2021-04-29, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gnomegirl
Wohoo! Dom hade "Sol Mar" piripirisås.

Tio flaskor för 79 spänn, ett fynd. Sommaren är räddad.

MVH/Gnomegirl.

Jag är inte speciellt förtjust i piri-piri, men denna sås gillar jag stenhårt. Jag och min flickvän köper också ett "gäng" åt gången.
Citera
2021-04-29, 18:04
Medlem
Annacondas avatar
Citat:

MVH/Gnomegirl.
Vad har man piripirisås till?
Citera
2021-04-29, 18:09
Medlem
Gnomegirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annaconda

Kött, fisk, fågel, pasta, pizza... Jag har den till typ allting.

MVH/Gnomegirl.
Citera
2021-04-29, 21:38
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:

MVH/Gnomegirl.

Grattis! Den är mycket fin. Nu har jag 12 flaskor hemma.
Citera
2021-04-29, 21:41
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annaconda

Allt grillat i princip. Men även kyckling, fläsk, nöt tillagat i panna/ugn. Kebabtallrik, fyllda pitabröd, tacos, i köttfärssås, i gryta.
Citera
2021-05-02, 18:51
Medlem
Gnomegirls avatar
Imorgon börjar italienska veckan.
Jag kan helt klart rekommendera Italiamo`s fryspizzor som i mitt tycke är bland de bästa fryspizzorna öht. För 25 spänn styck är det värt att bunkra upp ett gäng. Smidigt att ha hemma de gånger man känner sig för lat för att laga riktig mat.

De finns i fyra olika smaker. Mina personliga favoriter är Prosicutto med mozzarella, skinka och rödlök samt Diavola som också är en ost och skinkpizza fast med lite mera sting i kryddningen.

Även Italiamos Vannameiräkor och deras olika salamis är mycket goda och prisvärda. Strolghinosalamin är så god att jag tyvärr ofta föräter mig på den och drabbas av halsbränna.

MVH/Gnomegirl.
Citera
2021-05-03, 02:30
Medlem
CoZeCos avatar
Citat:
Imorgon börjar italienska veckan.
Jag kan helt klart rekommendera Italiamo`s fryspizzor som i mitt tycke är bland de bästa fryspizzorna öht. För 25 spänn styck är det värt att bunkra upp ett gäng. Smidigt att ha hemma de gånger man känner sig för lat för att laga riktig mat.

De finns i fyra olika smaker. Mina personliga favoriter är Prosicutto med mozzarella, skinka och rödlök samt Diavola som också är en ost och skinkpizza fast med lite mera sting i kryddningen.

Även Italiamos Vannameiräkor och deras olika salamis är mycket goda och prisvärda. Strolghinosalamin är så god att jag tyvärr ofta föräter mig på den och drabbas av halsbränna.

MVH/Gnomegirl.

Håller med om pizzorna, har dock inte testat strolghino så den ska inhandlas under veckan
Citera
2021-05-03, 02:39
Medlem
Gnomegirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoZeCo
Håller med om pizzorna, har dock inte testat strolghino så den ska inhandlas under veckan

Har du testat räkorna? Dom är jättegoda, men brukar tyvärr ta slut blixtsnabbt. Själv kommer jag hänga på låset hos min lokala LIDL.

MVH/Gnomegirl.
Citera
2021-05-03, 03:29
Avslutad
Brukar köpa Cevapcici med ajvar smak ord pris brukar ligga på 60kr men titt som tätt har de kampanjer på 45kr/kg, tycker de smakar jättegott och tar endast 5-6minuter att steka, perfekt för dagar man inte orkar stå en timme i köket.

Är för övrigt kampanj på "tulumba" halva priset som jag aldrig tidigare smakat på, ska tydligen vara friterade bakverk, hoppas de finns några kvar strax innan stängning på min ort
Citera
2021-05-03, 05:54
Medlem
Mvks avatar
Lidls gröna Baresa oliver är nått djävulskt goda.
Tryckte precis i mig en halv burk.

Har ni inte testat så är det dags nu.

Oliver som oliver tänker man men NEJ, dom är lite mildare och syrligare i smaken.

Bild:
https://ricobranting.blogg.se/2016/november/lidl-o-lidls-oliver.html
Citera
2021-05-03, 08:53
Medlem
CoZeCos avatar
Citat:
Har du testat räkorna? Dom är jättegoda, men brukar tyvärr ta slut blixtsnabbt. Själv kommer jag hänga på låset hos min lokala LIDL.

MVH/Gnomegirl.

Det har jag inte men blir nog att plocka på mig en påse på väg hem från jobbet om det finns kvar, tack för tips!
Citera
2021-05-03, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweetcrypto
Brukar köpa Cevapcici med ajvar smak ord pris brukar ligga på 60kr men titt som tätt har de kampanjer på 45kr/kg, tycker de smakar jättegott och tar endast 5-6minuter att steka, perfekt för dagar man inte orkar stå en timme i köket.

Är för övrigt kampanj på "tulumba" halva priset som jag aldrig tidigare smakat på, ska tydligen vara friterade bakverk, hoppas de finns några kvar strax innan stängning på min ort

Dom med ajvar smak är jävulskt goda.
MKT bra kött, och perfekt kryddade.
Blivit besatt i dom. Äter en gång i veckan dessa nu LOL
Som shish kebab typ fast i miniformat, gott som det, med pommes eller ris
massor grönsaker sallad, lök , kebabsås ,. mums mums
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in