2021-04-29, 14:25
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nej, det kommer troligen inte ske. Och dig kommer jag ignorera fortsättningsvis. Hån blir du inte respekterad för, det kan jag garantera.

Du skrev innan att familjen Aldrig nämnt något om skicket på DA samt att familjen hämtat info från flashback.

Tycker du det är rimligt att skriva så? Att ljuga rent ut samt fördumma familjen Arda, att de seriöst hämtar sin information från flashback, när deras son är död?

Idiot.
Citera
2021-04-29, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Tror du seriöst......

Säcken som polisen bar inhöll naturligtvis sten osv. som de grävt ut från skrevan.

Herregud alltså.

Herregud alltså! Polisen är min enda trygghet här i världen, vill inte tappa tron på dem! Men du menar att de fyllt liksäcken med sten mm. runt kvarlevorna? Inte fan trodde jag de hanterar sådana här saker på det viset!
Liket/likdelarna i säcken avsedd för kropp. Resten av material som behöver granskas tas i andra påsar avsedda för sånt, även sand, jord, stenar. trodde jag.
Men nu vet jag inte längre hur långt "skit samma" - mentaliteten spridit sig i samhället?

Nej, din trovärdighet får ta den här stöten, fortsätter tro på polisen och mitt 😊
Citera
2021-04-29, 14:45
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Herregud alltså! Polisen är min enda trygghet här i världen, vill inte tappa tron på dem! Men du menar att de fyllt liksäcken med sten mm. runt kvarlevorna? Inte fan trodde jag de hanterar sådana här saker på det viset!
Liket/likdelarna i säcken avsedd för kropp. Resten av material som behöver granskas tas i andra påsar avsedda för sånt, även sand, jord, stenar. trodde jag.
Men nu vet jag inte längre hur långt "skit samma" - mentaliteten spridit sig i samhället?

Nej, din trovärdighet får ta den här stöten, fortsätter tro på polisen och mitt 😊

Du kanske kan räkna ut själv varför de tar med stenar m.m. när han är sprängd? Finns ju som sagt dokumentation och bilder här också, så borde vara rätt enkelt att förstå.
Citera
2021-04-29, 14:52
Medlem
Citat:
Du kanske kan räkna ut själv varför de tar med stenar m.m. när han är sprängd? Finns ju som sagt dokumentation och bilder här också, så borde vara rätt enkelt att förstå.

Läste du vad jag skrev? Såklart kan de ha tagit med sig vad som helst de ansåg vara av vikt! Men i samma säck som liket, no way det är svårt att smälta.
Citera
2021-04-29, 15:00
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Läste du vad jag skrev? Såklart kan de ha tagit med sig vad som helst de ansåg vara av vikt! Men i samma säck som liket, no way det är svårt att smälta.

Okej, du verkar inte förstå vad som händer med en kropp när den blir sprängd.
Citera
2021-04-29, 19:13
Medlem
Citat:
Okej, du verkar inte förstå vad som händer med en kropp när den blir sprängd.

Hur tror du då polacken kunde se att "smulorna" var en människa? Han såg skor sedan byxor, och fattade att där lå en människa, dem var typ oskadda. Skor har vi sett på hans bild. jag har skrivit förut om skorna att de såg så rena ut t.o.m.
Citera
2021-04-29, 19:16
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Hur tror du då polacken kunde se att "smulorna" var en människa? Han såg skor sedan byxor, och fattade att där lå en människa, dem var typ oskadda. Skor har vi sett på hans bild. jag har skrivit förut om skorna att de såg så rena ut t.o.m.

Det är okänt om skor/byxor var på kroppen.

Polacken är soldat som b.la. varit i strid i Ukraina, så han har nog sett ett och annat. Med tanke på att det varit vinter så kan scenen nog varit hyfsat välbevarad också. Nog inte särskilt trevligt.
Citera
2021-04-29, 19:35
Medlem
En kropp smulas inte sönder av lite sprängmedel.
Citera
2021-04-29, 19:42
Medlem
Citat:
Det är okänt om skor/byxor var på kroppen.

Polacken är soldat som b.la. varit i strid i Ukraina, så han har nog sett ett och annat. Med tanke på att det varit vinter så kan scenen nog varit hyfsat välbevarad också. Nog inte särskilt trevligt.

Ja, för mycket mer är okänt!
Hur ska vi ha det? Var kroppen hyfsat välbevarad eller i smulor, liknande mos och kläderna tygtrådar, möglad blodstänk alt. vävnadsrester på mark och bergväggar?
Dina förnuftiga tankar tar ibland också villovägar som får dig likna "kärringar i klimakteriet" eller vad det nu var som du sa
Citera
2021-04-29, 20:15
Medlem
fittas avatar
Citat:

Du tänkte typ att man skulle ta en spackel och karva loss de utspridda och föruttnade kvarlevorna från stenarna då?

Citat:
Ursprungligen postat av Tyresta2020
En kropp smulas inte sönder av lite sprängmedel.

Nä det var ju inte knäckebröd man hittade där i skogen, men troligtvis väldigt söndertrasad och utspridd då den dessutom påbörjat en föruttnelseprocess och blivit äten av djur. Knappast en hel kropp man hittade.
Citera
2021-04-29, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fitta
Du tänkte typ att man skulle ta en spackel och karva loss de utspridda och föruttnade kvarlevorna från stenarna då?.

Var kroppen så illa söndersprängd så ja, spackelspade och tandborste typ 😅 och skrapat från stenarna i en papperspåse för NFC att klura ut saker - inte tror jag att de haft en tanke på att släpa med sig en endaste bamsesten. Och definitivt inte blandat olika upp- medplockade sakerna i liksäcken eller blandat huller om buller i påsarna. Men vet inte och inte heller hävdar bestämt någonting! Det är @vaxad som vet!
Senast redigerad av cactaceae 2021-04-29 kl. 20:40. Anledning: Felstavning
Citera
2021-04-29, 20:54
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ja, för mycket mer är okänt!
Hur ska vi ha det? Var kroppen hyfsat välbevarad eller i smulor, liknande mos och kläderna tygtrådar, möglad blodstänk alt. vävnadsrester på mark och bergväggar?
Dina förnuftiga tankar tar ibland också villovägar som får dig likna "kärringar i klimakteriet" eller vad det nu var som du sa

Det är någon initierad som skrivit att just skorna inte var på kroppen. Inte heller helt ovanligt att man klär av sig vid suicid.

Sen vet vi inte heller precis vart sprängladdningen gått av, men förmodar mot huvudet och övre delen av kroppen.

Jag håller inte med dig att det är mycket som är okänt. Det är väl detaljerna, som du verkar vilja snaska i dig - samt givetvis Varför.

Detaljerna och just varför är dock inte jätteintressant i min mening. Bättre om du börjar använda sunt förnuft så vi kan släppa det här och låta D vila i frid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in