Citat:
Ursprungligen postat av
SmurfSmurf
Omständigheterna kring just det här specifika fallet vet jag inte, men:
Invandrarna får taxi- och bussförarkort betalt av Arbetsförmedlingen så de snabbt ska kunna komma ut i jobb.
Taxiföretagen får bidrag om de anställer dem. Efter 6 månader upphör bidraget och då sparkas invandraren. Så då tar taxiföretaget in nya. Det här är satt i system. Rinse and repeat.
Attityden mot handikappade och sjuka svenska kvinnor är ofta nonchalant, de är värdelösa varelser man inte behöver vara hygglig mot och de ska visa respekt mot föraren. Nåt sexövergrepp i min omgivning känner jag inte till, och det är mest gamlingar man kör så det där inte aktuellt, men det förvånar mig inte ett smack att det händer unga.
Om chaufförerna beter sig illa, spelar det inte nån större roll för arbetsgivaren eftersom de inte är kvar så länge ändå och de tjänar bra på det här systemet.
Att detta är helt åt helvete behöver jag knappast förtydliga.
Det gäller inte bara transport. Även vård- och omsorgspersonal börjar bli fyllda med afrikaner, araber och hazarer för att speciellt klämma in sistnämnda under gymnasielagen med subventionerade arbeten. Tycker synd om de äldre och personer med handikapp som inte kan värja sig eller vara omgivna av människor som de kan känna igen sig i. Börja utvisa och lägg ned alla bidrag och subventioner relaterade till migranter!