Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-04-06, 00:13
  #865
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jnilsson
Hehe, bra att du nu övergett försöken att förneka korrelation mellan IQ och t.ex. brottslighet. Nu heter det i stället att korrelation inte är kausalitet.

Riktigt, men det blir ganska knivigt att hårdnackat förneka kausalitet när ena variabeln visat sig vara ärftlig till 80%...

På svenska heter det f.ö. "en idiot som du". Du får gå färdigt SFI.


Visar mig en korrelationsvariabel som ärver 80% sanningshalt till ett samband . Som du säkert (inte) kommer ihåg från din högstadiematte när du hoppade av och blev alltmer cynisk, så finns det inga utbyten mellan en Korrelation och en Kausalitet. Vet du varför ? Det ena ( Korrelation) är en hypotes, det andra (samband) äger en betydlig mer vetenskapliga djupare omständigheter med ENORMT fler variabler som vägs in , för att dra en säker slutsats
Låt oss säga såhär : Du som surgubbe tycker inte om svartskallar (Ett personligt tyckande) Sedan går du vidare med : Alla Svartskallar (som du inte gillar) äger exakt samma egenskaper som jag inte tycker om (Din egen korrelation) Vidare så drar du den (för dig) logiska slutsatsen att precis alla svartskallar p.g.a. dina slutsatser är både motbjudande och värdelösa. Din egen lilla korrelation är att precis alla invandrare är värdelösa kryp som suger ut moder sveas tutte.Sedan knyter du ihop säcken med att attackera Sydsudaner som sista utväg för att dra fram din profil som en rejäl skitstövel genom att beteckna hela folket som fullständigt efterblivna.


Men detta är inte som man bedriver vetenskap serrö, inte ens bland era hailande dårfinkar. NI fattar ju inte ens vad ni själva påstår.
Skulle tro att du verkar vara en individ som inte är speciellt charmerande , och svensk Inte fan är du svensk. Men om du är det så nog skäms jag . Sådär utrycker sig inte en svensk. Sådär uttrycker sig en kryptonazist med hela IQ paketet,hudfärg och kranielinjal i högsta hugg. Vet skäms. Ni ska verkligen hållas borta den civiliserade världen för allt vad tygen håller. Jag spottar på er
__________________
Senast redigerad av Upplyften 2023-04-06 kl. 00:20.
Citera
2023-04-06, 00:14
  #866
Medlem
SwizzerNöts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jnilsson
Låt mig tänka hårt. Kan det vara en bra idé att inte importera folk med IQ 60 till ett postindustriellt kunskapssamhälle?

Eller driver mina tankar i väg för snabbt?

Det är självklart uselt, men det löser inte problemet med de hundratusentals som är här.
Citera
2023-04-06, 00:56
  #867
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Visar mig en korrelationsvariabel som ärver 80% sanningshalt till ett samband .
Ehh... Är du nykter? En "variabel som ärver sanningshalt till ett samband"...

Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Som du säkert (inte) kommer ihåg från din högstadiematte när du hoppade av och blev alltmer cynisk, så finns det inga utbyten mellan en Korrelation och en Kausalitet. Vet du varför ? Det ena ( Korrelation) är en hypotes, det andra (samband) äger en betydlig mer vetenskapliga djupare omständigheter med ENORMT fler variabler som vägs in , för att dra en säker slutsats
Finns "inga utbyten mellan en Korrelation och en Kausalitet"... Ehh... Utbyte?

En korrelation "är en hypotes"... Ehh... Nej, en korrelation är ett statistiskt begrepp.

Mer SFI: Substantiv som inte är egennamn stavas i svenska med liten bokstav. Det är annorlunda i tyska.

"äger en betydlig mer vetenskapliga djupare omständigheter"... Ehh? Du måste verkligen gå färdigt SFI.

Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Låt oss säga såhär : Du som surgubbe tycker inte om svartskallar (Ett personligt tyckande)
Känslor har du bevisligen. Det är mer ditt intellekt jag är orolig för.
Citera
2023-04-06, 01:14
  #868
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jnilsson
Ehh... Är du nykter? En "variabel som ärver sanningshalt till ett samband"...


Finns "inga utbyten mellan en Korrelation och en Kausalitet"... Ehh... Utbyte?

En korrelation "är en hypotes"... Ehh... Nej, en korrelation är ett statistiskt begrepp.

Mer SFI: Substantiv som inte är egennamn stavas i svenska med liten bokstav. Det är annorlunda i tyska.

"äger en betydlig mer vetenskapliga djupare omständigheter"... Ehh? Du måste verkligen gå färdigt SFI.


Känslor har du bevisligen. Det är mer ditt intellekt jag är orolig för.


Jaha ? Uppsträckning nu gamle get. Att anmärka på stavfel i en allvarlig menat text avslöjar ju hur illa det är fatt.

Nöjer mig med att du drar dig tillbaka till dina obefintliga försvarslinjer. Du hade egentligen aldrig någonting att tillföra egentligen, din gamle cyniska get ?

Dylika avskräden är inte saknade. Må du avträda från det mänskliga släktet som molnen drar fram över himmelen. Ingen kommer ihåg dom , ingen har en historia över molnens värld, och varför skulle man ? Det är ett hårt liv levt under lidande ,umbärande och spirituell fattidom
Jag känner med dig. Vette fan varför du kastar dig frivilligt in i ett lidande utan slut.
Du är bra störd
__________________
Senast redigerad av Upplyften 2023-04-06 kl. 01:16.
Citera
2023-04-06, 10:04
  #869
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Svag korrelation till IQ . Inga tydliga orsakssamband med brottslighet och sämre moral. Dina påståenden är gripna ur luften och inte så lite fördomsfulla. Detta på grund av hur man mäter saker och ting. Brottslighet är för det första ganska jämt fördelat i samhällsklasserna, de ser bara olika ut.
Men, jag antar att Malmberg knappast är den mest skarpladdade revolvern inom politiken. Han ville bara plocka hem några billiga poänger så FB:s Svärjisar kan skriva av sig lite. Så nu vet du det.
Svagt bete. Du har totalt fel i allt du skriver, har inga argument & tror inte ens på det själv.
Citera
2023-04-06, 10:14
  #870
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwizzerNöt
Vad är ditt förslag för att lösa problemet bättre?
I ett samhälle med hög tillit & sammanhållning så tar man givetvis hand om sitt eget folk. Men att betala för att importera fler som behöver tas om hand är direkt sinnessjukt.
Citera
2023-04-06, 13:29
  #871
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Jaha ? Uppsträckning nu gamle get. Att anmärka på stavfel i en allvarlig menat text avslöjar ju hur illa det är fatt.
Ehh... Stavfel? Du behärskar inte svensk grammatik.

Vad gäller innehållet så kommer du inte kunna hitta en enda person som kan tyda ditt flum.

Det enda du har är känslor. 100% känslor.

Jag kan åtminstone argumentera i sak.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback