2021-04-29, 10:31
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Kvinnan i Lidingö rånades eller våldtogs inte. Det visar att det förekommer. Att det inte måste vara personligt.

Om hon inte hade överlevt och kunnat berätta så hade hennes man blivit misstänkt eftersom hon anmält honom tidigare.

Känner inte till fallet.
Visst förekommer det våld från kända gm, vanligtvis är det ju psykiskt sjuka som kan göra något liknande.

Men hade gm lockat ut offret först från bostaden?
Hade gm lurat ut offret på en plats som var undanskymd så andra inte kunde se dom?
Hur kunde gm isf känna till platsen bakom planket?

För du menar väl inte att en för Lena okänd person skulle få henne utan våld, få henne att ta på sig skor och fleece, sticka in tummarna i hålen, leda gm till platsen där han helt enkelt kunde döda henne?

Det är ju kombinationen av händelser här, som gör det ofantligt svårt att tro att de 17 slagen är gjorda av någon som Lena inte kände.
Citera
2021-04-29, 10:33
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Lägger upp detta inlägg från 2020-04-01 kl 04.12 (enl min siddelning sidan 7595).

Misstänkte att det som var med i inlägget inom en citatruta inte skulle komma med. Ni som orkar/har lust får leta Er tillbaka enl min anvisning.

Det är en låång konversation mellan SD/LW från den 18:e februari 2018.

Den visar att LW vid tiden var vansinnigt trött på SD:s lögner/löften, hur hon inte var långt ifrån att komma med ett avslöjande. Det här är knappt 3 månader innan mordet, innan LW fick reda på SD:s resa till USA med sin snart fd fru... och hur orolig SD var för att bli avslöjad.

Tillägg
Ser nu att det även är en hänvisning till molnet... men text finns utskriven i inlägget jag hänvisar till.

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Citera
2021-04-29, 10:38
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Känner inte till fallet.
Visst förekommer det våld från kända gm, vanligtvis är det ju psykiskt sjuka som kan göra något liknande.

Men hade gm lockat ut offret först från bostaden?
Hade gm lurat ut offret på en plats som var undanskymd så andra inte kunde se dom?
Hur kunde gm isf känna till platsen bakom planket?

För du menar väl inte att en för Lena okänd person skulle få henne utan våld, få henne att ta på sig skor och fleece, sticka in tummarna i hålen, leda gm till platsen där han helt enkelt kunde döda henne?

Det är ju kombinationen av händelser här, som gör det ofantligt svårt att tro att de 17 slagen är gjorda av någon som Lena inte kände.

Det har ju spekulerats om att L gick ut ensam för att fixa med cachen. Då kan huvamannen väntat och spanat och följt efter.
.
Citera
2021-04-29, 10:40
Medlem
Citat:
Det har ju spekulerats om att L gick ut ensam för att fixa med cachen. Då kan huvamannen väntat och spanat och följt efter.
.
Lägg ner nu. Det du kommer med är passé, avhandlat och söndertjatat.
Försöker dra in trossnubben igen med sin "erotica".
Tröttsamt.
Citera
2021-04-29, 10:44
Medlem
develis avatar
Citat:
.
Den huvudlösa mannen SD har allt emot sig vs ditt dravel om polacker och annat värdelöst trams.
Citera
2021-04-29, 10:54
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
.

Ok, men det är inget jag tror på.
För mig är det osannolikt att hon mitt i chatten, mitt i presentinslagningen, utan ett ord till någon, skulle fixa med cahen, då med dörren på glänt.

Och huvamannen, hur var det med tiden? Var det inte en timme innan mordet?
Så denne man skulle återvänt till platsen för att vänta in vad? Ingen annan skulle noterat denne person?

Varför tror du att SD ändrar sin historia så många gånger, ljuger och minns inte? Vad är det som får dig att tro att han är oskyldig?
Citera
2021-04-29, 10:58
Medlem
Citat:
Usch, fortsatte att läsa på sidan ovan ; A168E/3930

"Stefan Davidsson
Vad hände dig? Vem hade du retat upp så mycket? Fan att du inte kunde lyssna på folk. Lade du
dig i något? Jag vill veta. Går sönder av att inte veta. Det är lika jävla jobbigt som att vara anklagad
för att ha skadat dig
. Snälla, maila eller skicka röksignaler till åklagaren och berätta vad som hände!
2 apr 2019 16:46

Stefan Davidsson
Vad fan hände med dig den kvällen? Kommer vi, dina barn och jag, någonsin få veta?
20 feb 2019 23:14

Stefan Davidsson
Den hade du gillat, kompis!
20 feb 2019 23:13

Stefan Davidsson
Stefan har skickat en bilaga.
https://www.facebook.com/Praktisk.info/posts/626473277773548
20 feb 2019 23:12

Otäckt att han inte bara skriver ett år efter hennes död i hennes messenger utan också tramsar (röksignaler) och därefter fokus på sig själv (att det är han som går sönder), och på det "Vem hade du retat".

Så fort han öppnar munnen avslöjar han sig och sitt avvikande sätt att tänka.

Visserligen är det kanske inte ovanligt att folk som sörjer skriver på h*ns facebook-sida, men här skriver han direkt i hennes messenger, som inte är avsett för andra att läsa. Man förstår ju att han vill att polisen ska läsa.

Här saknas också det som många oskyldiga men ändå misstänkta skulle skriva om det nu var så att man "gick sönder" av att inte veta; dvs har känslor för personen:

Jag saknar dig så mycket, jag hoppas att du inte led för mycket, så orättvist att ditt liv inte fick levas fullt ut, att dina barn fått ta studenten utan dig, att du inte får vara med och se dom växa upp, att du aldrig kan bli mormor eller farmor, att barnen inte kommer att ha en mamma som kan stötta dom nu när de går in i vuxenlivet, barnabarnen kommer aldrig att få ha en mormor eller farmor.......någonting av detta.

Det här är sådana tankar som man har när man förlorar någon för tidigt i livet, någon man älskar.

Jag tror inte att SD har den förmågan. Därför saknas alla sådana tankar.

Det är också därför han refererar till HD som ett tomt skal. För mig känns det så hemskt att man skule tänka så om någon man älskar.

Försöker applicera det på någon i min familj. Att om personen blir så deprimerad att h*n verkar vara "ett tomt skal", hur skulle man då tänka och känna?

Noterar att han skriver "skada", han kan inte ens ta ordet "mördat" i sin egen mun, det tar emot så.
Han har ju "skadat" henne tidigare så det är en dålig lögn alltihopa.
Varför ringde du inte Lena Stefan?
Varför letade du inte efter henne?
Varför är du inte orolig för en lös mördare i ditt kvarter...
Citera
2021-04-29, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Just det. Jag kikade på mitt domkraftsskaft med piggen och tänkte att det är ju idealiskt som mordvapen! Är villig att överge min tro på ficklampan. Men var har han gjort av skaftet? Man borde knacka på hos honom och höra.

Är det nån som borde ha koll på gömställen så är det väl en geocachare som ränt i skogen runt Hjärsta och Vivalla i åratal. Skulle man kunna banka ner ett helt sånt skaft rakt ner i exempelvis mossig sankmark i skogen? (jag vet inte om det finns nån myr/träskliknande mark i den skogen).

Folk i tråden spekulerade ju om att han gjort just det när det var ett armeringsjärn som var hetaste kandidaten. Men ett domkraftsskaft är ju större och längre.

Hans hem genomsöktes väl inte heller särskilt grundligt vid husrannsakan som jag har förstått det.
Citera
2021-04-29, 11:09
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Noterar att han skriver "skada", han kan inte ens ta ordet "mördat" i sin egen mun, det tar emot så.
Han har ju "skadat" henne tidigare så det är en dålig lögn alltihopa.
Varför ringde du inte Lena Stefan?
Varför letade du inte efter henne?
Varför är du inte orolig för en lös mördare i ditt kvarter...

Det också, ja.

Så läser jag igen, och ser att han skriver till (polisen) Lena, att "Fan att du inte kunde lyssna på folk."

Så typiskt att han ska anklaga henne också...

Ångest får jag av att läsa hans brev.
Citera
2021-04-29, 11:14
Medlem
Citat:
.

Men varför skulle Lena lämna ett halvinslaget paket? Varför inte stänga dörren om hon skulle vara borta i flera minuter för att fixa med en cache? Vad jag vet så har man inte ens hittat några spår efter en cache på platsen. Har jag fel ang det?
Hon har lämnat hemmet mycket hastigt.
Vem som helst skulle inte få ut henne halv 12 på natten, särskilt inte till platsen bakom planket.
Citera
2021-04-29, 11:14
Medlem
Citat:
Det också, ja.

Så läser jag igen, och ser att han skriver till (polisen) Lena, att "Fan att du inte kunde lyssna på folk."

Så typiskt att han ska anklaga henne också...

Ångest får jag av att läsa hans brev.

Vad kan han mena med det?
Det var ju många som försökte få Lena att bryta med honom, att sluta träffa honom just på grund av hans stalking, våld och hot mot henne.
Anklagar han henne själv för att han blev tvungen att mörda henne? Ja så tolkar jag det som, och det stämmer ju även in vad hans fanclub anser.
Citera
2021-04-29, 11:19
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ok, men det är inget jag tror på.
För mig är det osannolikt att hon mitt i chatten, mitt i presentinslagningen, utan ett ord till någon, skulle fixa med cahen, då med dörren på glänt.

Så denne man skulle återvänt till platsen för att vänta in vad? Ingen annan skulle noterat denne person?

Varför tror du att SD ändrar sin historia så många gånger, ljuger och minns inte? Vad är det som får dig att tro att han är oskyldig?

Jag tror inte att SD är oskyldig.

Citat:

Huvamannen kan vara en stalker som spanar på henne genom fönstren. Han kanske aldrig lämnade platsen? Bara gick iväg för att undvika grannen? Jag tror inte att det var så mycket folk ute så dags en vardagskväll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in