Citat:
Ursprungligen postat av
Sh.Holmes
Vad kan han mena med det?
Det var ju många som försökte få Lena att bryta med honom, att sluta träffa honom just på grund av hans stalking, våld och hot mot henne.
Anklagar han henne själv för att han blev tvungen att mörda henne? Ja så tolkar jag det som, och det stämmer ju även in vad hans fanclub anser.
Han vill lägga misstankarna på annat håll (än sig själv) och låtsas som att han inte förstår att polisen läser där.
Han skriver ju : "
Lade du dig i något?" Underförstått att konflikten med honom är ju inte anledningen utan hans (SDs) misstankar är att hon la sig i saker eller att hon var på annat sätt (vilka fel och brister han nu menar??????, jag är säker på att han menar att hon var flörtig med män, det är ju det han skriver till J*ani) som har gjort att hon dött.
Så sjukt hela brevet med insinuationerna att hon skulle ha själv gjort något som lett till att hon dött.
Jag försöker få fatt på varför jag mår så dåligt när jag läser brevet, men jag tror att man här får insyn rakt in i hela hans sjuka hjärna.
- Hans kontrollbehov är så stort att han är överallt och petar.
- Hans ego är så stort att han är övertygad om att han kan manipulera vem som helst, hur som helst. Till och med polisen.
- Hans ego är så stort att han tänker på sig själv i första hand. Han har inte ens lärt sig att människor som sörjer någon, sörjer allt personen mister när den dör, som att få uppleva sina barn och att människor också saknar på djupet att personen bara är borta, har ryckts bort. Att det måste ha känts hemskt för Lena där bakom planket och som någon skrev häromdagen det outhärdliga att tänka för Lena; på stackars Aron, tänk om mördaren ger sig på honom? Han är ensam och oskyddad!
- Hans omtanke sträcker sig till att hennes barn vill typ veta vad som har hänt, medan de tvärtom i verkligheten förstår vad som hänt. De önskar bara att mamma skulle komma tillbaka och att det vidriga aldrig hade hänt! Nu vill de mest av allt att mördaren ska åka fast, det är det som är möjligt att få gjort! En oskyldig hade inte tänkt på det viset om barnen som han gör.
- Hans ego är så stort att han inte förstår att det är ett vidrigt sätt att försöka slå bort misstankarna från sig själv genom att vara inne som misstänkt mördare i hennes messenger och "klottra". Ett fruktansvärt övergrepp mot Lenas minne och ett fruktansvärt övergrepp mot Lenas efterlevande.
Precis lika iskallt som att vinka till E när hon går förbi hans hus efter mordet.
Det finns säkert tio grejor till att säga här, varför det här brevet får människor att reagera på ett negativt sätt.
Man får insyn i en mördares hjärna....