiska fördelar. Typ apartheid i Afrika.

Nu är ju dock läget annorlunda med en massa lågintelligenta som vi låter oss frivilligt bli utkonkurrerade av genom att de i övrigt odugliga (på vår bekostnad) briljerar i det som enligt Darwin är det som gäller, dvs föda relativt sett fler avkommor än konkurrenterna. Evolutionärt sett så vinner de över oss på "walk over" då vi inte ens tar fighten. Detta måste vara sensationellt ur ett evolutionärt perspektiv att bara ge upp när man enkelt kunde vinna. Om några få generationer är det över. Eller tvingas ta fighten någon gång framöver på allt sämre villkor med inbördeskrig istället för stängda gränser och repatriering.
Citera
2021-04-30, 16:50
Medlem
EricBlairs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zanderman
Talar verkligen inte emot mig själv, AfS gör ingenting annat än förstör alla möjligheter till positiv förändring genom att ta röster som aldrig någonsin, under några omständigheter, under någon livstid, kommer att påverka någonting.

AfS diskuteras i princip aldrig någonsin i riksdagen och jämförs aldrig med SD. SD kommer alltid att ses som ett extremistparti av andra politiska motståndare, S, MP, V osv, men genom deras mer "barnvänliga" uttalanden, mer nolltolerans mot rasism inom partiet osv så ser folket att partiet är mer "normalt", vilket är det enda som är relevant.

Spelar ingen roll hur många extrema AfS-partier som kommer upp, de kommer aldrig någonsin påverka rasistnazistfascist-stämpeln som konstant präntas på SD av annie lööf osv. De kan inte sluta använda såna stämplar på SD, för vad händer om de slutar göra det? Jo då har de absolut ingenting kvar att anfalla SD med, eftersom de inte kan anfalla politiken i sig sakligt.

Alla som röstar på AfS istället för SD är som små trotsiga barn som gör det av principskäl för att SD sa eller gjorde något i media som var för "mellanmjölk" för dom (de verkar tycka att det är bättre att hålla en extrem hållning även gentemot folk och media och tappa 50% av rösterna) och bryr sig inte ett dugg om ifall sverige återhämtar sig/förbättras eller inte gällande invandring.

Angående din värdelösa liknelse med moderaterna - jag såg aldrig något som var ens i närheten av samma scenario då som nu, och jag hade själv aldrig någonsin föreslagit att rösta på M istället för SD för att få positiv förändring även under den tid när SD var minimala och jag själv röstade på M

AfS är inte extremt, de är ungefär som moderaterna under Gösta Bohman. Det är tokliberalerna som är extrema. SD är ungefär som sossarna på 60 talet. Varför rösta på dessa pga en enda fråga när det finns andra partier som passar mig bättre? Jag skiter i taktiken, jag röstar på det jag kan stå för. Tyvärr platsar inte SD där längre även om jag var med och röstade in dem när det behövdes. Nu är det AfS som behöver stöd. SD får klara sig själva. SD har snart kastat ut alla med vettiga åsikter. De går samma väg som centern och går vilse.
Citera
2021-04-30, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Frågan är väl extremt relevant om det är så att vissa invandrargrupper alltid kommer förbli en belastning för samhället, andra har goda möjligheter att nå upp till och även passera generell svensk nivå. Om man inte ens kan ta upp det på ett lokalt möte, hur ska man då någonsin kunna få upp diskussionen till en nationell nivå?
Politik kan inte skapas baserat på IQ. Vi har haft perioder då efterblivna och andra oönskade inte fick rösta t.ex. Även om det rent logiskt skulle leda till ett stabilare samhälle om den dumma majoriteten inte fick rösta med sin okunskap så har jag svårt att försvara det praktiskt.

Det är absolut en intressant diskussion och kan vara givande, men sen då? Den är överflödig i seriösa sammanhang där beslut ska fattas, om det inte är precis det som är förslaget, skriva in IQ gränser i lagar. Och då hade jag reagerat på politiken inte faktan.
Citera
2021-04-30, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
https://sverigesradio.se/artikel/sds-ordforande-uppmanar-malmberg-att-lamna-sina-uppdrag

"Sverigedemokraternas distriktsordförande Anton Berglund uppmanar partikollegan Bertil Malmberg i Trosa att lämna alla sina uppdrag för partiet.
Berglund skriver detta i ett mejl där han kommenterar Malmbergs uttalande vid regionfullmäktige häromdagen där Malmberg jämförde intelligensnivån hos syd-sudaneser med andra folkgrupper och sa att syd-sudanser har lägre IQ.
Berglund skriver att det är ett oacceptabelt språkbruk och att partiet tar kraftigt avstånd från Bertil Malmbergs uttalanden."

Malmberg är polisanmäld för HMF men vägrar avgå. Hans intervju med Expo är episk på alla sätt och vis.

https://expo.se/2021/04/vagrar-lamna-efter-rasistiskt-utspel-i-regionfullmaktige

Vad vet vi om denne man?
Det verkar ju helt klart vara en skön lirare. Han ger dessutom Expomupparna svar på tal rejält. Han ska fan inte bli utesluten utan han ska ha medalj för att han vågar säga sanningen 😀
Citera
2021-04-30, 17:19
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erskungligahoghet
Politik kan inte skapas baserat på IQ. Vi har haft perioder då efterblivna och andra oönskade inte fick rösta t.ex. Även om det rent logiskt skulle leda till ett stabilare samhälle om den dumma majoriteten inte fick rösta med sin okunskap så har jag svårt att försvara det praktiskt.

Det är absolut en intressant diskussion och kan vara givande, men sen då? Den är överflödig i seriösa sammanhang där beslut ska fattas, om det inte är precis det som är förslaget, skriva in IQ gränser i lagar. Och då hade jag reagerat på politiken inte faktan.
Våra egna efterblivna kan vi leva med men vi behöver inte importera främmande, efterblivna populationer.

Det går bra att säga nej till storskalig rasblandning. Det är något man får göra. Du vill väl inte att vi ska rasblandas med en massa inavlade ökenrövare som talar ett groteskt gurgelspråk eller en massa primitiva djungelvarelser som talar genom klickljud? Det vore ett brott mot universum att utsätta det fina nordiska folket för sådant.
Citera
2021-04-30, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KenanBarberaren
Det beror på om sydsudaneser är en potentiell invandrargrupp till regionen. Jag vet inte om de är det, vet du? Vill du ens veta?
Jag vet inte. Men borde inte SD IQ-testa alla sina politiker och medlemmar först, innan de uttalar sig om eventuella flyktingars IQ?
Citera
2021-04-30, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Våra egna efterblivna kan vi leva med men vi behöver inte importera främmande, efterblivna populationer.

Det går bra att säga nej till storskalig rasblandning. Det är något man får göra. Du vill väl inte att vi ska rasblandas med en massa inavlade ökenrövare som talar ett groteskt gurgelspråk eller en massa primitiva djungelvarelser som talar genom klickljud? Det vore ett brott mot universum att utsätta det fina nordiska folket för sådant.
Absolut, men använder man IQ som tröskel i ett sammanhang är det inte långt till nästa. Se bara HMF och hur det används.

Känner du dig hotad av "inavlade ökenrövare" säger det mer om dig än de. Vi har absolut haft för stor invandring men jag är för kvotflyktingar. Och om vi ska börja cherry picka vilka vi ska hjälpa börjar jag nog med de mest utsatta. Så för mig är det låga IQt snarare anledningen till att just de får min hjälp.

Du har rätt, vi borde hjälpa på plats, men det beror inte på IQt.
Citera
2021-04-30, 17:37
Medlem
KenanBarberarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Jag vet inte. Men borde inte SD IQ-testa alla sina politiker och medlemmar först, innan de uttalar sig om eventuella flyktingars IQ?
Nej, det borde de inte. Det är bara trams, ungefär som att man borde plugga till meteorolog för att få ha en åsikt om vädret. Skulle våra politiker tvingas genomgå IQ-tester skulle inte socialdemokraterna, vänsterpartiet eller miljöpartiet existera. Var försiktig med vad du ber om.
Citera
2021-04-30, 17:38
Medlem
Rick.Blaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EricBlair
Nu är ju dock läget annorlunda med en massa lågintelligenta som vi låter oss frivilligt bli utkonkurrerade av genom att de i övrigt odugliga (på vår bekostnad) briljerar i det som enligt Darwin är det som gäller, dvs föda relativt sett fler avkommor än konkurrenterna. Evolutionärt sett så vinner de över oss på "walk over" då vi inte ens tar fighten.
Jag motsäger inte att människor, överlag, prioriterar sin egen etniska grupp, vilket exempelvis Robert Putnams studie visar på. Men det vore intressant att reda ut huruvida det egentliga problemet är att svenska kvinnor överlag föder för få barn eller att högutbildade (svenska) kvinnor föder för få barn?
Senast redigerad av Rick.Blaine 2021-04-30 kl. 17:43.
Citera
2021-04-30, 17:39
Medlem
KenanBarberarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Ja, den implicita frågan är naturligtvis vad ett IQ-test egentligen visar och hur vetenskapligt man gått tillväga när man visar IQ för olika länder. Tar man bara ut en viss andel av ett visst folkslag kan man få vilka extrema resultat som helst.
Att jiddra om vad IQ-test visar är offtopic i denna tråd. Jag skulle kunna besvara dig än en gång men jag vill inte dra tråden ännu mer offtopic så nöj dig med detta svar.
Citera
2021-04-30, 17:41
Medlem
KenanBarberarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Oj, här glömde du ganska mycket...
Att man helt plötsligt ska räkna innovationer för att få fram IQ måste ju vara dagens bottennapp.

Här har du din IQ-lista i så fall...
https://en.wikipedia.org/wiki/World_Intellectual_Property_Indicators

Att västerlänningar skapar en massa innovationer som de inte behöver och sedan patenterar matematiska formler är knappast relaterat till IQ. Jag tror du tänkte ordentligt fel här.

Du borde fundera på hur utbildningen ser ut i Afrika för det första.
Du borde också ,om du är vetenskapshistoriskt bevandrad, inse att ju längre fram man kommit med implementationer av teknik desto fler uppfinningar görs och befinner man sig i en miljö med mycket kunskaper underlättar det innovationernas antal.
Jag vet hur utbildning fungerar, dessa negrer är outbildade och därmed att betrakta som efterblivna enligt västerländsk standard. Precis som SD:aren sade.
Citera
2021-04-30, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zanderman
Talar verkligen inte emot mig själv, AfS gör ingenting annat än förstör alla möjligheter till positiv förändring genom att ta röster som aldrig någonsin, under några omständigheter, under någon livstid, kommer att påverka någonting.
Alltså fortfarande mycket bättre än att rösta på SD vilket som parti aktivt bidriver antisvensk utrotningspolitik.

Citat:
AfS diskuteras i princip aldrig någonsin i riksdagen och jämförs aldrig med SD. SD kommer alltid att ses som ett extremistparti av andra politiska motståndare, S, MP, V osv, men genom deras mer "barnvänliga" uttalanden, mer nolltolerans mot rasism inom partiet osv så ser folket att partiet är mer "normalt", vilket är det enda som är relevant.
Ja, SD är normalt. De är alltså ett antirasistiskt mittenparti som är överens med alla andra riksdagspartier om att hundra miljoner pakistanier är minst lika svenska som svenskar, bör komma hit och att svenskar som motsätter sig detta är onda och bör låsas in.

Citat:
Spelar ingen roll hur många extrema AfS-partier som kommer upp, de kommer aldrig någonsin påverka rasistnazistfascist-stämpeln som konstant präntas på SD av annie lööf osv. De kan inte sluta använda såna stämplar på SD, för vad händer om de slutar göra det? Jo då har de absolut ingenting kvar att anfalla SD med, eftersom de inte kan anfalla politiken i sig sakligt.
Enda anledningen att brunsmeta SD är för att upprätthålla spelet att det är någon skillnad på SD och säg MP. Det är det inte.

SD:s kärna var att bevara Sverige svenskt. Det går bara om man är rasist, alltså definierar svenskar som biologiskt skilda från pakistanier. SD har valt att vara antirasistiska, vilket innebär att man menar att det inte finns något unikt med svenskar eller att dessa är på minsta vis är värda att bevara eller ha självstyre. Man låtsas som man inte gjort detta genom att göra ett lingvistiskt fulspel där man byter en biologisk kategori svensk och ersätta den med en administrativ kategori person med svenskt medborgarskap som äter falukorv eller på annat sätt beter sig svenskt och låtsas som om man aldrig gjort det bytet. Det är ren ondska och innebär att man anser att svenskar som folk helt saknar värde och snarast bör utrotas. Det är samma sorts finter som när judar låtsas som det inte finns något palestinskt folk eftersom deras statsbildning är modern.

Citat:
Alla som röstar på AfS istället för SD är som små trotsiga barn som gör det av principskäl för att SD sa eller gjorde något i media som var för "mellanmjölk" för dom (de verkar tycka att det är bättre att hålla en extrem hållning även gentemot folk och media och tappa 50% av rösterna) och bryr sig inte ett dugg om ifall sverige återhämtar sig/förbättras eller inte gällande invandring.
SD är inte det minsta mellanmjölk. De är invandringsextremister som vill ersätta det svenska folket med utlänningar och hävdar att svenskar inte existerar.

Citat:
Angående din värdelösa liknelse med moderaterna - jag såg aldrig något som var ens i närheten av samma scenario då som nu, och jag hade själv aldrig någonsin föreslagit att rösta på M istället för SD för att få positiv förändring även under den tid när SD var minimala och jag själv röstade på M
Att rösta på M torde vara marginellt mer prosvenskt än att rösta på SD. Men det vore det också att rösta på ett islamistiskt parti.

Det är väldigt lätt att se var SD som parti står och vad deras kärnfråga är. Deras kärnverksamhet är att utesluta människor från inflytande om de anser att svenskar existerar som folk. Det är där de lägger all sin energi och det är där de är som allra mest noga med att poängtera att de inte anser detta. Inget annat parti i svensk politik lägger ens en tiondel så mycket energi på detta som SD.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in