2021-04-28, 18:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Är det en gissning att mamman skrivit att han är sprängd?

Är det en gissning att Bombgruppen var på plats när fyndet gjordes?

Är det en gissning att polisen inte misstänker brott?

Är det en gissning att flashbackare varit på den aktuella platsen och dokumenterat sprängningen med foton?

Är det en gissning att media och polisen inte gått ut med vad som hänt, som de aldrig gör vid just självmord?

Är det en gissning att självmord var extremt mycket mer sannolikt än något annat utfall, när DA blev anmäld försvunnen?

Det är inte heller en gissning att du är dum i huvudet.

Eftersom du uppenbarligen har mens så gör vi såhär.

Du frågar din man vad "bevis" är och vad "spekulationer" är, sen ber du honom förklara skillnaden för dig.

Jag lämnar nu diskussionen med dig och hoppas att du lämnar klimakteriet snart.
Citera
2021-04-28, 23:27
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Russiannotsweed
Äh saken är inte bevisad även om polisen lägger ner utredningen så betyder de inte att brott ej har skett. Alltså måste man lämna detta öppet o förmodligen km ingen nånsin får reda på hur de verkligen var.

Inget är ”helt säkert” kan ju ha varit en massa olika scenarier utav detta.... men

Men som sagt de mycket som inte stämmer för att detta skulle va ett självmord...

Inga tecken på psykisk ohälsa.. inga avskeds brev.. ingenting

Man behöver inte va smart för o lista ut att de nåt skumt

Man borde nog ändå vara tillräckligt ”smart” för att inse att polisen INTE hade lagt ner utredningen om det funnits minsta tvivel på att ett brott vore begånget!
Betänk mer än en gång att polisen/utredarna har betydligt mer fakta än alla oss här i tråden!
Grejen är att inga befintliga fakta lämnas ut till Kleti och Preti när det slutligen visat sig att detta var det öde han själv valde som enda utväg.
Citera
2021-04-28, 23:43
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kexet65
Man borde nog ändå vara tillräckligt ”smart” för att inse att polisen INTE hade lagt ner utredningen om det funnits minsta tvivel på att ett brott vore begånget!
Betänk mer än en gång att polisen/utredarna har betydligt mer fakta än alla oss här i tråden!
Grejen är att inga befintliga fakta lämnas ut till Kleti och Preti när det slutligen visat sig att detta var det öde han själv valde som enda utväg.

Korrekt. Polisen har sannolikt haft klart för sig långt innan fyndet ungefär vad som hänt. Kanske t.o.m. att de kände till tillvägagångssätt genom spår på dator och mobil m.m.

Polisen hade givetvis inte avfärdat misstankar om brott 1v efter fynd om de inte varit ytterst säkra på sin sak. Det är solklart att polisen har mer än bara teknisk bevisning, som de omöjligt kan ha sammanställt på 1v.

Många glömmer att polisen haft en utredning igång i ca 4 månader när fyndet gjordes.
Senast redigerad av Vaxad 2021-04-28 kl. 23:56.
Citera
2021-04-29, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priz
I verkligen räknas inte gissningar som fakta. Att du fabulerar hejvilt om depression och självmord för något hans mor skrivit gör det inte sant.

Ärligt talat har hans familj skrivit så mycket lögner att jag är förvånad att rationella människor tror på det hon skrev om att han har exploderat.

Fast det förklarar varför du tror på det och anser det vara bevis.
Ingen i hans närhet har bekräftat stt han var annat än hel. På facebook skrev mamman efter att ha läst i tråden om ev sprängd. Men det är bara rykten. Polisen lade locket på. Vid självmord läggs utredningen ned när allt är klart.

Så nej, det finns inget som säger att Deniz var sprängd. Inte något alls. Det blev en s k trådsanning.

Det fanns en bild när Deniz bars bort i en sorts presenning, med ett handtag i varje hörn och fyra bärare. Det var en tung avlång kropp. Ingen "sprängd" kropp.
Citera
2021-04-29, 10:55
Medlem
Xilalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Hur vet du att han är sprängd?

Har varit på platsen och det finns spår av bränt material samt mögel på väggarna , vet inte hur det skulle hamnat där om han inte var sprängd?
Citera
2021-04-29, 10:57
Medlem
Eustaches avatar
Citat:
Är det en gissning att mamman skrivit att han är sprängd?

Är det en gissning att Bombgruppen blev inkallade till fyndplatsen?

Är det en gissning att polisen inte misstänker brott?

Är det en gissning att flashbackare varit på den aktuella platsen och dokumenterat sprängningen med foton?

Är det en gissning att media och polisen inte gått ut med vad som hänt, som de aldrig gör vid just självmord?

Är det en gissning att självmord var extremt mycket mer sannolikt än något annat utfall, när DA blev anmäld försvunnen?

Det är inte heller en gissning att du är dum i huvudet.

Bra skrivet. Vissa, ofta medel- och lågintelligenta män, har ett oerhört starkt behov att tro på något spektakel, att det alltid ligger hemliga, mystiska konspirationer bakom medialt uppmärksammade händelser som denna. De är helt och hållet inkapabla till att acceptera den enklaste förklaringen, vilket i 99 fall av 100 är den korrekta.

Man har större chans att övertala en IS-terrorist att Allah bara är en fantasi än att lyckas övertala dessa nötter om att det faktiskt inte ligger något skumt bakom hela den här grejen.
Senast redigerad av Eustache 2021-04-29 kl. 10:59.
Citera
2021-04-29, 12:07
Medlem
Eustaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Russiannotsweed
Nåt e verkligen konstigt här att kasta bort så mkt som man kämpat för ....

Att de inte finns minsta möjliga antydan till psykisk ohälsa o sånt e skumt

Hur ofta händer sådant liksom...
Folk som tar livet av sig brukar ofta lämna en massa spår på psykisk ohälsa på ett eller annat sätt

Ja menar de som att vinna på lotto o sedan ge bort pengarna liksom

De luktar ruttet garanterat

Det händer varje dag runt om i världen att folk som på ytan mår bra och har fina karriärer och barn och familj och allt man kan önska sig helt plötsligt och till allas stora förvåning väljer att avsluta sina liv. Fan skrämmande hur dålig koll folk har på svår psykisk ohälsa. Det behöver inte synas över huvud taget och även kända, rika och framgångsrika personer tar sina liv, även om det kan vara svårt att fatta varför dom gör det när man som frisk ser på.
Citera
2021-04-29, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ingen i hans närhet har bekräftat stt han var annat än hel. På facebook skrev mamman efter att ha läst i tråden om ev sprängd. Men det är bara rykten. Polisen lade locket på. Vid självmord läggs utredningen ned när allt är klart.

Så nej, det finns inget som säger att Deniz var sprängd. Inte något alls. Det blev en s k trådsanning.

Det fanns en bild när Deniz bars bort i en sorts presenning, med ett handtag i varje hörn och fyra bärare. Det var en tung avlång kropp. Ingen "sprängd" kropp.

Personerna bar Deniz i en vit bisättningssäck/liksäck, som används för transport/förvaring av avlidna.
Senast redigerad av OzzieTheOwl 2021-04-29 kl. 12:20.
Citera
2021-04-29, 13:17
Medlem
Vaxads avatar
Citat:

Tror du seriöst att mamman har hämtat sin info från flashback?

Hon har alltså skrivit skicket på DA 4-5 gånger, med flera veckors mellanrum, första gången mitten av mars och senast för några dagar sen.

Även DA's pappa har skrivit att han var i delar och "strimlad" direkt översatt: https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10223635194603208&id=10916446 49

Säcken som polisen bar inhöll naturligtvis sten osv. som de grävt ut från skrevan.

Herregud alltså.
Senast redigerad av Vaxad 2021-04-29 kl. 13:26.
Citera
2021-04-29, 14:03
Medlem
Citat:
Tror du seriöst att mamman har hämtat sin info från flashback?

Hon har alltså skrivit skicket på DA 4-5 gånger, med flera veckors mellanrum, första gången mitten av mars och senast för några dagar sen.

Även DA's pappa har skrivit att han var i delar och "strimlad" direkt översatt: https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10223635194603208&id=10916446 49

Säcken som polisen bar inhöll naturligtvis sten osv. som de grävt ut från skrevan.

Herregud alltså.
Jag var inte där. Sen har jag bara läst ETT inlägg från familjen. Har inte direkt suttit och letat i familjens inlägg. I en sån här tråd tror jag inte direkt på vad folk skriver om det inte är fakta som faktiskt går att verifiera. Och att han var sprängd är inte fakta förrän jag ser det bekräftat från en myndighet. Din länk säger mig ingenting.
Citera
2021-04-29, 14:18
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Jag var inte där. Sen har jag bara läst ETT inlägg från familjen. Har inte direkt suttit och letat i familjens inlägg. I en sån här tråd tror jag inte direkt på vad folk skriver om det inte är fakta som faktiskt går att verifiera. Och att han var sprängd är inte fakta förrän jag ser det bekräftat från en myndighet. Din länk säger mig ingenting.

Okej, mamman har skrivit det 4-5 gånger iaf. Du kan ju kolla upp det själv.

Senast här: (FB) Officeren Deniz Arda försvunnen i Stockholm sedan 2020-11-12

Vilken myndighet är det som skall bekräfta sprängingen menar du? Kommer givetvis inte att ske, så du får helt enkelt fortsätta leva i din fantastivärld.
Citera
2021-04-29, 14:21
Medlem
Citat:
Okej, mamman har skrivit det 4-5 gånger iaf. Du kan ju kolla upp det själv.

Senast här: (FB) Officeren Deniz Arda försvunnen i Stockholm sedan 2020-11-12

Vilken myndighet är det som skall bekräfta sprängingen menar du? Kommer givetvis inte att ske, så du får helt enkelt fortsätta leva i din fantastivärld.
Nej, det kommer troligen inte ske. Och dig kommer jag ignorera fortsättningsvis. Hån blir du inte respekterad för, det kan jag garantera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in