2021-04-29, 11:19
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Vad kan han mena med det?
Det var ju många som försökte få Lena att bryta med honom, att sluta träffa honom just på grund av hans stalking, våld och hot mot henne.
Anklagar han henne själv för att han blev tvungen att mörda henne? Ja så tolkar jag det som, och det stämmer ju även in vad hans fanclub anser.
Vilka folk skulle hon ha lyssnat på?
De som kört RT och otrohetscamouflage?
Citera
2021-04-29, 11:27
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Noterar att han skriver "skada", han kan inte ens ta ordet "mördat" i sin egen mun, det tar emot så.
Han har ju "skadat" henne tidigare så det är en dålig lögn alltihopa.
Varför ringde du inte Lena Stefan?
Varför letade du inte efter henne?
Varför är du inte orolig för en lös mördare i ditt kvarter...

Ringde du? Letade du?
Citera
2021-04-29, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Jag tror inte att SD är oskyldig.

Huvamannen kan vara en stalker som spanar på henne genom fönstren. Han kanske aldrig lämnade platsen? Bara gick iväg för att undvika grannen? Jag tror inte att det var så mycket folk ute så dags en vardagskväll.
Åh herregud. Så BÅDE SD och den s k huvamannen skulle stå utanför LWs fönster och spana i tid och otid? Rena rama folksamlingen ju. Nä, nu får du allt sluta fantisera. Gör nåt vettigt: ta en promenad eller umgås med verkliga människor. Eller så var det SD som var huvamannen. Han var ju uppe hela natten enligt grannen, den fantastiska grannen som faktiskt hade ögonen med sig.
Citera
2021-04-29, 11:42
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Vad kan han mena med det?
Det var ju många som försökte få Lena att bryta med honom, att sluta träffa honom just på grund av hans stalking, våld och hot mot henne.
Anklagar han henne själv för att han blev tvungen att mörda henne? Ja så tolkar jag det som, och det stämmer ju även in vad hans fanclub anser.

Han vill lägga misstankarna på annat håll (än sig själv) och låtsas som att han inte förstår att polisen läser där.

Han skriver ju : "Lade du dig i något?" Underförstått att konflikten med honom är ju inte anledningen utan hans (SDs) misstankar är att hon la sig i saker eller att hon var på annat sätt (vilka fel och brister han nu menar??????, jag är säker på att han menar att hon var flörtig med män, det är ju det han skriver till J*ani) som har gjort att hon dött.

Så sjukt hela brevet med insinuationerna att hon skulle ha själv gjort något som lett till att hon dött.

Jag försöker få fatt på varför jag mår så dåligt när jag läser brevet, men jag tror att man här får insyn rakt in i hela hans sjuka hjärna.

- Hans kontrollbehov är så stort att han är överallt och petar.

- Hans ego är så stort att han är övertygad om att han kan manipulera vem som helst, hur som helst. Till och med polisen.

- Hans ego är så stort att han tänker på sig själv i första hand. Han har inte ens lärt sig att människor som sörjer någon, sörjer allt personen mister när den dör, som att få uppleva sina barn och att människor också saknar på djupet att personen bara är borta, har ryckts bort. Att det måste ha känts hemskt för Lena där bakom planket och som någon skrev häromdagen det outhärdliga att tänka för Lena; på stackars Aron, tänk om mördaren ger sig på honom? Han är ensam och oskyddad!

- Hans omtanke sträcker sig till att hennes barn vill typ veta vad som har hänt, medan de tvärtom i verkligheten förstår vad som hänt. De önskar bara att mamma skulle komma tillbaka och att det vidriga aldrig hade hänt! Nu vill de mest av allt att mördaren ska åka fast, det är det som är möjligt att få gjort! En oskyldig hade inte tänkt på det viset om barnen som han gör.

- Hans ego är så stort att han inte förstår att det är ett vidrigt sätt att försöka slå bort misstankarna från sig själv genom att vara inne som misstänkt mördare i hennes messenger och "klottra". Ett fruktansvärt övergrepp mot Lenas minne och ett fruktansvärt övergrepp mot Lenas efterlevande.
Precis lika iskallt som att vinka till E när hon går förbi hans hus efter mordet.

Det finns säkert tio grejor till att säga här, varför det här brevet får människor att reagera på ett negativt sätt.

Man får insyn i en mördares hjärna....
Citera
2021-04-29, 11:43
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Noterar att han skriver "skada", han kan inte ens ta ordet "mördat" i sin egen mun, det tar emot så.

Håller med, han har svårt erkänna graden av vad han gjorde, det tar emot.
Eftersom det var inte det han ville. Egentligen.
Eller, det var inte hans huvudsakliga önskan.
Hans önskan var att hon skulle välja att backa undan, vad gällde hennes hot,
så att de fortfarande kan vara "vänner" utan att det blev för riskfullt (för honom).

ÅTERIGEN kan han inte riktigt avhålla sig från en liten del av sanning!
Så tvångsmässigt.

Han vill ge sig ett alibi, eller ett bevis på att han sörjer eller liknande,
vad HAN tror är normalt.

Problemet är att det fanns inga andra hot mot L.
Folk i allmänhet mördar inte för att bli av med ett "problem".
Det han beskriver är sig själv. Endast.

MÖJLIGEN, och det är verkligen ett MÖJLIGEN (!), ger han här ett uttryck för att han saknar henne
och den känslan måste ut ur hans kropp eftersom den annars börjar ställa till det, känslomässigt,
vilket han inte pallar med!
Men jag misstänker dock att det snarare är, ett vad han TROR, ett smart sätt att avleda polisen.

Och som någon skrev, man blir förfärad över bristen på empati i hans text.
Citera
2021-04-29, 11:44
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Åh herregud. Så BÅDE SD och den s k huvamannen skulle stå utanför LWs fönster och spana i tid och otid? Rena rama folksamlingen ju. Nä, nu får du allt sluta fantisera. Gör nåt vettigt: ta en promenad eller umgås med verkliga människor. Eller så var det SD som var huvamannen. Han var ju uppe hela natten enligt grannen, den fantastiska grannen som faktiskt hade ögonen med sig.

SD var hos JG när huvamannen iakttogs utanför LW.

Vi vet att SD stalkade henne vid ett tillfälle i november 2016. Alltså 1 1/2 år innan mordet. Mycket hade hänt sedan dess. HD hade avslöjat dem, gett SD en andra chans, begärt skilsmässa, flyttat.

Eftersom L var känd som "porrpastorn" så kan det nog ha varit folksamling utanför hennes fönster.
Citera
2021-04-29, 11:46
Medlem
Citat:

Vi vet att SD stalkade henne vid ett tillfälle i november 2016. Alltså 1 1/2 år innan mordet. Mycket hade hänt sedan dess. HD hade avslöjat dem, gett SD en andra chans, begärt skilsmässa, flyttat.

Eftersom L var känd som "porrpastorn" så kan det nog ha varit folksamling utanför hennes fönster.
Lägg ner nu. Hon var inte "känd" som det. Vad är det som driver dig? Har hon nekat dig att komma innanför hennes trosor? Är det därför du känner dig arg och ratad och har det enorma behovet att förtala en död person på det här viset?
Citera
2021-04-29, 11:48
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2

Lena väntade på SD. Hon skulle aldrig missa den chansen att träffa honom genom att gå ut för att fixa en cache, då med dörren på glänt och barnet sovandes ensam därinne.
Citera
2021-04-29, 11:50
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:

Det är spå ledsamt att du väljer att beskriva en mor (mördad) på det viset.
Att du väljer att smutsa ner hennes barn i dynga via respektlösa ord/benämningar.

Du har ju annars en värme och ömhet som du använder bitvis när du skriver om H
så uppenbarligen finns det värme inom dig.

Förstärk den sidan istället. Och du kan fortfarande tycka som du gör!
Bara beskriva lite mer respektfullt.

Med värdighet.
Citera
2021-04-29, 12:04
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Usch, fortsatte att läsa på sidan ovan ; A168E/3930

"Stefan Davidsson
Vad hände dig? Vem hade du retat upp så mycket? Fan att du inte kunde lyssna på folk. Lade du
dig i något? Jag vill veta. Går sönder av att inte veta. Det är lika jävla jobbigt som att vara anklagad
för att ha skadat dig. Snälla, maila eller skicka röksignaler till åklagaren och berätta vad som hände!
2 apr 2019 16:46

Stefan Davidsson
Vad fan hände med dig den kvällen? Kommer vi, dina barn och jag, någonsin få veta?
20 feb 2019 23:14

Stefan Davidsson
Den hade du gillat, kompis!
20 feb 2019 23:13

Stefan Davidsson
Stefan har skickat en bilaga.
https://www.facebook.com/Praktisk.info/posts/626473277773548
20 feb 2019 23:12

Otäckt att han inte bara skriver ett år efter hennes död i hennes messenger utan också tramsar (röksignaler) och därefter fokus på sig själv (att det är han som går sönder), och på det "Vem hade du retat".

Så fort han öppnar munnen avslöjar han sig och sitt avvikande sätt att tänka.

Visserligen är det kanske inte ovanligt att folk som sörjer skriver på h*ns facebook-sida, men här skriver han direkt i hennes messenger, som inte är avsett för andra att läsa. Man förstår ju att han vill att polisen ska läsa.

Här saknas också det som många oskyldiga men ändå misstänkta skulle skriva om det nu var så att man "gick sönder" av att inte veta; dvs har känslor för personen:

Jag saknar dig så mycket, jag hoppas att du inte led för mycket, så orättvist att ditt liv inte fick levas fullt ut, att dina barn fått ta studenten utan dig, att du inte får vara med och se dom växa upp, att du aldrig kan bli mormor eller farmor, att barnen inte kommer att ha en mamma som kan stötta dom nu när de går in i vuxenlivet, barnabarnen kommer aldrig att få ha en mormor eller farmor.......någonting av detta.

Det här är sådana tankar som man har när man förlorar någon för tidigt i livet, någon man älskar.

Jag tror inte att SD har den förmågan. Därför saknas alla sådana tankar.

Det är också därför han refererar till HD som ett tomt skal. För mig känns det så hemskt att man skule tänka så om någon man älskar.

Försöker applicera det på någon i min familj. Att om personen blir så deprimerad att h*n verkar vara "ett tomt skal", hur skulle man då tänka och känna?

Ja vilket trams! "Röksignaler". För honom är allting en lek. Han lever kvar i Biggles eller Femböckerna i pojkrummet hos M*argareta oc F*ritz. Mitt i ett äventyr, på hemligt uppdrag.
Påminner om ubåtsdansken där.

"Radiotystnad" Också barnsligt uttryck.
Han hade säkert hellre jobbat med någonting där han fick känna sig hemlig och viktig. Inom försvaret, säkerhetspolisen eller kanske med krypterad information och hemligstämplade dokument på nån annan statlig myndighet.

Nu måste han få utlopp för det privat. Springer i skogen på skattjakt och klättrar i träd med lekkompisarna. Smyger på Mållgan och anropar polis. Vaktar bostadsområdet...

Surar, trilskas, svarar ironiskt och får tantrums när nån säger ifrån. Bestämmer att LW inte får vara med och leka med kompisarna längre så de så. "Det är en hemlis JG"

Häller dåligt kaffe i termosen med flit "haha där fick de".

I barndomshemmet pratade man inte om problem. När brorsan inte sänkte musiken fick han så mycket stryk av SD att det lämnade märken och pappa tittade bort. SD var nästan vuxen då.
Citera
2021-04-29, 12:25
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Ja vilket trams! "Röksignaler". För honom är allting en lek. Han lever kvar i Biggles eller Femböckerna i pojkrummet hos M*argareta oc F*ritz. Mitt i ett äventyr, på hemligt uppdrag.
Påminner om ubåtsdansken där.

"Radiotystnad" Också barnsligt uttryck.
Han hade säkert hellre jobbat med någonting där han fick känna sig hemlig och viktig. Inom försvaret, säkerhetspolisen eller kanske med krypterad information och hemligstämplade dokument på nån annan statlig myndighet.

Nu måste han få utlopp för det privat. Springer i skogen på skattjakt och klättrar i träd med lekkompisarna. Smyger på Mållgan och anropar polis. Vaktar bostadsområdet...

Surar, trilskas, svarar ironiskt och får tantrums när nån säger ifrån. Bestämmer att LW inte får vara med och leka med kompisarna längre så de så. "Det är en hemlis JG"

Häller dåligt kaffe i termosen med flit "haha där fick de".

I barndomshemmet pratade man inte om problem. När brorsan inte sänkte musiken fick han så mycket stryk av SD att det lämnade märken och pappa tittade bort. SD var nästan vuxen då.

Ja, du har så rät!
Radiotystnad är ju precis så barnsligt som du säger.

Och att SD inte förstår att det inte är läge att skratta i rätten eller att tramsa i ett brev till Lena som blivit så sorgligt bortryckt från livet alltför tidigt under hemska omständigheter, mitt i livet som förälder, det visar att han saknar den pusselbit som behövs för att vara en anständig människa mot hennes barn och andra efterlevande.

Det kan vara just den pusselbiten som saknas som gör att han är kapabel till mordet.

Avsaknad av empati och avsaknad av strategier att handskas med vardagliga problem och konflikter som uppstår i livet med andra. Han har stannat i utvecklingen på något sätt.

Lägger till:

Tror att brevet sände extra ilningar idag, eftersom de sista rättegångsdagarna närmar sig.
Nu har rätten snart lyssnat igenom alla förhören och den "3 - 4 - 5 maj (personalia och parternas slutanföranden)" fortsätter det.

Snart får vi en hint om domen, och sedan kommer den riktiga domen.

Det kännsv erkligen som ett vågspel och jag tror att det är därför jag reagerar så starkt idag.

Hemska tanke är om rätten anser att det inte går att fälla honom.

Får han hybris?
Den här stollen (alldeles för lättsamt ord för att beskriva honom) kan ju hitta på vad som helst. Bara filmen om kvast(domkraftsskaftet)skaftet visar liksom brevet till Lena att det är allvarliga brister i hans personlighet som kan leda till nya allvarliga brott mot människor.

Nu har han dessutom lärt sig mycket på vägen, hur han ska göra för att dölja ett brott.
Han skäms inte heller så utsatt kommer han att bli. Han kommer inte väja för någon, tycka att han behöver visa respekt, flytta eller andra saker som skulle kunna minska risken för att han känner sig kränkt. Han är inte den som lär sig av sina misstag. Misstagen är ju inte hans...

Vi kommer tyvärr få se att något allvarligt har hänt en dag, om han går fri, det är min tro. Kanske inte i närtid, men en dag. Jag hoppas att ingen annan behöver stryka på foten.
Senast redigerad av notknapparen 2021-04-29 kl. 12:36.
Citera
2021-04-29, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Han vill lägga misstankarna på annat håll (än sig själv) och låtsas som att han inte förstår att polisen läser där.

Han skriver ju : "Lade du dig i något?" Underförstått att konflikten med honom är ju inte anledningen utan hans (SDs) misstankar är att hon la sig i saker eller att hon var på annat sätt (vilka fel och brister han nu menar??????, jag är säker på att han menar att hon var flörtig med män, det är ju det han skriver till J*ani) som har gjort att hon dött.

Så sjukt hela brevet med insinuationerna att hon skulle ha själv gjort något som lett till att hon dött.

Jag försöker få fatt på varför jag mår så dåligt när jag läser brevet, men jag tror att man här får insyn rakt in i hela hans sjuka hjärna.

- Hans kontrollbehov är så stort att han är överallt och petar.

- Hans ego är så stort att han är övertygad om att han kan manipulera vem som helst, hur som helst. Till och med polisen.

- Hans ego är så stort att han tänker på sig själv i första hand. Han har inte ens lärt sig att människor som sörjer någon, sörjer allt personen mister när den dör, som att få uppleva sina barn och att människor också saknar på djupet att personen bara är borta, har ryckts bort. Att det måste ha känts hemskt för Lena där bakom planket och som någon skrev häromdagen det outhärdliga att tänka för Lena; på stackars Aron, tänk om mördaren ger sig på honom? Han är ensam och oskyddad!

- Hans omtanke sträcker sig till att hennes barn vill typ veta vad som har hänt, medan de tvärtom i verkligheten förstår vad som hänt. De önskar bara att mamma skulle komma tillbaka och att det vidriga aldrig hade hänt! Nu vill de mest av allt att mördaren ska åka fast, det är det som är möjligt att få gjort! En oskyldig hade inte tänkt på det viset om barnen som han gör.

- Hans ego är så stort att han inte förstår att det är ett vidrigt sätt att försöka slå bort misstankarna från sig själv genom att vara inne som misstänkt mördare i hennes messenger och "klottra". Ett fruktansvärt övergrepp mot Lenas minne och ett fruktansvärt övergrepp mot Lenas efterlevande.
Precis lika iskallt som att vinka till E när hon går förbi hans hus efter mordet.

Det finns säkert tio grejor till att säga här, varför det här brevet får människor att reagera på ett negativt sätt.

Man får insyn i en mördares hjärna....

Brevet låter som att han skrivit det till sig själv, att han omedvetet faktiskt beskriver sig själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in