2021-04-29, 16:18
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Brevet låter som att han skrivit det till sig själv, att han omedvetet faktiskt beskriver sig själv.
Det ligger nåt i det, som om han (typ på fyllan) pratar med sig själv, talar i gåtor om motiv.

Vem hade du retat upp så mycket?
Fan att du inte kunde lyssna på folk.
Lade du dig i något?

Att LW la sig i HDs loggande?

Varav HD säkert dramatiserar och förfasas inför SD likt som till JG.

HDs påstående om hot från LW till JG, om ens sant.

Hot som berörde att avslöja otroheten och detaljer för allmänheten om hur länge det pågått. HD som inte vill det ska komma fram hur omfattande det varit. Skam, förnedring, kränkt.

Vilket SD är väl medveten om pga tystnadspakten och att hon bryr sig om yta (fasader) och är kränkt in i benmärgen.

Varav fortsatta kontakten i sin tur retade upp och oroade paranoida Rt-SD som sagt till LW att lägga ner; att låta HD logga.

Han har redan skickat ett sms till LW och hotar henne sublimt om hon fortsätter tjafsa med HD.
Rädd i sin tur att LW skulle avslöja resten av hemlighetsmakeriet som fortsatt - eftersom han är kontrollfreak och mer desperat än tidigare ang HD.

LW tystas ner.
Citera
2021-04-29, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Ja, det säger en hel del. Ett mycket intressant vittnesmål.
Att även om man "pillar bort sårskorpan" i häktet, som SD sa - så lurar det inte en rättsläkare. De ser på hudens struktur hur länge såret har funnits och hon förklarar det galant, så att alla förstår.

Ja sönderpillade sårskorpor kommer han inte långt med i detta gänget.

Hennes vittnesmål var så tydligt att försvarets ynkliga frågor tangerade i samma slutsatser som åklagarens bla.:

Jo hon levde/medvetslös max i någon timme efter dödsöverfallet.

Graden av förruttnelse av vävnad i de minst 17 st huvudskadorna vägs in i analysen varför man med säkerhet kan konstatera 17 st eller fler slag i skallen. Inte färre.

Hade varit väldigt intressant att få höra resten.
Senast redigerad av viperstyle 2021-04-29 kl. 16:31.
Citera
2021-04-29, 16:28
Medlem
GastonLeMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Hoten och utpressningen för att ha sex började våren 2017 när HD avslöjade dem. SD försökte bryta med henne men hon vägrade att acceptera det. Då började hon hota med anmälningar och att berätta allt för HD. Att skicka sitt "gulliga" mail till HD.
Hon utsatte honom för psykisk tortyr under ett år. Inte konstigt om det slog över till sist för honom.
Läs deras konversationer i FUP.

Jag läser tråden till å från.
Du utmärker dig ofta, men här tror jag du slog huvudet på spiken.

Och meningen innan det jag fetade, vad menar du där?
Psykisk tortyr? Läser man här och fuppen så va dom nog lika på att terrorisera varandra.

Förövrigt hade dom väl sex ända in i det sista? Fanns inte Mgm’s sperma på offrets trosor?

Men det kan väl aldrig mätas med ett kallblodigt mord?
Eller tycker du det?
Senast redigerad av GastonLeMan 2021-04-29 kl. 16:30.
Citera
2021-04-29, 16:59
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GastonLeMan
Jag läser tråden till å från.
Du utmärker dig ofta, men här tror jag du slog huvudet på spiken.

Och meningen innan det jag fetade, vad menar du där?
Psykisk tortyr? Läser man här och fuppen så va dom nog lika på att terrorisera varandra.

Förövrigt hade dom väl sex ända in i det sista? Fanns inte Mgm’s sperma på offrets trosor?

Men det kan väl aldrig mätas med ett kallblodigt mord?
Eller tycker du det?

Jag tror jag förstår vad smokey menar här...
"Han" menar så klart att UR S:s PERSPEKTIV (!) och uppfattning (!)
så har S själv blivit utsatt för psykisk terror av L under det sista året.

Och det är ju inte konstigt att S tänker så eftersom det är så det brukar vara, enligt mig.

Vid kvinnovåld i nära relationer så är det inte ovanligt att en stor stress blir en utlösande faktor
för gärningsmannen.
Den stressen torde då i detta fall komma ur tex upplevda hot och liknande.
(Sedan att hoten egentligen består av tjat om kärlek, tid, engagemang osv är OVIDKOMMANDE
eftersom det för HONOM betyder helt annat!)
Och jag själv som HATAR stress och inte mår bra av det-förstår att det måste ha varit
FÖR HONOM en psykisk tortyr.
Och därför har jag tidigare varit inne på att han känns "störd".
Och det är också därför jag tror han har klarat "förvaring" så pass bra som han har.
För HANS psykiska terror var FÖRE mordet, inte efter....

Ovanstående är alltså inte "mina" känslor/tankar, bäst att tillägga.
Citera
2021-04-29, 17:12
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gracefulmind

Och det är ju inte konstigt att S tänker så eftersom det är så det brukar vara, enligt mig.

Vid kvinnovåld i nära relationer så är det inte ovanligt att en stor stress blir en utlösande faktor
för gärningsmannen.
(Sedan att hoten egentligen består av tjat om kärlek, tid, engagemang osv är OVIDKOMMANDE
Och jag själv som HATAR stress och inte mår bra av det-förstår att det måste ha varit
Och det är också därför jag tror han har klarat "förvaring" så pass bra som han har.

Har du läst deras konversationer i FUP? Hon hotar och utpressar honom.
Citera
2021-04-29, 17:23
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gracefulmind

för gärningsmannen.

Glömde: anledningen då till varför jag kopplar ihop HANS upplevda psykiska tortyr
med någon form av "störning" är att han "löser" problemet på det sätt han gör/gjorde, mm.

Det verkar faktiskt som smokey har hyffsat bra förståelse för S !

Med tanke på hur svårt det verkar att förstå L som faktiskt är ett genuint brottsoffer
så är det intressant.
Tycker jag.

Sedan tycker jag att det ÄR viktigt att försöka belysa alla olika parter.
Omöjligt att förstå helheten annars.
Det betyder ju inte att man accepterar det de/någon har gjort.
TVÄRTOM.

Om man däremot ingår i L:s bekantskapskrets så FÖRSTÅR jag verkligen (!)
att det INTE finns på kartan!!!
Citera
2021-04-29, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det ligger nåt i det, som om han (typ på fyllan) pratar med sig själv, talar i gåtor om motiv.

Vem hade du retat upp så mycket?
Fan att du inte kunde lyssna på folk.
Lade du dig i något?

Att LW la sig i HDs loggande?

Varav HD säkert dramatiserar och förfasas inför SD likt som till JG.

HDs påstående om hot från LW till JG, om ens sant.

Hot som berörde att avslöja otroheten och detaljer för allmänheten om hur länge det pågått. HD som inte vill det ska komma fram hur omfattande det varit. Skam, förnedring, kränkt.

Vilket SD är väl medveten om pga tystnadspakten och att hon bryr sig om yta (fasader) och är kränkt in i benmärgen.

Varav fortsatta kontakten i sin tur retade upp och oroade paranoida Rt-SD som sagt till LW att lägga ner; att låta HD logga.

Han har redan skickat ett sms till LW och hotar henne sublimt om hon fortsätter tjafsa med HD.
Rädd i sin tur att LW skulle avslöja resten av hemlighetsmakeriet som fortsatt - eftersom han är kontrollfreak och mer desperat än tidigare ang HD.

LW tystas ner.

Det är ju helt jävla sanslöst illa om tjafs om cacher skulle vara den utlösande orsaken till mordet! En fritidshobby för de flesta, men för paret D var det blodigt allvar.

Men jag tror att det är så, även om det förekom minst lika mycket tjafs om att Lena inte fick prata med vem hon ville om saker HON ville. Hon fick inte ens svar på sina frågor, SD gled undan som en tvål i ett badkar.

Han ville styra hennes liv men det gick hon inte med på. Hon ville att SANNINGEN skulle komma ut, men då skulle hans uselhet, kontroll och fusk komma i blickfånget och det fick INTE ske.

Det skulle se illa ut för paret D.
Citera
2021-04-29, 17:25
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Hoten och utpressningen för att ha sex började våren 2017 när HD avslöjade dem. SD försökte bryta med henne men hon vägrade att acceptera det. Då började hon hota med anmälningar och att berätta allt för HD. Att skicka sitt "gulliga" mail till HD.
Hon utsatte honom för psykisk tortyr under ett år. Inte konstigt om det slog över till sist för honom.
Läs deras konversationer i FUP.

Nej, det var tvärtom. SD utsatte LW för psykisk (och fysisk) terror, stalkade henne, dödshotade henne, pratade med henne (SD:s röst är ingen skön upplevelse) och tillslut slog han ihjäl henne.
Citera
2021-04-29, 17:25
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Mord har hon inte begått. Mord på LW är däremot vad HR handlar om.

Hon försäkte driva HD till självmord. Kanske därför SD dödade henne? För att skydda HD?
Citera
2021-04-29, 17:28
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:

Tillägg: Japp, han borde ha gjort slut på traditionellt sätt !
Inget annat.
Citera
2021-04-29, 17:29
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Nej, det var tvärtom. SD utsatte LW för psykisk (och fysisk) terror, stalkade henne, dödshotade henne, pratade med henne (SD:s röst är ingen skön upplevelse) och tillslut slog han ihjäl henne.

Det visar att du inte har läst FUP. Det du nämner skedde -16 till -17, innan HD avslöjat dem. Efter det var det tvärtom. Då var det LW som hotade och utpressade honom för att han inte skulle lämna henne.
Citera
2021-04-29, 17:32
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:

Du säger du INTE tror S har mördat L...

Ändå lider du med det han var utsatt för.

Som i sig ÄR en tydlig förklaring på VARFÖR han var tillräckligt pressad att begå mord
(utifrån en störd mans perspektiv).

Ändå tror du på YTTERLIGARE en person som skulle vara GM.

Detta går inte alls ihop....
Sannolikheten för det... WOW.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in